[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:46

Mirriejj, ja dat heeft ze. Dat was ook een bloedonderzoek. :P

Zij wist alleen wel zeker dat het bij haar nieren weg kwam en zei hier wel meteen naar te handelen. Ook omdat Don op haar einde loopt dat ze gewoon niks meer kan doen.

Ik doe gewoon wat de deskundige zegt. Morgen of dinsdag komt de DA en die gaat me helpen een definitief plan voor op te zetten. Heb al telefonisch contact met hem gehad. :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:48

Kiekeboefje schreef:
Mirriejj, ja dat heeft ze. Dat was ook een bloedonderzoek. :P

Zij wist alleen wel zeker dat het bij haar nieren weg kwam en zei hier wel meteen naar te handelen. Ook omdat Don op haar einde loopt dat ze gewoon niks meer kan doen.

Ik doe gewoon wat de deskundige zegt. Morgen of dinsdag komt de DA en die gaat me helpen een definitief plan voor op te zetten. Heb al telefonisch contact met hem gehad. :)

Dat klinkt prima, houdt je ons op de hoogte?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:01

Ja zeker! Als jullie meer tips ect hebben hoor ik het graag. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:37

Lilian, geen idee natuurlijk hoe oud je pony is maar het eerste waar ik aan denk is 'niet sterk genoeg' misschien om goed aan te springen? Is wel echt een jonge paarden probleempje of voor ongetrainde paarden. Maar misschien zit ik er volledig naast en doen jullie al jaren van alles :-)

Fijn Ayla dat je weer lekker met Sjors hebt kunnen trainen!

Susanne mooie prijs zeg een jas! Vind je hem ook leuk? haha

Sakvis; was dat een menritje in het bos?

Kiekeboefje dat is balen! Merk je ook echt iets qua nieren? Veel drinken/plassen of juist heel weinig of afwijkende urine? Ik vind anders zo van de buitenkant zulke 'problemen' diagnosticeren nogal wat zonder bloedonderzoek eerlijk gezegd, ben daar zelf nooit zo'n fan van.
Kun je ook even over nadenken; bloedonderzoekje voordat je allerlei dure supplementen gaat proberen.

Mag ik even heel trots zijn op mezelf? Ik had zin om te mennen vanochtend maar had geen hulp bij me om erbij te lopen/blijven. Ik dacht 'ik tuig gewoon op dan zie ik wel of de bak vrij is en anders kan ik op het erf oefenen met sturen.' Uiteindelijk 3 kwartier alleen heerlijk in de rijbak geoefend met sturen :-)
Hij was super braaf.

Morgen hoop ik nu de uitslag te krijgen van de onderzoeken in Bodegraven........

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:50

Ingrid *\o/* *\o/* *\o/*

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:53

Ja je mag trots zijn Ingrid! *\o/* :)

Ik merk aan haar dat ze haar staart enorm aanklemt, dit is een teken van pijn. Ze drinkt erg weinig en eet als een slootgraver. Als ze plast kreunt ze er bij en de plas is erg donker en ruikt niet 'normaal' zeg maar. Ook plats ze erg vaak kleine beetjes. :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:05

dat kreunen doen wel meer paarden maar ik zou zeker een bloedonderzoek laten doen als ik dat hoor!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:12

Super ingrid!!

En aantal wedstrijden gereden!

Ben vandaag aan stellen geweest met mijn man aan mijn nieuwe sulky. Als deze gewoon recht achter mn paardje hangt en ik ga erop ga dan komt ie naar mijn idee niet goed in balans. Met z'n 2en wel maar dat is niet de bedoeling.
Als ik de sulky anders afstel waardoor deze wat naar achter gaat hellen en ik ga er dan mee rijden ligt ie veel mooier en dan voel je ook geen/amper gewicht erop als je aan de bomen voelt.... zie wel meer sulky's voorbij komen die wat naar achteren staan. Kan geen kwaad behalve dat dit minder mooi is?
Krijg ze niet helemaal zwevend in de lichtogen maar ze liggen niet vast.
Zal zo ff foto zoeken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:02

Super goed Ingrid! *\o/*

Hier vandaag ook geoefend met sturen met Bink.... gaat steeds beter weer, na mijn ongeluk(je) van de week weer met oogkleppen :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:11

Zamora; hoe zit het als hij iets naar achter helt? Heel vervelend? Ben benieuwd naar foto

Leuk Linsey!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:13

Super Ingrid!!! Daar kun je zeker trots op zijn :))

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:14

Zo hangt ie nagenoeg recht?

Afbeelding

Zo geeft ie minste "druk" op de lichtogen en met rijden.
Broek zit op foto ff vreemd

Afbeelding

Kan ik haar er nog dichter op zetten en dan op de bovenste stand?

Edit: oeps fotos omgedraaid

Ingrid het rijd gewoon goed en zit naar mijn gevoel wel recht

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:00

mirriejj sterkte met je hondje.

kiekeboefje ik zou indd ook eerst een bloedonderzoekje doen, voordat je allerlei suplementen gaat geven. Bloedonderzoekje op nierwaarden is zo gebeurt. en dan weet je het tenminste zeker.

ingrid wat super goed van je!!!!!

Zamora mijn cavalier rainbow zag er hetzelfde uit als ik erop zat. Zo lang hij niet aan de broek gaat hangen en geen druk geeft hadden duvel en romy er geen hinder van. het oogde alleen minder mooi.

ayla fijn dat je sjors weer kan opbouwen!

@ Lilian osteopaad is indd wel handig. Misschien is ze gewoon erg scheef en scheve bespiering?

Ik heb vandaag Beauty voor het eerst voor de wagen gehad. Was echt super braaf ! Eerst laten wennen aan het geluid van de wagen door iemand erachter aan te laten lopen , toen wennen tussen de lamoenen en erna ervoor.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:05

Dankje voor je uitleg!
En wat super braaf zeg! :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:16

Zamora: Mooie sulky! Welk merk is het? Ik twijfel of je pony niet net ietsies te klein is. Op allebei de foto's hangt de sulky wat mij betreft iets te ver naar voren. Je schreef ook dat je met twee mensen de sulky wel kan laten zweven. Dat lijkt mij logisch, want dan krijg je meer gewicht op de achterkant van de sulky en dan verandert het zwaartepunt. Als je een grotere pony hebt dan hangt het lamoen wat meer omhoog en zal je de sulky makkelijker kunnen laten zweven. Maar daar heb jij natuurlijk nu niks aan. Zou je het bankje nog verder naar achteren kunnen zetten? Dan kun je nog meer gewicht op de achterkant krijgen en krijg je hopelijk de sulky nog beter in balans.

Ingrid, hartstikke fijn dat je training zo goed ging! Ik hoop dat de uitslag van Bodegraven goed uitpakt voor jullie.

Kiekeboefje, naast alle gegeven tips wil ik je nog wel waarschuwen. Als je de pony te snel laat afvallen en/of het voer te drastisch aanpast dan kan dit heel verkeerd uitpakken. Je kan dan verstoringen van het metabolisme krijgen die juist dingen als hb, spierbevangenheid ect tot gevolg kunnen hebben. Pas het voer langzaam aan en geef haar langzaam steeds wat meer beweging.
Je schrijft dat de klachten ongeveer 2 wkn terug zijn begonnen en dat ze op het land stond. 2 wkn terug was de fructaanindex echt schrikbarend hoog. Wij spraken vrijdag onze dierenarts nog over het aantal hoefbevangen pony's wat hij in de afgelopen periode ter behandeling heeft gekregen. Dat aantal was echt vreselijk hoog. De nachttemperatuur lag rond het vriespunt en overdag scheen de zon. Dat is echt funest voor de fructaan in het gras.
Vitaminekuren zijn wat mij betreft zonde van het geld. Vitaminetekorten moet je structureel oplossen. Als ik je nog een tip mag geven; lees je eens in over glucobalance. Ik ken daar heel goede resultaten van.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:31

Ze is 89 cm en de sulky is vanaf 85 cm geschikt. Volgens mij kan het bankje nog wel wat verder naar achteren.

Het is een sulky excellent trouwens.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:38

het kan ook foto bedrog zijn, op stal hebben wij een mini van 80 cm voor een cavaletti, echt geen druk op rug, maar voor gezicht lijkt hij op foto's op rug te hangen. terwijl je hem met 1 vinger zo omhoog krijgt in lichtogen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:24

sakvis schreef:
Lillian, hoe zit het met jouw sterke en zwakke kant? Dat Floor een makkelijke en moeilijke kant heeft is natuurlijk niet raar. Maar jij hebt dat ook. Dus probeer er eens op te letten of jij ook wel gelijke druk geeft. Qua osteo kan ik je helemaal volgen in de keus voor Linda. Zij is ook dierenarts. Onze dieren zijn onder behandeling van Den Hoek. Dat is wel wat duurder en die komen niet aan huis.

