[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 20:51

Gefeliciteerd Suus!
Lieve foto van Willem! <3

Mir, beterschap voor je hond. Niet leuk! :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:03

Dankjulliewel :) Het halster heb ik bij Dochorse vandaan en laten graveren bij zo'n zaak die ook sportprijzen enz graveert. Dat kostte maar 5 euro geloof ik. http://www.dochorse.nl/premiere-leather-halter.html

Wat sneu voor je hond Mir, hopelijkt kan de fysio hem helpen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:04

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten! Knap gedaan allemaal!

Mirriej wat sneu voor je doggie! Hopelijk niets ernstigs.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:11

Sulky staat achter het schot. Beide pony's kunnen er overdwars voor staan.
Afbeelding

Mijn handige vriendje heeft gezorgd dat de hooi zakken op een mooie hoogte hangen. Moet alleen nog even een karabijnhaak voor de roze hebben.
Afbeelding

Zitten aan beide buitenkanten geschilderde paardjes. Die gaan eraf. Wil zelf mooie bestickering op de zeikant of op de klep.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:12

Mooie trailer zeg Patty!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:12

Ziet er super uit joh Patty! Veel veilige kilometers toegewenst met je nieuwe waggie :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:15

mooie trailer zeg! ga je veel plezier van hebben!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:30

Heel gaaf je trailer!! Veel goede kilometers gewenst!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:45

Ziet er heel mooi uit! :j Leuk!

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:13

Goed gereden alle 3 de dames !!

Gave trailer patty. Ziet er goed uit.

Mirrije beterschap met je hond !!

Suzanne. Waar heb je die Zweetdeken met hals vandaan ? Vind m echt prachtig ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:50

zo wil ik de trailer van floor dus ook! wauw <3

goed gereden dames toppie!

weer Struggle momenten met floor, hij buigt steeds makkelijker door zijn hele lichaam en begint ook echt zijn schoft te liften aan de longe, sinds ik de longe direct aan de bit ringen maak in plaats van terug slaan en aan een longeersingel-ring maak (hefboom werking) pak veel balkjes mee, door heen en over heen en de stap is mooi vloeiend met een voorwaartse drang, de draf blijft hij mooi actief en kan ik veel schakelen in de gang maar ook terug vragen naar halt en weer aandraven. Nu zit ik alleen met het volgende, hij heeft toch echt een duidelijke voorkeurskant; linksom. Linksom kan hij heel keurig aanspringen in de galop vraag ik twee rondjes en neem ik hem terug. Rechtsom daar aan tegen blijft een probleem, hij spring of verkeerd aan en als hij dan een keer goed aanspringt dan springt hij al gauw om naar de verkeerde galop of zit hij overkruist (heel lastig te zien met die korte pootjes) ik heb al van alles geprobeerd, galopbalkjes wegleggen en hem daarover aan laten springen, twee passen doorspringen en terugnemen (en belonen natuurlijk) buitenlijn van de dubbele longe achter zn kont langs (Vind ik zelf erg vervelend omdat ik dan ruis in mijn handen heb (niet meer direct contact met de mond). Extreem begrenzen aan de buitenkant en met mijn longeerzweep hem vragen met zijn binnen achterbeen naar zijn buitenlijn te lopen en vanuit daar aangaloperen, deze heeft even gewerkt maar ik moet mijn buitenhand wel iets ontspannen om hem de ruimte te geven om aan te springen. Hij heeft nu alleen in de gaten dat als ik mijn hand iets meegeef hij toch weer gauw over die buitenschouder weg kan en in de verkeerd galop kan aanspringen. Gewoon aan de enkele longe heb ik het zelfde probleem maar dan heb ik ook geen begrenzing aan de buitenkant. Soms zou ik willen dat ik Floor in maatje rijpaard had zodat ik hem onder het zadel kon corrigeren omdat ik dan op de miliseconde kan voelen wat hij doet, aan de longe ben ik afhankelijk van het minimale gevoel in mijn handen en mijn zicht en op zicht ben je altijd te laat. iemand tips?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:12

Heb je er wel eens een osteopaat bij gehad?

