35 plussers met een mini?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:57

Welkom wendy1708

Spannend antheman, hoe groot is sunny?

Bedankt voor de tip sweetwendy, alleen ben in niet zo gek op pijnstillers.
Heb in totaal 3 paracetamolletjes genomen.
Gaat sinds vanmorgen iets beter, kan mijn neus weer ophalen zonder dat ik een pijnsteek krijg in mijn rug.

Gister nichtje op ozzy laten rijden, ze heeft hem goed aan het werk gezet.
Afbeelding
Ik ben wel van plan om met hem bitloos te gaan rijden, en dan vooral in de bak in het begin.
Ga het er ook eens over hebben met mijn instructeur om met star bitloos te gaan mennen.

Wie rijden (mennen) er nog meer bitloos?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:21

Hihi nou zijn er 2 Wendy's hier :o

Fijn dat het beter met je rug gaat :j
Ik heb vroeger altijd bitloos gereden met mijn fjord en beviel me heel goed.
Bitloos mennen heb ik geen ervaring mee.

Vandaag me eerste werkdag gehad. Pfoe wel even wennen hoor. Ik werd ingewerkt door mensen die er al 10 jaar werken en die doen het zo automatisch.. En ze letten op elk detail, mag geen haar of druppeltje water te zien zijn. :list: Komt vast goed. Oefening baart kunst toch O:)

jecco_ellen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:15

Wat voor soort bitloos reed jij? Ik heb een kingekruisde, 2 jaar terug x mee gereden in de wei, maar liep daar dwars doorheen.
Was toen met mijn verzorgstertje.
Ook maar eens zelf proberen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:35

Ellen, ik kreeg door dat Sunny 91 cm is. Kan wel kloppen, hij is iets kleiner dan Vliegje, die volgens mij op 93 cm zit.

Ik rij bitloos. Andor rij ik vrijwel altijd en overal bitloos, zowel op sidepull, stalhalster, touwhalster en neckrope. Floki rij ik in de bak zowel met bit als bitloos. Buiten rij ik hem niet zonder bit. Vliegje rijdt bitloos met de kleine meisjes. Voor de wagen heeft hij een bitje in.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:53

Prairiewolf: prachtig span zo samen.
Antheman: ziet er erg leuk uit, ben benieuwd naar meer foto's
Timokyana: prachtige pony's, bijzondere kleuren ertussen.
Ellen: leuk dat er op Ozzy wordt gereden

Vanmiddag met Elina naar Divoza geweest :)
Elina haar rijlaarzen waren te klein, nu mooie rijschoenen en chaps van Mondoni, ging 20% af setje koste nu 45 euro.
Mooie Pagony winterdeken voor Kyara gekocht, twijfelde erg over de maat, had haar roze fleece deken meegenomen voor de maat, maar ook toen nog twijfel, wilde eigenlijk een 127, maar Pagony heeft de maten 122 en 130, uiteindelijk voor de 130 gekozen, past goed, alleen vind ik die dekens altijd wat te lang naar beneden toe, maar goed 't is niet anders :)
Menzweep gekocht en nog heerlijk rondgekeken en koffie gedronken.

Thuis wilde Elina gelijk rijden, Kyara was een beetje erg fris, ja dat heb je als ze tijdelijk grasmaaier zijn en aan een logeerlijn aan de boom vast zitten en dus niet rond kunnen rennen.
Haar even aan de longeerlijn gezet en toen vloog ze gelijk wel 30 rondjes als een idioot om me heen ondertussen steeds het hindernisje meenemend, gek beest :)
Toen nog even gereden en dat ging erg goed, Kyara staat graag stil, dus Elina moet het hoofd er goed bijhouden en op tijd de gang erin houden.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:36

Hier de laatste rijfoto van mij en mijn fjord ruim 5 jaar geleden
Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:38

Leuke foto Wendy! ik heb ook een Fjord, een Gra.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 07:46

Antheman schreef:

Zij is 5 jaar geleden helaas overleden..verongelukt in de wei en daarbij haar voorbeen gebroken dus moesten haar laten inslapen.. Ze was 3,5jaar geworden. Ik was bezig om haar in te rijden. We hadden net ons eerste galopje gedaan en paar dagen later was ze weg.. Mis haar nog steeds en me dochtertje zegt soms ook nog haar naam. Ze blijft een speciaal plekje in ons hart hebben

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:30

sweetwendy schreef:
Antheman schreef:

Zij is 5 jaar geleden helaas overleden..verongelukt in de wei en daarbij haar voorbeen gebroken dus moesten haar laten inslapen.. Ze was 3,5jaar geworden. Ik was bezig om haar in te rijden. We hadden net ons eerste galopje gedaan en paar dagen later was ze weg.. Mis haar nog steeds en me dochtertje zegt soms ook nog haar naam. Ze blijft een speciaal plekje in ons hart hebben

:(:)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:57

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:04

Och Wendy wat verdrietig, zo mooi paardje en nog zo jong.
Ik heb heel lang geleden mijn merrie ook moeten laten inslapen wegens ernstige koliek, het is afschuwelijk om op zo'n manier afscheidt te moeten nemen, de tranen kunnen mij nu nog in de ogen springen als ik eraan denk.

