[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:58

chardy wat leuk kadootje van je moeder de inschrijving.

jelle wat een mooi halster waar heb je die vandaan?

mowgli wat super leuk sleeen was t niet enorm glad door de ijzel?

patty wat lekker dat switch zin had om te lopen.

sardis wat een kale joepie hij ziet er goed uit.

nou vrijdag kopers voor mijn 4 wieler dan kan ik lekker weer kijken voor een sulky :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:59

hier op de weg en op het erf was het zeker glad!
in het land viel de gladheid echter mee vanwege de sneeuw die er nog lag *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

Oeps heb Jelle pb gestuurd ipv in topic! :))
Probeer bij te lezen en film te kijken tegelijk, best lastig! :+

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:09

haha kan gebeuren toch mandy :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:12

Kijkt iemand Silver Linings PlayBook?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:20

Leuk sleefilmpje van Mowgli, ziet er goed uit voor een pony die niet voor de wagen beleerd is.

En wat is Joep toch een knapperd Donna!

Ik moest blijkbaar werken vanavond maar had niet goed op de planning gekeken :+ Werd gebeld toen ik net weg wou fietsen op stal dus toen was het haasten en nu net thuis, eerst eens even avondeten. Heb vanmiddag nog wel een uur gemend met Sjors, hij was braaf maar wel een beetje sullig/futloos.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:23

Wat fijn Nathalie, al iets op het oog?

Haha lekker bezig Mandy.

Sjors dacht gewoon blehh veel te koud.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:28

Mandy: ik niet, heb eens werder een stukje gekeken maar vond 'm toen niet zo dus afgezet.

Lobke: nee dat vast niet eens, maar hij is al een tijdje met vlagen aan de diarree.. Af en toe heel erg en dan ineens weer een week gewoon goed. Vandaag was het weer wat erger, misschien was hij daardoor een beetje futloos. Dacht dat het weg was, maar moet er nu toch wel even de DA voor bellen aangezien het zo lang aanhoud.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:31

Komt dat niet door het voer Ayla?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:38

Mandy, heb de film wel gezien ja. Vind 'm erg goed!
Hmm wat vervelend Ayla, arme Sjors! Wellicht dat het inderdaad aan het voer/voerverandering? Of misschien zand in de darmen?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:38

Hij krijgt niets.. geen krachtvoer oid. Ik geef hem nu voor en na werk een handje Pavo Vital Complete met vitaminen en mineralen maar voordat ik dit gaf had hij het al. Waarschijnlijk komt het door het kuilvoer, maar dat is al heel droog voor kuil zeg maar. Toen ik ze nog in een 'eigen' weiland voerde gaf ik droog hooi en daar had hij nooit last van, maar viel in de winter wel veel af. Nu is hooi voeren geen optie omdat hij met 8 andere shetlander (kruisingen) staat en in slowfeeders krijgt..

Edit: zand was ik ook al bang voor.. Dus daar wil ik hem een gekookte lijnzaad kuur voor geven, iemand ervaring mee? Een stuk goedkoper dan sandclear etc en dan kan ik meerdere keren per jaar bij beide pony's een kuur doen.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:41

Ayla schreef:
Leuk sleefilmpje van Mowgli, ziet er goed uit voor een pony die niet voor de wagen beleerd is.

En wat is Joep toch een knapperd Donna!

Ik moest blijkbaar werken vanavond maar had niet goed op de planning gekeken :+ Werd gebeld toen ik net weg wou fietsen op stal dus toen was het haasten en nu net thuis, eerst eens even avondeten. Heb vanmiddag nog wel een uur gemend met Sjors, hij was braaf maar wel een beetje sullig/futloos.

