Mijn ongelukje van de paardenmarkt..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaa_

Re: Mijn ongelukje van de paardenmarkt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:32

Lijkt me idd wel raar als je ineens een paardje erbij hebt! Tong uitsteken
Hij is wel echt heeel leuk hoor!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:27

Hey

Ja kijk hetgeen ik absoluut niet gezegd wil hebben is dat Ts niet voor haar paardjes kan zorgen dat is haar eigen priveleven en idd afhankelijk van prioriteiten stellen.
Waar ik een beetje dwars mee lig is het verhaal ansich.
Ok een leuk verhaal, maar eigenlijk komt het er op neer dat Ts holder de bolder een paardje gekocht heeft zonder bewust over die aankoop nagedacht te hebben. Het was niet haar intentie om er eentje bij te gaan kopen. Dus dat is mijn eerste punt en dan men tweede punt was daar die verwoording van: "als ik het niet meer kan betalen moet hij weg" Uiteindelijk ben je hier over een dier bezig en niet een auto. Ik kan morgen zeggen ik neem mezelf een Aston Martin, financier die en rijd er mee rond tot men geld op is en dan ja verkoop ik hem maar. Enkel in dit geval zit je dus wel met een levend dier, een dier dat verzorging nodig heeft(en geloof best dat Ts dat goed doet) ,maar waar ook iemand voor verantwoordelijk moet zijn. Een paard kan en mag je niet laten afdwingen om te kopen, maar bon dat is al gebeurd. Maar dit verhaal enkel toejuichen geeft een verkeerd beeld, en geeft mij eerlijk gezegd kippenvel om een pony te beschouwen als wegwerpproduct. En je ziet het dikwijls, en zeker bij die kleintjes, die worden gekocht en na dat het 'nieuwe' er af is verdwijnen ze vaak op de achtergrond. Ik vermoed dat er ook vele jeudige lezers zijn, als die horen dat voor slecht enkel tientallen euro's een paardje gekocht kan worden, dat hoewel ts dan wel 'volwassen' is haar ouders er niet van weten, geeft dat een verkeerd signaal. Ik weet dat sommige me mss een moraalpriester vinden, maar wil dit toch even aankaarten. Dus Ts, ik hoop dat je hem een goede en blijvende thuis kan geven, en dat is alles wat ik toewens

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:59

Bulck, jij stelt dat ik het verkeerde voorbeeld geef aan de jongeren hier, wat misschien ook wel zo kan zijn.
Maar wat kan ik nog aan de koop ongedaan maken?

Abe is hier nu, en ja, wat wil je dan dat ik zeg ipv "Als ik hem niet meer kan onderhouden zal ik een goed tehuis voor hem zoeken."
Dat ik hem wel aanhoud maar er geen smid bijhaal, hem niet meer voer en geen da laat komen, mocht ik hem niet meer kunnen betalen?
Wat is je punt?
Ik heb al eerder gezegd; hij is er, onverwacht, maar niet minder gewenst!
Ik houd al mijn dieren voor het leven, kan er geen afstand van doen. Dan eet ik zelf nog liever droog brood de hele week.
Ik zie een paard dus zeker niet als een wegwerpproduct!
Als ik dat wel zo had gezien had ik hem diezelfde dag nog meegegeven aan die handelaar die me het dubbele bood als waarvoor ik hem heb gekocht.
Maar nee, ik heb hem zelf gehouden omdat ik er geen winst op hoef te maken en omdat ik het beestje een goed tehuis gun.
Maar blijf vooral denken wat je wil denken.
Ik weet hoe het zit en de mensen die mij echt kennen zoals Bonnieknol bijvoorbeeld, weten ook dat ik veel waarde hecht aan dieren en ze niet zomaar weg doe.

Lachen

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:09

Ik vind het echt een droppie hoor! Veel plezier met hem!
Ik zou alleen zijn (voor)naam veranderen Nagelbijten / Gniffelen

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:43

Een ongelukje, maar wel een heel leuk ongelukje. Echt een leuk paardje om te zien. Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:50

wat een scheetje..
en heel dicht bij ons in de buurt geboren..

een vriendin van mij heeft een stapel shetlanders (zaterdag naar de keuring) ik zal ff kijken of ik van de woudhoeve ook zie.. dan laat ik het ff weten.

maar er zitten dus geen papieren bij. vreemd

(en ja.. ben stout geweest, niet het hele topic gelezen)

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:58

owwhh.. dat zou mij ook kunnen overkomen... Koe

Maar gelukkig hou ik helemaaaaal niet van die markten, ben er 1x geweest, was er snel weer weg, en kom er ook niet weer, dus gelukkig geen risico voor mij Knipoog

Maar wel een ontzettend mooi hengstje zeg!! Heb zekers slechtere zien staan toen op de pony markt, dus je mag opzich van geluk spreken Knipoog

En het paardje ook.. zal wel een wereld van verschil zijn voor em.. van zo'n markt, naar een lekkere stal en weide met maatjes.

