@ stef: Ik heb nog tijd zat om te oefenen met hem en eventueel te werken aan puntjes die beter zouden kunnen... En inderdaad zijn onderhals is behoorlijk (A) Ik heb spikkel ook nog maar sinds kort dus we hebben nog een lange weg te gaan samen
@ Dustinlover: Als het aan mij licht blijft Spikkel gewoon want ik vind hem gewoon helemaal super. Maar je weet hoe johan is Hij vindt het zonde om zijn bonte merrie's te dekken met een Appaloosa he. Maar goed, we hebben nu de silver Dapple in de kudde lopen dus ben benieuwd wat dat gaat brengen.
wie doen er nog meer mee in Rubriek 3 met de show??
Peper
Geplaatst: 20-04-12 15:28
Vraagje, ik wil deelnemen aan de enter keuring (kleine maat luxe), maar mijn enter heeft ook een onderhals. Maar op welke manier kan ik die bij een enter 'weg' trainen? Alvast dank voor het delen van de ervaring.
tja, de rasomschrijving geeft aan: Hals: Soepel en goed gespierd, niet te diep uit de borstkas en voldoende lengte. Iets verticale stand, een vloeiende overgang naar de schoft.
Clever heeft ook uit zichzelf altijd wat onderhals maar als de bovenlijn goed getraint is en je stelt hem goed op komt het wel goed. En ondanks dat Clever bij de 1ste bezichtinging wat gespannen was en ook de onderhals echt te zien was kreeg hij daar niet heel veel aftrek voor en uiteindelijk goedgekeurd met 1A (ook bij NMPRS als jaarling 1A en had toen ook wat onderhals)
Sappos
Geplaatst: 20-04-12 22:13
Lichte onderhals (weliswaar een getrainde 6-jarige hengst)
Weg onderhals. Is een 1ste premie hengst, nooit commentaar daarop gehad
Joyce denkt dat ie een soort van roanbont is met witte benen, dat is wat ik eruit snap, alsof die benen wit horen Maar het zijn ook grappige toverballen. Hoewel ik m in de zomer op zn mooist vind