[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:14

Nou herkenbaar; naast je sulky hangen 'loopt hij/ zij wel goed'?

Ik heb net gepraat met mijn vriend en hij zei 'waarom zou je nu beslissen als je dat nu nog niet kan 'parkeer het even, knuffel lekker, doe lekker vrijheidsdressuur met hem (dat vindt hij echt leuk!) En dan kijk je bv volgende lente weer verder. Zit ook wat in. En misschien groei ik dan automatisch wel iets naar een bepaalde keuze toe.......misschien is zoiets wel verstandig.

Beetje kunstjes, wil hem nog leren voetballen met zo'n zachte bal, af en toe wat wandelen in de rijbak en als er geen steentjes liggen op het pad misschien. Denk dat ik het daar maar even bij ga houden.
Misschien groei ik er zo naartoe naar wat het beste is.

Ja als je een 2e hebt is de keus inderdaad makkelijker. Maar ook dan niet leuk.

Bedankt in ieder geval voor jullie lezend oog en opmerkingen!

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:27

Ik herken dat gevoel ook, met Mick toendertijd. Die was vaker slecht dan goed en áls ik dan weer eens iets kon doen/opbouwen was ik alleen maar bezig met hoe hij liep. En zat ik als het ware te 'wachten' op het moment dat de teleurstelling weer kwam. Heftige jaren waren het, zoveel zorgen en onzekerheid. Na het inslapen viel er een enorme last van mijn schouders, hoe gek ik ook op hem was.

Ik kocht toen uiteindelijk ook Willem er bij om te kunnen blijven rijden en het plezier weer terug te krijgen.

Succes Ingrid met de keuzes. Er eventjes over na denken is altijd goed. Jammer dat een tweede pony er bij geen optie is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:35

Pfff hier heftig dagje

Vanmiddag tussen kwart voor 3 en kwart voor 6 trof ik een van me merries dood aan in de weide. Ben er kapot van. Had haar vorige week gekocht en ze was zooooo braaf.
Loopt een hensgtveulen bij zo zielig

Oorzaak onbekend
Ze was in ochtend wel wat slomer maar handje brok at ze goed. Daarna gepoetst en ze wilde niet mee naar de longeerbak (maar haar veulen liep voor het eerst bij de rest van de ponys ipv bij haar)
Uiteindelijk gelukt en 5 min lekker wat rond gestapt

Terug de weide op begon ze wat hooi te knabbelen en had gedronken en gemest.
Kwart voor 3 naar huis niks aan de hand scharrelde wat door de weide en temp 38 en ademhaling etc normaal geen koliek verschijnselen.

Kwart voor 6 aankomst weide en daar lag ze al wat koud en stijf.

Afbeelding
Afbeelding

Achteraf denk ik dat het veulen het gisteren al aamvoelde? Waarom? Hij begon ineens als een gek aan haar manen te knabbelen en echt stukken eraf zuigen.
Aan de merrie was gisteren niks te zien in de ochtend nog lekker 12 minuten een relaxe rustige stap/draf training gedaan op haar manier lekker op haar gemakkie.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 04:51

Wat bizar! Hoe oud is het veulen? Wel onwijs schrikken zeg.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:28

Ach wat vreselijk sneu zeg!Bizar verhaal ook. Wat zou dat in godsnaam kunnen zijn? Wat sneu voor het veulen ook. Hoe oud is die?

Kan het me helemaal voorstellen susanne; dat er dan een last van je schouders weg valt! Het zijn gewoon zorgenkindjes.
Alf zal zijn verlengde vakantie vast niet erg vinden in ieder geval :-)
Mag hij lekker dik behaard de winter door.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:15

Het kan van alles geweest zijn van binnen. Merrie zoogde een veulen en was drachtig. Het blijft een raadsel!

Mats (het veulen) is net 3 maanden dus in goed overleg met DA besloten deze nu verder in de kudde groot te brengen met veulenbrok. Pleegmerrie of kunstmelk gaat eigenlijk niet meer.
Veulen is groot en een sterke kerel dus verwacht daar gelukkig geen problemen mee.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:15

Ach wat sneu zeg! Dan schrik je je ook kapot als je je dier zo aantreft Y;( Bizar zo plotseling.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:37

Wow jeetje Dafne!! Wat heftig is dat zeg.. :( veel sterkte, en ook voor de baby. Hoop dat hij er geen trauma aan over houd, je hoort vaak dat veulens waarbij de moeder overlijd altijd lastige dieren blijven. Ken er zelf 1...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:55

Kiekeboefje schreef:
Wow jeetje Dafne!! Wat heftig is dat zeg.. :( veel sterkte, en ook voor de baby. Hoop dat hij er geen trauma aan over houd, je hoort vaak dat veulens waarbij de moeder overlijd altijd lastige dieren blijven. Ken er zelf 1...

Dat zijn meestal de flesveulens. Die met de fles groot zijn gebracht. Als ze gewoon in de kudde staan worden ze mooi opgevoed door de anderen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:09

Wat heftig zeg! Y;(
Hopelijk niks mis met de rest van de kudde en het veulen en komen ze er goed doorheen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:35

Jeetje wat ontzettend triest Dafne... heel sneu voor het veulen ook.

Ingrid sterkte met Alf en vooral je eigen keuzes... blijft lastig al die zorgenkindjes he.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:00

Jeejte wat heftig. Veel sterkte met t verlies en hopelijk word t veulentje goed geaccepteerd in de kudde.

