Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kiekeboefje schreef:Wow jeetje Dafne!! Wat heftig is dat zeg..veel sterkte, en ook voor de baby. Hoop dat hij er geen trauma aan over houd, je hoort vaak dat veulens waarbij de moeder overlijd altijd lastige dieren blijven. Ken er zelf 1...
StalNollie schreef:ah wat sneu zegPfff hier heftig dagje
Vanmiddag tussen kwart voor 3 en kwart voor 6 trof ik een van me merries dood aan in de weide. Ben er kapot van. Had haar vorige week gekocht en ze was zooooo braaf.
Loopt een hensgtveulen bij zo zielig
Oorzaak onbekend
Ze was in ochtend wel wat slomer maar handje brok at ze goed. Daarna gepoetst en ze wilde niet mee naar de longeerbak (maar haar veulen liep voor het eerst bij de rest van de ponys ipv bij haar)
Uiteindelijk gelukt en 5 min lekker wat rond gestapt
Terug de weide op begon ze wat hooi te knabbelen en had gedronken en gemest.
Kwart voor 3 naar huis niks aan de hand scharrelde wat door de weide en temp 38 en ademhaling etc normaal geen koliek verschijnselen.
Kwart voor 6 aankomst weide en daar lag ze al wat koud en stijf.
[ [url=m/tt5vmF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5U2Tre.jpg]Afbeelding[/url] ]
Achteraf denk ik dat het veulen het gisteren al aamvoelde? Waarom? Hij begon ineens als een gek aan haar manen te knabbelen en echt stukken eraf zuigen.
Aan de merrie was gisteren niks te zien in de ochtend nog lekker 12 minuten een relaxe rustige stap/draf training gedaan op haar manier lekker op haar gemakkie.
linda_gigant schreef:Jeejte wat heftig. Veel sterkte met t verlies en hopelijk word t veulentje goed geaccepteerd in de kudde.
Ik ben aan t opruimen geweest. Iemand interesse in t volgende ?
200 gr horseware liner zgan 130
200 ge waterdichte stapmolen deken zgan 125
Fleece oranje 137 haartjes
Fleece met hals grijs 127 haartjes
Kingsland jas beige m valt als xl gedragen maar schoon
Bij interesse pbtje kan ik evt foto’s sturen