Op een shet rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Op een shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:47

feit dat je op wedstrijd gaat maakt niet uit. Ik vind je echter te lang en je zadel lijkt ook niet goed te liggen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:52

capopjekop schreef:
feit dat je op wedstrijd gaat maakt niet uit. Ik vind je echter te lang en je zadel lijkt ook niet goed te liggen.

Mijn zadel ligt al sinds tijden goed. Ik vraag geen commentaar op mijn lengte dit is niet te groot te zwaar topic en ik breng hem niet uit balans. Hij was alleen iets naar voren geschoven maar dat kwam omdat ik mn staartriem iets te los had gedaan volgensmij en hij daarom naar voor was gegaan maar dit is al een tijdje geleden ;)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:16

Het verzorgstertje van de shet van mijn vriendin is ook zoiets.. Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe lang je benen zijn enzo. Zo ziet dat eruit:

Past perfect toch?
Afbeelding

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:17

Vind ik er netjes uit zien, maar ik zie niet heel veel van de foto kwa benen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 07:06

Maaikee43 schreef:
capopjekop schreef:

Mijn zadel ligt al sinds tijden goed. Ik vraag geen commentaar op mijn lengte dit is niet te groot te zwaar topic en ik breng hem niet uit balans. Hij was alleen iets naar voren geschoven maar dat kwam omdat ik mn staartriem iets te los had gedaan volgensmij en hij daarom naar voor was gegaan maar dit is al een tijdje geleden ;)

Je beugels mogen ook wel een slag langer. Kijk eens goed naar je zadel. Normaal is het dieptepunt in het midden van het zadel, bij jou kiept het zadel naar achteren, dus het dieptepunt ligt te ver naar achteren. Dat heeft niks met de staartriem te maken, maar met je boom. Daarbij gaat het topic over of je op een shet kunt rijden, dus je kunt dan ook commentaar verwachten als men je te groot vindt. Dan moet je geen foto plaatsen :)

PiiX_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:50

Ik weet niet wat het probleem is echt rijden zal niet lukken , maar lange boswandelingen gaan perfect met een kleine pony hoor je moet aleen zijn rug goed trainen!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:30

Hoe wil je zijn rug goed trainen als je hem niet echt gaat rijden?

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 01:03

Maaikee43 schreef:
Ik rijd mijn shetlander ook. Misschien niet zo mooi voor het plaatje maar hij heeft duidelijk geen last van mij
(Je kunt mijn profiel kijken voor een foto). Al mag het plaatje dan niet zo mooi zijn, ik kan wel normaal dressuur met hem rijden wat we met ups en downs trainen (ook les). En hopelijk kan ik snel op wedstrijd!

Gelieve geen commentaar dat wij op wedstrijd gaan!

Sorry, maar jij bent echt te groot :n
je zadel ligt echt veel te ver naar voren, hij ligt helemaal op de schouder.
Je beugels een paar gaten langer is zeker ook geen verkeerd idee.
Je zit helemaal achter op het zadel.
Nee, dit kan echt niet :n
Dat je dat zelf niet inziet ..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:42

Na ja, op Rikkie kan ik wel rijden

Afbeelding
:')

(voor wie zich zorgen maakt, het lijkt of hij loopt en ik zette geen druk op zijn rug)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:47

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:33

kijk anders effe op :
Tegrootvoorjepony.jouwweb.nl

(niet mijn site)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:54

waarom wil iedereen perse rijden er zijn zo veel leuke andere dingen die je zonder dat je er op zit met je shet kunt doen ! (vrijspringen, mennen, vrijheidsdressuur, wandelen, ongeren, keuringen, enz.) /3 /3 /3 /3 /3
eingelijk is bijna iedereen te groot voor een shet. alleen hele kleine kinderen niet. het is juistb erger zonder zadel of maar 1 keer per week. :\

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:13

Ik vind dat kinderen boven de 8jaar niet op een schet horen te rijden , neem dan een welsh ofzo !

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:26

Daar ben ik het totaal niet mee eens.

Ik heb een grote shet en daar passen echt nog wel kinderen op die ouder zijn dan 8 jaar.
Natuurlijk verschild dat per shetlander, maat en breedte, maar 8 jaar vind ik wel heel jong.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:54

Ik vind dat er niemand groter dan 1.45 en zwaarder dan 45 kilo op een grote Shet hoort...

