35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:47

Heerlijk die kleuren! Zonde van het water en de modder zeg.

Ik ben even heel erg trots op mijn kleine man <3 Een half jaar terug kreeg ik mijn hca binnen en bij de eerste keer ging het al mis, hij sloeg naar achter en schrok daar zo van, dat hij niet meer in te spannen was. Hij heeft nu een half jaar lekker op de wei gestaan, maar ik bleef het zonde vinden, daar hij het voor de 4wieler altijd geweldig vond.

Gisteren een kennis gebeld die zelf ook fanatiek ment en hij is me komen helpen. Heel rustig ingespannen en daar was hij gewoon heel erg relaxed bij. Daarna op pad, ik op de sulky, kennis op de fiets en Breez mocht gewoon volgen.
Stappen ging heel goed en zelfs een klein stukje gedraafd achter de fiets aan, maar daarbij had hij nog wel wat spanning. Lekker terug naar stap gegaan en zo de rit afgemaakt.

Vandaag weer op pad gegaan, vader op de fiets mee en heerlijk een rondje van 5 km gereden, enkel maar stappen, maar ik ben hier al ZO blij mee!

Bedoeling is om hem de komende tijd even dagelijks in te spannen voor een kort stap rondje, om zo bij breezer maar ook bij mij het vertrouwen weer terug te krijgen *\o/*

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:37

Sweetwendy, wat doet welmoed het goed zeg, super knap!

mirriejj, wat fijn dat je nu weer positieve ervaringen samen opdoet. Heel knap ook.

Ik kwam vandaag bij de paardjes, en mijn 3 mannen stonden samen water te drinken <3
Afbeelding
Denzel, Spyke en Stardust

Stardust kwam gelijk even kijken
Afbeelding

Vandaag heb ik met Stardust een rondje gewandeld, hij went steeds beter aan al het verkeer en ook het halster gaat steeds makkelijker om en af. Trots! :o

Daarna met Denzel 10 minuutjes in de wei gespeeld, wat grondwerk gedaan en eigenlijk ook dat zelfde even later met Spyke. Spyke was helemaal happy en begon helemaal te showen, hij had zoveel energie. Zelf kan ik daar echt van genieten en helemaal vrolijk van worden :D

Nog even een foto van Spyke en mij <3
Afbeelding

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:21

Afbeelding

Wat een gave foto's en filmpjes weer hier van al jullie pony's. Heb dit weekend heerlijk getraind in de bak en een buitenrit. Ze gaan steeds meer samenwerken als span en Jillz begrijpt de aanwijzigingen steeds beter. En vertrouwen in elkaar groeit, echt genieten. Klaar om volgende week de puzzelrit in Ede te rijden!
Laatst bijgewerkt door prairiewolf op 08-11-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 20:25

Wat toevallig Wendy1708 en Isapaardje!

Antheman; wat grappig; je pony in de keuken hahhaa. Vond hij het gezellig ? :-)

Wendy1708; ik hoor nu werkelijk niemand negatief over de hca's praten. Ik heb wel eens op die goedkope gevalletjes gezeten en OK ik heb een erg slecht lichaam maar ik had binnen 20 minuten flinke rugpijn. Zit er dus ook over te denken om voor een HCA te gaan. Punt is dat ik er nog nooit opgezeten heb hahahhaa. Ik vrees nog een klein beetje dat ik er haast niet af kan komen met mijn lichaam maar misschien valt dat mee. Moet ik nog wel eens bij iemand even gaan proberen.

Jouw HCA heeft het goed te verduren in de bossen haha.

Leuk filmpje Isapaardje, hij vindt het volgens mij wel leuk zo door het water :-)

Zoooo Lante; dat is goedkoop shoppen voor dekens. Ik heb Rhino dekens voor Alf en nu ook 1 van de MHS, die is ook super.

Lekker wezen stappen sweetwendy ?

