[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:37

Knappie die laatste! Hoe groot is die?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:52

De laatste is mega gaaf!

Dressuur ging vandaag mega fijn. Toliene liep heel fijn. Kreeg alleen van de jury 174 en 178. Maar ach ik heb heel fijn gereden.

Mijn vaardigheid debuut in het M ging super. Foutloos en de barrage was ook foutloos. Dus de eerste 2 winstpunten in de M zijn binnen. Ik reed ook voor de Pin en Ga competitie. Stond gedeelde eerste plaats. Vandaag zou de beslissende ronde worden. Maar gezien de sulky’s alle klasses worden samengevoegd & in de M 4 oranje poorten waren (die L niet hoeft te nemen) was het onmogelijk om de barrage te winnen met 4 extra poorten. Erg jammer, maar dat is niet anders :P

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:57

Merrie van 1.10 4 jaar nog onbeleerd maar onwijs braaf in omgang en vind alles prima. Hinnikt als je aankomt een gezellige welsh a pony met papieren (nl gefokt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag kreeg ik stank voor dank haha

Afbeelding

Gefeliciteerd de eerste punten zijn binnen.
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 02-09-18 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:07

Linsey1998 schreef:
De laatste is mega gaaf!

Dressuur ging vandaag mega fijn. Toliene liep heel fijn. Kreeg alleen van de jury 174 en 178. Maar ach ik heb heel fijn gereden.

Mijn vaardigheid debuut in het M ging super. Foutloos en de barrage was ook foutloos. Dus de eerste 2 winstpunten in de M zijn binnen. Ik reed ook voor de Pin en Ga competitie. Stond gedeelde eerste plaats. Vandaag zou de beslissende ronde worden. Maar gezien de sulky’s alle klasses worden samengevoegd & in de M 4 oranje poorten waren (die L niet hoeft te nemen) was het onmogelijk om de barrage te winnen met 4 extra poorten. Erg jammer, maar dat is niet anders :P

Raar dat je die poorten in de barage moet rijden Linsey. Hier hadden gisteren ook extra gele poorten maar in de barage hoefde niemand die te rijden.

Gefeliciteerd met je eerste punten in de M :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:41

Linsey1998 schreef:
De laatste is mega gaaf!

Dressuur ging vandaag mega fijn. Toliene liep heel fijn. Kreeg alleen van de jury 174 en 178. Maar ach ik heb heel fijn gereden.

Mijn vaardigheid debuut in het M ging super. Foutloos en de barrage was ook foutloos. Dus de eerste 2 winstpunten in de M zijn binnen. Ik reed ook voor de Pin en Ga competitie. Stond gedeelde eerste plaats. Vandaag zou de beslissende ronde worden. Maar gezien de sulky’s alle klasses worden samengevoegd & in de M 4 oranje poorten waren (die L niet hoeft te nemen) was het onmogelijk om de barrage te winnen met 4 extra poorten. Erg jammer, maar dat is niet anders :P

Gefeliciteerd!
Het blijft een dingentje die sulky klasse...

mirriejj

Berichten: 3614
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:05

Niet zulke leuke pony's plaatsen! Die witte is echt heel erg leuk. <3

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:14

Wat een plaatje die witte <3
Ik hou van welsh A'tjes, tis dat mijn portemonnee en ruimte het niet toestaat.


@Linsey gefeliciteerd!'

Hier hebben de pony's even van 4 uur tot half 7 's avonds in de bleek gestaan. Jorie vreet dus aan 1 stuk door gras als ie in gras staat. En daarna kwam ie ook gezellig buurten op het terras toen we brood gingen eten. The never ending hunger of a shetland pony :Y)
Ik had vanochtend even gereden met Alex, maar zijn vacht is al te verstikkend voor hem nu..

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:10

Bedankt allemaal!

Hebben jullie een tip voor mij... na het inrijden en 2 dressuurproefjes en het basisparcour in de vaardigheid. Kakt Toliene best in halverwege de barrage. Ik train haar 5 dagen per week intensief en 2 dagen niet of op lage intensiteit. Ik voer haar nu 1 handje lucerne en 1 handje muesli elke dag en wat supplementen. Ze wordt megaatje snel dik.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan veranderen.. misschien ander voer ofzo. Geen flauw idee, hebben jullie misschien een slimme tip?

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:26

Inrijden doe je dit intensief?

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:44

Linsey gefeliciteerd!!
Ik heb helaas geen tips voor je.

StalNollie weer met leuke pony’s... <3
Die zwarte merrie zal vast nog wel wat afvallen met een veulen aan de voet. :)
Hoewel ze wel érg flink is :=

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:57

Linsey1998 schreef:
Bedankt allemaal!

Hebben jullie een tip voor mij... na het inrijden en 2 dressuurproefjes en het basisparcour in de vaardigheid. Kakt Toliene best in halverwege de barrage. Ik train haar 5 dagen per week intensief en 2 dagen niet of op lage intensiteit. Ik voer haar nu 1 handje lucerne en 1 handje muesli elke dag en wat supplementen. Ze wordt megaatje snel dik.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan veranderen.. misschien ander voer ofzo. Geen flauw idee, hebben jullie misschien een slimme tip?



