ja inderdaad. Maakt toch ook niet uit mijn friesje heeft ook geen papier maar wel een schat. Het heeft inderdaad niet zoveel meerwaarde als je ermee gaat mennen.
Hij is wel super lief.
SaskiaB
Geplaatst: 20-03-12 11:06
Mijn vader (61) heeft een shetlander en is daar behoorlijk fanatiek mee aan het mennen. Het liefst wil hij er nog 1, maar ik ben tegen Ben benieuwd wie er aan het langste eind trekt.
Officieel is hij trouwens van mij en ik ben 27 maar ik heb er niet zo veel over te zeggen
Ja hoor daar is Eros!! Drop wordt volgende maand twee jaar.
Haha SaskiaB. Jij hebt een shetlander maar je hebt er niks over te zeggen. Grappig dat je vader er mee ment.
Atalja
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-12 23:14
Ah Eros is zo een ontzettend schatje! Zorro komt ook dagelijks zwetend op stal, dus ik hoop dat hij snel zijn vachtje kwijt raakt. Hij wordt dagelijks geborsteld, dus ik ben benieuwd.
hihi 2 erosjes in t topic. dus weet niet welke bedoeld word.
WhatsUp
Geplaatst: 21-03-12 11:41
Volgens mij zag ik iets over zweten voorbij komen. Toevallig heb ik mijn pony afgelopen weekend geschoren, (a omdat ze echt een mega dikke vacht had waar ze nog geen haartje van los liet en (b omdat de vacht naar mijn idee de huid ook aan het verstikken was. Daarnaast zweette ze ook steeds behoorlijk, dus ik heb nu een kale knikker en volgens mij vindt ze het heerlijk
Met wintervacht:
Resultaat van een scheerbeurtje:
En pony zonder haar:
De stalgenoot die haar geschoren heeft zei dat er net zoveel haar af kwam als van haar eigen fjord. Ben wel blij dat ik het gedaan heb, ze had er gewoon duidelijk last van en voelt zich volgens mij nu veel beter.
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van Shailo fan 'e ponyfertier. Een shet zonder papieren maar daarom niet minder lief en leuk
Ik heb toch Eros geschoren en ja het ziet er niet uit. Maar meer de reden dat ik het niet helemaal heb geschoren is het feit dat hij geen deken heeft en krijgt. Voor de rest staan ze goed beschut dus echt koud met dit weer heeft hij het niet. Ik kom nu wel meer haren tegen die wit zijn dus misschien is die toch wel bruin-roan ben erg benieuwd
Ik heb op zich niks tegen scheren. Ik vond het bij Drop alleen niet nodig omdat hij nog helemaal niet werkte ofzo.. Maarja toen had hij luis dus het moest wel. Nu merk ik wel dat hij het echt lekker vind hoor om geschoren te zijn. Als je met hem naar zijn stal liep was hij al bezweet dus dat is niet normaal. En het schijnt ook dat hij niet goed door zijn vacht kan komen. Dat heb ik nu niet gezien omdat hij dus geschoren is. Maar aan het einde van de zomer krijgt hij zeker zijn dekens op zodat hij nooit meer zo dik in die vacht komt. Het is voor hem zelf alleen maar beter zo.
tinkersjakie
Geplaatst: 29-03-12 21:16
Hier een 33 jarige met shet
7 jaar geleden met mijn zus en 2 vriendinnen een eigen stal gekregen maar als we op buitenrit gingen bleef er 1 paard achter, dus toen op de zuidlaardermarkt Bram gekocht. 1 vonden we ook wat en dachten we nemen een tweespan, dus na wat zoeken kwam Guus bij ons. beide shets waren van ons allemaal. Heb altijd al een speciale klik met Bram gehad en vorig jaar heb ik hem van de meiden gekregen. Stond als verrassing achter de deur met een nieuwe deken en helemaal pennypony
Helaas hebben we Guus afgelopen winter in moeten laten slapen omdat ie een hersenbloeding heeft gekregen en na 2 dagen erg slecht was. Dachten eerst en DA dat ie een wervel in de nek had verdraaid, hoofdje stond helemaal scheef. Ook mochten we niet aan zijn hoofd komen en was heel erg in paniek.
Ook heb ik nog een tinker genaamd Sjakie en heb hem met Bram en vroeger Guus s'winters thuis staan.
In september hebben we 2 kleine dierbare monsters erbij gekregen. Fizz en Koko van Nicole (cheveyo hier op bokt beter bekent). Helaas is Nicole anderhalf jaar geleden overleden en hebben we van Mark deze twee monstertjes gekregen. Fizz was nog hengst en is twee weken geleden gecastereerd en Koko staat bij onze stal en die heeft een vriendin/stalgenoot gekregen voor haar dochtertje. Fizz staat dus nu ook in de winter gezellig achter bij mij thuis.
Heb beide pony's ook geschoren dit omdat ze er ook niet makkelijk door hun haar heen komen. Heb weleens gewacht met Bram maar dan staat ie nog in juni met een behoorlijke vacht. Ze hebben nu allebei een regendeken op en overdag niks. Als erg koud is snachts krijgen ze er nog een fleece onder.