hengstenkeuring NMPRS 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:48

Volgends mij heeft Lida mij al eens gebeld, ik wil idd voorlopig geen gasten meer vanwege al het werk, maar omdat ze dichtbij woont kan ze na het dekken meteen weer opgehaald dus daar wilde ik evt wel een uitzondering voor maken. ;)
Maar Armani komt zelf niet hoor. ;)
Mooi merrietjes trouwens, leuk die witte benen, minimaal bont. :9

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:51

@Devon, op mijn nieuwe site heb ik nog wat foto's van mijn vroegere paardjes laten zetten en Frinket staat er ook bij, ook zijn vader Hippominimus Dice en zijn moeder Wantsley Gossamer. Je moet maar es kijken als het je interesseert. Ze staan bij de fotoalbum pagina.

devon04

Re: hengstenkeuring NMPRS 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:03

@ mdr Super leuke site heb je ik heb hem net bekeken.
Staan mooie foto's op , en super mooie paardjes heb je!
Welke is alleen de vander van frinket?

ik ben maandag bij v.Pijkeren geweest en heb een heel foto boek gezien van de mini paardjes ook Frinket stond daar een paar keer in en de moeder.
Hij zij ook dat hij heel goed kon bewegen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:56

Weet iemand misschien of er ook filmers zijn bij de HK?
Ik wil wel eens een filmpje van Vic hebben van de keuring.
Aangezien ik helemaal niets heb met mobieltjes kan ik daar zelf geen filmpje mee maken...
Vraag me ook af of de kwaliteit goed genoeg zal zijn vanaf een telefoon? Ik kan wel een supersonische phone lenen maar ik vrees dat ik daar niet echt mee uit de voeten kan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:05

Welke rubriek zit je?

Wij hebben sowieso fototoestel mee, kunnen we ook filmpjes mee maken. En eventueel kunnen kunnen we de camera ook zo meenemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:10

áls mijn man mee gaat wil ik wel vragen of ie daar zin in heeft (filmen)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:08

het is rubriek 1, minimaat hengsten luxe eerder verschenen.
Verder weet ik uiteraard nog niet veel.

Dat zou super zijn als iemand wilde filmen! Ik neem aan dat nog meer mensen daar blij mee zullen zijn. :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:11

Zal wel even kijken als het boekje binnen is volgens mij hoeft vic dan niet tegelijk met ons. Als de boekjes binnen zijn moet je anders maar even je nummer door geven

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:11

Thanks! Ik zou het heel leuk vinden!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 08:49

Zo de betaling is binnen dus Shadow kan mee doen, nu gaat het echt beginnen.
Zondag gaan we scheren en dan lekker aan de slag, na al dat koude weer kan je nu weer lekker trainen.

Zijn jullie paardjes al kaal?

Ik heb even gewacht tot het wat warmer werd anders krijgt hij gelijk weer haar.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:22

Ik heb nog niet geschoren ook inderdaad om het weer.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:08

Ik ook nog niet geschoren, veel te koud en slecht weer en Orion mag nog van zijn weidegang genieten, gisteren de rekening gekregen die moet ik nog betalen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:11

ik heb 3 of 4 weken geleden geschoren om vast het ergste er af te krijgen (met grove messen dus nu nog steeds een beetje streepjes :D ).
vic had het wel even koud, maar lekker dik ingepakt met een staldeken van 200 gr en daar over heen een buitendeken met halve hals van 300 gr, vond hij erg fijn :P
ong een twee weken voor de keuring scheer ik hem nog een keer maar dan uiteraard met fijne messen.
ik heb nu trouwens de staldeken er onder uit gehaald, het is gelukkig niet meer zo koud.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:15

Ben heel benieuwd hoe Vic er dit jaar uitziet :D Als het nu droog is buiten, en we kunnen een mooi plekje vinden, moeten we ff buiten foto's van hem maken :P (En dan weer met een andere hengst buiten beeld :)) , of met de mestschep :') )

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:19

Heb het geluk dat Jimmy een bikkel is.

Die blijft als hij geschoren is 24/7 buiten en heeft vaak de hele winter genoeg aan een 300 grams deken zonder hals.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:26

mestschep werkte wel, vind ik een mooie foto geworden hoor!
hij is dit jaar beter in conditie dan vorig jaar, vorig jaar kreeg ik z'n spekkies er niet helemaal op tijd af, nu ziet hij er lekker stak uit met een sixpack :+

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:28

Oei, dan moeten we zo'n 'sexy hengsten kalender' gaan maken _O-

(sorry ben in een hele droge bui vandaag :') )

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:31

hmm eigenlijk zijn wij nog niet helemaal met de hk bezig door alle omstandigheden,
ben bang dat Wynn ook iets gevulder gaat verschijnen dit jaar :o

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:49

Ik ben ook wel bezig met Youri, maar de laatste 2 weken is het van alle dagen longeren naar maar 2 keer in de week gegaan, omdat we met die show op Flanders Horse Expo zitten met de friezen en we moesten alle dagen trainen. Maar na dit weekend ga ik hem toch weer alle dagen longeren. En mijn nieuwe koetsje ook es proberen natuurlijk. Vind persoonlijk dat hij er beter uitziet dan op de Bmp keuring, maar ja, is toch nog meer dan een maand hé, dus dat valt af te wachten! Ook gisteren de rekening gekregen en al betaald. Vind het zoooo spijtig dat ik er niet bij zal zijn. Hopelijk geeft iedereen me een uitgebreid verslag ;-)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:50

Jaaa sexy hengsten!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:09

En oppassen dat je nu zo kort ervoor ook niet gaat overtrainen, daar worden ze juist niet mooier op.
Hebben ze weer geen puf over. ;)
Heb met Mani helaas ook een keer gehad, die dus hoefkneuzingen had door de bevroren ondergrond...

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:04

Hallo Wat Brahim betreft is mijn eigen keuze van niet meer naar de keuring te gaan. Het kost geld en dekkingen van uit andere landen heb ik niet.

Vind het jammer dat men daarom mijn hengst afbreekt.

Ben naar de merriekeuring geweest met Cocktail en had ook pech, was op tijd daar en heb de ring moeten inlopen.

Brahim is vitrenair goedgekeurd in het BMP stamboek en presteerde formidabel. Op de 18 hengsten zijn er maar 6 goedgekeurd die dag.

Wat kan ik nog meer verlangen.

Ik begrijp dat Yourie van Valerie zijn kans zal gaan wagen in Nederland als het in België voor hem niet is weggelegd. Wie weet komt hij met een eerste premie naar huis.

Maar persoonlijk vind ik dat men ander hengstjes niet moet afbreken als men niet de reden kent waarom men niet naar een keuring terug gaat.

Voorlopig ben ik geen lid meer van de NMPRS.

Hopenlijk hebben jullie hieraan wat.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:09

jaaaaa sexy hengstenkalender, maar dan ook met van die mooie mannen aan de andere kant van het lijntje :9
ik wil je wel helpen als jij deze fotoshoot gaat doen hoor maaike ;)

@imaani, ??? heeft er hier iets negatiefs gestaan over jouw paardje?, ik begrijp het anders niet helemaal...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:14

Er werd idd iets genoemd over wat afgekeurd en nakeuring is, las ik nu terug, ik vind niet dat hij daar afgekraakt werd hoor. ;)
Toch vind ik het wel zonde hoor Imaani, hij blijft nu toch hier in de boeken staan als afgekeurd, terwijl ik denk dat hij het heel goed zou doen.
Dus ik had zeker nog eens teruggekomen, maar ik snap ook niet dat hij dan niet naar de nakeuring mocht komen als hij zich verstapt had, ik vind dat de veterinair hem dan had moeten verwijzen na de nakeuring en niet afgekeurd had moeten geven!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:21

Welke datum is de nakeuring |?