Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:40

SOET schreef:
Ze is 16 hoor. Dus ivm het bijkomen en Groeien .. klopt het niet helemaal Bloos

nooit geleerd dat je tot je 18e groeit? (misschien niet meer zo in de lengte, maar tussen 14 en 18 jaar dij je vaak toch nog een stukje uit..en dit gaat niet zonder dat er gewicht bij komt)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:41

Citaat:
Nou ik kan ook een buitenrit maken NAAST me pony hoor.. Dat jullie dan meteen denken dat we erop gaan.

*LOL* inderdaad

Citaat:
ik vind dat ook lekker een buiten rit maken. dan ben ik zo 3uur weg met dr.. wandelen aan de hand.!

zie je!
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 01-11-06 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Ja dat is bewezen, sommige misschien wel maar die zijn dan bijna 120 cm. Maar goed blijf lekker eigenwijs met zn allen

Maaik

LoveDunc schreef:

Oh nee hoor, dat is een meinig,, van jullie.

Nope zijn feiten, vraag maar aan je DA/Smid.
53 kilo op een 1 meter hoog beesje is gewoon teveel.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:42

Citaat:
ze vraagt om de mening iedereen geeft dat netjes in het begin en daar word pissig om gereageerd niet zo gek dat sommige mensen dan niet meer aardig blijven. Het ging toch om het rijden? Daarom was het topic toch geopend.

lees nou maar nog eens het begin, het begin ging al niet 'netjes' of 'vriendelijk' hoor! En mag de ts dan ook niet verduidelijken néé? of is dat al reageren?

Citaat:
Maakt niet uit, hoe dan ook 53 voor een 1 meter hoge shet is gewoon te veel. Dat is een feit.

Een shet draagt/kan volwassenen dragen en ik vermoed dat de meeste volwassenen wel meer dan 53 wegen hoor!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:43

Citaat:
had t ook beter niet kunnen doen had kunnen weten dat sommige van bokt zo gingen reageren.. want zo zijn de meeste van bokt.. terwel ze heel de bouw van de pony nog niet hebben gezien.

En het hangt inderdaad ook van de bouw af!

Sorry van de zovele berichten maar er kan maar 2x ge quote worden! Boos!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:43

SOET schreef:
Citaat:
Hoe kom je daar nou weer bij ze verteld toch dat ze er vaker op rijd ze maakt gezellig strandritten en buiten ritten

Vind je erg zielig bezig! jij dnekt dat ze iederekeer als ze op haar ZIT meteen een strandrit een of lange bosrit maakt!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:44

Bouw gewicht het maakt mij geen drol uit, als je te lang bent kan de pony zijn evenwicht al niet goed houden hij moet zich steeds corrigeren door hetgene wat boven hem uitsteekt, en reken maar dat hij daarvan slijt.
Shets zijn leuk voor kindertjes tot een jaar of 10, verder is hun (vaak) overbouwde bouw al niet geschikt om er echt normaal op te rijden.
Ga lekker met ze mennen, zodra je voeten eronder te ver onderuit steken ben je gewoon te groot al weeg je 30 kilo.
Zo denk ik ik erover.

Mano88

lovekandy schreef:
karoliena schreef:
Hoe kom je daar nou weer bij ze verteld toch dat ze er vaker op rijd ze maakt gezellig strandritten en buiten ritten.

sorry??? buitenritten kan je ook gewoon aan de hand maken. deze pony word ook nog is 4 dagen in de week gelongeerd. ze doet aan balkjes lopen springen over 80cm. en fietsen. en dan zeuren als ik dr 1á2x in de week op zit. sorry hoor die pony doet wel wat anders dan alleen rijden. zo ben ik NIET!

ja maar ho even he.. daar draait dit topic niet om! je begint met een post of je er nog op kan ivm lengte en gewicht, dit omdat je erop rijdt, nu ga je stiekem een andere draai aan je woorden geven.. want nu versta je onder buitenritten en strandritten ook ritjes dat jij fiets en pony aan de hand... terwijl het 3 pagina's terug nog wel om rijden ging!... nee meisje, niet je woorden gaan verdraaien.. Koe

Maaik

Graag even dat dikgedrukte uit zeg. Waar is dat voor nodig.

Tuurlijk kunnen ze een volwassene tillen, maar wie zegt dat dat ook goed is? Als ik een volwassene op mijn pony zet vind die dat echt niet leuk hoor! Kan ik je zo wel vertellen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:45

Tuurlijk denkt iedereen dat ze erop zit als ze verteld dat ze strand RITTEN maakt, dan heb je het dus letterlijk over RIJDEN

Shetlander skunnen wel volwassenen dragen maar blijven dan echt neit gezond.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:45

Idd, zei ik ookal. Je verdraait je woord! Om eronderuit te komen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:48

Maaik schreef:
Idd, zei ik ookal. Je verdraait je woord! Om eronderuit te komen.

Ik zie jou anders ook op je shet zitten hoor! (in je profiel dus nu niet gaan zeuren!)

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:48

ik verdraai niks jullie denken dat ik er elke dag opzit.. dus daarom gaf ik aan dat deze pony ook andere dingen doet!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:50

er is wel iets wat je verdraaid en dat is het feit dat het op pagina 1 t/m 4 over RIJDEN ging, en nu is het van ''euh ja, ik rij maar 1 of 2 keer in een lange tijd zo'n rit, de rest fiets of wandel ik'' dat is verdraaien!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:51

Citaat:
53 kilo op een 1 meter hoog beesje is gewoon teveel

Vraag jij dat maar, wij hebben hier geen Da of smid voor nodig want wij kennen onze dieren!

