[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:44

mirriejj schreef:
Patricia_86 schreef:
Mijne zijn ook weer aan de beurt voor de tandarts. Die gaan ook elektrisch en met verdoving.
Hoe heb je je teen gekneusd Lillian?

[ [url=m/vWl72r.jpg]Afbeelding[/url] ]caya lijkt wat dunner (of ik wil het zien) ze krijgt nu glucobalance iom veearts.

Ik vind Caya zeker dunner lijken! Hoe lang geef je nu de GB?
Ik geef dit Lola ook sinds een paar dagen.

Hier wordt er ook elektrisch behandeld door de tandarts, Lola moet binnenkort ook weer.

Fenna, ik herken het helemaal. Pak vooral je rust.

Hier echt een klote dag gehad. Hond is een tijd geleden voor iets relatiefs simpel geopereerd en daar heeft degene die opereert er zonder te overleggen nog een andere operatie bovenop gegooid die niet eens nodig was :oo Hond heeft nu een reactie op die operatie en zal waarschijnlijk opnieuw onder het mes moeten.
Onderweg naar de fysio met dezelfde hond begaf onze goede auto het. Dus partner op gaan halen met onze boodschappenauto, waar het gas op de terugweg bij bleef hangen.
En dan óók nog eens gedoe op het werk , waar ik compleet van in de stress schiet.
Mag de dag nu snel voorbij gaan? :=

Wat een rotdag . Balen van de hond zeg!
Caya krijgt het sinds maandag.

StalNollie

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:01

Mirrie jeetje wat @#&#% zeg!
En dit zonder te overleggen? Neem aan dat je dit niet afgerekend hebt

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:03

Mirriejj, wat een rotdag zeg! Ik hoop dat de wereld morgen weer wat zonniger naar jullie kijkt. Al klinkt het wel heel bizar dat er een extra operatie is uitgevoerd zonder jullie medeweten.

Ik heb al veel mooie dingen zien gebeuren bij paarden die gb kregen. Dat waren paarden die een goed voerregiem hadden. Ik heb ook gezien dat gb niks deed bij een kudde pony's (3 pony's in 1 kudde kregen het). Deze pony's hadden een matig voerregiem (naja eigenlijk gewoon heel slecht). Daar haalde de gb echt niks uit.

Bij ons merk ik dat de pony's weer wat beter in shape zijn sinds het einde van de hitte. Toen het zo warm was hingen de pony's alleen maar bij de schuilstallen te lummelen. Nu is het wat kouder en gaan ze de track en de weides weer op om te scharrelen. Niet dat we te klagen hadden hoor, ze waren altijd al mooi op gewicht, maar nu zijn ze net iets ranker.

Verder zie ik hier ook al pony's voorbij komen die denken dat de ijstijd onderweg is :brr: {:} . Ik heb er ook één staan en het scheerapparaat lonkt wel heel erg :j .
Binnenkort komt de nieuwe winterdeken binnen. Ik ben gezwicht voor de Smartex Rain. Ik hoop dat die voldoende gaat zijn voor deze winter.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:09

Jeetje ja hier ook echt dikke vachten ineens! Gaat hard.

Ik ben sinds dinsdag begonnen Patricia, leuk om te volgen wat jij voor een verschillen gaat merken bij Caya.

En Dafne, dit was inderdaad zonder te overleggen. Tijdens het ophalen van haar, vertelde de orthopeed in het voorbij gaan dat hij een nieuwe methode had geprobeerd, dat bleek dus te gaan om een TTA. Het grappige is dat hier niets over te vinden was op de rekening, er is dus ook niet voor betaald.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:13

Ik zou dus ook nooit meer bij die DA langsgaan.. Dat doe je toch gewoon niet zonder overleg met de eigenaar?

Mijn ponies denken ook weer dat ze de ijstijd ingaan. Ik grap altijd dat Buddy zijn wintervacht pas uit doet in juni en weer aantrekt eind augustus.
Ik merk net dat mijn ponies weer wat ronder worden nu. Natuurlijk niet onlogisch omdat ik meer gras heb dan tijdens de droogte maar het lijkt wel alsof ze weer beginnen bunkeren voor de winter.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:51

Welkom aan de nieuwelingen!

Odette; had al wat foto's voorbij zien komen op Insta maar wat een geweldig prachtige pony heb je gekocht zeg WAUW!!! <3 <3 <3 <3
Wat een koppie!!

Kiekeboefje; zo leuk dat je zo'n plezier hebt met Jill!Lijkt me een lieverd ook!! Schattig beestje! <3

Romy wat balen van de kreupelheid van Sil; nu al wat beter hopelijk?

Susanne; leuke vakantie gehad? Nog beetje goed weer gehad daar?

Mandyy; niet schuldig voelen hoor. Kan ons allemaal gebeuren! Hoop dat het al wat beter gaat?
leuke deken!

Patty; wauw zeg 5 winstpunten, dat is super! Gefeliciteerd!

Indi-Vito; je nieuwe kar al uitgeprobeerd?