Ondanks dat je nog niet zeker weet of ie wel kan blijven; voor zo lang toch veel plezier met em!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:10

haha dat is idd een hele grote OEPS!!! blij dat het mij niet gebeurt is (omdat ik A geen 100euro zomaar heb en B ik geen weide of stal had voor het diertje! dus dat zou een duur grapje zijn dan)

ik moet wel zeggen (ben niet zoon shet liefhebber ondanks dat 2 mn hart gestolen hebben) maar verder niet zo mijn ding, maar op foto 1 aaaaaaaaaaaa wat een scheet zou hem zo willen hebben! blij dat je besloten hebt hem te houden! wel ook zo prettig voor hem dat hij niet WEER verkocht word Haha!

veel plezier met je ongelukkje Haha! heb je al een naam? miss een idee hem een naam te geven die bij de gebeurtenis past of ondanks dat het een ongelukje was Lucky ofzo

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:13

ik denk persoonlijk dat de meeste jongeren ook wel begrijpen dat als je het niet kunt veroorloven of niet meer. dat je moet denken aan het paard (bedoel jij minder luxe en dier wel zn verzorging OKE maar jij komt niet rond en paard word er door verwaarloost dan beter aant paard denken!) ergens miss een goed idee bedoel misschien zijn er meer jongere mensen die voor de fun zo gaan rondvragen en opeens moeten ze hem kopen! dan weten ze nu dat je daar mee moet uitkijken.

verder tja het schijnt nu eenmaal te moeten dat je het dier dan koopt en het gaat hier ook weer niet over duizende euro's kwa aankoop en de rest, ook geen rijpaard maar een leuke pony die gezeldschap kan houden in de wei

soms overkomen je dieren nou eenmaal (al had ze waarschijnlijk niet zo gehandelt als ze wist dat het MOEST als je overeenkwam met de prijs)
en denk dat als ze het (zoals in mijn situatie) echt echt echt niet kan betalen dat er dan miss wel nog wat te doen valt. of iig dat je alleen wou kijken hoe ver hij ging en je er over wou nadenken en dan over half uurtje trug kwam om definitief ja of nee te zeggen.
Mijn moeder wou uiteindelijk een puppy bij kopen nja zei vond die leuk, ik weer een ander en hebben we ze alle 2 gekocht (tis ook zo onweerstaanbaar) had het echt niet gekunt hadden we dat niet gedaan maar het ging...even later gaat mn oma ook kijken en koopt het laatste zusje (we hebben ze 3 dagen erna met zn 3tjes opgehaalt) die van mn oma zou hier blijven tot hij zindelijk was maar uitendelijk raakte mn oma te veel achter en kon het niet meer dus hebben we nu 3 kleine zusjes (van nu 5 jaar ofzo)
Verder hadde we 3 katten de een moesten we laten inslapen, de ander lag dood op de grond..nja ff rust geen kat erbij verlopig..loop ik buiten hoor ik gemiauw!!! ik kijk rond en daar lag een klein doosje dichtgeplakt op de weg ik loop er naar toe zitten dr 2 zwarte monsters van 4 tot 6 weken in die niet eens plek genoeg hadden. zo om dood gereden te worden!! nja toen had ik ze mee genomen met het idee ze aan andere te geven maar na een paar uur was het duidelijk ze bleven! en ja we hebben het daardoor wat minder breed maar de katten krijgen voldoende eten enc Haha! dus

wat ik met die 2 voorbeelden wil zeggen is soms dom of niet overkomt je een dier! zoals haar nu een shet. en als ze het echt niet had kunnen veroorloven had ze gewoon een lief huisje gekocht (hoe dan ook is hij dan nog steeds beter af dan ergens waar hij 4 dagen niet te eten krijgt) ik snap wat je bedoelt maar denk dat het niet op die manier bedoelt is hoor!!!!

bedoel ze kan dat dier nu betalen en blijft lekker bij dr maar zou dr OOIT een dag komen dat ze het niet geregelt krijgt dan moet hij weg (bedoel miss komt dr ooit een dag dat ze geen enkel paard kan veroorloven) je weet het nooit
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 16-09-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:17

Wat een verhaal zeg, maar wel een ongelovelijk schattig beestje! Lachen

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:03

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel AlexandraM, alleen ik kon het niet zo goed verwoorden Bloos