Mirriejj; gave foto :-)
Wat fijn zeg dat het mennen toch weer lijkt te gaan lukken. Lekker rustig aan doen, super !

hahahah Isapaardje ook al zo'n foto. Maar verder zijn ze wel lief hoor.

Haf Sjakie; Denzel is echt <3 ! Maar je andere 2 zijn ook super lief zeg!

Sweetwendy; wat heerlijk zeg om zo door het herfstbos te mennen!

Prairiewolf ook al zo heerlijk door het bos gereden, super !

Alf mocht vandaag vrij rondrennen en gisteren heb ik weer eens ge-lange-teugeld, ging super goed :-)
Knappe jongen :-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:09

Horseware heb ik ook voor de grote paarden, maar voor dit geld probeer ik deze dekens nu eerst. Aanschaf hca, tuig ed kost al genoeg!

Mooi span prairywolf!

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 21:31

ja tuurlijk voor dat bedrag; super toch !

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:41

Ha wat lief met zijn 3-en bij die waterbak :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:22

Wat goed zeg Mirriej, daar mag je zeker trots op zijn +:)+

Wat lief zeg Haf_sjakie je 3 mannen met elkaar water drinken :D Goed zeg van stardust :j
Je hebt leuke pony's :) Hoe oud zijn ze?

Leuke foto Prairiewolf, net zo'n bos als hier :D Is het de eerste keer dat je mee doet met de puzzelrit?

Het stappen ging wel.. Had last van me benen ( heb lipoedeem).
Gisteren ben ik met welmoed langs de snelweg gelopen. Klinkt heel raar maar naast het snelweg zit een pad voor fietsers, wandelaars etc. :P Ze was erg braaf :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:51

Prairiwolf, ik vind dat je zo een leuk tweespan hebt! Hier twijfel om er in lottum nog een leuk spanmaatje voor Jimmy bij te zoeken.

Vandaag weer met breezer op pad gegaan, inspannen ging perfect, wegstappen ging bij wijze van nog beter.
Poort uitgereden en hij gaf zelf aan om in draf te willen gaan, dus zijn gang laten gaan en een stuk vooruit laten draven. Op een gegeven moment terug gepakt en daarbij merkte ik dat hij spanning opbouwde op het moment dat hij druk op de broek voelde. Hij kwam wel netjes terug.

Stuk gestapt en wederom wou hij aandraven, dus zodoende gewoon vooruit laten gaan en een heel stuk compleet ontspannen gedraafd! Enorm blij mee natuurlijk, ook al was het niet de bedoeling om zo snel te draven.

Afbeelding

Pony weer terug in stap gepakt en buiten wat zwiepen met de staart ging dat netjes. Paar keer halt gehouden om toch een beetje druk op de broek te krijgen, nergens geen probleem.

Op een gegeven moment merkte hij dat we richting huis gingen en draafde aan. Hij wou steeds een beetje sneller en daarop besloten om hem iets terug te nemen. Ik zag daarbij dat de spanning hem even te hoog werd en hij tikte naar achteren en ging daarna meteen terug naar stap.

Op dat moment waren we het bos ook uit en ben ik rustig over de weg terug naar huis gestapt, ging ook zonder problemen. Alleen het laatste stukje bij huis werd de spanning weer even te hoog en liet hij af en toe wat plas lopen en zwiepen met de staart.
Wel de rit netjes af kunnen maken en thuis rustig uit kunnen spannen.

Ik merk dat ik zelf in deze situaties vertrouwen moet krijgen en dat Breezer ook vertrouwen in mij moet krijgen.
Morgen krijg ik 2 sachets confidence eq binnen, even zien of dat de scherpe kantjes er af kan halen.