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten dames :D

Je trailer is tof Patty! Nogmaals veel plezier ermee :)

:(:) voor de hond Miranda

Vanochtend Sjors voor het eerst weer serieus aan de longe gehad en dat deed hij fijn <3 Steeds iets meer opbouwen en terug naar zijn normale training.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:19

Nee nog niet, de osteopaat die ik wil laten komen is op het moment erg druk, en het is heel lastig om haar in één x voor 2 paarden te laten komen, omdat de eigenaresse van het andere paard bijna de hele week ddw werkt, kunnen we maar één dag in de week afspreken wanneer ze vrij is. Misschien toch maar een andere osteopaat laten komen... Voor mijn oude bijrijdpaard is Linda van horseinmotion geweest (Cranio scacraal, acopuntuur, fysio, masseur, dierenarts) maar als jullie een andere weten hoor ik het graag :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:20

mirriejj schreef:
6 juni krijgt Jimmy er ijzers onder, dan kunnen we ook weer lekker het bos in. Hij loopt daar nu niet lekker door de vele grindpaden.
Volgende week eerst een week op wedstrijd met de honden. Helaas ligt een van mijn honden in de kreukels. Ze is in Januari geopereerd aan haar kruisband en sinds gisteren loopt ze kreupel op die poot. Dus woensdag voor we gaan eerst nog even naar de fysio met haar.

Sterkte met je hondje mirriejj!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:21

Sterkte met je hondje Mirriejj! :(:)

Mooie trailer patty! :) veilige kilometers gewenst!

Uiteindelijk is alles goed gekomen, ik kreeg een halstertouwtje en een antiklit spray :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:34

Linda, dit is een Nika zweetdeken. Hij was super betaalbaar en is écht super fijn!

Linda, een osteopaat is wellicht geen overbodige luxe. Misschien zit hij ergens vast. Zeker als er nog nooit een osteopaat bij is geweest is dat wel fijn voor z'n lijf.

Ayla, super dat het zo fijn ging!

Linsey, leuk dat je alsnog wat kreeg. Ik had een jas gewonnen. Ze hadden leuke prijzen daar.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:01

Mooie wedstrijdresultaten weer. In welke klasse starten jullie?
Mirriej beterschap voor je hondje.
Mooie trailer Patty. Alles past er zo handig in. Gebruik je nog een schot tussen de pony's of is dat niet nodig?

Lillian, hoe zit het met jouw sterke en zwakke kant? Dat Floor een makkelijke en moeilijke kant heeft is natuurlijk niet raar. Maar jij hebt dat ook. Dus probeer er eens op te letten of jij ook wel gelijke druk geeft. Qua osteo kan ik je helemaal volgen in de keus voor Linda. Zij is ook dierenarts. Onze dieren zijn onder behandeling van Den Hoek. Dat is wel wat duurder en die komen niet aan huis.

Wij hadden gisteren een vrijwilligersdag in het bos waar de shetlandkerstrit afgelopen jaar ook was. We kwamen nog een gesneuvelde kerstbal tegen op de route :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:01

Wat voor jas heb je gewonnen? Wat een leuke prijzen idd!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:11

Bedankt allemaal! Ben ook heel blij met de trailer.

@Lillian, ik zou ook even de osteopaat laten komen. Kan nooit kwaad.

@Ayla; Fijn dat Sjors weer zo goed gaat. Lekker weer verder op bouwen.

@Sakvis; Sorry weet je eigen naam even niet meer :+. Komt geen tussenschot tussen de ponys. Ze kennen elkaar heel goed en stonden in de vorige trailer ook gewoon naast elkaar. Chip is zelfs rustiger als hij gewoon naar Switch kan staan zonder iets er tussen.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:35

Mirriejj sterkte met je hondje!! :(:)

Wat een leuke handige trailer Patty! Fijn dat je vriend dan zo handig is dat voor je te kunnen doen. Heel veel plezier er mee!

Lillian, osteopaat is zeker geen overbodige luxe. Dat kan ik je nu (jammergenoeg) wel meegeven.

Donja is gisteren onder behandeling van de osteopaat geweest. Daardoor maak ik me nu best wel zorgen. Ze zit vast in haar spieren van kop tot kont en wil niks liever als stilstaan en niks doen. Haar nieren werken waarschijnlijk niet goed en door zich strak te trekken probeert ze de pijn te onderdrukken. Waardoor ze nog vaster komt te zitten. :n

Ze moet veel afvallen, en stappen stappen stappen. Ik moet bepaalde t-touch doen en middeltjes voor haar nieren gaan bedenken. Komt ook bij dat dit niet met een paar behandelingen klaar is.

