[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanne02

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:33

Vreselijk die vliegen! ~~}>
Gisteren liepen de pony's hier alle drie met een vliegenmasker. En ik heb wel eens iets met appaloosa's en maandblindheid gelezen, dat zij dat sneller krijgen? Klopt dat? Eén van mijn shetlanders heeft dit aan 1 oog, en daarom wil ik alles maar voorkomen :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:51

hier ook alle drie met een vliegenkap

Appaloosa's zijn er inderdaad gevoeliger voor

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:52

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:57

gaat er nog iemand 24 juni naar de NSPS wedstrijd dag in Heteren?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:59

Nee ik niet! Ik start 23 juni in de avond al in Middenbeemster... vindt het teveel voor Toliene om haar de dag erna weer mee te nemen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:59

Zie mijn bijleespost op de vorige blz, moet alleen nog even mailen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:01

Ayla, wat is Boef mooi geworden! Een echte knappe sportieve shet. Vind zijn kleur ook echt aansprekend. <3 en het was idd heerlijk weer! :D

Donja moet denk ik vooral erg wennen. Ze krijgt nu hooi en kreeg eerder gras. Dus ik snap het ook wel weer :+

Ze heeft inderdaad erg last van de vliegen en jeuk, maar de jeuk komt van haar nieren. Daarvoor krijgt zij nu medicatie en druppels. Hoop dat dit snel over is :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:05

Ayla schreef:
Zie mijn bijleespost op de vorige blz, moet alleen nog even mailen.

Had je bijlees post niet gezien. Haha
Wij komen met 3 ponys naar heteren. Weet jij of kruisingen daar ook mogen?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:38

Ingrid wat geweldig zeg! hopelijk brengt ander voer verbetering

Ayla wat is boef toch knap <3

Kiekenboefje, wat dapper dat je dat besluit heb gemaakt om haar helemaal van het gras te halen. Misschien moet ze nog even wennen aan het feit dat ze van het gras is? Floor eet momenteel ook erg slecht hooi omdat hij nu gewend aan het gras is.

Fennadev wat fijn dat joer in zijn naakie op het land kan, vrij van jeuk :)

Linsey Wat vervelend zeg dat er zo dichtbij droes is uitgebroken... akelige ziekte is dat.

Dekensenzo welkom! leuke ponys :) wat is er met de voorpluk van de linker gebeurd? :=

Linda wat is gigant chique geworden zo wauwie, maar zo puppygrijs misstaat hem ook niet :D

Ayla woon jij in de buurt van Nijmegen als ik dat goed zie? ik woon zelf in de buurt van utrecht, dat ligt op zich niet zo ver uit elkaar. Heb al wel contact gehad met een vrouwtje uit Leersum (7 km bij mij vandaan) en zij bevalt mij ook wel. Maar heb zelf hele goeie ervaringen met dry-needling en cranio sacraal (bij mezelf dan) dus als je een website zou willen geven, graag!

Mijn tuig onderleggers zijn maandag binnengekomen en liggen eronder EN m'n sulky is klaar woehoe! daar nog geen fotos van, zal kijken of dat zaterdag lukt, van de schoft onderleggers zal ik straks een foto plaatsen (die mag je als je wilt gelijk op je FB zetten Ayla)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 18-05-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:38

Die voorpluk is/was idd niet zo mooi haha.. (zijn nog foto's van toe ze bij de oude eigenaren stonden).
Heb nog niet echt mooie recente foto's kunnen maken.
Het ziet er nu wel weer normaal uit (niet zo recht afgeknipt maar gewoon natuurlijk gegroeid)
Al twijfel ik wat ik ermee moet.. Het wordt nu onderhand we heel erg lang. (het is inderdaad het hengstje :) ) Die lange manen zijn wel ideaal nu met de vliegen.
De andere pony (Jip) heeft er veel meer last van en heeft nu een vliegenfrontriem..

