[ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:53

Aimy en ik zijn ook van de partij
We gaan dit doen voor de eerste keer,dus we zien wel
(alleen ligt het eraan hoe het met mijn broer gaat of we ook echt aanwezig zullen zijn :\ )

MiniLoe

Re: [ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:00

vandaag nog niets gehoord over de trailer, hoop morgen.
Als die geregeld is ga ik me ook inschrijven, heb het mn shet al verteld en dat we goed moeten oefenen als het beter weer word, alleen hij had het te druk met eten (verassend)

voor ons beiden in alles ook de eerste keer, denk dat hij wel veel onder de indruk van alles zal zijn, teveel om op te letten wat ik van hem vraag haha, maar we gaan voor de fun, lekker een dag samen met mn shet op pad en jullie paardjes bewonderen

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:37

Mag ik iedereen mijn complimenten geven voor de positieve instelling voor wat betreft het deelnemen en "uitproberen" van de Springflingshow?
Vaak genoeg zijn er negatieve instellingen te horen zo van: ik hoef niet mee te doen want ik win toch niet met mijn shet/niet AMHA.
Niets is minder waar, zeg ik uit eigen ervaring.

Bovendien is het inderdaad gewoon een heel leuke ervaring/kennismaking om überhaupt een keer mee te doen.

En mocht er iemand wel de ervaring hebben dat een wel AMHA eigenaar vervelend of minachtend doet, dan hoop ik dat het aan mij gemeld wordt. Ik weet uit eigen ervaring dat het ICAMH bestuur super blij is met jullie deelname en het merendeel (zo niet alle) van de leden ook.
Dus we gaan voor een gezellige leerzame show en vooral heel veel plezier.

Oh en mocht er iemand die dag stress of vragen hebben waar Dennis en ik mee kunnen helpen......dan horen wij het graag.!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:57

Hoe kunnen we jullie herkennen? Want ik denk dat ik vast wel wat vragen heb :D

Ik vind het harstikke leuk dat er zoiets georganiseert wordt. Hans en ik vallen normaal overal buiten en als er al iets voor papierloze shetten is dan is het vaak heel ver weg. En als iemand nog goede voorbeelden van de onderdelen op youtube tegen komt plaats ze dan aub hier, dan kan ik me vast voorbereiden :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:10

divigostab schreef:
En mocht er iemand wel de ervaring hebben dat een wel AMHA eigenaar vervelend of minachtend doet, dan hoop ik dat het aan mij gemeld wordt.

Ik had juist begrepen dat er altijd een ontzettend goede en gezellige sfeer is op deze show?

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:54

Ik weet nog niet of ik mee kan doen dit jaar. Ik zit met een stal probleem. Ze staan deze winter buiten met een schuilstal. Wel balen als ik zie hoe gezellig het weer word. Maar zelf kom ik in ieder geval wel.

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:15

LADPR schreef:
divigostab schreef:
En mocht er iemand wel de ervaring hebben dat een wel AMHA eigenaar vervelend of minachtend doet, dan hoop ik dat het aan mij gemeld wordt.

Ik had juist begrepen dat er altijd een ontzettend goede en gezellige sfeer is op deze show?

Dat is ook zo, wij gaan al jaren met veel plezier naar de ICAMH shows, maar dat wil nog niet zeggen dat er niets kan gebeuren waardoor iemand (mogelijk met minder ervaring) teleurgesteld is in zijn besluit om deel te nemen. En mocht dat gebeuren dan wil ik maar aangeven dat ik met alle liefde en plezier kijk of ik ergens mee kan helpen. Juist omdat het altijd zo gezellig is en we graag nieuwe leden erbij krijgen.

Het kan op een show nu eenmaal gebeuren dat mensen wat gestrester reageren omdat de druk van het winnen meespeelt.
Nu verwacht ik dat dat op de Springfling niet het geval zal zijn, maar toch bied ik mijn hulp aan. :)

Hoe ben ik te herkennen?
Tja, geen idee eigenlijk. Ik ben niet super groot, ik hoop voor die tijd nog een flink aantal kilo's kwijt te raken......hmm......misschien kun je mij herkennen door die grote "cowboy" die naast me loopt of bij me staat.
Mijn man Dennis is nogal herkenbaar door zijn hoed en hij is behoorlijk lang, dus die valt wel op.
Oh...ik heb mijn bruine Divigo Stables jack waarschijnlijk aan, dat helpt vast ook. :)
Laatst bijgewerkt door divigostab op 15-12-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:22

Ohh je bedoeld gewoon in het algemeen.

Ik dacht al waarom zeg je dat zo specifiek over AMHA eigenaren haha.

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:51

ben zelf ooit begonnen met een papierloze minishet en heb nooit enige negativiteit ervaren
en oh ja ook met mijn niet amha heb ik de ervaring de amha te kunnen verslaan het gaat niet om het papiertje maar om het paardje!!!
er is niks leukers dan goed te scoren met je eigen paardje wat je zelf opgeleid heb!

de spring flingshow is een erg leuke show en mijn ervaring is dat het een super gezellige show is.
ook ik kom met nnmprs maar ook met amha
er zullen genoeg mensen zijn die bereid zijn hun ervaringen te delen uiteindelijk hebben we allemaal de zelfde hobby de liefde voor het kleine spul!!!

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:32

Ter verduidelijking even mijn motivering voor mijn voorgaande reactie.

O.a. bij het Europese Kampioenschap van het ICAMH bij Horse Event heb ik zowel positieve als negatieve reacties gekregen op de show/werkwijze etc.
En ik heb op verschillende forums discussies meegemaakt over de voors en tegens van onze manier van paarden houden en showen.
Vandaar dat ik de drempel (die er misschien wel helemaal niet is) weg wilde halen door te zeggen dat ik bij eventuele vragen/problemen bereid ben te helpen.

Ik verwacht dat het een super leuke, leerzame en gezellige show wordt (zoals altijd) en kan dan ook haast niet wachten tot het zover is. Seizoen 2011....ik heb er zin in!!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:43

Kan iemand mij misschien de inches uitleggen,dan weet ik waar ik Aimy moet inschrijven bij halter senior mares? ;)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:47

Ik vond het vorige keer erg leuk dat de jury na afloop in de pauze ons nog wat tips heeft gegeven.
Ook toen we de stallen even rond liepen veel voor ons nieuwe dingen gezien wat betreft het toilleteren, interessant om even te zien.

Was er alleen van overtuigd dat er zo wienig shetten en nmprs paardjes waren maar zo te lezen hier waren die er voldoende maar waarschijnlijk ook heel sjiek jasje.

Ik heb nog wel een vraag voor jullie, kan ik mijn nmprs grullo ook opgeven voor de kleur klasse?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:49

Toilleteren daar zeg je wat. Hoe wordt een shet het liefst gezien?

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:12

een inch is 2,54 cm en de paardjes worden in Amerika gemeten op de laatste maanhaar. Je zoekt dus aan het einde van de manenkam het laatste haartje wat nog een beetje stug aanvoelt en wat dikker is als vachthaar en daar zet je de meetlat neer. 99,9 % van de gevallen worden ze dus kleiner gemeten dan op de schoft.
Elk paard wat dus gewoon effen is kan dus meedoen in de solid klasse (effenkleur) de rest gaat dan in de multicolor ook de apaloosa's. Een effen grullo hoort dus in de solidklasse. Witte voetjes en een bles kunnen gewoon in de solidklasse.
En hoe een shet het liefst gezien wordt? Geen idee, probeer eens op de Amerikaanse manier te groomen..Tenzij je naar een shetlander keuring moet natuurlijk dan is dat niet handig.
Laatst bijgewerkt door rose68 op 15-12-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:12

Ik heb het al gevonden! ;)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:24

ik kan het niet helemaal terug vinden of het al beantwoord is, maar is beenbescherming toegestaan tijdens bepaalde onderdelen? een roodbruine shet, welke kleur klasse moet deze?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:45

Alles wat niet bont of appaloosa is moet in de solid.
Alleen bij de jumping is beenbescherming om de voorbenen toegestaan.

Nog iets belangrijks om te weten in de jumping en hunter: je mag geen rondje draaien tussen de hindernissen in, dat telt dan als een weigering. En slaan is ook niet toegestaan in jumping, hunter of halter obstacle, dus ook geen tikje met je vlakke hand.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 15-12-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:48

thnx, ik hoop dat ik mn shettie optijd in vorm krijg, we kunnen helaas met deze maanden niets doen.
ik heb al transport beschermers besteld hihi, ik heb er zin in. Normaal kom ik naar dit soort dingen om te fotograveren, hoop dat ik tussendoor daar tijd voor kan vinden

de muziekkeuze voor de liberty, is dat vrije keuze wat bij je paardje past of is dit muziek dat al voor je is gekozen. Als je dat zelf mee moet nemen dan op een usb stickie of op cdtje?

en een kleding vraag, is er in bepaalde rubrieken aparte kleding gewenst?
of kan je gewoon in nette spijkerbroek, goeie schoenen en shirt en bv bodywarmer komen meedoen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:00

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:04

35,43 inch is mn shet volgens die berekening, 90 cm haha
heeft iemand een link waarin de amerikaanse manier van groomen bij een shet word beschreven of op word getoont, met mn zoektocht kom ik niet echt ver

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:08

Hier zijn ze 27,56 inch - 33,07 inch en 34,25 inch.

Dat zijn de stokmaten dus op de laatste maanhaar is het misschien nog weer anders, daar heb ik ze nog niet op gemeten.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:36

ik heb het idee dat er dit jaar best veel animo voor is!
gezellig hoor!

marieminime, heb je wat aan een foto welke is genomen op de nmprs show van afgelopen jaar?
hierop is mijn flappie te zien, netjes getoiletteerd.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:38

mmm, zit net te bedenken dat je ook in mijn profiel kunt spieken, beide foto's zijn genomen op de nmprs keuring.
paardjes helemaal geschoren, likje vet boven de ogen en op de neus, beetje blanke lak op de hoefjes en mooie glansspray er op....klaar!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:05

even in je profiel gespiekt, ziet er netjes uit maar dan moeten mn shet manen wel heel kort haha, hij heeft nu een lekkere volle bos, nouja ik zie wel hoe ik het doe hihi, mag je met een gewoon halster showen of moet het met de halsters die jou ponys op hebben in je profiel?

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:08

Eigenlijk "moet" er niks. Het gaat erom met welk doel je komt. Wil je hoog scoren dan moet je misschien dingen doen die ingrijpend zijn voor je paard of je portomonai ;) Maar als je gewoon meedoet om het meedoen dan "moet" je helemaal niks. En wat de kleding betreft, ook hier kun je veel geld uitgeven om echte showkleding aan te schaffen, maar misschien heb je ook nog wel een net jasje in de kast hangen, met een mooie broek. Het gaat tenslotte om "show" en daar mag best een beetje bling bling bij komen. En als je een mooi halstertje voor je paardje hebt zal niemand je er om diskwalificeren, en ook niet als je met groene rubber laarzen in de ring komt. Maar invlechten van de manen en staart word eigenlijk niet gedaan. De halter klasses gaan sowieso veel meer om uiterlijk vertoon dan de andere klasses.