NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:03

Maydine schreef:
@shetclub87: Persoonlijk zou ik toch nog wel een keer scheren hoor als ik jou was.. Liever een mooi egaal paardje met wat minder tot geen kleur/glans dan met van die "pollen" haar er tussen door..
Ik zou hem nog een keer scheren en hem dan insmeren met hotoil of moisturizer, dat brengt sneller de kleur en glans weer terug. Heb ik erg goede ervaringen mee. :j
Een klein snufje paprika poeder door het voer schijnt ook te helpen de kleur sneller terug te krijgen maar dit heb ik nog nooit geprobeerd..

Hier sluit ik me bij aan. Ik vind dit ook niet echt mooi.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 17:55

Maydine schreef:
@shetclub87: Persoonlijk zou ik toch nog wel een keer scheren hoor als ik jou was.. Liever een mooi egaal paardje met wat minder tot geen kleur/glans dan met van die "pollen" haar er tussen door..
Ik zou hem nog een keer scheren en hem dan insmeren met hotoil of moisturizer, dat brengt sneller de kleur en glans weer terug. Heb ik erg goede ervaringen mee. :j
Een klein snufje paprika poeder door het voer schijnt ook te helpen de kleur sneller terug te krijgen maar dit heb ik nog nooit geprobeerd..

wat is moisturizer?

Dustinlover

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:02

Ik zou inderdaad ook nog een keer scheren.. Benjamin is nu ook zijn kleur aan het terug krijgen en ziet er ook niet zo mooi uit.

Vandaag even met de mannen geoefent op stand en lopen:

Lorenzo:
Afbeelding

Benjamin:
Afbeelding

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:33

Dustinlover schreef:
Ik zou inderdaad ook nog een keer scheren.. Benjamin is nu ook zijn kleur aan het terug krijgen en ziet er ook niet zo mooi uit.

Vandaag even met de mannen geoefent op stand en lopen:

Lorenzo:
[ Afbeelding ]

Benjamin:
[ Afbeelding ]

Mooie hengsten heb je!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:21

Thnx :)

Heeft iemand toevallig foto's van dat ze Hot Oil gebruiken na het scheren en dan voor en na gebruik? Ik wil weten of het de moeite waard is :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:48

chaaya schreef:
Knolselder schreef:
Mijn hengst is nog steeds aan het wisselen en wordt binnen enkele maanden 4 :)
Veel hengsten zijn pas 2,5 als ze naar de keuring gaan he. Ze worden dat jaar 3.

ik zou dan een jaar wachten en als hij dan gewisseld heb meedoen zodat je de hengst gewoon voor brengt/laat brengen als een echte volwassen hengst

Ik had geen probleem met tanden hoor, dat was iemand anders. Mijne is nu kiezen aan het wisselen, daar zal hij geen nadelen van ondervinden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:51

Oei, ik heb nooit voor en na foto's van de hot oil genomen. Maar op Charlie en Rups had dat wel een geweldig effect! Maar ik denk dat het ook van de kleur afhangt hoe intens het te zien zal zijn. Vos en zwart zijn nogal makkelijke kleuren. Bruin ook nog wel denk ik.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:21

ik fiets morgen gelijk naar mhs voor die hotoil!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:29

Wil je voor mij een foto maken na het gebruik ervan shetclub? Misschien dat ik hem dan ook eens bestel :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:37

Shetclub87 schreef:
ik fiets morgen gelijk naar mhs voor die hotoil!

wil je voor en na foto's maken? want ik denk dat dit ook mooi is voor mijn Yuma

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:46

Ik ben ook wel nieuwschierig naar die hot oil..

Lorenzo en benjamin zien er goed uit

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:15

Leuk om zien dat Lorenzo zo goed terecht is gekomen!! En Benjamin, tja, zware concurrentie :P

Gisteren nog eens bij Extreme langs geweest, hij ziet er goed uit! Ben zo benieuwd hoe het op keuring zal gaan, is altijd af te wachten hé. Ik begin stilaan wel te stressen ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:27

Zware concurrentie valt wel mee toch Sophie. Extreme is ook echt een plaatje!

