western ryden met een shetlander.??.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ies_

Re: western ryden met een shetlander.??.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:14

Het is inderdaad al vaak gezegt; maar hierdoor weet je wel dat het ook echt zo is en naja ik ga het niet nog x zeggen (ookal zeg ik het nu een soort van.. Nagelbijten / Gniffelen ) . Maar ja, leuke shet Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:16

Jippieeee! positiefieteit (of hoe je het ook mag spellen Bloos )

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:20

lovertje13 schreef:
Jippieeee! positiefieteit (of hoe je het ook mag spellen Bloos )

Haha ja ag, het was niet de vraag: Vind je mij te groot Tong uitsteken

FRIESELIEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:25

zaira_sak schreef:
ik ben niet te groot hij is 1m15 en ik ben 164 dus........

Zo, doe maar lekker brutaal Vork
Daarom.. hij is 1.15 en jij 1.64 .. DUS? nou dat geeft aan dat je veeel te groot bent voor dat arme ding Boos!

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:39

hihi Bloos , 'k zag die shet op pagina 1 .. en wilde reageren .. maar dacht: dit staat op pagina 1, er zijn 7 pagina's, ze hebben het inmiddels vast over iets anders. Maar nee .. en gelijk hebben jullie.

het is echt belachelijk. zie 'k daar nou 'n pony met 6 beentjes? zulke dingen, die kan ik gewoon niet begrijpen. en sinds wanneer rijd men western met de paardenmond open? (lees: sinds wanneer moet men eraan gaan hangen?).

Ik had zelf toch 'n iets anders beeld erbij Clown

Het is overigens wel 'n erg leuke pony! zonde.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:07

Elise88 schreef:
hihi Bloos , 'k zag die shet op pagina 1 .. en wilde reageren .. maar dacht: dit staat op pagina 1, er zijn 7 pagina's, ze hebben het inmiddels vast over iets anders. Maar nee .. en gelijk hebben jullie.

het is echt belachelijk. zie 'k daar nou 'n pony met 6 beentjes? zulke dingen, die kan ik gewoon niet begrijpen. en sinds wanneer rijd men western met de paardenmond open? (lees: sinds wanneer moet men eraan gaan hangen?).

amen... ik heb hier niets aan toe te voegen. het is inderdaad jammer van zo'n leuke pony.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 08:12

zaira_sak schreef:

hmm.. dan is hij alweer een centimeter gegroeid
Elise88 schreef:

[/quote]

Ben het er ook helemaal mee eens.. Haha!

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:42

Citaat:
zaira_sak schreef:

hmm.. dan is hij alweer een centimeter gegroeid
Elise88 schreef:

hihi , 'k zag die shet op pagina 1 .. en wilde reageren .. maar dacht: dit staat op pagina 1, er zijn 7 pagina's, ze hebben het inmiddels vast over iets anders. Maar nee .. en gelijk hebben jullie.

Ik had zelf toch 'n iets anders beeld erbij

Ben het er ook helemaal mee eens..
[/quote]

hij word inderdaad steeds groter en vind het wat hier boven staat daar sluitm ik me bij aan maar zo als ik al eerder zij,, het heeft geen nut.... maar wel een leuke pony

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 13:02

ik rijd echt western trail en pleassure( of hoe je hetg speld) dus nu weten jullie het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:37

Ha het was toch niet nutteloos mensen Vork

Bedankt voor je antwoord. Ik vind het echt hartstikke tof dat je serieus trail en pleasure met je shet doet. Ik hoop dat je binnenkort een topic opent met rijfoto's, dat lijkt me erg leuk om te zien *LOL*

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:52

Ja, ben ik helemaal mee eens. Als je echt serieus trail en pleasure rijd wil ik ook graag foto's zien! Want kijken is geloven! Dus kom maar op met die foto's! En dan kunnen we alles eens goed beoordelen! Knipoog

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:42

Of op ITP wat leuke foto's van je shet Haha! want het is ECHT een heeel leuk ding Bloos

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 18:01

hoi ik heb nog geen foto's maar die komen zo snel mogelijk.maar voor de mensen die mij te groot vonden voor mijn pony: ik rijd hem nu maar een half uurtje tot 1uurtje per week.kan dat kwaad?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:16

ik denk dat het niet uitmaakt hoelang je rijd te groot is te groot...
je kan hem ook voor een karretje zette Tong uitsteken

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:17

ey ik volg dit topic ook even ben wel benieuwt welke form van western je dan rijd mijn verzorgster wou ook western rijden met me shet maar we hebben het tog bij het engels gehouden

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:38

japielover schreef:
ey ik volg dit topic ook even ben wel benieuwt welke form van western je dan rijd mijn verzorgster wou ook western rijden met me shet maar we hebben het tog bij het engels gehouden

zaira_sak schreef:
ik rijd echt western trail en pleassure( of hoe je hetg speld) dus nu weten jullie het.