StalNollie weer nieuwe pony's :-) Die witte is leuk!

Linsey; gefeliciteerd met je winstpunten in de vaardigheid! Miscshien voer met iets meer olie erin? Ook weer oppassen als ze snel dik wordt maar energie uit olie is wel fijne energiebron!

Sunshinedaan; wat een super leuk spannetje zeg!

Patricia; fijn van Caya!

Mirriej; wat een poedersuiker heb je gehad zeg pfffffff. Wat erg trouwens van die dierenarts, te schandalig voor woorden!! Neem aan dat de kosten voor hem/haar zelf zijn -:(-
Arme hond!!

Lilian; lief dat je naar Alf vraagt. Alf is blij *\o/*
Het gaat goed. Hij heeft 4 andere pony vriendjes waar hij mee in het land staat (op vorige stal 1 merrie'tje dus dit is wel leuker, meer keus haha) Hopen dat dat in de paddock periode ook goed gaat :-) Dat is toch altijd anders en het zijn 2 x 2 setjes dus er is wat bescherming etc. Gelukkig is Alf makkelijk en zoekt nooit ruzie op.
Maar hij voelt zich goed heb ik het idee, eet nog goed (gelukkig geen last meer van maagzweren), loopt redelijk OK (draaf amper) en als ik hem los laat in de paddock trekt hij af en toe een sprintje opeens hahaha. Deed hij nooit. Dus ja, Alf is blij en ik ook. Hij staat veel buiten hoor ik, ben ik ook blij mee, heeft de uitloopstal nog nut ook haha.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:55

Mirriej.. wat een rot dag. Dat een DA dat doet zonder overleg. :oo

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:31

Hier lekker gereden met Toos voor de kar. Ze had er zin in.

Voor degene die mennen.. gaan jullie altijd alleen of nemen jullie altijd iemand mee?

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:34

Hier ook lekker ritje / lesje gemaakt met onze leen ( met onze jongste zoon van 3.5 )

Afbeelding
Afbeelding

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:41

Wat lief!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:55

Ingrid, de vakantie was fantastisch, en heel erg getroffen met het weer. Amper regen en rond de 20 graden dus voor Schotse begrippen prima :D Wat goed dat Alfje op zijn plek is daar! Kun je er goed mennen/uitrijmogelijkheden?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:59

Susanne, ben je naar Schotland op vakantie geweest? Wat gaaf zeg. Wat heb je allemaal gezien?

Als jullie veelzijdige shetjes zo zie, dan denk ik vaak laat ik ook maar meer met ze doen, al komt dat er nooit van :)

Ingrid, wat fijn dat Alfje zich daar zo goed voelt. Hij heeft nogal ernstige blessures begrijp ik?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:06

mirriejj schreef:
Patricia_86 schreef:
Mijne zijn ook weer aan de beurt voor de tandarts. Die gaan ook elektrisch en met verdoving.
Hoe heb je je teen gekneusd Lillian?

[ [url=m/vWl72r.jpg]Afbeelding[/url] ]caya lijkt wat dunner (of ik wil het zien) ze krijgt nu glucobalance iom veearts.

Ik vind Caya zeker dunner lijken! Hoe lang geef je nu de GB?
Ik geef dit Lola ook sinds een paar dagen.

Hier wordt er ook elektrisch behandeld door de tandarts, Lola moet binnenkort ook weer.

Fenna, ik herken het helemaal. Pak vooral je rust.

Hier echt een klote dag gehad. Hond is een tijd geleden voor iets relatiefs simpel geopereerd en daar heeft degene die opereert er zonder te overleggen nog een andere operatie bovenop gegooid die niet eens nodig was :oo Hond heeft nu een reactie op die operatie en zal waarschijnlijk opnieuw onder het mes moeten.
Onderweg naar de fysio met dezelfde hond begaf onze goede auto het. Dus partner op gaan halen met onze boodschappenauto, waar het gas op de terugweg bij bleef hangen.
En dan óók nog eens gedoe op het werk , waar ik compleet van in de stress schiet.
Mag de dag nu snel voorbij gaan? :=

Wat slecht zeg! En wat een pech dag!

Goed nieuws Patricia dat jullie weer mogen opbouwen :).

Mooie deken heeft Max, Mandy :D

Zie weer nieuwe mensen voor bij komen, welkom.

Hier druk weekje gehad, nog twee nachten dan lekker weekend. Nu eerst Chippie trainen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:15

Mir :oo meer pech kun je niet hebben op een dag. Wat een slecht bericht van de dierenarts joh! Hoe kwam je er achter dat die extra operatie is uitgevoerd? Werd dat eerlijk gezegd? Heel bijzonder, maar jij zit er mooi mee nu. :\

Ingrid, je ziet er al niets meer van, maar toch even rustig aan doen nog.
Wat fijn om te horen dat het met Alf goed gaat!

