NMPRS hengstenkeuring 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 12:13

sharon2013 schreef:
minimagazine is in aantocht met inschrijfformulier :D dan word het toch wel "echt" hoor. wacht met spanning tot het inschrijfformulier op internet staat, dan kan ik hem mailen :P

wat een mooi paardje _reneee ik hou wel van stipjes <3

Staat het al hoor! Ik heb 'm ingeschreven :D

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:29

is dat zo? heb ik er zeker weer overheen gekeken, ga hem meteen opzoeken :)

edit: ik kan hem niet vinden... ik kan alleen het minimagazine downloaden waar het in staat.... ;(

mvdbijl

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:52

Je kan het magazine online lezen en de ene pagina uitprinten, heb je hem ook..

Ben benieuwd wanneer hij is de bus ligt!

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:57

mvdbijl schreef:
Je kan het magazine online lezen en de ene pagina uitprinten, heb je hem ook..

Ben benieuwd wanneer hij is de bus ligt!

dat kan natuurlijk ook, daar had ik nog niet over nagedacht!

Edit: nou heb het uitgeprint en ingevuld. Alles 300X nagekijken of het klopte en in een envelop gedaan, nu nog even op de bus doen. *\o/*

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:15

Ja haha zo heb ik het ook gedaan! En gemaild.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:18

vandaag even opstellen geoefend. Mams was mee dus die kon meteen even een foto maken. zie ik ook eens hoe hij er vanaf een afstandje uitziet :D ikzelf sta er iets minder fotogeniek op :=
hij is nog niet in topconditie voor de keuring maar het buikje valt in ieder geval mee :D

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:21

Leuk dat we kunnen inschrijven :D ga ik komende week ook maar eens doen :)

Sharon, buikje? Hihi geen buik te bekennen. Op sommige plaatsen lijkt hij zelfs niet helemaal goed gevuld, maar dat kan ook door zijn kleur komen of door de foto, ik kan het niet goed zien.

Toevallig zijn er bij mij vandaag ook foto's gemaakt van het opstellen, dan kun je inderdaad veel beter zien hoe ze eigenlijk staan en waar je aan moet werken.
Ik zou zeker even goed naar zijn hals kijken, hij duikt nu helemaal voorover, en iets minder "streched" is denk ik ook beter.
Die van mij gaat nu ook helemaal streched staan dus is voor mij ook een punt om aan te werken :j

Ga je hem zelf voorbrengen?

Edit: is hij trouwens grote maat? Hij lijkt zo klein... :')

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:03

linda2008 schreef:
Leuk dat we kunnen inschrijven :D ga ik komende week ook maar eens doen :)

Sharon, buikje? Hihi geen buik te bekennen. Op sommige plaatsen lijkt hij zelfs niet helemaal goed gevuld, maar dat kan ook door zijn kleur komen of door de foto, ik kan het niet goed zien.

Toevallig zijn er bij mij vandaag ook foto's gemaakt van het opstellen, dan kun je inderdaad veel beter zien hoe ze eigenlijk staan en waar je aan moet werken.
Ik zou zeker even goed naar zijn hals kijken, hij duikt nu helemaal voorover, en iets minder "streched" is denk ik ook beter.
Die van mij gaat nu ook helemaal streched staan dus is voor mij ook een punt om aan te werken :j

Ga je hem zelf voorbrengen?

Edit: is hij trouwens grote maat? Hij lijkt zo klein... :')

Zijn hals is inderdaad een puntje. Hij heeft echt een speknek. Gelukkig is deze wel al een stuk minder geworden.

Sommige plekken moeten inderdaad nog wat opvullen. We trainen nu ook nagenoeg niet, januari gaan we van start voor de hk. Daarnaast vertekend sommige delen ook door zijn kleur.

Opstellen moeten we zeker nog verder oefenen. Hij staat of in elkaar of inderdaad te veel gestrekt maar het geeft voor nu wel een fijn beeld om te oordelen.

Ik ga hem zelf voorbrengen, dat is wel het doel :+ moet nog wel even aan mijn eigen conditie werken haha sinds ik een auto heb is dat hard achteruit gegaan, dus ik ga eerdaags ook weer aan de gang, wil ook graag weer wat kg kwijt. Ben afgelopen jaar gaan stresseten en dat is helaas wel te merken. Maar dat is weer een ander verhaal en komt ook wel weer goed :)

Hij is net aan grote maat. 96cm.. Ikzelf ben 1,75m. Van mij had hij wel op de 95cm mogen blijven maar helaas dus hij moet bij de groters in de ring :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:15

Nou ja wie weet word hij bij de veterinair 1cm kleiner gemeten... dan heb je geluk hihi

We hebben allemaal zo onze puntjes om aan te werken hoor het was geen kritiek ofzo ;) :)

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:07

linda2008 schreef:
Nou ja wie weet word hij bij de veterinair 1cm kleiner gemeten... dan heb je geluk hihi

We hebben allemaal zo onze puntjes om aan te werken hoor het was geen kritiek ofzo ;) :)

Daarom zag het ook niet als kritiek hoor! Haha

En inderdaad ieder heeft zijn eigen puntjes!

