35 plussers met een mini?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sourih
Berichten: 422
Geregistreerd: 04-09-11

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:48

nou ik ken iemand die is zon 25 to 30 jaar die heeft drie shets

stalbluemoon

Berichten: 358
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Boxtel

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:51

hoi ben 41 jaar en in het bezit van 8 kleintjes (amha + nmprs)
alle in de leetijd van veulen tot 12 jaar.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:25

stalbluemoon, ik keek net even op je site maar kan niet veel terugvinden over je mini's, heb je nog leuke foto's om te delen?

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:23

Als we dan toch op gaan scheppen over onze stippels dan heb ik ook nog wel wat te delen :D
Ik weet het, een aantal van jullie kennen ze al maar toch O:) ik kan het niet laten.

EHR Little Orion Light Star

Afbeelding

Afbeelding

En zijn zoon, prahbu's Shappa. Hij gaat binnenkort verhuizen naar Belgie.

Afbeelding

Afbeelding

Ts wat heb je dan gedaan dat je zo in elkaar ligt? Toch niet van het paard gevallen?

Cier
Berichten: 54
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:25

32 jaar en heb een appaloosa mini van 1.07m...zou geen enkel groot paard willen ruilen tegen hem
ik heb heel wat paarden onder mijn kont gehad voor mijn ongeluk, maar ik heb nog geen een gehad die zo'n groots karakter heeft als Ciro, hij is echt mijn maatje... ik heb dit nog nooit meegemaakt zo sterk!

bir

Berichten: 1150
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Sinderen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:58

43 jaar shet " Faith "vosmerrie van 1,05 . Eigenlijk gekocht voor ons zoontje. Maar hij wil niet meer rijden . Verkopen mag ik Faith niet want Yannick wil een "kijkpony" !!!!!! Maar hij verzorgt haar wel goed alleen rijden vindt hij niet leuk. Ik wil Faith aanspannen maar ze is al 12 en heeft nog nooit voor de kar gelopen.... hoop dat ze het leuk vindt zo hebben we wel nog wat te doen voor haar!

Mariska80

Berichten: 1609
Geregistreerd: 01-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:20

Hier ook een liefhebber van het minipaard :D
Ben er al heel wat rijker, en volgend jaar weer een paar op komst :+
Het is met een mini begonnen omdat ik wegens de kids weinig met de grote deed.
En dan raak je verslaafd hahaha en blijven er maar meer komen.
We fokken elk jaar wel veulens en daarnaast lopen we keuring en evt shows.

Zag hier al leuke foto's voorbij komen van jullie paardjes *D

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:16

Vind al de paardjes wel prachtig hoor, maar waarom worden die manen zo verziekt?
Dat is toch zo lelijk een hele kale plek achter de oren, zo zonde!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:38

1Boefje schreef:
Vind al de paardjes wel prachtig hoor, maar waarom worden die manen zo verziekt?
Dat is toch zo lelijk een hele kale plek achter de oren, zo zonde!

dat noemen ze "derde oor" het word weggeschoren voor de keuring, zodat hals en hoofd beter uitkomen, het is nou eenmaal de manier van toiletteren die ze graag zien bij het nmprs en bij het amha scheren ze hem nog verder weg soms, maar het groeit gewoon weer aan hoor, zo lopen ze meestal niet in de wei ;) en ik vind het persoonlijk ook wel jammer van de manen, maar als het voor de keuring moet gaan ze er hier ook af hoor, je moet het zien als een modeshow bij mensen, die modellen lopen er overdag ook niet zo bij hoor :D

trouwens , een heel klein stukje haal ik meestal wél weg omdat dan de halsters mooier passen en beter blijven zitten

Rijssie
Berichten: 46
Geregistreerd: 04-05-11

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:28


1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:58

Ja ik weet het, voor de keuringen moeten de paarden altijd zo mooi en schoon mogelijk pronken.
Geloof ook dat ik daarom ook nooit naar een keuring ga met mijn paardjes.

Vroeger deed ik dat ook een stukje wegknippen voor de hoofdstellen/halsters, maar na een half jaar ben ik ermee gestopt. Net zoals met ijzers, dekens en al die onzin.

Chefke moet altijd een zomerexceem deken op en dat vind ik al erg genoeg. Maar zoals je op zijn foto ziet, er is nu niet veel meer te zien van zijn ZE. Ik weet alleen nog niet wat ik met de manen ga doen, zal ik ze door laten groeien???

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:10

als je niet naar keuringen hoeft of naar een show wilt gaan , hoef je dat ook allemaal niet te doen, maar ik wil fokken met mijn paardjes en wil dus dat ze allemaal gekeurd en geprimeerd zijn en dan moeten ze er op hun best uitzien toch? verder heb ik ook een heel pakket aan dekens liggen die ze praktisch nooit gedragen hebben, alleen weer met de keuring om ze schoon te houden, hier lopen ze nu ook als een paar modderbaaltjes in de wei :+ dit zijn mijn twee hengstjes Yuma( bruin bont) en Danie(appaloosa)
Afbeelding

Cier
Berichten: 54
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:09

Cier schreef:
32 jaar en heb een appaloosa mini van 1.07m...zou geen enkel groot paard willen ruilen tegen hem
ik heb heel wat paarden onder mijn kont gehad voor mijn ongeluk, maar ik heb nog geen een gehad die zo'n groots karakter heeft als Ciro, hij is echt mijn maatje... ik heb dit nog nooit meegemaakt zo sterk!


hier is ie mijn knappert
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:14

aaah, daar hebben we de knappe ciro <3

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:34

Al een hele tijd geen berichtjes meer? Jammer ik vond de verschillende paardjes erg mooi. Iederen happy new year ook al is het een beetje laat.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:43

hihi, alle 35 plussers hebben zich gemeld denk ik :+

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 07:15

Hier nog een lliefhebber, ik ben 41 jaar en heb 6 minipaardjes

2 goedgekeurde NMPRS hengsten een appaloosa en een zilver buckskin.
4 NMPRS merrie 3x appaloosa en 1 zwarte.

De Zilver Buckskin staat momenteel te koop wil graag een AMHA merrie of hengst aanschaffen dus als iemand nog een aparte hengst zoekt?

jesito
Berichten: 12825
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:42

Ik wordt dit jaar 32 en heb een shet, hij hangt net tussen mini shet en shet in qau maat.
Het is een echte doerak en een varkentje.
Hij is eigenlijk gekocht als gezelschap voor mijn paardje toen ik zelf een wei huurde en mijn andere pony ingeslapen is.
Ik had mezelf plechtig beloofd hem te verkopen als ik ooit weer mijn paard in pension moet zetten.
Helaas kwam dit sneller dan ik dacht en toch is Nigito alweer bijna 7 jaar bij mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:43


Naisven

Berichten: 1016
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:49

Bedankt :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:53

Weet je wat me opvalt; dat de meeste mensen het niet bij 1 houden maar na een aantal jaren er opeens een stuk of wat hebben :-)

doet iedereen wat met z'n shet of mini of zijn er ook mensen die er alles mee doen behalve rijden en mennen ?

Stippies

Berichten: 202
Geregistreerd: 25-01-10
Woonplaats: De Krim

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:08

Ik ben vooral actief met mijn mini appaloosa's in het mennen, menles 1x per week, paar keer trainen per week en gemiddeld 2 wedstrijden per maand dressuur en vaardigheid. Daarnaast zijn ze bereden door mijn kids en een buurmeisje. Ook stukken wandelen met ze met een kleintje erop. 1x per jaar de NAS keuring, 1x per jaar de NMPRS keuring (alhoewel nu 2x per jaar, ivm opsplitsen enters, twenters en merrie+veulen) en 1x per jaar show NMPRS. Af en toe een bixiewedstrijdje. En wat gekke fratsen tussendoor, zoals op de landbouwdag (Hardenberg) het stamboek vertegenwoordigen en rondritjes met het wagentje doen, de kerstmarkt idem, en vorige week het verjaardagspartijtje van mijn dochter die 7 was geworden, ook geslaagd d.m.v. de ponies! :D (zal nog een foto plaatsen, maar merkte net dat de batterij van mijn toestel leeg is :roll: ). Elk jaar 1 of 2 veulentjes en dan nog de dagelijkse verzorging, tja, al met al gaan er heel wat vrijwillige uren inzitten :P
HEEEEEERLIJK!!! +:)+

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:31

Haha stippies, zolang je er plezier in hebt is dat helemaal super !!!

Drunten1999
Berichten: 340
Geregistreerd: 13-04-10

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:26

Ik men nog niet met mijn Ollie maar dat zit wel in de planning voor komend voorjaar. Ik lange teugel met haar en heb regelmatig les bij Piet Bakker. Verder longeren, VD en wandelen. Heerlijk gewoon!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:32

Ik werk met 3 van de 4, de 4e is pas 2. Hier lopen ze voor de wagen ohz (niet met mij) lange lijnen, dubbele longe, en naast de fiets of lekker wandelen is ook altijd leuk.