Rianne, ik ga vooral alleen, anders zou ik bijna nooit kunnen mennen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:19

Mandyy schreef:
Mir :oo meer pech kun je niet hebben op een dag. Wat een slecht bericht van de dierenarts joh! Hoe kwam je er achter dat die extra operatie is uitgevoerd? Werd dat eerlijk gezegd? Heel bijzonder, maar jij zit er mooi mee nu. :\

Er werd toen we Mini gingen ophalen gezegd dat hij dit experimenteel had gedaan, vandaag kwam hij er op terug dat hij dit tegenwoordig altijd zo doet ?!

Het is ondertussen een vaststaand feit dat het bot tussen 2 pinnen in gebroken is, de pin die dat stuk bot nu op de plaats houdt is dus ook verschoven en komt nu bijna door de huid heen. Orthopeed wilt de pin eruit halen, fysio raadt dit ten sterkste af omdat dat momenteel het enige is wat het bot op de plaats houdt :( Allemaal klote dus.

Nu dus op zoek naar een andere orthopeed voor een second opinion.

Wat fijn dat Alf het zo goed doet op het nieuwe plekje. Het is dus de juiste keuze geweest.

Ik rijd trouwens bijna altijd alleen Rianne. Ik heb niet vaak iemand die mee wilt en kan gaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:31

Oei dan wordt het helemaal een lastig verhaal, nu weet je niet waar je goed aan doet. :\ Je wil het zo goed doen voor je beestje..
Rot situatie!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:42

Pff jeetje!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:29

Jeetje Mirrie, wat een bizar nieuws zeg. Word je niet blij van......Sterkte!!

Yontheke; ja Alf is niet meer helemaal goed. Alleen nog goed voor wat licht recreatief gebruik. Ik had grote plannen met hem maar met 6 al kapot gebleken (nou waarschijnlijk al veel jonger kapot gegaan volgens veearts, wat ik met hem deed rechtvaardigde deze blessures niet).
In totaal 4 peesblessures (voorbenen, links en rechts zelfde plekken), grote cyste in zijn knie achter, degenaratie straalbeentjes voorvoetjes (rechts stuk erger dan links) en botoedeem. Hij doet het nu goed hoor en loopt niet echt kreupel. Zeker in stap niet. Komt het moment dat hij slecht wordt in stap dan laat ik hem inslapen. Maar ik hoop hem nog jaren bij me te kunnen houden want hij heeft een top karaktertje <3 <3 <3

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:56

Wauw heftig hoor.
Jong wilt helaas niet altijd wat zeggen. Mijn paard had ook al gradatie 4 op zijn straalbenen op 5 jarige leeftijd en toen was hij nog maar een jaartje zadelmak. Zo stuk zien ze ze niet vaak en hij werd toen ook volledig afgeschreven. Ondertussen is hij 13 jaar en loopt hij nog steeds (alleen af en toe niet :) ) dus ze kunnen het boven verwachtingen in, toch nog best een behoorlijke tijd goed doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:00

Klopt. Kwestie van pech. Het is niet anders, we moeten het ermee doen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:30

Rianne, ik rij ook (bijna) altijd alleen. Anders zou ik nooit kunnen mennen.
Als er iemand anders een keer meegaat, rij ik een lekkere buitenrit.
Laatste tijd train ik vooral op het menpark bij mij om de hoek :)

StalNollie ik vind jouw kindjes altijd zo schattig op de pony’s <3

Ik ben begonnen met de cursus voor het menbewijs. Vandaag praktijkles gehad met een behoorlijk vlotte Fries van de lesgever.
Wow dat was toch wel even heel anders zeg haha.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:29

mirriejj schreef:
Mandyy schreef:

Er werd toen we Mini gingen ophalen gezegd dat hij dit experimenteel had gedaan, vandaag kwam hij er op terug dat hij dit tegenwoordig altijd zo doet ?!

Het is ondertussen een vaststaand feit dat het bot tussen 2 pinnen in gebroken is, de pin die dat stuk bot nu op de plaats houdt is dus ook verschoven en komt nu bijna door de huid heen. Orthopeed wilt de pin eruit halen, fysio raadt dit ten sterkste af omdat dat momenteel het enige is wat het bot op de plaats houdt :( Allemaal klote dus.

Nu dus op zoek naar een andere orthopeed voor een second opinion.

Wat fijn dat Alf het zo goed doet op het nieuwe plekje. Het is dus de juiste keuze geweest.

Ik rijd trouwens bijna altijd alleen Rianne. Ik heb niet vaak iemand die mee wilt en kan gaan.
waar woon je? Misschien weet mijn baas nog een goede orthopeed. Hij kent er best veel.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:06

Limburg, maar afstand is niet belangrijk. Wel graag in Nederland.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:49

Afbeelding
Afbeelding

nog herkenbaar? dit was het andere verwaarloosde paardje!
inmiddels al keer tuig op gehad en heeft mijn zoontje vandaag zijn eerste buitenritje op deze pony gemaakt.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:53

Is dat Aafke? Jeetje die is onherkenbaar opgeknapt zeg! :wow: