Shetlander vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:50

geerke schreef:
Fennadev schreef:
ik geef zelf antwoord op mijn vraag: Ik, want ik geef echt wel om hem anders had ik hem gisteren echt niet uit de wei gehaald tijdens het onweer, ben doodsbenauwd voor onweer, maar vond het zieliger voor hem, omdat hij buiten in de wei stond.

lief van je hoor <3 maar ontworm hem ook maar,wormen brengen meer schade aan dan een onweersbui ;)

:')

+1

Die van mij staan gwn buiten met onweer hoor!

gaby12

Re: Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

+2
Die van mij stond ook gewoon buiten hoor,daar kunnen ze prima tegen :j
Maar er ontbreekt jou pony zoveel van de basisverzorging waaronder ontwormen dat je je daar eerst eens druk om moet maken,maar voor deze informatie zal jij wel weer doof zijn zoals gewoonlijk,of heb je nog een zielig verhaal voor ons. ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:42

Ik ga gewoon door met zoeken! :Y)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:22

testebeest schreef:
chippen is verplicht, en paspoort ook.

weet nog een leuke nu bijna 1,5jarige merrie een mini (zal ca denk ik85cm worden)
Hij wou haar toen voor €100 wegdoen, maar niet gechipt paspoort zit wel dekbewijs etc bij dus kan papier bij gekregen worden ze was appaloosa als je het wat vind kan je pb-en kan ik evntueel contact opnemen met hem of hij haar nog heeft en wat hij nu voor haar wilt hebben.
(ze stond bij mijn pony's die zijn verhuisd wou haar meenemen maar werd me te duur omdat ik haar dan toch weer had willen doorverkopen, was meer uit medelijden)

Of zou 85 cm niet te klein zijn? Ik weet het niet.. vind appaloosa wel super mooi! <3

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 10:01

?

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:31

I.p. is 85cm een prima maat hoor voor de kar. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt? Maar met een sulky zie ik geen probleem.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 19:35

Eigenlijk heb ik liever gewoon een klein karretje voor met 2 of vier plekken ofzo.. , had ik nog een vraagje, mijn vader is best wel handig :o En weet ook wel hoe alles moet zitten, pas was opa's kar kapot en toen kon hij hem goed maken, dus mijn opa stelde al voor dat we dan zelf misschien wel een leuk karretje kunnen maken, zou dit kunnen of kan het niet? En dan gewoon ergens zo'n eenspannetje kopen voor een shet met al die dingen waar die dan aan vastmoet. :?

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:38

Hmm je zou het best kunnen proberen denk ik! Tis dat wij er 1tje via mp hebben gevonden, anders had mijn vader er ook 1tje willen maken.. :P
Met kruiwagenwielen ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 20:02

Haha, ja als ik een leuke op mp kan vinden doe ik dat, maar ik vind een unieke zelfgemaakte toch ook wel heel leuk! :D

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:31

Fennadev schreef:
wie wil er nou een shetlander met zomereczeem die hengst is, maar niet kan dekken? Nooit ontwormt is geweest en alleen als veulen ingeënt?(niemand)
Dan moet ik hem gratis weggeven en dat gaat niet want dat is een behoorlijk verlies.

Ik lees nu ma lange tijd dit topic weer door, en ik kan je vertellen dat ik het liefst met m'n vader wil pverleggen of wij hem willen kopen!! Ikheb zelf ook 2 zwarte shetten hengst helemaal opgeknapt. Die kreeg ik toen ze 2 waren. Nog nooit een da of ontworming gezien alleeen 3 x een hoefsmid!! Zou je 'm eventueel echt willen verkopen??

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 11:59

Heeft iemand ervaring met zelf een karretje maken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:56

xsuzannexx schreef:
Fennadev schreef:
wie wil er nou een shetlander met zomereczeem die hengst is, maar niet kan dekken? Nooit ontwormt is geweest en alleen als veulen ingeënt?(niemand)
Dan moet ik hem gratis weggeven en dat gaat niet want dat is een behoorlijk verlies.

Ik lees nu ma lange tijd dit topic weer door, en ik kan je vertellen dat ik het liefst met m'n vader wil pverleggen of wij hem willen kopen!! Ikheb zelf ook 2 zwarte shetten hengst helemaal opgeknapt. Die kreeg ik toen ze 2 waren. Nog nooit een da of ontworming gezien alleeen 3 x een hoefsmid!! Zou je 'm eventueel echt willen verkopen??

nou dat schiet ook niet op....krijgt hij weer geen ontworming.
Verstandige pony eigenaren zijn jullie hoor!

