western ryden met een shetlander.??.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

Re: western ryden met een shetlander.??.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:22

je moet zoals hierboven wordt gezegd inderdaad stoppen met rijden vóór er iets misgaat. toch liever genieten van de pony zonder er op te rijden dan 'm uiteindelijk af moeten schrijven om een paar uurtjes extra rijplezier?
wees zuinig op 'm! Lachen

kijk anders eens in het profiel van merrieveulen .. daar staat Flicka met een ontzettend leuke passende ruiter. en dat is hoe het hoort! als je wilt dat de shet zijn beweging krijgt door rijden, als je denkt dat hij er plezier in heeft, zoek dan een passend iemand, maak een kind blij Lachen
en merrieveulen .. : wat zijn jouw pony's leuk zeg! en volgens mij zijn die flicka en z'n ruitertje echt de beste maatjes Knipoog

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:29

verkeerd topic

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:36

Ik rijd niet alrijd western maar ook weleens is leuk he.. Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:53

IERTJE7 schreef:
als je te groot bent is het niet meteen zielig!
& ook niet als je bijna kan meelopen.

'Te' is nooit goed. Knipoog

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:36

ik ga de volgende keer als de dierenarts komt voor zijn tanden,vragen of die stand van hem kwaad kan en of hij daar later last van kan krijgen...de hoefsmid zegt in ieder geval van niet...mijn shet heeft vroeger ook gesprongen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:39

Vraag gelijk dan aan de dierenarts of hij het gezond vind voor de pony dat je er nog op rijd.

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:56

ok zal ik doen maar de dierenarts komt pas over een maand,mijn pony heeft pas zijn inentingen gehad....

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:35

dat een ruitertje te groot is voor zijn of haar shet wilt nog niet zeggen dat ze te zwaar is! als een shet je nog kan dragen, waarom zou je dan niet affentoe er op rijden?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:37

Omdat lengte ook schadelijk kan zijn voor de gezondheid net zoals te zwaar zijn

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:33

Is de lengte niet alleen hinderlijk ?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:40

Kikker2 schreef:

lengte is hinderlijk, omdat het hinderlijk is gaat de pony zelf aan het corrigeren (op een manier lopen waarbij hij z'n balans houden kan) , hij gaat zichzelf dan op zó'n manier belasten dat het hem gaat schaden.

even volgens eigen redenering Bloos

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:44

Even tussendoor (niet het hele topic gelezen): In de Bit van december (geloof ik) staat een heel artikel over western met shetlanders! Tof artikel, kindjes qua grootte mooi in verhouding tot hun shet, leuk!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:00

Kikker2 schreef:

Nee schadelijk omdat de pony dat inderdaad moet compenseren en dus zeg maar moet over werken om in balans te blijven.

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:35

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:38

Moderatoropmerking:
Foto's enkel in link aub

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:40

snuffelhues schreef:
Even tussendoor (niet het hele topic gelezen): In de Bit van december (geloof ik) staat een heel artikel over western met shetlanders! Tof artikel, kindjes qua grootte mooi in verhouding tot hun shet, leuk!

op welke blz?? ik kan het nergens vinden?? Clown (mischien moet ik meer eens een betere bril kopen Tong uitsteken )

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:59

Daarom was ik er ook mee gestopt om dat ik te groot werd,
maar als je benen een beetje er onderuitkomen is het niet te groot, ik wilde er alleen maar mee zeggen dat als het een beetje groot lijkt niet meteen zielig is.

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 20:23

voeg mij eens toe op msn iertje:zaira_sak@hotmail.com

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:47

@fiandor...

Oeps, het is niet de Bit van december maar de Cap van januari Bloos Bloos Bloos

Sorryyyy!! Ben er nu zeker van, had het gezien bij mijn schoonvader, en heb hem net in de winkel zien staan, dus geen twijfel meer mogelijk....