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:10

Wat een gezeur! Tien tegen 1 dat ie anders op de slachtbank was terechtgekomen!! Je hebt gewoon een goede daad gedaan. Hij krijgt het vast goed bij jou, en anders maak je er een leuke shet van waar je straks weer iemand anders blij mee kunt maken. Ik vind het wel een komisch verhaal, er gebeuren wel vaker vreemde dingen aan het eind van de markt. Dronken marktkooplui...bbrr. Ik heb ook het gevoel dat je het niet had hoeven doen, maar begrijp heel goed dat je op dat moment geen andere optie had.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:19

Wat een leuk beestje zeg!
Ik ga altijd naar de Zuidlaardermarkt,in oktober,en daar staan ook de wereld aan shetlanders,en daar vragen ze ook best nog wel veel voor!
Toch is 't elke weer weer verleidend al die kleintjes,maar ben nog steeds niet met een shet thuisgekomen Haha!
Heb nu zelf land,dus paardje bij huis,ik hoop maar dat ik me straks met de volgende Zuidlaardermarkt in kan houden en niet met zo'n uk thuiskom,zucht.... Haha!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:56

Hij is echt lief! Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:20

Wat een leukerd zeg!!
Moest wel een beetje lachen toen ik je verhaal las.. Zo ben je gezellig aan het kijken en andere moment loop je met een superlief hengstje naast je Haha!

Tja en de mierenneukers van het topic vind ik een beetje jammer. Denk dat de TS oud en wijs genoeg is om voor zichzelf en haar twee paardjes te zorgen..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:05

Zo kom je kijken en zo ga je terug met een Shettie.
Ongelooflijk verhaal zeg! Dat zoiets écht gebeurd. Nooit gedacht. Nagelbijten / Gniffelen

Iig veel succes en plezier met dit diertje! Hopen dat 'ie niet teveel onder de leden heeft. Maar ik vind wel dat je goed gehandeld hebt qua chip controleren, etc. Ja
Hij heeft iig wel een vrij gezonde uitstraling vind ik.

Succes!

LindaxLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:32

Leuk!

wijdeweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:16

haha
is echt een verhaal wat ook mij zou kunnen overkomen,net doen of je interresse hebt om de prijs te achterhalen..
Het is wel een heel mooi shetje,bovendien een erg leuke kleur.
Wij hebben 2 ponies waarvan 1 een shetlander die Pardoes heet qua naam doet dit vermoeden naar ook zo`n verhaal maar we hebben haar gekregen.
Heel veel plezier met de 2 paardjes

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:52

Ik vind het een hartstikke leuke en ook een mooie pony, ik denk dat het gewoon het lot is.
Ik denk dat deze pony niet beter terrecht had kunnen komen, want nu krijgt hij gelukkig een kans.
Ik kan niemand in de portemonee kijken maar ach zo'n shetje erbij is toch wel heel erg leuk.
Veel plezier ermee.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:08

volgens mij moest dit gewoon zo zijn!!! hahha en heeft ie jou uitgekozen ! Hyper! en niet andersom!
ik blijf het een stunt vinden hoor haha ROFL
en meid je bent er toch goed voor?, en laat andere kletsen Knipoog het is je gewoon overkomen en het gebeurt je nooooit meer Nors opkijken hahah.
en mocht je het niet aan kunnen, geeft het toch niks als je een ander, wel een goed tehuisje voor hem zoekt! Knipoog
veel geluk hoor! groetjes van bren! Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:57

Wat een poeperd, ik ben op ongeveer dezelfde manier aan Hans gekomen. Was gewoon met een handelaar aan het praten over een palomino shetje, want ik ben dol op palomino's en toen kreeg ik een hengstje in handen gedrukt. Keek het beest aan en was verkocht.

En verder is het mss geen handige actie, maar ik neem aan dat je het financhieël aankan, anders begin je niet tegen een handelaar over de prijs te praten lijkt mij. Paardje heeft een goed tehuis gevonden, prima toch Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:10

Wat een moppie!!

Grappig verhaal ook... zo zie je maar dat je moet uitkijken met wat je zegt. Moet ik ook voor opletten hoor, heb soms toch een niet zo'n handige opmerking... haha

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:13

wat een schatje

& idd grappig verhaal *LOL*

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:18

Ik vind het een erg grappig en aanspreekbaar verhaal! Lachen

Erg leuk dat je hem uiteindelijk toch maar wel gekocht heb &hem nu een goed verzorgt Lachen
Hij ziet er leuk uit! veel plezier ermee!

Spookiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:24

wat een schatje..Lachen wel een mooi ongelukje dan;) haha
succes ermee!