35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:17

@Isapaardje wat leuk om te zien hoe jij met je shet aan de slag bent. Het bitloze is niet mijn ding, maar ik vind het wel heel knap als iemand daar voor gaat.
Ik ben mijn tweespannetje aan het trainen. Woensdag weer een menles gedaan met beide, Jillz kreeg allerlei complimenten over dat ze zich zo snel ontwikkelt. Ze loopt ook meer voor in de strengen, dus Fristi hoeft niet helemaal alleen de kar te trekken. Dat is wel fijn ook, want hij is zo sterk dat ik dan echt kramp in mijn handen krijg. Hij wil maar al te graag galopperen, vindt het echt zichtbaar leuk als er pionnen of een hindernis in de manege staan. Ook Jillz wordt er fanatiek van overigens, maar met het spannetje ben ik nog niet aan galop toe.
Vandaag een rondje van 7 km gedaan, dus we gaan vooruit. 50-50 stap en draf. Ze deden erg hun best en waren ook niet super-bezweet. Wel even een gezamenlijke poging om over een waterplas te springen en helemaal te wijken toen dat niet lukte. Was wel even spannend maar uiteindelijk ging het goed. Op verkeer reageren ze nauwelijks. Alleen even toen er een auto met rammelende aanhanger achter ons aankwam op het bospad. Nog twee weekjes en dan doen we mee aan de shetlander-puzzelrit in Ede... ben zo benieuwd. Fijn weekend allemaal!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:30

Wat vind ik het toch leuk om de belevenissen met jullie kleine pony's te lezen. Allemaal verschillende wagentjes ook! Wij mennen hier met de hca met kuipstoeltjes. Wel een lekker bontje op het stoeltje anders krijg je een wel erge koude kont :D
Ik heb gisteren ook weer een lekkere ronde gereden. Alhoewel we meerdere pony's hebben neem ik eigenlijk altijd Madelief mee, dat is wel ernstig mijn oogappeltje. Die dikke vacht is wel een beetje lastig. Ze zweet als een gek maar scheren vind ik ook weer zowat...

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:42

Afbeelding

Hè hè het plaatsen van een foto via mobiel geprobeerd. Dat ging niet makkelijk :o gelukkig kreeg ik hulp. Op de foto dochter Charlotte, links Madelief, rechts Astrid met Magnum. Robijn, het kind van Madelief neem ik meestal niet mee omdat ik ook nog altijd de honden mee heb.

Beessie helemaal bezweet

Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:52

Mooie kleurtjes.
En ja dat zweten, zeker met dit weer en dan wintervacht.
Maar ik scheer ook niet, omdat ik niet intensief rijd of train.
Hij staat meer op het land dan voor de kar, dus liever gewoon in eigen vacht.
En .... Met deken kan ik zijn mooie bonte vlekken niet zien :)

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:22

Hahaha ja dat vind ik ook zonde, dat kleurverschil :o Leuke pony's heb jij, Isapaardje!
Wij rijden wel behoorlijk intensief maar ja, dan nog staan ze meer buiten dan dat je wat doet inderdaad. En dat gehannes met dekentjes vind ik ook weer zo'n gedoe...elk jaar weer loop ik erover te piekeren maar elk jaar weer gaat de winter ongeschoren voorbij. Waarom pieker ik er eigenlijk nog over? _/-\o_

Isapaardje

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:17

Ik vind het ook een beetje bij de kleintjes horen, die wintervachten :)
Althans waar het de echte shetten betreft zeg maar.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:50

Heb ik ook, zie graag van die wollige shets. Met indoor trainen vind ik het wel eens lastig maar ze lopen er niet zichtbaar minder door. Ik doe ze dan nadien een fleece op zodat ze de nattigheid snel kwijt raken

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 22:44

Wendy en Charlotte, jullie zijn zo leuk met jullie mini's! Ik geniet echt van jullie verhalen en foto's (mag wel meer alleen). Madelief is echt prachtig, maar Astrid en Magnum vind ik ook geweldig. Gaat magnum nog gewoon los mee?