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:07

haha oke...Tong uitsteken
ik dacht al... ik ben namelijk lid van de bit en lees hem binnen 1dag uit, en vond het dus al raar dat ik het niet had gezien.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:15

dacht precies hetzelfde, hoe zou ik dat hebben kunnen missen in de bit.
heeft de Cap ook een site online, lijkt mer erg leuk om dat te lezen.
@TS: plaats je binnenkort nog eens foto's misschien bij HAW, zou dat weleens willen zien een shet die trail en pleasure loopt.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 00:23

capmagazine.be maar daar staat niet veel op behalve de cover van dat nummer...

Blijkbaar een Belgisch blad, geen idee of het in NL verkrijgbaar is...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:24

Elise88 schreef:
je moet zoals hierboven wordt gezegd inderdaad stoppen met rijden vóór er iets misgaat. toch liever genieten van de pony zonder er op te rijden dan 'm uiteindelijk af moeten schrijven om een paar uurtjes extra rijplezier?
wees zuinig op 'm! Lachen

kijk anders eens in het profiel van merrieveulen .. daar staat Flicka met een ontzettend leuke passende ruiter. en dat is hoe het hoort! als je wilt dat de shet zijn beweging krijgt door rijden, als je denkt dat hij er plezier in heeft, zoek dan een passend iemand, maak een kind blij Lachen
en merrieveulen .. : wat zijn jouw pony's leuk zeg! en volgens mij zijn die flicka en z'n ruitertje echt de beste maatjes Knipoog

hihi bedankt! mijn DA én osteopaat hebben beiden aangeraden (onafhankelijk van elkaar) om Flicka niet zwaarder te belasten dan met 35 kilo incl. zadel, wanneer ze in training is. het ruitertje in mijn profiel was daar 22 kilo geloof ik. dus dat kan prima om mee in te rijden. alleen jammer genoeg komt hij niet meer... maar goed, Flicka hoeft van mij ook niet per sé ingereden te worden. ze loop nu ook in het tuig en dat is ook leuk, en we doen ook VD en lange lijnen.
verder kan ik niet anders dan het met je eens zijn. het dier moet op de eerste plaats komen, dat is het belangrijkste. al moet ik wel zeggen dat het er op de laatste foto minder storend uitziet dan op de eerder geplaatste foto's.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:47

foto's van de shetlander:) dat je met hem western aan het rijden bent... a.u.b. duidelijke foto's

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:24

Citaat:
hihi bedankt! mijn DA én osteopaat hebben beiden aangeraden (onafhankelijk van elkaar) om Flicka niet zwaarder te belasten dan met 35 kilo incl. zadel, wanneer ze in training is. het ruitertje in mijn profiel was daar 22 kilo geloof ik. dus dat kan prima om mee in te rijden. alleen jammer genoeg komt hij niet meer... maar goed, Flicka hoeft van mij ook niet per sé ingereden te worden. ze loop nu ook in het tuig en dat is ook leuk, en we doen ook VD en lange lijnen.
verder kan ik niet anders dan het met je eens zijn. het dier moet op de eerste plaats komen, dat is het belangrijkste. al moet ik wel zeggen dat het er op de laatste foto minder storend uitziet dan op de eerder geplaatste foto's.

ahw, jammer dat het ruitertje niet meer komt, 't zag er echt lief uit samen.
maar als ik het zo lees wordt de pony bij jou op genoeg leuke, vriendelijke manieren bezig gehouden Lachen

men moet zich inderdaad op het dier richten en kijken wat goed voor 'm is. Ik ben het zeker met je eens dat het op de laatste foto minder storend is! (dus ook naar TS toe; een foto kan vertekenen, al blijf ik van mening dat je toch al best aan de grote kant bent en ik wil je toch meegeven dat je echt moet handelen in het belang van het beestje, dus vraag als de dierenarts binnenkort komt (zoals je schreef) ook hem eens om een mening ja Lachen ) .. wat niet wegneemt dat ik heel benieuwd blijf naar het westernrijden .. Bloos