Een karretje zelf maken?Zou ik niet doen hoor.
Als je er een koopt is er over nagedacht...zwaartepunt,gewicht enzo.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:59

Fennadev schreef:

Ik lees nu ma lange tijd dit topic weer door, en ik kan je vertellen dat ik het liefst met m'n vader wil pverleggen of wij hem willen kopen!! Ikheb zelf ook 2 zwarte shetten hengst helemaal opgeknapt. Die kreeg ik toen ze 2 waren. Nog nooit een da of ontworming gezien alleeen 3 x een hoefsmid!! Zou je 'm eventueel echt willen verkopen??[/quote]

nou dat schiet ook niet op....krijgt hij weer geen ontworming.
Verstandige pony eigenaren zijn jullie hoor!

Een karretje zelf maken?Zou ik niet doen hoor.
Als je er een koopt is er over nagedacht...zwaartepunt,gewicht enzo.[/quote]

Ehm, ik denk dat ze bedoelt nooit ontwormd voordat zij ze kreeg :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:03

Fennadev schreef:
ik geef zelf antwoord op mijn vraag: Ik, want ik geef echt wel om hem anders had ik hem gisteren echt niet uit de wei gehaald tijdens het onweer, ben doodsbenauwd voor onweer, maar vond het zieliger voor hem, omdat hij buiten in de wei stond.

Misschien moet jij je eigen topic gaan maken. We discussieren nu niet alleen meer met TS, maar jouw verhaal loopt er ook dwars doorheen. :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 14:53

Haha :')

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:18

@geerke ik bedoel dat ze juist ontwormt ingeent ecrt. Geworden! Haha.ik bedoelde dat ik mijn shetters ook zo slecht aantrof maar dat ze juist heb opgeknapt... maar indd het staat er niet erg duidelijk sorry.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:20

xsuzannexx schreef:
@geerke ik bedoel dat ze juist ontwormt ingeent ecrt. Geworden! Haha.ik bedoelde dat ik mijn shetters ook zo slecht aantrof maar dat ze juist heb opgeknapt... maar indd het staat er niet erg duidelijk sorry.

Fennadev: nou mooie kans toch, :)
Hoop dat dit zo opgelost kan worden, en nu alles weer richting TS kan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:24

xsuzannexx schreef:

oh...sorry :(:) Gelukkig maar!

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:25

Indd. De ts wil tenminste luisteten naar onze adviezen. En doet er denk ik en hoop ik wat mee.
@geerke maakt niet uit hoor.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 19:28

Enneh.. (ja, beter te veel vragen dan te weinig) Kost zo'n mest onderzoek altijd 16 euro? Of kan het ook gewoon minder zijn? :=

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:09

En als je tandartscontrole laat doen, als er niks ernstigs aan de hand is, moet er dan ook wat aan gedaan worden of alleen even bijvijlen ofzo? En hoeveel kost dat ongeveer?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:27

LoveSchleich schreef:
En als je tandartscontrole laat doen, als er niks ernstigs aan de hand is, moet er dan ook wat aan gedaan worden of alleen even bijvijlen ofzo? En hoeveel kost dat ongeveer?

mijn dierenarts doet het.Om te komen rekent hij 70 euro en de behandeling ook.
Dus voor twee paarden(in mijn geval)210 euro.
Ik moet hem bellen want mijn fries eet vreemd.
Daar zit wel een roesje bij inbegrepen.Een tandarts is minder duur.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:34

Maar kan ik opzich ook de tandarts dan pas laten komen als ik iets merk wat niet goed is, of moet ie standaard komen, ook als er niks aan de hand is? Als ik nou gewoon check of ie makkelijk eet en ook niet raar doet met de mond? En kan je mijn andere vraag misschien ook beantwoorden, of iemand anders?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:28

Ik laat mijn tandarts minimaal 1x per jaar komen om te controleren. Je kan niet weten wat er achter in een paardenmond aan de hand is, dan moet je tot aan je elleboog in de paardenmond gaan en dat kan alleen een tandarts. Dus ja, je moet standaard de tandarts laten komen

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:35

Okee... en wat is dan bijv. iets wat standaard moet gebeuren als ie komt? Of is dat er niet? :')