35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:08

Ik loop ook achter haha jullie gaan best snel ;-)

Antheman; wat een leuke nieuwe aanwinst heb je! Ben benieuwd om hem in zijn geheel te zien.
Weet je al wanneer hij komt?

Jecco-Ellen ; hoe is het nu met je rug?
Zowie is idd een volle Welsh.

Prairiewolf ; wat doet Jillz het goed zeg! Ze pakt het echt lekker op, leuk spannetje zo!

Sweetwendy ; Wat is Welmoed leuk! Aparte naam ook. Hoe was je date?
Wat heftig van je fjordje zeg... veels te jong.
Hoe is het nu op je nieuwe baan?Al wat gewend?

Haf sjakie ; volgens mij doe jij ook aan parelli toch? Ik ben met de jonkies ook spelenderwijs wat bezig. Leuk!

Welkom Wendy! Heb jou en je dochter op de NMPRS keuring gezien denk ik?

Ulfeino; lekker gewinkeld! Wat een leuke dochter heb je! Mooie foto's ook!

Hier niet zoveel nieuws, afgelopen dagen lekker met dinnetje bij de paarden bezig geweest. Gewandeld, geknuffeld en verder met Sky en Timo aan de dubbele longe gewerkt.
Zondag les in de lange teugel voor het eerst op locatie. Ben benieuwd, we zullen wel wat klungelen denk ik haha.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:51

@timokyana, wat leuk dat je aan parelli doet, het klopt dat ik me daar ook mee bezig houd. Nu nog maar heel af en toe, spelenderwijs echt maar het is ook een 'way of life' dus probeer het altijd toe te passen als ik bij ze ben. Maar in de toekomst wil ik met Denzel en Spyke de levels echt doorlopen.
Wat ben jij nu zoal aan het doen qua parelli en van wie krijg je zondag les? Lange teugel lijkt me ook een super leuke en nuttige aanvulling in de toekomst. Succes alsvast zondag.

Hier heel misschien volgende week zondag les grondwerken. Ik twijfelde en twijfel nog steeds of Denzel en Spyke niet nog te jong zijn om les mee te nemen... Maar aan de andere kant ze zijn beide zo enthousiast en vinden het zo leuk om iets samen te doen. Spelenderwijs en heel rustig moet het denk toch wel kunnen.

Zijn er misschien meer mensen die les willen in natural horsemanship grondwerk zondag 1 november . Misschien kunnen we dan reiskosten delen? Omgeving zeeland, noord-brabant.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:20

Bij wie les jij?
Ik heb les van Anouk dahr met de jonkies. Echt heel kort (voordeel bij meerdere jonkies ;-) )
friendly , porcupine en driving. Rest vind ik ze nog te jong voor en kan voorlopig nog goed uit de voeten door dingen toe te voegen, zeiltje etc.

Lange teugel ( en werken aan de hand) les ik bij Angela Remie ( avalons ruiterbegeleiding).
Nu eigenlijk alleen met Sky en Timo (rest is nog te jong) maar leer de jonkies al wel wennen aan de kaptoom en het leiden etc van twee kanten.
Hoe oud zijn denzel en Spyke?
Panache (jaarling) gaat hier soms mee wandelen( verkeersmak maken) en spelenderwijs veel friendly en porcupine. Maar elke keer heel kort. ( beetje basis opvoeding eigenlijk ;-) )

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:39

Ow wat fijn les van Anouk Dahr, hoe ver ben je nu qua parelli met je 'oudere' paardjes?

Ik heb in het verleden altijd les gehad van Margot van Lare, ben echt super blij met haar, zo kon me altijd in een uur tijd weer zoveel inspiratie geven dat ik zelf weer 2 maanden aan de slag kon.

Denzel en Spyke zijn beide 1,5 nu met hun heb ik nog nooit les gehad. Behalve wat friendly, porcupine, driving en yoyo heb ik ook nog weinig gedaan. Onder het wandelen doen we ook wel eens stick to me voor de afwisseling nu.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:46

Ooit heel lang geleden ben ik met mijn 1e eigen paard begonnen met parelli om vertrouwen te winnen en elkaar te leren kennen. Enkel de 7 games. Verder ook niet onder het zadel ofzo..
Daarna jaren niets mee gedaan tot dat de mini ukkies kwamen en het me mooi leek om het weer lekker op te pakken.
Pest is ik vind veel te veel dingen leuk, dus hier krijgen ze veel afwisseling dus niet wekelijks les in parelli ofzo. Ik ga lekker aan de gang met huiswerk en als ik weer inspiratie loos ben of ergens tegen aan loop dan spreek ik weer een lesje af.

Mijn hart ligt meer bij het dressuurmatig 'trainen' dus daar gaat de meeste voorkeur uit naar les. (maandelijks).(academisch/ klassiek) Ik vind een gezond lijf erg belangrijk, met als gevolg een gezond koppie ;-)
Grondwerk doen we toch al dagelijks welke methode iemand ook volgt, bepaalde afspraken maak je en vallen voor mij al standaard onder de basis. Mijn jonge dieren ( maar als ik zo lees denk ik bij de meeste in het topic) stel ik al zoveel mogelijk bloot aan alles wat ze later maar tegen kunnen komen of niet :+
Probeer mee te nemen in mijn rugzak waarvan ik denk dat het bij dat bewuste paard past. Dit kan voor de ene zo anders zijn.

