shetlander bijt kind.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happie

Re: shetlander bijt kind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:28

@litte King dat ben ik ook helemaal met jou eens :)

geloofhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 13:08

Urielle schreef:
balance schreef:
Het slaan, schoppen of bijten van een dier valt onder dierenmishandeling. Ongeacht of iemand vindt dat het het simpelste en beste advies is. Daarnaast, even belangrijk, geeft TS aan dat dit niet is wat ze wil. Er zijn andere oplossingen en die zijn ook al aangedragen.

Zo kan ik het ook.... je kind van 5 bij zo'n kreng van een shet de wei in laten gaan en laten poetsen/rijden is kindermishandeling? Sorry hoor, maar hier kan ik met mijn pet niet bij.

shetlander een kreng, je weet nooit wat er met zo beestje gebeurd is.
ze hebben hem over genomen he van iemand.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:14

Neem aan dat het probleem na ruim 3 weken wel verholpen is?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:14

Tigra_ schreef:
Neem aan dat het probleem na ruim 3 weken wel verholpen is?

Dat lijkt me ook wel :)

geloofhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 13:45

Ja we zijn met hem gaan clickeren, niet terug bijten niet slaap niet schoppen. Kindje kan hem nu samen met mama uit het land halen, en zonder enige problemen loopt hij nu rustig mee. ze heeft er zelf al even op gezeten wat super ging. we zijn er nog niet helemaal, want af en toe als kindje te druk word gaan de oren in zijn nek. maar met verder clickeren gaat dat vertrouwen ook goed komen. hij heeft al veel meer respect en dat zonder slaan en schoppen mensen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:49

Fijn voor je.
De manier maakt niet uit, als het maar snel werkt.
Bij mij is het na 1 dag ook opgelost en hoef niet met een klikker rond te lopen, ben ik die vergeten gaat het ook zonder problemen.
Ieder zijn manier.
Fijn dat dit voor jou geholpen heeft. :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:54

Ik kom ook even binnenvallen, zoals al eerder in dit topic genoemd moet je "paards" spreken met je paard en niet in mensen taal.
Wat denk je wat er gebeurd als hij een ander paard bijt?? dan krijg hij een meteen een flinke trap, en dan gewoon waar het andere paard hem raken kan!
Wij als mensen kunnen nog een gedeelte van het lichaam kiezen waar we geen schade aanrichten en we slaan ook niet zo hard als een hoef in volle vaart, ik zeg ook een flinke ketser geven als hij bijt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:57

Lees even bij arrabel :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:03

hier ga ik even op reageren moet nog meer bij lezen.
Nikkihorse schreef:
loveidefix schreef:
mijn advies: doe die paarden maar weg, dit gaat echt niets worden. Als je geen verstand hebt van dieren, laat staan van paarden, begin er dan ook niet aan.

Ik heb nog een pluizige little pony liggen, stuur ik gratis en voor niets op :j

De vergelijking tussen paard en kind is ronduit achterlijk (als ik zo vrij mag zijn)

Belachelijke reactie!

TS zegt zelf dat ze altijd paarden heb gehad, en er nooit problemen mee heeft op de manier waarop zij het doet. Ros jij je paard maar lekker in elkaar, lochies dat hij luistert onwijs bang om op zijn donder te krijgen.

een paard een tik geven is niet in elkaar rossen, dan slaan we wel met stokken of knuppels door tot hij bloedend op de grond ligt.

een tik is bewezen beter.
omdat je die tik meteen uit kan delen.

als je hem terug bij, moet je eerst zijn oor pakken en dan met je mond er naar toe om te bijten,
er gaan dan teveel secondes overheen.
en dus straf je te laat dit moet je binnen 1 a 2 tellen doen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:09

little_king schreef:
Lees even bij arrabel :)

Pardon :o
Nou ja, het is een tip in het algemeen ;)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:10

En kan wel met je meegaan in die tip hoor :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:14

geloofhoop schreef:
Ja we zijn met hem gaan clickeren, niet terug bijten niet slaap niet schoppen. Kindje kan hem nu samen met mama uit het land halen, en zonder enige problemen loopt hij nu rustig mee. ze heeft er zelf al even op gezeten wat super ging. we zijn er nog niet helemaal, want af en toe als kindje te druk word gaan de oren in zijn nek. maar met verder clickeren gaat dat vertrouwen ook goed komen. hij heeft al veel meer respect en dat zonder slaan en schoppen mensen.

Wat leuk en wat een goed besluit van jullie! Ik blijf het spelen met vuur vinden om een klein kindje mee het land in te nemen (maar heb dan ook staleigenaars van wie het nichtje is overleden door de trap van een -lief- paard) maar als dit voor jullie dan toch noodzakelijk is lijkt me dit de beste oplossing.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:27

Als clickeren werkt, dan werkt het. Super toch. Zolang de kleine dame niet alleen wordt gelaten met de kleine shetter, dat geldt trouwens in zijn algemeenheid voor kinderen, maar altijd onder begeleiding met ponybeest aan de gang gaat zal het wel goed komen.

geloofhoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 12:01

Kind word nooit alleen gelaten met welk dier dan ook.
In het land gaat moeder altijd mee. En vaak ook een 3de persoon.
Alles gaat steeds beter, en dat nog steeds zonder een tik te geven.
De shet vind het clicker onwijs gaaf, en gaan dit zeker uit breiden.