Haar hoefje is bijna weer klaar, komt het volgende. Arme kleine schat. Tips zijn welkom, ik sta voor alles open en ga ook alles doen om haar weer op de been te krijgen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:53

Kiekeboefje, wat vervelend zeg! Wat deed je zoal qua arbeid/training met Donja? Heb je enig idee hoe het kan dat ze zo vast zit? Wellicht door een ongeluk ofzo?
Wat krijgt ze nu voor voer?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:15

Kiekeboefje schreef:
Mirriejj sterkte met je hondje!! :(:)

Wat een leuke handige trailer Patty! Fijn dat je vriend dan zo handig is dat voor je te kunnen doen. Heel veel plezier er mee!

Lillian, osteopaat is zeker geen overbodige luxe. Dat kan ik je nu (jammergenoeg) wel meegeven.

Donja is gisteren onder behandeling van de osteopaat geweest. Daardoor maak ik me nu best wel zorgen. Ze zit vast in haar spieren van kop tot kont en wil niks liever als stilstaan en niks doen. Haar nieren werken waarschijnlijk niet goed en door zich strak te trekken probeert ze de pijn te onderdrukken. Waardoor ze nog vaster komt te zitten. :n

Ze moet veel afvallen, en stappen stappen stappen. Ik moet bepaalde t-touch doen en middeltjes voor haar nieren gaan bedenken. Komt ook bij dat dit niet met een paar behandelingen klaar is.

Haar hoefje is bijna weer klaar, komt het volgende. Arme kleine schat. Tips zijn welkom, ik sta voor alles open en ga ook alles doen om haar weer op de been te krijgen.

Wat vervelend zeg! Ik heb hetzelfde nu voor met een van mijn honden. Niet degene die nu in de kreukels ligt.
Wanneer komt de osteo terug? Heb je een foto van Donja?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:28

Ik longeren haar ongeveer 1-2 keer in de week en fietste 2 keer in de week met haar. Verder wandelde ik veel met haar.

Ze staat op gras aan de stick, en ik denk echt dat dat de reden is dat ze zo vast zit. Ik weet het anders ook niet.. :( ze krijgt af en toe een handje biks of slobber als beloning.

Er gaan de komende dagen/weken veel veranderingen voor haar komen. Alleen moet ik even moed krijgen. Ik vind het moeilijk.. wil echt het beste voor haar.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:19

mirriejj schreef:
Wat vervelend zeg! Ik heb hetzelfde nu voor met een van mijn honden. Niet degene die nu in de kreukels ligt.

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar zou ook niet weten wat voor tijd er tussen moet zitten.

Ik ga nu in ieder geval veranderingen maken in haar voeding. Als ik er aan terugdenk zijn haar klachten begonnen.. ongeveer 2 week geleden. Toen kon ik merken dat ze slomer werd en minder vrolijk als dat ze is. En ze staat sinds 3-4 weken aan de stick. Dus dit kan zeker een oorzaak zijn.

Dit betekent dat ik haar op zand wil hebben, paddock of zo, en dan alleen hooi voeren en de supplementen die zij nodig heeft, met max twee handjes voer waar zo min mogelijk suikers in zit. Ik heb Blaas&Nier druppels van De Groene Os besteld, en vitaminekuren. Ik heb ook iets gelezen van donker bier, maar dat weet ik nog niet helemaal :=

Dus er gaan wat veranderingen komen. Hoop dat dit haar gaat helpen.

Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:21

Kiekeboefje schreef:
mirriejj schreef:

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, maar zou ook niet weten wat voor tijd er tussen moet zitten.

Ik ga nu in ieder geval veranderingen maken in haar voeding. Als ik er aan terugdenk zijn haar klachten begonnen.. ongeveer 2 week geleden. Toen kon ik merken dat ze slomer werd en minder vrolijk als dat ze is. En ze staat sinds 3-4 weken aan de stick. Dus dit kan zeker een oorzaak zijn.

Dit betekent dat ik haar op zand wil hebben, paddock of zo, en dan alleen hooi voeren en de supplementen die zij nodig heeft, met max twee handjes voer waar zo min mogelijk suikers in zit. Ik heb Blaas&Nier druppels van De Groene Os besteld, en vitaminekuren. Ik heb ook iets gelezen van donker bier, maar dat weet ik nog niet helemaal :=

Dus er gaan wat veranderingen komen. Hoop dat dit haar gaat helpen.

[ [url=m/CtsKcG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft ook wel een flink overgewicht ja. Maar ik zou niet zonder reden ineens blaas en nier druppels gaan geven. Ik denk dat het niet onverstandig is om eerst een bloedonderzoek bij haar te laten doen. Vanuit daar kun je ook gericht gaan voeren en behandelen.

Heeft de osteopaat je geen behandelplan meegegeven?