35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 15:03

Antheman schreef:
Hoi, ik kruip weer even onder mijn steen vandaan. Speciaal welkom voor Ingrid! we kennen elkaar nog wel uit de hoeventijd he :)

dat speciale welkom is lief hoor maar ik denk dat je in de war bent met iemand anders. Ik ben niet nieuw in dit topic (ben zelfs de TS :D ;) ) en een hoeventijd ? Ehhh.......zegt me niets hahahaha.

Edit: ik zie dat er een andere Ingrid is; Isapaardje :j

Haf Sjakie; 3 lijkt me ook best veel om volledig te doen! Soms denk ik nu al dat Alf te weinig aandacht krijgt hahah
Leuk trouwens als je je schuwe beestje steeds meer vertrouwen kunt geven!

Ulfeino; bijtende beestjes zijn niet leuk nee.

Leuke pics Jecco Ellen!

Wendy1708: ik hoop niet dat jouw pony meeleest, een skippybal ingeslikt whahahaha

Lante; welkom ! Gezellig, wordt steeds drukker hier :-)
Leuke shets heb je ! Die onderste ziet er super <3 uit !
Voor beleren heb ik wel een tip maar helaas niet in het noorden van het land......is Gelderland dacht ik uit m'n hoofd. Ik zit eraan te denken om Alf daarheen te brengen zodra ik geld heb en sulky heb gekocht :D

Kanniet; wat heerlijk zo in het bos met deze herfstkleuren en het heerlijke weer ! Blijf gewoon rustig meelezen en val weer in als dat weer lukt, ik ben soms ook even "weg" :-)

Het is hier (Delft) ondertussen weer prachtig weer, ik ga zo eerst met m'n doggie het bos in en daarna naar m'n Alfie <3 <3
Vandaag ga ik hem even rondslingeren :-)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:00

Haha, ja Ollie is zeer fotogeniek inderdaad. :D Schatje is het ook hoor, maar de anderen ook. Ik heb Nathalie Buwalda net een mail gestuurd. Ik ben benieuwd!

Wie in Gelderland is dat? Want Nathalie woont dan wel in het Norden, maar toch ook niet echt om de hoek. :D En stel dat zij geen tijd heeft, dan heb ik nog een optie.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:47

Isapaardje schreef:
En jij ook in de shetlanders zag ik? Leuk.
Mijne zijn alleen niet echt mini. 103 en 113 cm zijn best reuzen vergeleken met die van jullie.

Voor erbij ;) Met de groten ( reuzenfjord en een Merens) rij ik en geef ik ook wel les.
De kleintjes zijn vooral leuk en worden nu als kinderpony ingezet,. Vliegje dus ook voor de wagen en hopelijk kan Sunny daar volgend jaar naast.
Mijn shetjes zijn ergens in de 90 cm. Sunny iets van 91 cm en Vliegje eerder 95 cm.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:39

Haha, wendy toch, sorry is toch niet nodig ;) Ik vind het allang leuk dat je foto’s plaats en ik op die manier mag meegenieten van jou en je dochter.

Hier en foto van Stardust
Afbeelding

Hij staat inderdaad in het groepje van Spyke en Denzel, ze staan daar met zijn 4e in een groepje. Denzel trekt heel erg op met Stardust en stoeit ook graag met hem :D (Denzel denkt dat hij al heel wat is)
Afbeelding

Afbeelding

Spyke trekt meer op met het veulen van 7 maanden wat er ook bij staat, Spyke is meer de goedzak die alles wel goed vind ;)

@anteman, wat een ‘leuk’ verhaal achter vliegje.

@ Lante, welkom leuke shetten!

@kanniet, wat een heerlijk filmpje, dat uitzicht van jou is voorlopig nog mijn droom. Maar fijn dat ik mee mocht genieten van jullie ritje via dit filmpje.

@Ingrid, 3 is inderdaad echt genoeg, het scheelt dat Spyke en Denzel nog jaarlingen zijn en ik relatief weinig nog met ze kan doen. Op Stardust kan ik me zelf maar helemaal uitleven met zijn 3 jaar ;) Hoe ging het rondslingeren van Alf vandaag? Hij is echt werkelijk prachtig mag je echt trots op zijn!!

