[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:59

Hmm dat zijn idd wel wat verschillen, maar het kan zeker wel. Kjani groeit neem ik aan ook nog wat? En Udo oogt ook vrij slank voor een shetlander. Maar het moet natuurlijk vooral klikken en je moet het leuk vinden

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:01

mowgl als hij al niks maakt van sleeën en klapperende strengen, denk ik dat de overstap op sulky er achter ook wel makkelijk gaat

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:08

denk dat dat dan geen probleem zal zijn!
misty heeft 1 keer gesleept en toen gelijk de sulky erachter gedaan. de reageerde alsof ze het al jaren deed :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:04

Ziet er leuk uit dat sleeën!
Heb Switch een paar jaar terug ook eerst voor de slee gehad en toen pas voor de sulky.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:00

Tweespan rijden is leuk en uitdagend, maar het is niet per definitie zo dat twee fijne enkelspannen een prettig tweespan worden. Been there, done that. Qua maat, ras, enz paste het perfect. Maar de ene pony had een totaal andere mentaliteit dan de ander en dat ging botsen. Eentje was super werkwillig en de ander liever lui dan moe. En de luie, begon op den duur de harde werker te bijten tijdens het rijden uit frustratie, of zodat de harde werker nog een stapje harder zou doen. Ik heb echt wel heel leuk met dat span kunnen rijden hoor, maar het was niet ideaal en de luie pony heb ik trouwens ook verkocht. Die is nu coaching pony en dat past hem perfect. Werken op mijn tempo, daar werd hij niet echt happy van.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:41

mowgli genoot nog even na van zijn sneeuwpret, wat een lol heeft hij erin zeg :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daarna ging ik zijn stal alvast even schoon maken etc.
toen ik hem wou ophalen, kon ik hem niet meer vinden.
stond hij onschuldig in het geitenhok :+
Afbeelding

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:43

Hij zal wel gedacht hebben; lekker warm en nog gezellig ook ;)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:44

ikkebenmar schreef:
Hij zal wel gedacht hebben; lekker warm en nog gezellig ook ;)

en daar lag al weer nieuw hooi, dus ook dat werd de geit afgenomen haha

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:45

wow wat een gaaf hoofstel <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:48

Heeft mowgli ook paardenvriendjes? Ik zie hem altijd alleen op de foto :+

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:57

mowgli staat niet met andere pony's
dit hebben we geprobeerd, maar dit liep volledig uit de hand... (dit was helaas mowgli's schuld)

ik weet dat het beter is dat hij met andere soortgenoten staat, en dat had ik ook het liefste gewild... maar dit kan dus helaas niet. Mowgli is vroeger van kleins af aan altijd het pispaaltje geweest in de kudde... (hij stond met allemaal friezen die hem altijd weg jaagden van het eten) hierdoor is hij in het begin ook heel schuw van geweest toen ik hem kocht en had hij ook enorme voernijd.

nou heb ik dus geprobeerd hem in 1 land te krijgen met de pony van mijn buurmeisje, want ook die stond alleen. Dit leek dus een paar minuten goed te gaan, maar helaas ging het helemaal mis. Mowgli heeft de pony zo hard aangevallen dat de pony op de grond viel, bij mowgli het bloed in zijn mond stond en dat de pony van mijn buurmeisje uiteindelijk onder het draad door is gejaagd... hij gaat dan ook net zo lang door tot dat dit is gebeurt, en dan pas word hij weer rustig

mowgli kan wel met hem overweg als wij beide pony's gewoon vast hebben aan een touw en maken dan geregeld ook samen een wandeling, maar samen in één land is dus geen goed idee helaas :(

dit is later nog geprobeerd met andere pony's en dit pakte het zelfde uit... gelukkig kan hij pony's wel zien met een draadje er tussen en dat is dus wat er nu is, hij staat alleen, maar hij kan wel andere pony's gewoon zien. Dus in feiten staat hij niet helemaal "alleen"

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:03

Oké, ik vroeg me me gewoon af :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:04

Jelleee schreef:
Oké, ik vroeg me me gewoon af :)

dat kan natuurlijk :) ik krijg de vraag wel vaker
ik dacht, ik leg meteen het hele verhaal maar uit

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:09

Wat jammer dat hij er niet mee samen kan. Ook wel raar gedrag ook al was hij voorheen het pispaaltje.. lijkt me dat je dan niet zulk heftig gedrag kan krijgen?

Wel fijn dat hij niet echt het gevoel heeft sat hij helemaal alleen is en dat hij nog paarden kan zien.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:12

klopt, het is inderdaad heel apart gedrag en het ligt niet alleen aan de andere pony, want hij doet dit dus ook bij andere pony's

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:24

Ja jammer hoor! Maar elke keer zo'n ruzie en gedoe is ook niks. Stel het gaat een keer goed fout...

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:33

Manon_S schreef:
Ja jammer hoor! Maar elke keer zo'n ruzie en gedoe is ook niks. Stel het gaat een keer goed fout...

Ja dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben, de pony van m'n buurmeisje was na die val ook wel flink kreupel...
Dat was voor mij toen ook wel de druppel eigenlijk, kreupel is niet heel erg, dat kan elk paard overkomen. Maar ik hoef het ook niet erger dan dat...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:38

Nee dat snap ik wel. Kun je beter voor veilig gaan. Hier had de Haflinger dat ook, stond met mini hengstje en elk paard wat er bij kwam werd tot bloedens toe aangevallen. Dus werd dat hengstje naar andere weide gebracht en nu doet de Haflinger weer normaal. Ook heel apart. Waarachijnlijk als we het hengstje er nu weer bij zetten gaat de Haflinger weer beginnen met aanvallen. Dus hebben we de paarden nu op 2 weides verdeeld, gaat nu goed gelukkig!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:47

mowgli naar mijn idee is hij heel erg dominant naar andere paarden, heb je hem wel eens met een hele dominante hengst of merrie samen gezet die hem op zijn plek zet??

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:54

Nathalie haha dat heb ik ook meegemaakt. Mijn ruin kon ook heel dominant zijn. Toen heeft mn instructeur hem bij een hengst gezet met de woorden "hij gaat maar eens leren dat ie geen kloten meer heeft" :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:58

hier als er een nieuw paard bij de kudde komt duurt t soms ook paar weken voordat ze elkaar verdragen, en dit gaat ook gepaard met gillen en achterna jagen en slaan met de benen.

t lijkt mij juist als mowgli altijd maar alleen staat dat hij nooit leert om op zijn plek gezet te worden, en dus ook niet leert om normaal met andere paarden om te gaan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:01

Wij hebben een keer een pony van een vriendin bij Sjors en Fleur in gezet voor 3 dagen en dat nam Sjors ons niet in dank af :') Beide pony's waren erg dominant maar Sjors werd echt depri dat zijn landje was ingepikt :(:) Nu ze in een grote kudde staan is dat gelukkig niet meer zo, we kunnen er praktisch bijzetten wat we willen. Fleur mag alle nieuwe pony's niet, omaatje.

Wel jammer want het is natuurlijk niet ideaal zo, maar dan misschien voor nu wel 'het beste' voor Mowgli. Al denk ik dat hij idd vooral heel dominant is en hij zo te keer gaat omdat er andere paarden op zijn land komen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:09

Ik kom ook naar de shetlandermenritten clinic dag! Alle onderdelen.

Jammer van Mowgli...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:36

Ik ook, alleen dressuur, vaardigheid en ringsteken. Vorig jaar hetzelfde gedaan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:43

Ik kom met milk mits mijn wagen verkocht is anders kom ik fotograferen