Zou wel leuk zijn, maar ben bang van niet hij heeft zulke lange benen. Hoop wel dat hij die door gaat geven. Dat zou een hele goede aanvulling zijn op mijn merrie die juist net een stukje lengte in haar benen mist.

Zo is er voor iedere hengst wel een geschikte merrie te vinden, ik vind dat juist een mooie uitdaging in het fokken. Wat wil ik aan mijn merrie verbeteren, en wat wil ik aan mijn hengst verbeteren en dan een mooie combi vinden die dat misschien wel waar maakt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:56

Hoe gaat het bij de andere? Al van start gegaan met trainen? Zijn jullie paardjes al geschoren?

Habbie staat nog lekker harig te zijn, wilde foto's plaatsen maar dat doet hem door zijn vacht geen goed geloof ik :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:21

Ik begin in januari pas met trainen. Die van mij is nu echt een ijsbeer :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:48

Zoals je weet ben ik alweer maandje of 2.5 bezig :)
Vandaag:

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:11

Hij ziet er super goed uit! En ook al geschoren en al hah daarom durf ik habbie dus niet te tonen :')

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 20:20

Knappe Vic!!!

Ik heb vandaag het inschrijfformulier ingevuld. Morgen even nakijken en dan kan die verstuurd worden :-)

Cirino loopt nog steeds als een ijsbeertje in de wei. Januari ga ik hem scheren en "trainen". Ik train mijn paardjes eigenlijk altijd weinig tot niet. Maar wil wel dat Cirino er goed bij staan (A)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:10

Hier nog niet geschoren en geen training :P Wordt iets voor eind januari, begin februari...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:15

Hier ook geen training en ook nog niet geschoren. Ik begin dezelfde periode als sophie. En trainen voor het afvallen hoef ik al niet meer te doen. Hij is momenteel super strak in het pak. :D Een voordeel bij een nadeel. Ben blij dat de HK nog even duurt.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:04

Hier zelfde probleem...ik ben volop aan proberen er wat meer gewicht aan te krijgen! Trainen is nog niet snel aan de orde.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:28

Hier ook, Jokie staat ook nog wat te scherp, moeten nog wat kilo's bij voor de training kan starten! Moeilijk met zo'n actief mannetje ;)
Stip staat nog wat rond, maar niet vet, dus ik begin met hem ook in januari.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:41

Maar trainen jullie allemaal dan alleen om ze goed op gewicht te krijgen?
Habbie staat er keurig bij qua gewicht, hij is niks te vet en niks te mager. (gok ik, het is lastig zien met die dikke vacht). Maar toch wil ik heeeeel langzaam training wel gaan opbouwen voor de ontwikkeling van zijn spieren. (nu is Habbie natuurlijk een jonkie en alles is nieuw dus ik wil ook niet dat ik in Januari alles in 1x zou moeten gaan doen).

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:47

Neen, voornamelijk voor een mooie bespiering, maar Joker is een moeilijke om op gewicht te houden en gewoon nog te schraal om echt aan het werk te zetten.

En verder weinig tijd momenteel waardoor ik nu niets met hen doe, zou vanaf januari ook beter moeten zijn.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:49

Jack staat ook kwa gewicht goed. Ik ga hem vooral op spieren trainen, en zijn hals mag iets minder.

Daarnaast train ik los, ik ga er van uit dat hij gewoon naar de 2e bezichtiging gaat dan wil ik natuurlijk wel dat hij gaat draven en niet als een idioot gaat racen... Natuurlijk altijd een verassing wat ze de dag zelf gaan doen maar een beetje oefenen is niet verkeerd.

Zo heb ik het op het moment in mijn hoofd. Voor mij de eerste hk dus het is even afwachten hoe het uitpakt :D

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:51

Neenee, zeker voor bespiering...maar Crow staat momenteel echt te schraal, er is dus niks om om te zetten in spiermassa ;)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:53

Sophie verwoordt weer iets beter wat ik dus ook wou zeggen ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:37

Het heeft een dubbele werking, de training.
1 voor het afvallen en 2 voor de bespiering.
Als je een erg dik paardje hebt, begin je eerder met trainen om hem eerst ook wat af te laten vallen. Hoeft dit niet, kun je dus ook later beginnen voor de spieren.
En ik hoef kid ook de basis niet meer te leren, ten opzichte van een hengst die alles nog moet leren.

Momenteel ben ik bezig met de (griep)verkoudheidsvirus onder controle te krijgen. Helaas is kid nu ook snotterig. En god zij dank is het geen droes. Pfff dat is echt een pak van mij hart. Daarom train ik hem ook niet. Maar heb ik in het verleden ook niet gedaan. Toen begon ik ergens in januari pas. Afhankelijk van het weer. Dan schoor ik hem ook al begin maart zodat ik zijn conditie beter kon beoordelen.

Dat scheren ben ik straks ook weer van plan. Dan kan ik ook eventueel de ongenode gasten bestrijden, mocht hij die ook hebben gekregen. Altijd weer een verrassing in het voorjaar.