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:52

Prairiewolf, klopt, ze lijken inderdaad niet te lijden onder die dikke vacht maar het voelt toch altijd een beetje beroerd als je ze zo nat weg zet in de wei. Bij ons gaan ze overigens wel 's nachts naar binnen maar dat is meer omdat ik er, zeker met de twee veulens, niet op vertrouw dat ze in mijn eigen weiland blijven. Wat ontzettend leuk, jouw tweespan! Zou ik ook zo graag willen maar ja, dan moet ik eerst de nodige spullen ervoor aanschaffen en tja... :$

Haf_Sjakie, hoe gaat het met jouw pony's? Jij bent volgens mij ook altijd heerlijk met ze bezig! En dan Denzel <3 Ja, de veulens lopen nog vaak mee, vooral Magnum is vaak aan de beurt want dat vindt Charlotte erg leuk. Robijn gaat veel nu minder mee maar dat komt eigenlijk omdat ik ook altijd de twee honden mee heb en er dan geen zin in heb, want vooral samen zijn het, als ze los lopen, echte boeffies :D
Gisteren zijn Charlotte en ik weer lang geweest met Madelief en Astrid. Dikke mist maar het was een heerlijke ronde!

Madelief
Afbeelding

Afbeelding

Astrid

Afbeelding

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:03

Allemaal weer leuke verhalen en foto's, heel bijzonder die foto's in de mist, echt prachtig.

Zaterdagmorgen heeft Elina even in de bak gereden en daarna zijn we een rondje om geweest, ik op de fiets ernaast.
Langs de drukke weg heb ik even het halstertouw aan het bit vast gemaakt.
Elina vond het draven eerst wat lastig, want Kyara was behoorlijk voorwaarts en dat vond ze een beetje eng, maar na een tijdje ging het al beter en begon ze ook een beetje rustiger te draven.
Ze is echt super verkeersmak, vrachtwagens, bussen, motoren ze maakt er niets van.

's Middags had Elina les in de manege (op manege pony) ze moesten een knoop in de teugels doen en galopperen, 1 hand los en wie durfde 2 handen los, nu is Jan klein en snel (kruising shetlander/Welsh maar ze liet als eerste alles los, prachtig gezicht.

Misschien gaat ze binnenkort met Kyara naar de ponyclub en volgend jaar Bixie wedstrijden rijden, het kan nog net een jaartje, daarna is ze denk ik te groot voor Kyara en gaan we opzoek naar een leuke C pony voor haar.

Ik ben wel echt voor scheren, tenminste als ze vrij intensief aan het werk moeten, daarnaast moet je naar mijn idee dan de beschikking hebben over een stal en dekens.
Ik ben echt heel blij dat ik Kyara heb geschoren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:42

hai iedereen

Ben ik weer eens. Bedankt voor de sterkte wensen!
De boel loopt nog steeds niet zoals het zou moeten maar ach, zo gaat dat vaker in het leven he :-)

Ik las iets over bitloos mennen. Dat doe ik niet, sterker nog; ik moet überhaupt nog gaan mennen hahaha. Heb er nog steeds geen centen voor om goede sulky te kopen. Tuig ligt al wel klaar. Alf is lichtbetuigd maar die wil ik toch ook eerst nog even wegbrengen om door te laten beleren. Ik heb zelf weinig men ervaring dus dat ga ik niet zelf doen.

Leuk filmpje Isapaardje !
En genoten van het verhaaltje van Prairiewolf!

Wendy1708: die staat ook op mijn verlanglijstje; een hca :-)
Leuke ponies!
Wat een mist overigens ! Hier gelukkig dagelijks stralende zon.

Fijn he Ulfeino van die verkeersmakke ponies ! Alf is ook verkeersmak geboren :-)

Nou het mag dan horen bij shetten (en het is super schattig!) ; Alf is verleden week toch echt geschoren :D . Ik had eerst een streep gedaan onder hals en buik maar nu is hij helemaal kaal. Zo'n stuk praktischer vind ik dat ! Na 3 rondjes draven werd hij al nat en hij werkt toch wel 5 dagen per week dus echt niet handig. Hij heeft ook stuk meer energie nadat hij kaal is, warmte zat hem duidelijk dwars.
Overdag staan ze buiten, gaan aan eind van de middag naar binnen.

Overigens ben ik super super blij met hoe hij eronder vandaan kwam; super strak lijfje, geen grammetje teveel en prachtige kleur ;)

Afbeelding

Gisteren moest ik echt om hem lachen, we gingen fietsen en hij bleef draven, niet meer te stoppen hahaha. Wat was hij knap <3 <3 <3

Hebben jullie dat ook ; dat je zo onwijs blij van je beestjes kan worden ? Zo verliefd erop zijn, even je ei kwijt kunnen en geen zorgen hebben maar genieten van je beestje. Heerlijk !