Vandaag heb ik een rondje met Spyke en Denzel gewandeld. Ze zijn zo schattig samen. Ze lopen keurig naast elkaar, achter mij.
Denzel wil wel altijd graag iets in zijn mond, dus pakt hij vaak zijn eigen touw of dat van Spyke in zijn mond.

Afbeelding
Sorry voor de wazige foto maar ze kunnen hun hoofd geen moment stil houden. Ik ben al heel tevreden dat ze hun voeten wel stil kunnen houden wanneer ik dat vraag 

Dat kleine bruine ding op de achtergrond is het veulen dat bij hun in de wei staat, binnenkort even betere foto’s van alles en iedereen maken ;)

Maar in ieder geval ik heb weer erg genoten van mijn 2 kanjers en van het prachtige weer, hopelijk voor iedereen blijft het nog een paar weken van dit zachte weer

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:42

hahha haf sjakie; die foto's haha.
ik vind het met 1 al moeilijk, laat staan met 3 :-)

Hoe het rondslingeren ging laat ik morgen in een filmpje zien. Hij was aan het showen voor een mooie merrie whahaha.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:47

Oow gaaf Ingrid ik ben benieuwd

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 20:53

Leuk topic, allemaal leuke en actieve shetten! Kan niet wachten tot ik mijn sulky op kan halen. Helaas hele week druk, hele weekend op concours, zelf nog jarig vrijdag...... :(
Maar goed; al het goeie komt langzaam zullen we maar rekenen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 20:55

Mijn Alf is zeker actief; wandelen, fietsen (hij ernaast natuurlijk hahaha), vrijheidsdressuur, af en toe springen, longeren los of serieus etc. We hebben samen echt plezier <3

Mennen staat ook nog op het lijstje maar eerst sparen voor die sulky en het beleren. Probeer ik al een jaar, maar er komt elke keer van alles tussen haha. Ach, zo hebben we het ook leuk.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 21:29

IngridM schreef:
Edit: ik zie dat er een andere Ingrid is; Isapaardje :j

:D Dus hou het bij mij maar op isa /3 je

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:57

Welkom Lante (ken ik jou uit een ander topic, het komt me zo bekend voor?
Leuke mini's heb je, zo leuk dat ze hier in alle soorten en maten voorbij komen.

Elina heeft vanmiddag voor het eerst gegaloppeerd met Kyara.
Ik had haar eerst even gelongeerd en toen erop, madam had niet zoveel zin, ging achteruit, teugels uit de handen trekken, dus een tik op de kont, bok was het antwoordt, haha.
Maar even aanpakken en flink doorrijden, eerst een paar galopsprongen na een hindernisje en later op de andere hand bijna een heel rondje :)
Filmpje staat op Facebook, volgende week dinsdag gaat ze een proefles meedraaien in de clubles, ben benieuwd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:17

Ja, uit het Fryske frouljuh topic, maar daar post jij al een tijdje niet meer. :) alles goed met jullie? Brigitte of Birgitte heet je toch, of ben ik nu in de war met iemand anders? :+

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:26

Antheman schreef:
whahaha Wendy, al die reserveringen die hier vast gedaan worden :) Ik wil nl op Ellens lijstje, hihi

Hihi

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:49

Leuke foto's isapaardje,
Knappe paardjes heb je.

Welkom lante, eldo is leuk!
net mijn pessoa maar dan bruin

Haf_sjakie wat wordt denzel een plaatje, die manen! WoW
Stardust lijkt mij ook een schatje.
Het veulen is volgens mij net Ankie die bij mij staat.

Hier de hele kudde bij elkaar:
Ze waren kiekeboe en lepeltje lepeltje aan het spelen
Afbeelding

Goed gedaan Elina!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:25

Wat goed zeg van elina +:)+

Alvast gefeliciteerd Lante *\o/*

Wat een leuk menfilmpje zeg, mooi gebied :j

Mijn dochtertje heeft vandaag margedag en zijn we samen naar welmoed gegaan. De bedoeling was in de bak rijden met zadel maar mama had de sleutel van de zadelkast thuis vergeten |o ..dan maar een rondje bos. Was heerlijk weer en we genoten er allemaal van :) Hier een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:46

Ook hartstikke leuk toch rondje bos.