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:44

dekensenzo schreef:
Die voorpluk is/was idd niet zo mooi haha.. (zijn nog foto's van toe ze bij de oude eigenaren stonden).
Heb nog niet echt mooie recente foto's kunnen maken.
Het ziet er nu wel weer normaal uit (niet zo recht afgeknipt maar gewoon natuurlijk gegroeid)
Al twijfel ik wat ik ermee moet.. Het wordt nu onderhand we heel erg lang. (het is inderdaad het hengstje :) )

Afsnijden? je kunt bij dierenwinkels hondenborstels kopen die een beetje lijken op harkjes. in de ronding zitten mesjes. kwestie van de pluk pakken en harken maar, paard wat ik hiervoor reed (bonte op mijn profiel) had een ontzettende hekel aan manen trekken, knippen stond echt voor geen meter dus heb ik een harkje gekocht (want die van de eigenaresse deed het niet meer zo best) en dat geprobeerd, zag er gelijk netter uit. Of met een schaar van onder naar boven inknippen, gaat wel langzaam als je het netjes wilt doen en als je er handig in bent ziet dat er wel heel netjes uit. of schijt hebben en recht afknippen := of vlechten :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:19

Mooie onderleggers Lillian!

Ik ben trots, mijn kleine mini kon ik vandaag met alle vertrouwen en rust weer lange lijnen met oogkleppen, zonder ook maar 1 stap verkeerd. Het vertrouwen komt terug na onze val en daar ben ik super blij mee! <3

Afbeelding

Er mag nog wel het een en ander qua bespiering op komen... :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:47

Ayla nog gefeliciteerd met Boef! Hij is superknap geworden :)

Mooie nieuwe onderleggers Lillian veel plezier er mee!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:58

Dankjullie :*

Fijn Linsey :)

Pony's tot 1.06 Patricia, die van mij zijn ook geen shet. Sjors is shet x welsh en Boef shet x appaloosa x welsh.

Fijn Lillian! Probeer de bandjes zo strak mogelijk vast te maken, dan blijven ze het beste liggen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:16

Ik rij dit keer niet mee in Heteren. Vorig jaar wel gedaan, maar het is wel erg ver voor ons en dat voor 1 proefje (en 1 vhd proef).. Het is wel een heel gezellige wedstrijd! Alles mag meedoen wat op een Shetlander lijkt, en wat binnen de maat valt. Geen stippels.

Ik heb ook eens oude foto's van Willem bekeken toen ik hem nét had (en nog niet voor de wagen had omdat m'n tuig nog niet binnen was). Hij had echt een vreemde gedrongen bouw en een idioot brede korte hals.
Afbeelding

Hij is toch best veranderd vind ik. Hij heeft nog steeds een flinke hals maar niet meer zo'n onderhals en is veel gespierder en sportiever geworden.
Afbeelding

Zijn Bucas deken paste niet eens dicht aan de voorkant op de eerste foto. Hij moest toen een verbreder er tussen en ging toen nog net aan. Hij past hem nu gewoon netjes zonder verbreder, best grappig haha.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:20

Wow dat is echt een hele andere Willem! Hij lijkt veel kleiner op die eerste foto, heel erg gedrongen. Hij is echt positief veranderd! :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:34

Wow Willem was echt een propje :P Hij ziet er super uit nu!

Sjors is ook wel een beetje veranderd :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:42

Allereerst iedereen bedankt voor het meeleven met Alf en mij; heel fijn!
Ik zal even een knop in mijn hoofd om moeten zetten want als je langer dan een jaar denkt dat je pony cushing heeft moet je even anders naar hem gaan kijken :-)

Kiekeboefje; lekker koppie heeft je pony! Zo dik lijkt ze niet?
Ehhh ja geen gras meer zal ze iets minder leuk vinden kan ik me zo indenken. Helaas is dat soms beter voor ze....

Lilian; leuk kleurtje tuig onderleggers! Gemaakt door Ayla? :-)

Fijn Linsey; geeft vertrouwen voor de toekomst!