Ik ben aan t opruimen geweest. Iemand interesse in t volgende ?
200 gr horseware liner zgan 130
200 ge waterdichte stapmolen deken zgan 125
Fleece oranje 137 haartjes
Fleece met hals grijs 127 haartjes
Kingsland jas beige m valt als xl gedragen maar schoon

Bij interesse pbtje kan ik evt foto’s sturen :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:14

StalNollie schreef:
Pfff hier heftig dagje

Vanmiddag tussen kwart voor 3 en kwart voor 6 trof ik een van me merries dood aan in de weide. Ben er kapot van. Had haar vorige week gekocht en ze was zooooo braaf.
Loopt een hensgtveulen bij zo zielig

Oorzaak onbekend
Ze was in ochtend wel wat slomer maar handje brok at ze goed. Daarna gepoetst en ze wilde niet mee naar de longeerbak (maar haar veulen liep voor het eerst bij de rest van de ponys ipv bij haar)
Uiteindelijk gelukt en 5 min lekker wat rond gestapt

Terug de weide op begon ze wat hooi te knabbelen en had gedronken en gemest.
Kwart voor 3 naar huis niks aan de hand scharrelde wat door de weide en temp 38 en ademhaling etc normaal geen koliek verschijnselen.

Kwart voor 6 aankomst weide en daar lag ze al wat koud en stijf.

[ [url=m/tt5vmF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5U2Tre.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achteraf denk ik dat het veulen het gisteren al aamvoelde? Waarom? Hij begon ineens als een gek aan haar manen te knabbelen en echt stukken eraf zuigen.
Aan de merrie was gisteren niks te zien in de ochtend nog lekker 12 minuten een relaxe rustige stap/draf training gedaan op haar manier lekker op haar gemakkie.
ah wat sneu zeg
Gelukkig kan hij wel in de kudde bij de andere pony's. Dan kunnen die hem opvoeden.
Echt schrikken. ...

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:23

Wow Dafne, wat heftig.. Sterkte, ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt. Y;(

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:29

Jeetje zeg! Wat ontzettend rot. Heel veel sterkte met het verlies Y;( Je zal je rotgeschrokken zijn.

Vanavond vaardigheidles van west voor de Hippiade, mega veel zin in *\o/*

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:03

Jeetje wat sneu zeg!!

Leuk Linsey, succes :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:11

linda_gigant schreef:
Jeejte wat heftig. Veel sterkte met t verlies en hopelijk word t veulentje goed geaccepteerd in de kudde.

Ik ben aan t opruimen geweest. Iemand interesse in t volgende ?
200 gr horseware liner zgan 130
200 ge waterdichte stapmolen deken zgan 125
Fleece oranje 137 haartjes
Fleece met hals grijs 127 haartjes
Kingsland jas beige m valt als xl gedragen maar schoon

Bij interesse pbtje kan ik evt foto’s sturen :)

Ik kon net mijn deken niet passen, maar als die past wil ik wel wat van je overnemen!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:02

Ingrid, succes met je keuze(s). Alf en jij komen daar zeker wel uit. Hij zal zijn vakantie vast niet erg vinden, en anders kom je straks hier een keer mennen :)

Linsey, succes!!! Gaaf!

Vanmorgen is er een Cranio Sacraal therapeut langs geweest! Jill en Tessa hebben een behandeling gehad, beide hebben ze ontstoken ogen(hangt het in de lucht ofzo?!?!?) en daar komen ze nu hopelijk van af. Jill kijkt erg anders uit haar oogjes en ze ligt al een uur te slapen in het zand <3
Voor en na:
Afbeelding
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:08

Spikkelsnoetje <3 Fijn dat ze lekker behandeld is!

Ik heb ook nog een deken te koop! Twee dezelfde eigenlijk: Bucas irish turnout light (regendeken). De ene heeft de oude borstsluiting. De ander de nieuwere versie. Beide 125cm onderlengte.

Bij interesse een PBtje :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:57

Ogen en oren staan duidelijk anders. Opgewekter/opener. Ben benieuwd wat je zelf nog meer gaat merken ik ben zo tevreden over cranio

Pff vandaag het volgende alweer ik huis.
Vorige week brood mager katje gezien bij de weide maarja liet zich niet vangen. Dan de natuur maar zijn beloop laten doen.
Tot vandaag ik hem/haar weer zag... Oom gebeld voor vangkooi en hebbes ( echt gewoon veeel geluk gehad) nog geen 15 min later zat ie erin
Wormenkuur erin ontvlooid en nu eten geven en wat tammer krijgen om over een tijdje bij da te kijken voor chip en dan zien we wel weer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:08

Ach poppie! <3 gelukkig nu bij jou!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:01

Ah je trekt zielige dieren aan

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 23:32

Ach sneu katje. Ook die heeft geluk bij jou :)

Je ziet wel verschil bij Jill!
Ik heb ook een afspraak staan met een cranio therapeute. Ik zag bij Dafne zoveel mooi resultaat dat ik ook wel benieuwd ben!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:15

Sunshine ben benieuwd wat je merkt na een behandeling

Patricia ja (helaas) wel.. Dadelijk naar da om chip uit te lezen (als er een inzit mijn reader pakt hem niet)
Heeft al zachtjes om de twee uur kleine beetjes eten gekregen met ontworming en vlooienspul erover gespoten

Weet nog niet wat we ermee gaan doen. Nu al afgeven vind ik zo sneu maar houden is ook geen optie

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:53

Wat een zielepootje, hopelijk knapt het katje gauw een beetje op.