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:21

ja is goed ik maak zeker foto's

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 07:25

Het zal maar zijn wat de jury graag ziet op dat moment, is en blijft momentopname en jurysport! Ik hoop alleen echt de vrijheid te mogen doen, lijkt me super leuk :)
Verder zal het drukke dag worden, 5 hengsten voor te brengen, ik vrees dat ik van rest niet veel zal zien... Dus aan de fotografen van dienst, jullie weten wat te doen hé ;)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:07

Wie ga je nog allemaal voorbrengen Sophie?

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:10

Calisto, appaloosa hengstje door ons gefokt; Billy en Walker van Claudia; mogelijk Backstreet Boy van Nathalie. Ebson van 't Peggershofke misschien ook mee helpen...
Aline mag voorbrengen, ik ga zwepen ;) Ik ga ogen en handen te kort komen, pff! 3 voor veterinaire keuring en dan voorbrengen in de twee ringen!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:45

Ohjee Sophie, ik ga je niet aanspreken hoor, dat wordt stress :D
Ik denk dat de hotoil het beste resultaat geeft op (donker)bruine en zwarte paardjes, niet op de bleekscheten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:10

En wat doe je met een bleekscheet dan? :+ Die van mij mag net iets meer shinen zeg maar...

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:17

yes ik ben blij! (even offtopic) maar ik heb mijn palominojaarlinghengst verkocht aan een gezin met 3 kinderen! ga hem vanavond brengen als Rose morgen wakker wordt staat haar ponytje daar! ze is morgen jarig!

zo nu ga ik naar MHS *\%/* *\o/*

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:05

Druk druk druk dus Sophie! Maar wel leuk altijd zo'n dag! Ben benieuwd naar de resultaten!
Voor ons ook drukke dag, 5 hengsten voorbrengen. Heb er zin in! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. :)

Vandaag en morgen scheerdag hier, alle vier de hengsten nog een keer scheren en dan klaar voor de keuring! Ik zal voor de liefhebber vandaag even foto's maken na het scheren voor dat we hotoil gebruiken en over een paar dagen het resultaat. Vind ik zelf ook wel leuk om op de foto te hebben.

Moisturizer is een beetje hetzelfde als hotoil maar word iets anders gebruikt en duurt iets langer voor resultaat. Heb ik ooit gekocht bij de Moonlightfarm. Maar ga dit keer met de hotoil van MHS aan de slag. :)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:14

Ja doe maar foto's! :D ( dan zie ik Stippie ook nog eens :o :P )
Als het goed werkt, haal ik voor Mitchell ook een fles want hij ziet telkens grijs na de eerste scheerbeurten!

Hier lang niet zenuwachtig geweest, maar nu begin ik het best wel spannend te vinden :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:29

Bij sommige haartypen en kleuren, zit het pigment in de topjes van het haar. Dat is ook bij ieder paard verschillend (sommige bruinen en zwarten worden veel grijzer na het scheren) en dan kun je alleen maar wachten tot er weer een volledige haar teruggroeit met een topje, voor de kleur écht terugkeert.
Olie zal het wel weer wat donkerder maken, of overspuiten. :+

Bij faramir zijn de hals en buikdelen die aan het doorkleuren zijn heel bleek na het scheren maar de zwarte vlekken zijn gepigmenteerd tot op de huid en zijn dus nog pikzwart. Apart eigenlijk. :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:35

Haha is goed Annebet, zal wat foto's van je mannetje maken! :j

Adinda, we hebben hier 4 verschillende kleuren: zilverappel bont, bruinbont, zwartbont en smokeybruinachtigzilverbont dus we gaan het zien! :)

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:40

Idd, kleurtjes genoeg om te testen. Ben benieuwd!
Stipje is na de eerste keren scheren donkerbruin en naarmate het showseizoen vordert wordt hij steeds lichterbruin. Ik vind het beide wel mooi :P

Overspuiten :D en dan zelf helemaal verkleurd zijn telkens je paard tegen je komt :D
Maar het wordt gedaan, er zijn al paarden in de ( USA ) showring verschenen die ineens een hele andere kleur hadden dan de dag voordien en dat er op hun papieren staat.