Ik doe best veel interval trainingen met de pony's . Als ik train voor de vaardigheid. Doe dan na losrijden 3 minuten galop en dan 1 minuut stap en dan weer 3 minuten galop en weer 1 minuut stap en dan 3x zodat ze in korte tijd 9 minuten kunnen galopperen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:16

Inrijden doe ik 20 tot 30 minuutjes, en dat is inclusief 10 minuten stapen aan een lange leidsel daarna pak ik haar pas echt op.

Ik kan inderdaad wel van die intervaltrainingen gaan inbouwen. Misschien kan ik haar uithoudingsvermogen nog meer verhogen

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:09

Die intervaltrainingen zijn een goed idee! Ik vind 3 minuten galop al lang haha.

Ik ben met mijn tweespannetje langzaam aan het opbouwen om 9 dec een mini-marathon hier in de buurt te doen. :))
Heel laagdrempelig, vorig jaar ook meegedaan met Fleur voor de sulky. Vond ik zo ontzettend leuk! (En Fleur ook)

Ik vroeg me toevallig net af hoe ik de vaardigheid tussen de kegels kan train.
Werk nu veel aan overgangen en tempowisselingen en als ze goed opgewarmd zijn, snelle en korte wendingen.
Ze gaan nog maar 2x per week in tweespan omdat Cooks nog jong is. 1x wat ‘vaardigheid’ training en een keer een rustige buitenrit met zo’n 80% stappen :)

Met Fleur werk ik vooral aan souplesse en ontspanning.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:25

Linsey gefeliciteerd met je eerste puntjes in M vaardigheid!

Leuke foto van Fleur en Cook, grappig spannetje zo :) En spannend je eerste wedstrijd!

Ik rij (bijna) geen vaardigheid meer op wedstrijd en thuis ook niet vaak meer, maar als ik het thuis train dan zet ik gewoon een parcours uit in de bak na losrijden. Eerst een makkelijke met lange lijntjes en daarna een meer technische zodra we beide 'opgewarmd' zijn :D

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:33

Linsey heeft de eerste punten in het M gehaald, top!

Leuke foto!

Kiekeboefje

Berichten: 1806
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:15

Gefeliciteerd Linsey! Heel erg gaaf :)

Wat een leuke pony's weer Dafne!

Leuke foto van Fleur en Cookie! <3

Ik heb een topic gemaakt over Jill! Ze doet het zo goed allemaal <3 [ITP] Like it was meant to be: Jill!

Lillian__

Berichten: 3287
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:57

Fenna, hier het zelfde probleem met floor, uurtje buiten gereden en veel overgangen gereden en veel gedraafd. normaal draait hij hier zijn hoef er niet voor om, maar zijn vacht groeit sinds deze week echt als onkruid :') toen wij weer terug kwamen was die ook zeiknat van het zweet. Donderdag of Zondag maar even deken model scheren, nog geen zin om te kloten met dekens :p

Linsey gefeliciteerd! jammer van die extra poortjes in de barrage

Jenny oef knappe jill, ben echt benieuwd wat er onderuit komt als ze eenmaal bespierd is. ga je haar ook voor een HCA zetten?

Sunshine misschien ook veel volte werk in enkelspan mee pakken? openen, sluiten, schijnovergangen rijden, verzamelen, verruimen dat soort dingen?

Stalnollie oeh zij is knap <3 ga je haar aanhouden of is ze weer voor de verkoop?

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:02

Verkoop. Zou ze wel aan willen houden voor de jongste maar die ia pas 3.5 en die past nog makkelijk op zijn shet. Dus om die pony nu 3 jaar aan te houden is ook weer zo iets.

Ze is wel zo enorm braaf zadel erop en zoontje heeft er al mee rond gestapt zo braaf

StalNollie

Berichten: 9251
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:53

Wilde er gisteren al een Foto bij plaatsten maar door technisch probleem op bokt lukte dit niet, dus bij deze
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:02

Knapperdje hoor :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:19

Knappe pony hoor!

Caya heeft groen licht om op te bouwen. Afbeelding gisteren maar even in tandem gezet.

Kiekeboefje

Berichten: 1806
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:54

Knappe pony Dafne! Ik ben een soortgelijke aan het beleren :) leuk dier maar enorm onzeker.

Wat goed Patricia!! :o

Vandaag een beginnetje gemaakt, even droog mennen. Ging echt wel super dus ben heel blij!
Afbeelding

En liefje Tessa doet het ook goed! Baasje is wat op haar uitgekeken (meisje van 11), ze blijft in ieder geval bij ons want ik groei telkens meer naar haar toe. Neem haar mee op wandelingetjes en ga af en toe een stukje met haar fietsen, ze is zo leuk <3
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 642
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:02

Fijn dat Caya weer mag opbouwen Patricia! *\o/*

Gaaf Kiekeboefje! Zelfs met oogkleppen! Reageerde Jill daar niet onzeker of raar op?

Die witte is inderdaad heel knap! :)
Helaas blijven die nooit wit :')

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:20

Leuke foto's!

Max deken is binnen. :)

Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:34

Mag ik mij hier ook melden? *D

Ik heb een 14 jarige shetland merrie Toos die met mij voor de kar loopt en met mijn 9 jarige dochter ohz.

Afbeelding

Afbeelding