Dankje Ayla, leuk om te horen :D
Arme Sjors, hopelijk knapt hij snel op!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:44

Misschien is lucerne proberen? Op de vorige stal heb ik is een winter kuil gehad toen was Switch ook aan de diaree. Toen lucerne bijgevoerd zodat hij iig structuur had en daarmee werd het snel beter.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:47

Mandyy schreef:
Oeps heb Jelle pb gestuurd ipv in topic! :))
Probeer bij te lezen en film te kijken tegelijk, best lastig! :+

Hahaha, geeft niks! Ik had al gereageerd voordat ik bij ging lezen ook :+

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:49

Ik heb niet de mogelijkheid om structueel elle dag te gaan helaas.. en de staleigenaar voert niks bij op het land. Sowieso is voer geven aan een pony in kudde not done :') Ik denk dat ik morgen lijnzaad ga halen en daar een kuurtje van ga geven, hoor er goede dingen over. Sjors is de enige die zo op het kuil reageerd, het is ook echt best wel droog spul.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:51

Wat een leuke slee foto's, ik ben jaloers :D

En nathalie kijkers voor de kar snel gegaan. Ik heb het halster van Ayla overgenomen, ik weet geen merk..

Mandy ik heb die film in de bios gezien paar jaar geleden, ik kon hem niet zo goed volgen op de een of andere manier.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:01

Ooh zie nu pas dat Silver linings op tv is! Dacht al :Y)

Gekookte lijnzaad at Joep niet. Maar standaard lijnzaadolie door het voer heen schijnt ook al aardig effect te hebben. Ik geef een paar ik per jaar een psyllium kuur, gewoon door het voer (vitalbix).

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:16

Ik heb ook zo'n kuur klaar staan, sandclear. Maar Sjors staat het hele jaar op paddock/wei en dus wil ik het meerdere keren per jaar preventief geven. Zo'n kuur is echt heel duur voor 2 pony's, meerdere keren per jaar. Lijnzaad schijnt hetzelfde te doen, maar alleen als je gekookt/ongekookt geeft, door de velletjes.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:24

Sandclear is idd heel erg duur. Ik geef die van paardendrogist samen met de omega olie, maar die krijgt hij standaard.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:29

milk vind vaak 1 keer lijnzaad wel lekker maar daarna blieft ze t niet meer :') lijnzaad mag je btw niet ongekookt geven toch?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:31

Schijnt van wel, heb naar even een topic aangemaakt want ik wil ze niks geven wat uiteindelijk niet doet wat ik ervan verwacht had.

Iemand interesse in een wit halster maat grote pony/cob trouwens? Heb er niets aan, voor alle pony's hier te groot.

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:39

Mowgli4, Wat leuk! Lekker sleeën! Jaloers!! :')
Patty14, Ga je ook?! Leuk als je even hallo komt zeggen! :D Als ik jou zie op de Indoor Clinic kom ik ook even hallo zeggen. :D
Sardis, Dankjewel! Awhh joep is echt leuk! <3
NathalientjeB Oh wat fijn! Er staat een leuk wagentje te koop op Marktplaats, met een leuk kleur wielen! http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ik ben van plan om een eigen wagentje te maken, ik heb natuurlijk de Hca sulky. Maar wat ik wil maken is er gewoon voor een keer bij. Namelijk een strijdwagen voor Minipony's. :')
Het leek mij een leuk idee omdat eens te gaan proberen. (Natuurlijk gaan we het eerst helemaal veilig maken, en als het niet veilig is gaan we het niet gebruiken!)
Maar dit is een beetje het ontwerp dat ik wil gaan maken, maar dan voor 1 pony.
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:01

klopt chardis had em ook zien staan idd..(al moet ik bekennen dat ik ook een bod heb gedaan op die cavaletti sport die wat dingetjes mankeert)

heeft er een tijdje geleden geen strijdwagen voor mini's op marktplaats gestaan?

nee sorry ayla geen interesse

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:05

Ayla voor zand kun je ook blond lijnzaad nemen dat hoef je niet te koken (geen blauwzuur). Er bestaat ook slobber met psyllium, kant en klaar.

Goedkoopste oplossing is losse psyllium kopen en door de slobber geven (als laatste toevoegen voor je t geeft) werkt perfect! En zelfs mn moeilijke eter eet dat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:06

maar psyllium moet je toch ook koken toch?