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:33

Als dat niet mag... Er is zelfs een volwassene die L rijdt met d'r shet en ze past er nog op. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:57

jumpiewumpie schreef:
Als dat niet mag... Er is zelfs een volwassene die L rijdt met d'r shet en ze past er nog op. :+

Het is maar wat je passen noemt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:24

Leeftijd zegt ook niks. Ik heb nu een meisje van 10 op mijn shet, zij is even groot of zelfs nog iets kleiner dan het meisje van 7/8 die ervoor op mijn shet reed.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:25

Ik had laatst een meisje van 11 die kwam kijken maar die was ook heel klein voor haar leeftijd.
Helaas durfde ze niet allen op Roos te rijden (terwijl ze bomproof is) dus dat ging niet door.
Gisteren kwam er een klein meisje van 6 met haar moeder die alles nog moet leren.
Ik hoop dat hun Roos een keer in de week willen doen, ik wacht nog op antwoord van hun. :)
Verder heb ik nog een meisje van 11, maar die begint helaas ook een beetje groot te worden.
Op mijn shet(1.12) kan 1.55/1.60 nog net aan.
Ze is trouwens inderdaad uitgeschoten met groeien, haar ouders zijn beide 1 meter en de rest van de familie is t/m 1.05. :+

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:54

Heel vroeger hadden wij op de manege ook een shet.
Het is mij toen nooit gelukt om daar op te blijven zitten :D
Gelukkig ben ik nu te groot en te zwaar om het nog te moeten.
Heb nu 4 shetjes en rijd aangespannen (met 1) de rest heerlijk voor de knuf

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 15:14

RoosxBill schreef:
Ik had laatst een meisje van 11 die kwam kijken maar die was ook heel klein voor haar leeftijd.
Helaas durfde ze niet allen op Roos te rijden (terwijl ze bomproof is) dus dat ging niet door.
Gisteren kwam er een klein meisje van 6 met haar moeder die alles nog moet leren.
Ik hoop dat hun Roos een keer in de week willen doen, ik wacht nog op antwoord van hun. :)
Verder heb ik nog een meisje van 11, maar die begint helaas ook een beetje groot te worden.
Op mijn shet(1.12) kan 1.55/1.60 nog net aan.
Ze is trouwens inderdaad uitgeschoten met groeien, haar ouders zijn beide 1 meter en de rest van de familie is t/m 1.05. :+

Hoop dat dat meisje het gaat doen!
heb je eindelijk een klein ruitertje! :wow:

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:08

melody7 schreef:
Elin_ schreef:
@melody ik vind je ook veel te groot hoor..
:n

Waarom niet ernaast gaan lopen en grondwerken ? Nee persee rijden omdat het zo ''leuk'' is..

nou, je kent me niet, maar het gaat mij totaal niet om 't rijden, mijn verzorgpony (D-pony)
heb ik minstend 2,5 jaar ernaast gelopen, voor ik erop ging, velen zouden gestopt zijn omdat het 'saai'
zou zijn, vind ik niet, en ik rijd niet vaak op shetten, maar gewoon soms :),
en ik ga met pinksteren naar ponyparkcity (ben er nog nooit geweest)

Een D-pony is wel iets anders dan een shetlander, wij hebben thuis nu ook een mini shetlander ik durf er niet eens aan te denken om er op te rijden, ik doe nu vrijheidsdressuur. ik heb hem vandeweek geleerd om op een blok te staan, Nou dat vind ik al geweldig :D

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:12

als jij jouw pony niet in de weg zit, dan kun je nog gewoon rijden op haar hoor!

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:39

EskeGirl schreef:
Ik vind dat er niemand groter dan 1.45 en zwaarder dan 45 kilo op een grote Shet hoort...

sluit ik me helemaal bij aan!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:02

ik vind het eigenlijk niet normaal hoeveel te grote kinderen op shetlanders rijden,
ze zien dan andere veel te grote kinderen erop zitten,
en dan komen ze met het slappe excuus '' er zijn zoveel grote kinderen die op shetlanders rijden''

het is wel heel moeilijk om een klein ruitertje te vinden die een beetje kan rijden
en een eigewijze shet aan kan pakken,
jammer dat er daarom grote kinderen op rijden,

gelukkig zijn er ook wel kleine kindjes die goed kunnen rijden en een shet aan kunnen pakken.