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:01

@ wendy, heerlijk die foto's alweer en bijzonder zo in de mist! Wat fijn dat de veulens nog steeds los mee kunnen, geniet er maar van het is helaas ook weer zo voorbij. Met denzel heb ik ook veel los gewandeld, precies totdat hij 1 jaar was toen werd hij te zelfstandig en ging steeds vaker zijn eigen gang ;)

Op moment ben ik met 3 pony's aan de slag en dat is toch wel echt de max. Met denzel en Spyke wandel ik veel en doe ik af en toe een kwartiertje grondwerk in de wei. Dat is zo leuk :D afgelopen week kwam denzel @liberty naar mij toe gedraafd in de wei en om Spyke moest ik zo lachen hij had zoveel energie dat we samen de gekke 5 minuten hadden. Zo heerlijk!!!

Dus Ingrid wat jij zegt herken ik helemaal! Verliefd, blij, gelukkig, trots, alles <3 <3
alf ziet er trouwens echt super super goed uit, daar mag je trots op zijn!!

Dan pony nummer 3 is Stardust, een 3 jarig bang schuw hengstje dat nog nooit in handen was geweest. Ik ben nu ongeveer 2 maandjes met hem bezig, ik kan hem aanraken op stal, in de wei met veel geduld. Halster omdoen in stal en van de week heb ik hem voor het eerst kennis laten maken met verkeer. Gelukkig is meneer niet verpest, totaal niet gemeen, krijgt hij steeds meer vertrouwen in mij, alleen heeft hij een enorme achterstand... We zien wel hoever we komen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:27

Mooie Alf zonder jas :)

Hier ook iemand die zwaar verliefd is op haar ukkepuk, even langs de box lopen en altijd is ze in voor een lekkere knuffel, heerlijk als ze zo aanhankelijk zijn.

De ruin die ik destijds zelf had gefokt uit mijn engelse volbloedmerrie beet altijd, niet agressief boos bijten, maar altijd even snel in je arm of in mijn buik of waar dan ook, ik was daar op het laatst zo vreselijk flauw van :(
Op een gegeven moment had ik een stokje mee, zodra hij zou kreeg hij een tik op de neus, dat hielp geweldig goed, alleen zodra ik het stokje niet bij me had deed hij het gelijk weer.
Wat een genot is het als je paard of pony dat niet doet.
Dat je gewoon lekker kunt kroelen zonder angst gebeten te zullen worden :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:27

Hoi, ik kruip weer even onder mijn steen vandaan. Speciaal welkom voor Ingrid! we kennen elkaar nog wel uit de hoeventijd he :)

Verliefd ben ik bijna iedere dag op mijn pony's. Mooie mistfoto's!

Ik was even weg, op cursus; Centered Riding. Vliegje is wel uit geweest, mijn grooms hebben gemend met hem! Stoer hoor.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:22

Prachtige foto's die in de mist.
En wat heeft madelief een mooi kleurtje.
Wat voor maat wielen heb jij voor jou sulky?

Wat lekker dat het zo goed gaat met je spannetje prairiwolf.
Hier ook 1 helemaal gek van pionnen rijden.
Ze was zeiknat gister na de les.
De instructeur vroeg of ik volgende x misschien beter even een dekentje mee kon nemen.
Nou ja.. Dat doe ik dan maar.
Alhoewel ik zelf denk dat ze het daar helemaal niet koud door heeft.
Thuis ging ze heerlijk liggen rollen.

Hier wordt ik ook heel blij van mijn beestjes IngridM
En mijn kindjes, soms tijd te kort om iedereen evenveel aandacht te geven.
Afbeelding

Wat leuk antheman centered riding.
Dan kun jij vast ook Angele van Tilburg?

Is alles waard dat paardjes verkeersmak zijn ulfeino, heerlijk is dat.
En wat knap met losse handen galopperen!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:13

Ulfeino, heerlijk dat getut met pony's en kinderen! Jouw dochter is dapper bezig :D In het verleden hebben wij ook de bixies gedaan, echt héél leuk en gezellig alhoewel het me ook daar wel eens verbaasde hoe fanatiek sommige ouders waren.

