ik denk persoonlijk dat de meeste jongeren ook wel begrijpen dat als je het niet kunt veroorloven of niet meer. dat je moet denken aan het paard (bedoel jij minder luxe en dier wel zn verzorging OKE maar jij komt niet rond en paard word er door verwaarloost dan beter aant paard denken!) ergens miss een goed idee bedoel misschien zijn er meer jongere mensen die voor de fun zo gaan rondvragen en opeens moeten ze hem kopen! dan weten ze nu dat je daar mee moet uitkijken.
verder tja het schijnt nu eenmaal te moeten dat je het dier dan koopt en het gaat hier ook weer niet over duizende euro's kwa aankoop en de rest, ook geen rijpaard maar een leuke pony die gezeldschap kan houden in de wei
soms overkomen je dieren nou eenmaal (al had ze waarschijnlijk niet zo gehandelt als ze wist dat het MOEST als je overeenkwam met de prijs)
en denk dat als ze het (zoals in mijn situatie) echt echt echt niet kan betalen dat er dan miss wel nog wat te doen valt. of iig dat je alleen wou kijken hoe ver hij ging en je er over wou nadenken en dan over half uurtje trug kwam om definitief ja of nee te zeggen.
Mijn moeder wou uiteindelijk een puppy bij kopen nja zei vond die leuk, ik weer een ander en hebben we ze alle 2 gekocht (tis ook zo onweerstaanbaar) had het echt niet gekunt hadden we dat niet gedaan maar het ging...even later gaat mn oma ook kijken en koopt het laatste zusje (we hebben ze 3 dagen erna met zn 3tjes opgehaalt) die van mn oma zou hier blijven tot hij zindelijk was maar uitendelijk raakte mn oma te veel achter en kon het niet meer dus hebben we nu 3 kleine zusjes (van nu 5 jaar ofzo)
Verder hadde we 3 katten de een moesten we laten inslapen, de ander lag dood op de grond..nja ff rust geen kat erbij verlopig..loop ik buiten hoor ik gemiauw!!! ik kijk rond en daar lag een klein doosje dichtgeplakt op de weg ik loop er naar toe zitten dr 2 zwarte monsters van 4 tot 6 weken in die niet eens plek genoeg hadden. zo om dood gereden te worden!! nja toen had ik ze mee genomen met het idee ze aan andere te geven maar na een paar uur was het duidelijk ze bleven! en ja we hebben het daardoor wat minder breed maar de katten krijgen voldoende eten enc
dus
wat ik met die 2 voorbeelden wil zeggen is soms dom of niet overkomt je een dier! zoals haar nu een shet. en als ze het echt niet had kunnen veroorloven had ze gewoon een lief huisje gekocht (hoe dan ook is hij dan nog steeds beter af dan ergens waar hij 4 dagen niet te eten krijgt) ik snap wat je bedoelt maar denk dat het niet op die manier bedoelt is hoor!!!!
bedoel ze kan dat dier nu betalen en blijft lekker bij dr maar zou dr OOIT een dag komen dat ze het niet geregelt krijgt dan moet hij weg (bedoel miss komt dr ooit een dag dat ze geen enkel paard kan veroorloven) je weet het nooit
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 16-09-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt