Ik heb nog nooit een paard niet wit/schoon gekregen met zilvershampoo (en ik heb een schimmel gehad en nu bijna allemaal bonte) soms moet je alleen wel 2x wassen...
ik was ook met zilvershampoo als ik een bonte moet wassen. Heb gelukkig wel hele schone paardjes die modder zelfs al verschrikkelijk vinden.
Tosadog
Geplaatst: 02-06-16 10:54
Idd een paar keer wassen is het beste, met 1 x krijg je het denk ik niet schoon. En dan de boel goed inpakken Ik hoop dat Lilly haar zomerspekkies nog een beetje kwijtraakt in die 2 weken, ze is toch sneller dikker geworden dan ik gedacht/gehoopt had, mijn andere ASPC's zijn gewoon niet dik te krijgen
Jolliej
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-16 10:55
Ik heb hem de hele week gewassen. Alle zepen heb ik 10 minuten in laten trekken, maar er blijven vlekken. Het gaat niet om de bonte, die is mooi schoon. Haha, de perlino is het probleem.
Kleine tondeuse erbij gekocht en dat werkte heel fijn. Het is zo wijs en braaf paardje voor 1 jaar. Morgen even langs de hoefsmid en, dan nog een beetje aan dr buikje werken..
stal_HD
Geplaatst: 04-06-16 08:22
Ik ga vandaag indi weer scheren. Hopelijk is hij dan tegen de keuring weer wit. En niet roze. Hopelijk wil hij zich ook gedragen...
Hahaha ja en nog hengst dus het bijten zit er ook wel eens in. Althans hij denkt dat het wel eens mag hihihi. Maar hij heeft zich keurig gedragen. Enkel bij de hoefjes was het even drama. Maar ik maak dan gewoon even een praam. Dus indi is weer kaal en gelukkig niet echt roze hihi.
Jolliej
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-16 14:44
Ik snap het haha. Zal aan de naam liggen. Indy is ook erg van het happige en steigeren. Djingo juist niet. Op de fotomeeting wel gelachen. Er was een hengstige merrie, maar daar moesten ze niks van hebben. Djingo was helemaal geil op een haflinger ruin. En indy heeft zich hele ochtend keurig gedragen en er komt een kwpn ruin. Ook helemaal opgewonden haha. Ik zei al, mocht ik ze voor dekhengsten keuring heeft dat geen zin. Ze vallen op mannen haha...
Zal kijken of ik straks een standfoto kan maken van djingo ter vergelijking.
Ohh wat fijn dat het later begint! Kan ik wat langer slapen hahaha.
Bambina is nog geschoren van de mini's with spirit, maar ik Denk dat ik haar toch wel opnieuw ga scheren. Want ze krijgt nu al overal "varkenshaar" en dat vind ik vreselijk haha.
Prince loopt nog als schaap in de wei, hem zal ik komend weekend eens gaan scheren. Heb ook geen idee hoe hij onder zijn vacht uit gaat komen
Lijkt mij idd ook zalig rest van de dag geen stress meer. Jury nog goedgezind :p
Iemand ervaring met lanoo muscle grow. Heb maylinn hele dagen op weide nu sinds hier gezegd, hooi onbeperkt, 500 gram basisbrok 2x per dag. 500 gram bietenpulp 2xper dag en nog komt er geen gram vetje op. Qua billen en schouder zit ze goed. Maar de ribben...
Heb nu lannoo muscle grow gekocht. Dat zou ze eerst moeten doen bijzetten en dan spieren geven pas. Iemand eevaring?
Als veulen was ze altijd heel erg dik, en april is ze beginnen afvallen (ook wel wat gegroeid) nu komt ze wel weer wat bij na dus een hele tijd echt als zot voeren. Hebben haar al ontwormt, maagscan etc maar niets te vinden 100% gezond, gewoon naarling zeggen ze. Hoop dat ik er toch nog iets bij op krijg tegen de keuring, een beetje vet laat een paardje toch veel meer tot zijn recht komen.