Susanne; wat een verandering bij Willem; leuk om te zien!

Sjors ook veranderd :-) Zo'n gave pony! <3

Vandaag hele dag werken en ik heb 0,0 zin :-) Veel meer zin om naar Alf te gaan haha

Ayla; leuke foto's van Boef. Is hij eigenlijk van jou of train je hem op voor iemand anders? Wel leuke pony geloof ik he!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:59

Wauw, ze zijn hier wel allemaal heel positief veranderd zeg :))

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:42

Wat een leuke tuigonderleggers Lillian! Staat hem hip.

Linsey, wat is Bink mooi! Heel aansprekend koppie. Fijn dat je weer lekker kon lange-lijnen.

Ayla, Sjors is mooi wit geworden! Al vind ik dat grijze appelen ook wel erg gaaf. <3

Mijn pony is nog niet echt positief veranderd, maar dat heeft een tijd nodig.
Hier een vergelijkingscollage, Donja 2 jaar oud, daarna 4 jaar en de dag ervoor bevallen van haar veulen Cindy, en Donja 10 jaar! Grote sprongen wel, maar je kan wel zien dat ze er anders uit heeft gezien kwa gewicht. Op de 2e foto heeft ze echt een babybuik. :')
Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:59

Ayla schreef:
Dankjullie :*

Fijn Linsey :)

Pony's tot 1.06 Patricia, die van mij zijn ook geen shet. Sjors is shet x welsh en Boef shet x appaloosa x welsh.

Fijn Lillian! Probeer de bandjes zo strak mogelijk vast te maken, dan blijven ze het beste liggen :)

Haha tot 106 ;) Faya is 109 maar wel stamboek shet.

Mijn pony's gaan ieder 5 onderdelen omdat ze ook onder het zadel gaan.

Leuk al die veranderde pony's!

en ingrid indd helemaal omschakelen nu.

Bij ons moest er gisteren een paardje met spoed naar bodegarven, slokdarm verstopping en die normale dierenarts kreeg hem niet ontstopt en hij raakte in schok. Zo zielig. Heel de nacht geduimd voor het paardje. Echt op de intensive care , heel kritiek...

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:11

Wat schrikken. Hoe is het er nu mee?

Sjors is ook knap <3

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:24

Susanne schreef:
Ik rij dit keer niet mee in Heteren. Vorig jaar wel gedaan, maar het is wel erg ver voor ons en dat voor 1 proefje (en 1 vhd proef).. Het is wel een heel gezellige wedstrijd! Alles mag meedoen wat op een Shetlander lijkt, en wat binnen de maat valt. Geen stippels.

Ik heb ook eens oude foto's van Willem bekeken toen ik hem nét had (en nog niet voor de wagen had omdat m'n tuig nog niet binnen was). Hij had echt een vreemde gedrongen bouw en een idioot brede korte hals.
[ [url=m/mFCMjK.png]Afbeelding[/url] ]

Hij is toch best veranderd vind ik. Hij heeft nog steeds een flinke hals maar niet meer zo'n onderhals en is veel gespierder en sportiever geworden.
[ [url=m/92aKHJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn Bucas deken paste niet eens dicht aan de voorkant op de eerste foto. Hij moest toen een verbreder er tussen en ging toen nog net aan. Hij past hem nu gewoon netjes zonder verbreder, best grappig haha.

je kan ook lange teugelen, springen aan de hand agility ect :+ :P :P :P :P :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:25

Zamora schreef:
Wat schrikken. Hoe is het er nu mee?

Sjors is ook knap <3

Ik heb nog niks gehoord.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:33

Sjors was echt zo'n puppypaard op die eerste foto. Hij is heel knap nu!

Donja is toch ook wel veranderd hoor!

Dat is schrikken Patricia, hopelijk komt het goed met dat paardje..

Lieve reacties! Ik ben ook heel blij met hoe Willem er nu uit ziet.