Ingrid M, oeeee wat ziet Alf er mooi uit. Die is inderdaad heel mooi op conditie. Als ik Madelief zou scheren zou ik me denk ik dood lachen. 4 kinderen is haar niet in de koude kleren gaan zitten. Ze heeft nog steeds een pens of ze een skippybal ingeslikt heeft _O-

Antheman, jouw Vliegje vind ik zo'n mooi kleurtje hebben! Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik ben gek op aardetinten :P alhoewel ik eigenlijk wil minderen in pony's...

Jecco_Ellen, wat een schattige collage van de kinderen met de pony's! Die hoofdjes bij elkaar <3
Ik heb 19" wielen onder mijn roze hca. Gemiddeld genomen wordt dat niet aangeraden voor een pony van 87cm maar ik heb 'm super in balans gekregen, hij ligt helemaal los in de ogen en het was niet eens lastig om voor elkaar te krijgen :) Met mijn eigen 1.74m vind ik dat toch een stuk fijner zitten dan de 16" die mijn dochter wel heeft. O.a.voor mijn knieën merk ik wel verschil.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:19

OW echt waar..
ik zelf de 16 inch Hca.
Maar had beter voor 19 inch wielen kunnen gaan met een welsh x Shet van 1.11 en een shetje van 90.
Dan had ik die voor alle 2 kunnen gebruiken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:04

Wendy1708 schreef:
Antheman, jouw Vliegje vind ik zo'n mooi kleurtje hebben! Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik ben gek op aardetinten :P alhoewel ik eigenlijk wil minderen in pony's...

Ik heb 19" wielen onder mijn roze hca. Gemiddeld genomen wordt dat niet aangeraden voor een pony van 87cm maar ik heb 'm super in balans gekregen, hij ligt helemaal los in de ogen en het was niet eens lastig om voor elkaar te krijgen :) Met mijn eigen 1.74m vind ik dat toch een stuk fijner zitten dan de 16" die mijn dochter wel heeft. O.a.voor mijn knieën merk ik wel verschil.

Dank je wel :D

Ik ben 3 jaar geleden bezig geweest om een jong dier te kopen; kruising Gra Fjord x Fries. Dat was een veulen. Helaas was de verkoper nogal labiel en is de koop tot 3 keer toe geannuleerd. Ik had al een paspoort ed. Omdat ik geen vervoer heb, had ik een taxi geregeld voor de kruising. En een dag van te voren werd er dus wéér afgebeld. Grrrrr. Ik was daar zo boos over, dat ik eigenlijk een beetje uit nijd op Marktplaats ben gaan kijken. En ik zag alleen de aalstreep van Vliegje. Verder niets. Met de grote 2 paardstrailer hebben we Vliegje toen opgehaald :D

Verder qua wielen: ik dacht dat dit met de schofthoogte te maken had? Dat onze kleintjes altijd op 16 inch uitkwamen? Mijn sulky heeft lig 16 inch wielen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:04

jecco_ellen schreef:
P
Wat leuk antheman centered riding.
Dan kun jij vast ook Angele van Tilburg?

Persoonlijk ken ik haar niet. Margreet Bouwmeester leert mij de fijne kneusjes van het vak ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:48

Hallo,
Ik heb ook een paar shetten van zo'n 80-90 cm, niet echt hele mini's dus, maar wel klein. :) En ik ben 35+ dus ik dacht; laat ik me hier eens even melden!
Afbeelding
Dit is Eldo. Met hem wil ik gaan mennen. Het is een stoere ruin van 4 jaar.
Afbeelding
Dit is Jumpy; groot uitgevallen pensionado shetlander van 1.10, ruin, dik in de 20 jaar, precies weten we het niet. Kan voor de kar, doen we nog een enkele keer. Logeert bij mij, is eigenlijk van de buren.
Afbeelding
Dit is Ollie, 5 jarig ruintje. Een echte lieverd. Heeft niet echt een sportmodel, maar wie weet kan hij leuk eens als handpaard mee op een ritje.

Ik ben bezig met de aanschaf van een goeie sulky; ik had er vorig jaar één gekocht, een paar keer leuk met Jumpy mee gemend, maar die heb ik daarna even uitgeleend en wat ermee gebeurt is heb ik inmiddels wel gehoord, maar hij was daarna in ieder geval helemaal krom, dus nu maar weer een andere gekocht. :o

Ik zoek echter nog iemand die Eldo voor de kar wil en vooral kan beleren. Een ervaren en kundig iemand met hart voor dieren. Hebben jullie nog tips? Bij voorkeur in het noorden van het land.

Foto's zijn wat groot, excuses.. :Y)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:56

Wat een leuke foto's van iedereen zeg! Super om te zien dat iedereen zoveel aandacht geeft aan hun mini's *\o/* .
Ik ben weer thuis van weggeweest en zal morgenochtend met me dochtertje naar welmoed gaan.
Welmoed zit ook alweer dik in de wintervacht. Ben blij dat de mist voorlopig voorbij is zeg pff..

@ Lante Ik heb welmoed laten beleren bij Nathalie Buwalda. Ze was mijn laatste hoop ivm de mislukte beleerpoging bij iemand anders..(dus niet a.u.b niet laten doen bij die iemand anders. ik zeg haar naam liever hier niet.. kan via pb :o ) Ben super blij dat het nathalie gelukt is op een vriendelijke manier! Ze woont in Ter Apel. Het is een vaste prijs, hoeveel weken het ook duurt..

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:10

Aaaahhhh Haf_Sjakie sorry! Ik was jou helemaal vergeten in mijn post terwijl ik nog wel een lijstje had gemaakt! :o en jij bent nog wel zo leuk bezig met je pony's altijd! Die kleine pony's zijn inderdaad genieten, na tot vorig jaar altijd groters te hebben gehad (en kleintjes) ben ik blij dat ik de "overstap" heb gemaakt. Heerlijk ongecompliceerd is het en daar had ik behoefte aan. Maar zeg natuurlijk nooit nooit :D Staat dat bange paardje waar je mee bezig bent, op dezelfde stal? Is leuk als je daar echt de stappen vooruit mee ziet!

Jecco_Ellen en Antheman, klopt dat ze de 16" aanraden voor de kleine stokmaatjes. Het is ook wel vreemd dat er maar twee maten zijn. Maar het lijkt mij dat het niet uitmaakt wat er achter hangt als het maar mooi in evenwicht te krijgen is en natuurlijk niet te zwaar :P het frame van de 19" is overigens hetzelfde. Het verschil zit m echt uitsluitend in de wielen.

Wat een verhaal met die kruising die je wilde kopen, Antheman! Frustrerend en gek. Wel heb je er een mooie Vlieg aan overgehouden! Toevallig heb ik nog niet zo héél lang geleden ook zoiets gehad met een grullo. Eerst wilden ze minderen in pony's, dus voor een goed tehuis te koop. Ik reageren, contact liep al vreemd, paar dagen later las ik ineens in een boktbericht dat er nog een pony bij was gekocht _O- Ach ooit komt er wel weer eens wat langs, Vliegje bv :D

Lante, welkom met je leuke pony's! Goed beleren is inderdaad belangrijk om het leuk te houden :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:20

whahaha Wendy, al die reserveringen die hier vast gedaan worden :) Ik wil nl op Ellens lijstje, hihi

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:23

Lieve mensen, tijdgebrek en een goed lopend topic laat me weinig reageren. Steeds achter liggen... :( . Ik verlaat dit topic niet, het is veel te leuk om alles te lezen.

Nog een, iig voorlopige, laatste eigen bijdrage. Stukje van een prachtige herfstrit met Siebje:

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:03

Antheman schreef:
Hoi, ik kruip weer even onder mijn steen vandaan. Speciaal welkom voor Ingrid! we kennen elkaar nog wel uit de hoeventijd he :)

Ja die 'hoeventijd' :) .... bleef gesukkel hier wat dat betreft, maar sinds 3/4 jaar weet ik dat Isa PPID (cushing) heeft. Helaas de andere ook, bleek laatst uit zijn test, maar goed, ben ook verliefd op ze, dus ze mogen toch blijven hahahaha.

En jij ook in de shetlanders zag ik? Leuk.
Mijne zijn alleen niet echt mini. 103 en 113 cm zijn best reuzen vergeleken met die van jullie.

Mooie foto's komen hier voorbij. Die in de mist hebben wel wat, al ben ik blij dat het hier toch lekker zonnig was al die tijd; lekker weer om even bij de pony's te liggen (voorzover Yoblin mij met rust liet hahaha):

Afbeelding

Samen:
Afbeelding

Enige wat ik nu nog met Isabella doe ivm haar mankementen:
Afbeelding