Wij hadden gisteren een vrijwilligersdag in het bos waar de shetlandkerstrit afgelopen jaar ook was. We kwamen nog een gesneuvelde kerstbal tegen op de route :)

Ik heb het meeste 'gevoel' in mijn rechterhand (ik schrijf ook met rechts) in mijn linkerhand voel ik minder en heb ik sowieso een Chronisch instabiel polsgewricht, in de basis spanning heeft mijn pols altijd een knik. Als ik hem recht wilt houden moet ik automatisch wat stijver zijn, vooral met mijn oude bijrijdpaard heb ik daar linksom heel veel last mee gehad (maar die was ook echt heel gevoelig) Floor is daar wat minder gevoelig op.
Maar de Osteopaat is inderdaad geen overbodige luxe... Zoeken dan maar, of hopen dat ik een ander kan regelen.
Vandaag nog een x gelongeerd en de binnen lijn direct aan het bit, dus niet door een ring. de buitenlijn wel gewoon door de onderste ring van de singel. Hij liep daar wel beter op, heb expres geen galop gevraagd, ik laat dat maar even voor wat het is. Rechtsom deed hij zich netjes bol maken over de gehele bovenlijn, buikspieren spannen, kon heel veel en met minimale hulpen schakelen, voltes vergroten en verkleinen en bij het verkleinen netjes overzetten met zijn benen.
Linksom, had hij er wat meer moeite mee, niet altijd even lekker op de buitenlijn en heel erg zoekende in draf met zijn hoofd-hals houding, soms viel zijn balans even weg en dan viel hij weg over de binnenschouder maar liet zich wel weer netjes begrenzen met mijn houding icm longeerzweep of hij donderde op de voorhand maar dan nam ik hem weer een aantal keren terug en vroeg ik hem weer naar voor. veel gestapt, veel beloont, gefrustreerd worden werkt niet bij Floris, dan raakt hij zelf gefrustreerd en fokt hij zichzelf heel erg op (rug wegdrukken, in de krul lopen, op de voorhand denderen waardoor hij met zijn kin letterlijk tussen zijn voorbenen loopt en die achterbenen jagen er dan achteraan waar door hij zichzelf in de kreukels loopt en gaat staken)

Voor het geval dat jullie denken, huh longeer je nou 2-3-4 dagen in de week? := jaaa maar niet op een volte van 15 meter, ik longeer zelden op een kleine volte puur omdat ik dan van mening ben dat je het uitlokt om een paard op twee benen te laten lopen, ik wil juist kunnen stellen en buigen door het hele frame op vier benen en het liefste nog op de binnen hoefslag. Longeren doe ik altijd door de hele bak (en met floor 20x30 omdat hij dus klein is en het dan wel grote afstanden worden. pas als ik een paard zodanig kan verzamelen in draf dat ik alle passen kan onderhouden zou ik het doen. stappen kunnen zowel angus als floor op vier benen en dat doe ik wel op een volte van 12-15 dm maar dat is echt loswerken.

Kiekenboefje, sterkte met Don wat balen zeg -O-

Patricia ziet er netjes uit hoor! :j

Ingrid super zeg! lekker kilometers maken samen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:03

Gaaf Patricia! Veel rijplezier met Beauty! :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:22

Vraagje, heeft een van jullie toevallig een slagriem te koop of liggen voor een mini? Die jullie niet gebruiken? :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:51

Beauty is braaf hoor. Blijf het gave pony vinden!

Lilian ik longeer ook 2 x pw hoor niets mis mee :-)

Ik zit met de telefoon aan mijn hand vastgeplakt voor het geval de veearts belt.

En vanochtend weer iets stoers gedaan. Buiten gaan mennen. Iemand op fiets ernaast met extra touwtje aan bit vast (mijn lifeline haha) maar nu bijna het hele rondje gedraafd ben echt mega trots op ons :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:21

Goed bezig Patricia leuke pony

Jeetje Ingrid jullie zitten in een positieve flow! De smaak te pakken.

Hiep hiep hoeraaaa Willem is vandaag jarig Y)(^) Vanmorgen een flink rondje gemend samen met stalgenootje, daarna lekker gewassen en een emmer slobber gegeven.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:36

Gefeliciteerd Suzanne! *\o/*

Ingrid, leuk dat je gemend hebt! Alleen denk ik niet, dat als je pony wel gaat rennen de persoon op de fiets veel kan doen, omdat die eerste op zijn bekkie valt _O-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:39

gefeliciteerd susanne!

en Ingrid super stoer!!!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:47

Super stoer Ingrid!!

Echt een leuke pony Patricia.