Ik vind je ook te groot maar ik denk dat je dat nu wel weet! Lekker longeren, wandelen, voor een karretje, lange lijnen, vd of zet er een kleintje op maar zelf ben je gewoon echt te groot. Je moet niet gaan wachten tot hij niet meer kan (bijv. gaat kreupelen) maar gewoon op tijd stoppen. Shetten zijn geweldig maar ook klein helaas..

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:47

als je te groot bent is het niet meteen zielig!
& ook niet als je bijna kan meelopen.
ik heb ook een shett gedaan, en toen zag het er ook zo uit maar hij was bij mij het actiefste en het blijste als ik met hem ging rijden(bij mij was die lekker racerig enzo)
zolang het paard met plezier blijft lopen kan je er gewoon nog op zitten, en ze krijgen geen hernia.
als zo'n beest het niet fijn vind, had die allang pogingen gedaan om haar er meteen af te laten kukkelen.

Ze voelt het vanzelf aan als het niet meer gaat, maar onderschat die krachten niet van die shetten!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:51

Het gaat wel degelijk ook om grote. Zo'n shet kan toch nooit zo vrij bewegen als met een passende ruiter? Hoe dan ook je hindert hem. En ik denk dat het ook lastig is om belans te vinden met een te grote ruiter, en dan is racen de manier om het aan te kunnen. Ik zou het dus echt afraden. En er zijn nog genoeg leuke dingen te doen met je shet hoor.

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:07

Daar ben ik het helemaal met je mee eens, het mag het paardje niet hinderen, maar ze merkt het snel genoeg als ze er afgekukelt word Clown

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:37

ik val er niet af maar soms is hij wel koppig (de andere kant uitdraaien enz...)
en heel soms bokt hij...ik rijd er af en toe 4u mee buiten en dat vind hij te gek dan krost hij er op los...maar hij staat wat krom met zijn voorpoten een xstand ofzo..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:43

Helemaal lekker verstandig dan om te gaan rijden als zn beenstand afwijkend is en je veel te groot bent. Rennen wil trouwens niet zeggen dat hij het leuk vind, als je te groot en/of te zwaar bent gaan ze ook liever harder omdat ze dan makkelijker hun balans kunnen houden.

zaira_sak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:45

hallo hij heeft dit pas en kijk in boeken dit heet bodemwijdende stand ofzoiets...dus...en hij doet dit bij iedreen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:47

Dat je zelf niet ziet dat je veel te groot bent (wilt de smile die nee schud, maar blijkbaar zit er op dit toetsenbord geen dubbele punt)

Zaira_sak, kijk eens bij yrt en dan het ´ben ik te groot te zwaar voor mijn pony´ topic. Laat die foto zien en laat je eens beoordeleñ zou ik zeggen.

gr [***]

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:48

zaira_sak schreef:
hallo hij heeft dit pas en kijk in boeken dit heet bodemwijdende stand ofzoiets...dus...en hij doet dit bij iedreen

Zn verkeerde beenstand komt er echt niet in een paar weken hoor, dei zit er of vanaf de geboorte of die is in de groei ontstaan of de pony is niet normaal bekapt. Maar dat komt echt niet van de een op andere dag, tenminste niet zonder andere medische oorzaak.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:40

het is heel simpel, als je echt het beste voorhebt met het beestje, rijd je er niet meer op. het is gewoon niet goed voor je pony, geen discussie mogelijk.

IERTJE7 schreef:
als je te groot bent is het niet meteen zielig!
& ook niet als je bijna kan meelopen.
ik heb ook een shett gedaan, en toen zag het er ook zo uit maar hij was bij mij het actiefste en het blijste als ik met hem ging rijden(bij mij was die lekker racerig enzo)
zolang het paard met plezier blijft lopen kan je er gewoon nog op zitten, en ze krijgen geen hernia.
als zo'n beest het niet fijn vind, had die allang pogingen gedaan om haar er meteen af te laten kukkelen.

Ze voelt het vanzelf aan als het niet meer gaat, maar onderschat die krachten niet van die shetten!!

actief en rennerig heeft in dit geval twee mogelijke oorzaken, óf het paardje was uit balans en liep daarom harder, óf het was een onbegrepen teken van verzet. shetten zijn werkpaardjes, en als je een goede leider bent voor je pony gaat ie voor je door het vuur. jouw pony snapt niet dat je verkeerd bezig bent, die weet niet wat een blessure is, of waar die door komt, en dat geldt ook voor slijtage. het is aan de ruiter om die verantwoordelijkheid te nemen, en te stoppen met rijden vóór er iets misgaat. shetten zijn superveelzijdig, dus er is genoeg wat je ermee kan doe behalve rijden.