Al met al een beetje een gemengd gevoel. Iemand misschien ook tips hoe ik aan kan wennen dat de druk op de broek niet eng is? ( hierbij bedoel ik dan eigenlijk met grondwerk, niet voor de kar)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 19:59

sweetwendy; klinkt niet zo heel raar hoor, zie ik hier in de omgeving ook regelmatig :-)

Mirriej; puur uit interesse hoor, niet als aanval. Maar als ik het goed begrijp laat je hem aandraven als hij dat zelf wilt ? Is dat omdat hij anders gaat stuiteren ?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:14

IngridM schreef:
sweetwendy; klinkt niet zo heel raar hoor, zie ik hier in de omgeving ook regelmatig :-)

Mirriej; puur uit interesse hoor, niet als aanval. Maar als ik het goed begrijp laat je hem aandraven als hij dat zelf wilt ? Is dat omdat hij anders gaat stuiteren ?

Nee Breezer heeft van de lente een paar keer geslagen voor de wagen en vind het sindsdien heel eng om af te remmen.
Als ik hem vraag om aan te draven, bouwt hij nog erg veel spanning op, dus dat wil ik voorkomen.

Nu hij zelf aandraafde, was die druk weg. Dus mag hij dat momenteel van me.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 20:22

Oh OK begrijp het, ik dacht namelijk "help daar gaat je opvoeding" hahaha.
Maar dat los je goed op denk ik.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:56

Het blijft leuk hier. Ik kan helaas niet meer zo veel mee kletsen, mis het wel, maar smul van jullie foto's en verhalen.

Afgelopen weekeinde hebben we Sieb en Abby in tweespan gezet. Zie ik op de foto's opeens dat Abby's kont hoger staat dan haar schoft (ja, het loopt ook iets bergaf hier). Zou ze het kunnen dat ze nog aan het groeien gaat? Ze wordt volgend jaar 5.

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:11

Hier ook weinig tijd om te reageren, maar Lees wel zo nu en dan mee.
Ik vind het tuig wel vrij soepel en ben er erg tevreden mee wendy.
Kan best hoor dat ze nog aan het groeien is.
Volgens mij tot hun 7e jaar..

Heb mijn kraay sulky te koop staan, hij hoeft niet weg maar mocht iemand interesse hebben.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... sulky.html

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 14:04

Kaniet: grote paarden groeien door tot hun 7 jaar dus kleintjes misschien ook wel?

Jecco ellen: mooi wagentje zeg! Omdat ik al teveel weeg zoek ik voor Alf iets wat lichter is. Hij is dan wel 1 meter maar rank en slank :-)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:36

Kanniet, welke wagen heb jij als ik vragen mag?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:09

Dat is een van Hans van der Mee.

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:04

Wat een prachtige minies en wagens komen er weer voorbij!

Ik doe zelf momenteel te weinig met de kleintjes. Beetje spelen en een wandelingetje maken.

We zijn de wei zeer grondig aan het "verbouwen" en dat houdt in alle sloten verbreden, land ophogen en rond leggen, inzaaien, puinpad maken, duikers leggen, en een boomgaard maken. Vanmiddag heb ik maar 3 palen de grond ingekregen, dat is zo zwaar om te doen. Eerst de grondboor erin en dan met een moker stevig hameren. Daarna kun je niets meer vasthouden door t getril in je handen. Vanavond ga ik de groten nog even vermaken. Morgen stug verder met de palen, dan moeten er 4 in. Dan kan ik mijn boomgaard afzetten. Hopenlijk kan ik dan t weekeinde de track omheinen, al dan niet met prikpaaltjes. Kunnen ze ook een rondje lopen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:56

Klinkt als super zwaar werk Antheman !

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:35

Mirriejj; weet je zeker dat je broek niet te strak zit? Of de culeron die trekt onder de staart (staartriem te strak). Dit voelt onaangenaam en kan leiden tot spanning en naar achter trappen.
Vooral als dit ooit gebeurd is, dan blijft dat in het geheugen hangen. Kost wat tijd voordat dat weer afgezwakt is :). Geduld dus en zorgen dat het tuig altijd goed zit.