Leuk dat panache gelijk op gaat qua leeftijd als jouw mannen. je mag best wat meer foto's posten hoor :-) Leuk om de ontwikkeling een beetje te vergelijken.
Gek vraagje nog misschien, maar zijn jouw mannen al 'compleet 'als hengst?

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:57

wat een leuk verhaal en heel herkenbaar, ook ik ben niet alleen van de parelli, al moet ik bekennen dat is wel wat ik het meeste doe... en omdat mijn mannen nog zo jong zijn is het vrijwel ook het enige dat ik al 'kan' doen.

Zelf ben ik ook begonnen met mijn 1e eigen paardje, een haflingerveulen. Later ook onder ingereden op het touwhalster en eigenlijk nooit meer gestopt met de parelli methode.

Dat van foto's posten geld ook zeker voor jou! maar leuk dat je het zegt en ik zal binnenkort zeker weer eens foto's posten van mijn pluizenbollen ;)
Die 2 pluizenbollen zijn overigens nog niet 'compleet' man, bij Denzel begint het al in te dalen maar bij Spyke nog helemaal niet... :S
Hoe is dat bij Panache? en laat je hem hengst?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:00

Panache heeft 1 knikker, 2 is wel voelbaar maar zit nog warm weg gestopt ;-)
Mijn hengstje van bijna 2.5 kan ze ook nog steeds weleens verstoppen :+
Ik wil ze wel hengst laten, Red word waarschijnlijk te groot om naar de keuring te gaan maar wie weet met panache tegen die tijd. Al is het geen moeten, goed of niet goedgekeurd blijven het mijn knappe mannen ;-)
Verder staan ze samen, zien genoeg andere paarden dus tot nog toe geen reden om ze te castreren.
Jij?

Grappig dat jij ook begonnen bent met een 'groot 'veulen. Leuk om de verhalen eens te horen!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:06

Hier zelfde verhaal, voorlopig geen reden om ze te castreren, ze staan bij een veulen en een 3 jarig hengstje in de wei dus volop mogelijkheden voor groei en ontwikkeling.

Heb je een foto van panache helemaal?
ik zie dat je profiel helaas behoorlijk leeg is en op de foto's een paar blz terug staat alleen zijn knappe koppie... Was wel benieuwd naar zijn bouw

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:12

Ik pb je even ;-)

Moet nodig profiel eens bijwerken maar komt er niet van :+

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:33

Super zeg dat je voor het eerst zelf met ze hebt gemend. Ziet er goed uit +:)+

Fijn dat je rug alweer wat beter is :)

De date was gisteren erg gezellig. Ik zit op badoo en heb hem daar leren kennen. We gaan sowieso voor een 2e date :o .
Pff me nieuwe baan is wel even wennen hoor. In het hotel is het erg warm en je hebt maar 15min per kamer om het helemaal schoon te maken dus aanpoten.. O:)
Ik zal zo ff boodschappen doen en me huisje moet ook nog schoongemaakt worden..naja heb nog een paar dagen voordat de kids thuis komen :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:37

timokyana schreef:
Antheman; wat een leuke nieuwe aanwinst heb je! Ben benieuwd om hem in zijn geheel te zien.

Gelukkig weet ik dat ja. Hij komt overmorgen :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:39

timokyana schreef:
Bij wie les jij?
)

Ik les al jaren bij Wim Vonck.
Zelf geef ik ook wel les in dubbele lange lijnen, ik ben tenslotte Freestyle-instructeur.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:41

Antheman schreef:
timokyana schreef:

Gelukkig weet ik dat ja. Hij komt overmorgen :D

joehoe, eindelijk meer foto's dan :D

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:41

Antheman schreef:
timokyana schreef:
Bij wie les jij?
)

Ik les al jaren bij Wim Vonck.
Zelf geef ik ook wel les in dubbele lange lijnen, ik ben tenslotte Freestyle-instructeur.

wim vonck staat ook nog om mijn verlanglijstje om bij te lessen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:51

Wendy: Elina wordt in november 8, door deze Wintec zadeltjes krijgen kinderen gelijk een goede houding, daarom heb ik ook dit zadeltje gekocht.
Fijn dat je date leuk was en een vervolg krijgt, hou ons op de hoogte :)

Prairiewolf: Prachtig span heb je voor de wagen, fijn dat ze het zo goed oppakt.

Ellen: Leuk filmpje, het schimmeltje doet niet mee, hond wel zie ik, arme kleine bruine even helemaal in het nauw.