En ivm met die leeftijd en groeien. Klopt inderdaad Lachen had ik niet over nagedacht maar wellicht zal ze niet meer zo veel groeien. (weet ik ook niet want ik kén de ts ook niet in real life)

En zeg t'is toch niet dat je met de meerderheid iets zegt dat het daarvoor juist is?? Wat een onzin zeg!

Citaat:
Ga lekker met ze mennen, zodra je voeten eronder te ver onderuit steken ben je gewoon te groot al weeg je 30 kilo.
Zo denk ik ik erover.

Dan ben ik nog NIET te groot want mijn voeten komen er NIET te ver onderuit, geloven jullie me niet ga dan maar lekker naar België en kijk maar. Hoe kunnen jullie nu in godsnaam oordelen als je zelf geen foto hebt gezien?

En met die buitenritten bedoelen we juist maar dat de ts OOK andere dingen doet zoals aan de fiets,aan de hand, longeren, springen... Een daarnaast rijd soms soms in de week 1x2 maal in de week op haar shet en dan nog niet zo lang en niet intensief!

En maaik idd jessbub heeft gelijk jij rijd ook op je shet dus dit is echt wel te zielig! gewoon mee doen met de rest zou ik zeggen! En dan OOK ng strandritten dus. Waar haal je het dan om de ts aftekraken?
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 01-11-06 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:52

@Jessbub: zitten is wat anders dan rijden .. (iig in jullie wereld waarschijnlijk) dus daar mag je dan helemaal niet over beginnen

overigens is dat vrij offtopic, we hebben het over of de ts te groot/zwaar is voor de shetlander die zij rijdt, dus niet over maaik.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:52

Wie heeft dat verzonnen? Dat shetlanders volwassenen kunnen dragen?
Iederen kan toch wel verzinnen dat dát niet gezond is?

Dan ben je echt dom, als je dat gelooft Koe

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:53

daar heb ik ook niet gezget dat ik haar dagelijks rijd ! dusss.. ik zit.(beetje draf en gallop) maar 1á2x in de weke op dr soms nog geen eens. dat is neit intensief voor dr. en ik gaf nu alleen maar aan dat ik ook andere dingen met dr doe omdat jullie dr nu van gingen maken/denken dat ik dr dagelijks intensief rijd en dat daar dr gezondheid achteruit gaat. nou deze pony is kerngezond.

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:53

Volgens mij zijn er hier nog steeds mensen die het niet begrijpen of niet willen begrijpen.. En als jullie het niet geloven van wat ik zei dan ga je het even zelf op internet opzoeken.. En denk niet dat jullie alles beter weten ofzo hoor!!!!

ik ben het met je eens hoor Soet!!!

*kunnen veel mensennog een voorbeeld aan nemen* Bloos

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 19:54

Maaik schreef:
LoveDunc schreef:

Oh nee hoor, dat is een meinig,, van jullie.

53 kilo op een 1 meter hoog beesje is gewoon teveel.

DA zal het ook niet teveel zitten.. als m'n pony geënt word dan zegt die al tegen de gene die hem helpt van ga dr even opzitten. omdat ze zo vervelend is. dan gaat die pony ook rennen en bokken.. en dan zeg ik zelf ook van sorry zij is te zwaar en te groot en dan zget de DA nou het kan best.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:54

misschien had je minder last gehad van deze bokkers als je gelijk zo duidelijk zou zijn geweest, nu klinkt het eerder als een vage smoes..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:54

lovekandy schreef:
daar heb ik ook niet gezget dat ik haar dagelijks rijd ! dusss.. ik zit.(beetje draf en gallop) maar 1á2x in de weke op dr soms nog geen eens. dat is neit intensief voor dr. en ik gaf nu alleen maar aan dat ik ook andere dingen met dr doe omdat jullie dr nu van gingen maken/denken dat ik dr dagelijks intensief rijd en dat daar dr gezondheid achteruit gaat. nou deze pony is kerngezond.

Maar voor hoe lang?
wil je dat die pony straks last van z'n rug krijgt door jou?
Want die klachten komen later pas.....

Kortzichtig hoor!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:56

Loesje88 schreef:
@Jessbub: zitten is wat anders dan rijden .. (iig in jullie wereld waarschijnlijk) dus daar mag je dan helemaal niet over beginnen

overigens is dat vrij offtopic, we hebben het over of de ts te groot/zwaar is voor de shetlander die zij rijdt, dus niet over maaik.

Vind ik van wel! zij zeurt over haar dat ze op een shet zit maat ze doet het zelf ook en je maakt mij niet wijs dqat het alleen maar zitten is als er een zadel en hoofdstel op zit!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:59

Citaat:
Wie heeft dat verzonnen? Dat shetlanders volwassenen kunnen dragen?

Zoek even op het internet of koop een paard beginnersboekjes voor jonge ruiters ik heb er hier nog een stuk of 4 liggen van toen ik zelf nog een beginneling was .. En daar staat het in ja!!

En idd maaik is hier offtopic, maar zij zeurt idd telkens maar op ons en de ts dat het niet kan maar ze doet het zelf? ja juist ja oftopic zou ik zeggen!
Citaat:
misschien had je minder last gehad van deze bokkers als je gelijk zo duidelijk zou zijn geweest, nu klinkt het eerder als een vage smoes..
het komt idd wel zo over, maar geloof ons, dat is dan een misverstand Lachen