Ik heb pessoa vanmorgen even ingezet als grasmaaier in de voortuin
Afbeelding

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:44

Het gaat hier snel! Echt leuk al die actieve kleine-pony-liefhebbers!

Antheman, hahaha, jij ook al een verlanglijstje. Er zijn ook zoveel leuke pony's. Maar ik wil eerlijk gezegd echt wat minderen. Ik heb er nu 7 staan. Maar ja, verkopen vind ik toch wel erg moeilijk en de pony's die er bij mij eventueel voor in aanmerking komen, zijn hartstikke lief en lopen ook nog eens superleuk voor de sulky. Moeilijk, hoor!

Kanniet, wat loopt Siebje lekker voor de wagen en wat een mooi gekleurd bos. Dat geeft schitterende plaatjes!

Isapaardje, leuke foto van je relaxmoment :D Ik las de naam Yoblin en zag zijn kleur. In 2006 of 2007 zijn wij eens naar een shet gaan kijken. Die heette ook Yoblin en had dezelfde kleur. Kan het zijn dat hij toen in Eemnes te koop stond? Ik moet hem zelfs nog ergens op foto's hebben staan. Als dat niet toevallig zou zijn!

Haf_Sjakie, wat een schatje, die Denzel met het touw in zijn mond <3 lekker hè, dat wandelen met de pony's!

Lante, ik heb het waarschijnlijk gemist maar hoe lang moet je nog wachten op je sulky en wat voor één heb je gekocht?

Ulfeino, leuk dat Elina voor het eerst gegaloppeerd heeft. Als ze het eenmaal goed onder de knie heeft wordt dat de lievelingsgang :)) en dan lekker naar de ponyclub, het is altijd leuk om in een les met andere kinderen te rijden. Goede motivatie!

Jecco_Ellen, wat een leuke foto zo van boven en ja, dat aalstreepje, hè, ik ben er gek op! :j

Sweetwendy, hahaha, toch naar het bos zonder zadel. Altijd waardeloos als je je sleutel bent vergeten. Ik verbaasde mij er met mijn dochter altijd over, als echte boscrossers kon ze er helemaal van genieten om in een bak te rijden, want dat "was echt rijden" :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 20:13

Leuk Ulfeino; het galopje. Vond Eline het niet eng die bok ?

Jecco Ellen; ik moest lachen om je lepeltje lepeltje. Hebben ze van jou en je partner afgekeken ? :-)
Ze staan er gezellig bij :-)

Sweetwendy heeft genoten met haar dochtertje in het bos!

Wendy1708: wow wist niet dat je er zoveel had :-) Die van mij staat in pension dus ik zou nog geen eens een 2e kunnen betalen. Maar ik wil ook geen 2e. Vind het perfect zo
Verkopen lijkt me ook lastig om te moeten doen

Mijn filmpje van Alf van gisteren. Hij had al dik kwartier achter de rug met racen hahaha.
Op het filmpje was hij aan het donderjagen met een grote merrie in het land naast de longeerring, ze zaten elkaar op te naaien. Hij doet hier een arabiertje na:

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:08

Wendy, ik heb een sulky van een bokker overgenomen; een hca met16" spaakwielen en een bankje. Maar ze woont niet zo in de buurt en ik heb gewoon echt even geen tijd om hem op te halen. :)

Ingrid: Leuke Alf, haha!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:56

Heerlijk filmpje van alf.
Is ook een mooie pony zeg!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:00

Ik net terug van tuigen passen bij een klant van mij waar ik de hoefjes van Bekap.
Ze wil ook gaan mennen en schaft de Eurotech van ideal aan in het bruin.
Ik had mijn 2 techtuigen mee, want heb de mini en de Shet maat.
Kon vriendin van mij (die verkoopt idealtuigen) even kijken welke maat ze nodig had. Bijna alles mini maat alleen hoofdstel en singel Shet maat.
Ben benieuwd.. Pony is wit en komt een prachtig bruin eurotechtuig op te liggen (ben wel een beetje jaloers)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:00

Lante: bijna goed, het is Brigit. Ik zat te twijfelen of het het Fryske Flouljuh of het Solitair topic was :)

Ellen: Bijzonder die foto's zo van boven genomen, wel mooi. Makkelijk zijn die kleintjes altijd je kunt ze overal even neerzetten zonder dat ze gelijk de hele boel vertrappen.

Wendy: leuk is dat hè zo samen even op pad, hoe oud is je dochter?

Ingrid: wauw wat een mooie draf heeft Alf!

Elina vindt het wel eng als Kyara wat dwars wordt en bokt, maar ik heb haar er steeds van kunnen overtuigen door te rijden.
Ik leg haar dan ook uit waarom dat zo belangrijk is.
Ik zei laatst tegen haar "als jij iets op school niet wilt of een beetje stout bent zegt de juf ook niet we stoppen en gaan naar huis". Daar moest ze toen wel om lachen :)
Het is lastig om zo'n kleine pony te beleren, omdat vaak de kinderen die goed kunnen rijden en niet bang zijn al te groot en/of te zwaar zijn.

Ben gister gevallen :(
Liep bij het Thialf en ging op het asfalt heel erg door mijn rechter enkel, zat een opstaande rand, die je niet zag, hierdoor viel ik op mijn rechterknie (deze heb ik 20 jaar geleden verbrijzeld gehad door een auto-ongeluk) en viel daarna op mijn linker schouder, jeetje wat deed dat pijn was er duizelig en misselijk van.
Gevolg: dik blauw enkel, pijnlijke stijve knie en pijnlijk en stijf schouder :(

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:09

Hihi dat is makkelijk je pony als grasmaaier gebruiken :j Heb ik trouwens geen last van want ik woon in een portiekwoning :Y) .

Wat kan je shetlander mooi lopen zeg Ingrid :D

Aii beterschap. Ik hoop dat het snel wat beter wordt Ulfeino! En ja ik snap je probleem met een ruiter vinden op een shetlander.. Ik hoop ook dat Sanne door blijft gaan met rijden mocht ze ooit een bok krijgen o.i.d O:) Sanne is 7 jaar en heb nog een dochtertje van 2 dus zodra sanne te groot wordt, kan me jongste er wel weer op. Alleen welmoed is nog niet doorgereden dus dat moet sanne ook doen.. Naja ze is wel zadelmak en ze kent de commando's stap, draf maar de galop zou wel moeilijk zijn denk ik omdat ze dat al vertikt als ze los loopt in de bak.. ~~}>
Pff het blijft ook moeilijk om iemand te vinden die je kan helpen met mennen als je tijd hebt.. Alweer een week niet kunnen mennen en ik heb zaterdag wel afgesproken maar weet niet of dat wel kan ivm de weersvoorspelling (regen).. |o
Vanochtend bij welmoed geweest en haar gepoetst en laten springen. Ze vond het volgens mij ook wel leuk. Ze doet het beter als voorheen, toen ging ze er altijd op het laatst omheen zodat ze niet hoefde te springen haha. Ben super trots op haar <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:49

Ulfeino; wat een goede vergelijking met "iets niet leuk vinden op school en toch door moeten gaan" dat begrijpen ze goed :-) Ja ruitertjes zijn erg lastig te vinden voor deze kleine ukkies he.
Jeetje aardige smakkerd gemaakt jij! Hoop dat je er niet al te lang last van hebt !

Ik heb wel tijd om te helpen hoor met mennen alleen............beetje ver hahaha.

Bedankt voor de complimenten over Alf <3 <3 <3

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:24

Wendy1708 schreef:
Isapaardje, leuke foto van je relaxmoment :D Ik las de naam Yoblin en zag zijn kleur. In 2006 of 2007 zijn wij eens naar een shet gaan kijken. Die heette ook Yoblin en had dezelfde kleur. Kan het zijn dat hij toen in Eemnes te koop stond? Ik moet hem zelfs nog ergens op foto's hebben staan. Als dat niet toevallig zou zijn!

Ja dat is hem vast. Rond die tijd was hij inderdaad te koop en stond toen ergens in die buurt.
Zelf heb ik hem in 2011 in Rheden gekocht, en nu staat hij dus in het zuiden van het land. Reislustig paardje :)
Zou de foto's graag willen zien van hem.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:28

Alf kan mooi lopen :)

Yoob kan alleen maar scheuren ... gek paard.