Kyara is geschoren, vond het nog een heel werk en moest zo nu en dan even mijn rug strekken, wat dat aangaat kun je beter een wat grotere hebben :)

Heb een groot vee scheerapparaat, ze vond het eerst doodeng en ging aan het touw hangen, niet in paniek maar wel zo van "ga weg met dat enge ding".
Eerst het apparaat gewoon tegen haar aangehouden terwijl het aanstond en toen begonnen, op een gegeven moment ontspande ze en werd ze zelfs nieuwsgierig :)
Vond de benen, buik en tussen de benen het lastigste, maar het is gelukt na zo'n 2,5 uur zweten :)
Hier en daar wel wat strepen, maar het lukte niet die weg te scheren, maar ik ben heel erg tevreden over het resultaat, alleen haar hoofd heb ik niet helemaal geschoren.

Halverwege kwam de veearts ook nog even langs voor een handtekening, hem gelijk maar even gevraagd Kyara te enten, want dat moest ook weer bijna.

Afbeelding

Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:47

Knappe Kyara! ( leuk ik heb een kyana staan hihi hoor je niet veel die namen).
Fijn dat het uiteindelijk met scheren gelukt is!

Hier vanmiddag les met Sky voor de 1e keer op vreemde locatie, in een groepje en in lange teugelen. Ben heel benieuwd! Maar heel veel zin in!

Fijne zondag allemaal!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:06

Oke mijn dochtertje is 7 jaar en is net begonnen met manegelessen. De bedoeling is dat ze straks met welmoed verder gaat. Alleen welmoed is niet volledig beleerd geweest, is wel zadelmak maar denk dat het straks niet moeilijk zal zijn want heel veel hulpen komen ook voorbij als ze voor de kar lopen. Me dochtertje heeft al paar keer los op welmoed door de bak gelopen en als ik zeg draf, gaat ze gewoon draven en ho is ho :) Welmoed is 1.07m dus ook niet een kleine shetlander, scheelt een hoop :)

Wat heb je dat super gedaan zeg. Dat je dat ook durft, ik zou het niet aan durven om een pony te scheren :o . Ze ziet er goed uit :j

Veel succes en veel plezier met les *\o/*

Hier nog even een updatje kwa liefde.. :o Ik en me ex zitten al heel lang om elkaar heen te draaien en kunnen eigenlijk niet zonder elkaar maar hij hield het steeds een beetje af. Nu had ik gezegd wat wil je nou want ik ben aan het daten met iemand anders. Dus is hij langs geweest en hebben we gepraat en we hebben weer een relatie. Ben super verliefd op hem <3 (en nee niet de vader van de kids)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:04

Wendy: gefeliciteerd wens jou en je vriend alle geluk en liefde, jammer voor de man van de date :D

Vanmorgen met Elina, Kyara en Balou weer even naar het bos geweest, 3,5 km gelopen.
Zo super braaf, Elina draaft zo nu en dan een eind vooruit, wacht dan of komt weer terug.
Op een gegeven moment kwamen er 3 ruiters uit een zij pad en reden haar voorbij, Kyara helemaal hyper en hinniken en wilde er het liefste achteraan, O hemel dacht ik als dit maar goed gaat, maar nee hoor ze keerde keurig om en kwam weer terug naar mij.
Onderweg ook heel veel loslopende en blaffende honden, maar ook daar werd ze niet warm of koud van.
Ze vindt het allemaal even leuk en nu ze de "jas" uit heeft is ze beter voor het been en zweet ze helemaal niet meer na het rijden, het was een heel karwei vond ik, maar denk dat ik haar er een enorm groot plezier mee heb gedaan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:03

Sunny is gisteren aangekomen en het gaat onwijs goed! Hij is echt leuk! Vliegje is helemaal verliefd op hem!! Gisteren heb ik leuke foto's gemaakt, maar t lukt me niet om ze te plaatsen. Deze is van vandaag, na de menronde met Vliegje, daarom staat hij ingepakt. Sunny is de linker :)

Afbeelding

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:14

Wat leuk dat ze het zo kunnen vinden. Komt Sunny toevallig uit Hellendoorn? Veel plezier met hem

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:30

prairiewolf schreef:
Wat leuk dat ze het zo kunnen vinden. Komt Sunny toevallig uit Hellendoorn? Veel plezier met hem

nee hoor.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:52

Super dat het zo goed gaat, vind Sunny erg leuk :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:58

Ulfeino schreef:
Super dat het zo goed gaat, vind Sunny erg leuk :)

Het is echt een leukerd! Heel open, nieuwsgierig, weet zijn grenzen goed, kan goed de anderen lezen.
Hij heeft al veel bokjes gegeven om aan te geven dat ze op moesten houden. Hij loopt steeds de inkoopstal in en als Andor ( niet op de foto) hem eruit stuurt, loopt hij gewoon om en gaat er opnieuw in. Haha. Vliegje heeft hem ingelijfd en ze zijn echt onafscheidelijk. Vanaf de 2e minuut dat hij er was. <3

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:14

Wat een leukerd!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:16

Sunny is echt leuk!
Wat fijn ook dat het meteen zo goed gaat samen

@wendy, heerlijk dat je ex niet meer je ex is. Ik wens jullie alle goeds