Zelf heb ik ook 2 wagens van Hans van de Mee, een vierwieler en een tweewieler.
Erg tevreden over de wagens; kunnen tegen een stootje :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:44

Isapaardje schreef:
Mirriejj; weet je zeker dat je broek niet te strak zit? Of de culeron die trekt onder de staart (staartriem te strak). Dit voelt onaangenaam en kan leiden tot spanning en naar achter trappen.
Vooral als dit ooit gebeurd is, dan blijft dat in het geheugen hangen. Kost wat tijd voordat dat weer afgezwakt is :). Geduld dus en zorgen dat het tuig altijd goed zit.

Zelf heb ik ook 2 wagens van Hans van de Mee, een vierwieler en een tweewieler.
Erg tevreden over de wagens; kunnen tegen een stootje :)

Vanmorgen zonder broek gereden, sulky wordt netjes afgeremd door de rest. Niet ideaal, maar op dit moment wel even nodig om de spanning af te zwakken.

8 km gestapt vanmorgen, regelmatig halt houden, kleine bergjes, zodat hij merkt dat er geen druk op de kont komt.
Regelmatig voelde ik hem aanspannen en daarop begon hij te zwiepen met de staart en plasjes lopen. Maar alle keren zakte dit ook weer heel snel af.

Hopen dat hij het vertrouwen helemaal terug krijgt. Dus als iemand nog tips heeft, heel graag! Heb vanmorgen ook gebruik gemaakt van NAF instant magic en conference eq :) Ter ondersteuning.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:30

Lekker werkje antheman.
Heb je een 2 persoonsgrondboor, of een enkel?
Wij hadden een 2 persoon grondboor, maar kwamen er niet in vanwege wortels. Uren werk voor 1 paaltje. Pff en nog niet diep genoeg.
Dus deden wij het maar zo
http://youtu.be/QfFI0MZEdn0
Succes nog even..

Mirriejj:
Ik had het idee met het zien van je foto dat de broek wat te strak zat.
Ikzelf gebruik een slagriem voor Star omdat die nog wel eens een bokje geeft als ik haar een klein tikte met de zweep moet geven. Volgens mijn instructeur is dat mijn levensverzekering.
Met pessoa gebruikte ik ook geen broek.
Wat is Naf instant magic en conference eq?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:41

Slagriem heb ik liggen, maar heb het gevoel dat die niet veel doet omdat het de spanning alleen maar opvoert.
Beide producten zorgen ervoor dat ze net wat relaxter en zelfverzekerder zijn. Misschien placebo effect hoor, maar voor mijn eigen spanning vind ik dat al genoeg haha.

Grotere broek is in bestelling, als ik dadelijk weer de broek ga opbouwen, weet ik 100% zeker dat het daar niet aan kan liggen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:01

Ja star geeft een jolig bokje.
Voor de spanning weg te nemen is dat idd niet handig zo'n extra ding op haar kont.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:36

jecco_ellen schreef:
Lekker werkje antheman.
Heb je een 2 persoonsgrondboor, of een enkel?
Wij hadden een 2 persoon grondboor, maar kwamen er niet in vanwege wortels. Uren werk voor 1 paaltje. Pff en nog niet diep genoeg.
Dus deden wij het maar zo
http://youtu.be/QfFI0MZEdn0
Succes nog even..
q?

Ik wist niet dat er 2 persoonsboren bestonden :) Ik heb een handboor. Zwaar werken dus. Voor de omheining van de wei, huur ik de loonwerkers in. Maar ze rijden alles kapot he, en dit was niet ingepland, dus dan staan ze op zaterdag weer om 7 uur voor je neus. Heb ik ook geen zin in. Nu probeer ik te doen wat lukt, desnoods met prikpaaltjes ertussen.
Ik heb een heel handige scoutingjongen op een wei waar puin ligt, palen laten inboren. Die kreeg in 1 kwartier een paal erin. Superfijn! Dat lukte ons niet en bleef het dus met prikpaaltjes, die er ook niet in gingen :D nauwelijks overeind staan.