Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:21

Die van mij staan ook nog lekker te verstoffen. Moet Lot morgen ook nog ff bekappen. Roos is net op wedstrijd geweest, dus wel aardig gewassen. En Lot is oo nog recent gewassen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 18:31

En hier hetzelfde; ik moet ook grote schoonmaak houden bij die twee van mij. Die gaan niet vrolijk van mij worden morgen/overmorgen!!!

Ja hoor, we kunnen gewoon de manege in. Daar zijn idd toiletten en een barretje. Ik geloof dat er ook een snackwagen geregeld zou worden, maar dit zou de manege proberen te regelen. Die denken wel mee gelukkig. Dus we zullen zien

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:37

Morgen is het zo ver!!!!

Heb Lot haar voetjes en manen gister nog wat gefatsoeneerd. De meiden hebben Roos haar manen gedaan.
Vanavond nog even staartjes wassen, ze zo stof vrij mogelijk maken en op beide een dekentje voor de nacht (schijnt prut weer te worden). De eerste dag op stal of in de padock schuurt Roos altijd (1 dag maar) dus wil haar niet voor 1 nachtje op stal zetten want dan heb ik morgen een rasta.

Vanavond ff halstertjes op maat maken, Lot is weer goed gegroeit sinds vorig jaar.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 18:29

Jaaa, we zijn er bijna!!! Spannend hoor. Handig hoor Ciska, zulke grooms!! ;-)

Hier staan Wonder en Valerie ook klaar. Valerie is en blijft zo grappig met dat gekke plank-voor-m'n-kop-gedrag! Wonder vond het allemaal maar niets, dat getut. Nu nog even op gaan bouwen en dan mogen we beginnen hoor! Hopelijk valt het morgen toch mee met dat weer, maar ai....

Tot morgen allemaal!! Succes met de laatste dingen!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:48

hihi... inderdaad, lachen, ik heb er zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!! heel veel plezier morgen allemaal. (ik wens mensen nooit succes, tis leuk als het goed gaat, maar het gaat om de lol)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:14

Alles hier is knap, hopelijk mogen ochtend nog steeds ;).

Roos is niet zo'n viespeuk dus dat scheelt. Die was echt nog schoon van vorige week. Lot wel, dat is een varken, die heb ik utigesopt en staat nu in de zon bij te drogen.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:42

Nou... we zijn geweest... waren net op tijd, veel uitvallers... dus als een speer omkleden in de trailer en borstel over de pony halen!! Wat ik ERG jammer vond is dat we NIETS gehoord hebben over onze pony en ook nog niet eens een lijstje met punten of in ieder geval een opmerking of tip hebben gekregen... Dat vond ik erg jammer.... Tis dat na de keuring iemand ons aansprak en nog een paar tips gaf maar anders... We willen nog wel een keer een premiekeuring gaan proberen... We geven niet zomaar op!! ;-)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:17

Jah, het was leuk he? Kheb ook enorm genoten! Inderdaad kreeg je geen op of aanmerkingen. Maar dat hoor je op een premiekeuring normaal ook niet. Of je moet ernaar vragen, of ze stiekem iets horen zeggen inderdaad. maar mooi dat je ook genoten hebt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:19

Bij ons op de premiekeuring word er van alle pony's nog wel een korte beschrijving gegeven tijdens het opstellen/krijgen van je lintje. Dat miste ik hier ook.

Had ook graag een 'prijs/premie'(geven ze in Schagen en Alkmaar wel altijd, ze keuren wel wat soepeler dan op de premiekeuring hoor) of bovenbalk score gekregen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:20

PS. heb met jou nog even staan praten BaiNar voor dat wij naar huis gingen ;). Je stond voor Roos in de ring.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:22

Hee Dennis.... ik heb met jullie staan praten ook!! ;-)

Edit. Ja dus.... hihi grappig!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:34

Ja, ben het met jullie eens dat ze wel wat meer opmerkingen hadden mogen maken; dat was leuk geweest. Zeker voor een zomerkeuring. We zullen er de volgende keer extra om vragen. Dat prijs/premie-gebeuren zie ik niet zoveel in. Commentaar ben ik absoluut voor. Nemen we mee voor volgend jaar! ;) Ik denk dat jullie wel geluk hebben op de premiekeuring met commentaar Ciska; dit zie je lang niet overal! Leuk om je weer even te hebben gesproken. Ik was vast wat afwezig, maar ik stikte even van de zenuwen, hahaha. Wendy ook leuk jou ook gezien te hebben. En Femke, dankzij jouw hulp 's middags kon ik het allemaal redden! Thank you! :o

Ik ben blij dat het erop zit en alles goed is verlopen (en het droog is gebleven 8-) ). Achteraf een paar schoonheidsfoutjes in de catalogus en wat kleine dingetjes. Enige rotte was de enorme regenval vrijdagavond, waardoor de baan zeker 's ochtend behoorlijk zwoegen werd. Er verloor er zelfs eentje haar schoen in de drab; die is op haar sok verder gerend! :D Niet fijn, zeker niet omdat 's ochtends juist de jeugd moest. Was eigenlijk te zwaar. 's Middags na een sleepbeurt ging het gelukkig beter. En mijn pony's hebben het knap gedaan. Er liep een 5-jarige met in elk geval 2 eerste premies bij ons; had totally verwacht in elk geval DAAR achter te staan. Maar nee; Wonder mocht voorop rondstappen en Valerie gelijk daar achteraan! Ben echt TE blij. Gewoon rubriekswinnaar! Voor sommigen niets bijzonders, maar voor mij voor het eerst dat ik op kop stond, dus voor mij lekker wél bijzonder :P . Wonder mocht nog door voor het middenmaat-kampioenschap, maar daar stond een supermooie driejarige. Dat was een stap te veel, haha. Maar ik ben helemaal trots op mijn merries!
Laatst bijgewerkt door Arianne op 28-06-09 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:38

jahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, helemaal logischhhhh was ook geweldig! Die 2 kleine kindjes hebben de hele dat met modder lopen gooien en in het water/modder lopen spelen. Dus het gaf ook wel een extra dimentie. En net toen ik wegreed barstte het onweer los, dus we hebben nog mazzel gehad. Jah Valerie en Wonder deden het super, en die andere die kapieoen werd was ook een plaatje. Maar 1e en 2e binnen je rubriek? beter kun je toch niet.
En inderdaad in wenum wiessel geven ze ook geen commentaar verder hoor... dus in die zin. Als je een rubriek hebt van meer dan 5 dan zegt het opzich wel iets wat ze van je vinden, maar zoas bambam als enige in je rubriek, jah, dan ben je eigenlijk nog niks wijzer nee... maargoed.
twas een topdag!!! op naar Vries, hihi

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:47

Hallo,
Was zeker een topdag. Bammie is rubriekswinnaar :')
Was erg gezellig, weer was iets te warm. We kwamen net op sta aan had Bammie terug in de wei gezet en toen barstte het los, heerlijk.
Al met al een leuke dag gehad +:)+

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:53

jah mooi man, twas ook leuk. Als je er de hele dag hebt rondgelopen (en niet met pony's ervoor hoefde, en dus geen stress had ;) ) is het maar heel eventjes heet geweest. Tot 1 uur ofzo heb ik echt nog in een trui gelopen, een tijd in een t-shirt, en DAT was maar eventjes te heet... dus al met al mogen we echt niet klagen nee. Hoe ging het laden met Bam terug?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 10:59

Jaaa, Bam ook op kop!! :D Hij vond het allemaal wel leuk volgens mij, toch? Het weer was 's middags inderdaad wel wat benauwd als je bezig was, maar liever dit dan buien! We waren aan het afbreken toen het opeens even heeeeeel hard ging! Zo blij dat het onweer NA de keuring losbarstte....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:03

Laden ging supergoed, hij liep meteen met me mee. Waarschijnlijk wilde hij gewoon graag naar huis :D
Arianne Bam vind alles prima. Zolang hij maar mee mag

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:06

Lachen toch zo'n shet, die zijn heel dierbaar! toppieee, moet je zuinig op zijn!
Helemaal leuk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:44

Onweer? Wij hebben hier 1 rommeltje en 2 druppen (te kort voor de regenmeter) gehad...... Vind m'n bruine gras niet leuk.

Als ik geweten had dat er maar 1 ruin was had ik Xavi mee genomen. Zeker als ik geweten had dat Roos in zo'n rubriek liep waarin voor haar geen eer te behalen was.

Die kinderen in de bagger, geweldig toch ;).

Ik vind commentraar altijd wel fijn, dan weet je tenminste wat ze er van vinden. Ik vind het hier op de premiekeuring altijd erg fijn. De gene op kop krijgt uitgebreid commentaar, 2e en 3e ook wel aardig (zeker als dat dicht op elkaar zit krijg je te horen waarom deze volgorde gekozen is) en de rest krijgt ook 1 of 2 zinnetjes.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:57

Zo, het is een uur na afloop echt met bakken uit de lucht gekomen en ik stond midden op het terrein toen er echt een giga onweersknal kwam. Ik heb zelden zo hard gerend! 8-)

Dat bedoel ik dus ook; ik hou ook van commentaar. Maar niet elk jurylid doet dit; zo is het gewoon. Dus mazzel als ze het bij jullie wel doen. Krijgen ze extra betaald ofzo? :P

Lyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:32

De gene van wie de shet was was naar de jury toegelopen en gevraagd wat er niet goed was haha omdat die merrie laatste liep opzich snap ik t wel omdat je dan toch wel wilt weten waarom dat zo is, maar er kwam maar een zin uit.. achja ik vond het een hele leuke leerzame dag met hele mooie pony's.
Komt er ook nog een stukje over in de Shetland Pony?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 21:06

Dus de juyr reageerde daar niet echt op? Volgens mij mag je in elk geval wel vragen wat de jury ervan vond. Zou kunnen dat dit via de ringmeester moet; heb het zelf nog nooit gedaan...
Het is inderdaad wel de bedoeling dat er nog wat in de Shetlandpony en de Paardenkrant komt. We hebben een keurmeester gevraagd iets te schrijven en zelf kunnen we het dan ook nog wat aanvullen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 21:17

Uitslagen en de eerste foto's staan inmiddels op http://www.zomerkeuring.nl !! De foto's van een kennis van mij verwacht ik morgen, dus hopelijk staan die er ook dit weekend op....

Ik zie alleen wel alle kleine foto's naast elkaar staan, maar als ik op eentje klik, krijg ik zo'n berucht rood kruisje?!! Jullie ook? Dan moet ik daar nog even mee prutsen....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:03

ik zie geen foto's vanaf pagina 5.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:29

1 augustus is er nog een keuring geweest in kootwijkerbroek...iemand foto's gemaakt toevallig :o