Elina begint een beetje uit het Wintec 12,5 inch zadeltje te groeien en voelt zich eigenlijk wat te groot voor het handvat er voorop :)
Op MP stond een (zo te zien) net 15 inch veelzijdigheidszadeltje te koop, dit haal ik vanmiddag op om te passen.
ben benieuwd hoop dat het past, bij ernstige twijfel zal ik morgen even een foto plaatsen om jullie advies :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:07

Oke ja is het ook. Heb er ook heel lang om gehuild en kon het moeilijk een plekje geven maar na verloop van tijd komt het wel.

15 inch zadel voor een shetlander? Dat moet dan net passen inderdaad..zijn weinige die dat passen ivm korte rug enzo. Succes :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:07

Wendy: wauw mooi!

Kyara was gister na het rijden ook behoorlijk bezweet, gisteravond om half 12 was ze nog niet helemaal droog, kan niet wachten om donderdag het scheerapparaat er overheen te halen :)
Denk dat ze het zelf ook fijn zal vinden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:11

Ja idd vandaar ook dat ik heb gevraagd of ik het terug mag brengen als het niet past.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:33

Wij gebruiken geen dekentjes. Als ze gezweet hebben stappen we ze zolang dat ze afgekoeld zijn, ze zijn dan niet droog. Lekker laten rollen en de wei in. De vacht doet zijn werk wel.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:59

Zadel net opgehaald en er even opgelegd, past niet veel te lang en veel te veel zadel.

Morgen even met Kyara en Elina naar de manege, eens zien hoe ze dat vindt :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:40

Elina heeft zojuist ook nog even gereden, ging super, ze trekt niet meer zo naar mij toe, loopt nu lekker voorwaarts etc. leuk om zo samen bezig te zijn.
Ik zei tegen Elina "jij bent Kyara haar juf en ik ben jou juf" dat vond ze helemaal leuk :)
Ben heel benieuwd hoe het morgen voor het eerst in een binnenbak zal gaan.
Fototoestel maar weer mee :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:03

Jammer dat het zadeltje niet pastte.

Die van mij wil nooit rollen in de bak :+ .

Leuk zeg dat het goed ging met elina. Succes in de binnenbak en we wachten op de foto's ;)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:21

Het ging vanmorgen super, ze vond het wel een beetje spannend en keek haar ogen uit.
In de binnenbak eerst even een paar rondjes gelongeerd, maar ze was heel rustig dus kon Elina er snel op, 2 rondjes meegelopen en toen alleen.
Denk dat ik voor volgend jaar een Bixie startkaart aan wil vragen :)

Onderstaand wat foto's en een filmpje, kan het niet helpen maar ben mega trots op beide pukjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:14

Wat leuk zeg. Hoe oud is je dochtertje?
Ze rijdt super netjes :j

Ik heb vanmiddag met een paardenvriendin van mij gement met welmoed. Eerste stukje hield ze haar vast met een halstertouw en zat ze wat te klieren maar later ging het ontspannen en kwam ze erbij op zitten. Welmoed vind het zelf ook erg leuk, steeds oortjes naar voren en ze luisterde heel goed naar mijn stemhulpen. Ben super trots op me pony <3

Ik ga zo naar de stad toe want ik heb een date.. :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:28

Ohhh, wat een leuk filmpje Ulfeino!

Wendy op date toer! haha

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:36

Dank je Wendy en Antheman.

Leuk een date, wat voor date? een eerste date? een blind date?
Veel plezier in ieder geval vanavond :)

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:30

Wat een leuk filmpje Ulfeino!
Vanavond Jillz en Fristi samen naar menles. Ging echt heel goed. Niet te veel gevraagd natuurlijk, was vooral gewenning voor Jillz. Lekker rondgestapt en even een kort drafje gedaan. En voor het eerst zelf met ze gemend!! Mee op de vrachtwagen is ook een belevenis maar ze is gelukkig nergens echt van onder de indruk :-) Afbeelding
Hoe was je date Wendy?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:04

Prairiewolf: prachtig span heb je zo voor de wagen, fijn dat het goed ging.

Vanmiddag Kyara gewassen en morgen als alles een beetje meezit gaat het haar eraf.
Het wassen vond ze heerlijk, ze ging er helemaal voor staan toen ik haar met een natte borstel met water en zeep masseerde :)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:24

Ik loop een beetje op achter merk ik.
Rug gaat gelukkig weer beter, was maandag zo in 1x over!

Oh wat triest sweetwendy!
Evengoed nog sterkte met haar verlies.

Antheman; dan zou je dus ook straks een tweespan kunnen gaan rijden.
Is dat ook je plan?

Hihi die kyara helemaal door het dolle heen.
Hier ook van de week..
Had de kleintjes er even bij gezet
http://youtu.be/qhCTjuHBgzI
Elina rijdt wel keurig zeg!
Is mij nooit opgevallen dat grijze voetje van kyara. Wat grappig.

Hoe was je date sweetwendy?

Wat een prachtig span prairiewolf, heb je goed gedaan