NMPRS HENGSTENKEURING 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:09

Dat is inderdaad minder maar nog altijd meer dan voldoende! :D Eerlijk... ik vind het beter dat er minder hengsten zijn ingeschreven. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:40

_xDyan schreef:
Ik ben ook al zenuwachtig :=
Komt misschien ook omdat het mijn eerste keer is en ik geeeen idee heb hoe het er aan toe gaat... Had ook graag even komen kijken op de merriekeuring maar ik werd ingepland op mijn werk die dag :(

Anders laat je m toch voorbrengen? Kost je 5 of 10 euro...

Sophie_mini

Re: NMPRS HENGSTENKEURING 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:54

Laten voorbrengen door monsterknecht kost €5 ...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:53

Ik ben trouwens dit jaar geen monsterknecht!
Had alweer vragen maar heb dit jaar zelf 2 mannen mee en wil me daar op concentreren. ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:38

Zelf voorbrengen stelt niet veel voor hoor, gewoon een rondje rennen en opstellen :+

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:40

_Reneee schreef:
Zelf voorbrengen stelt niet veel voor hoor, gewoon een rondje rennen en opstellen :+

nouja, als je ziet hoe slecht sommige dieren voorgebracht worden.......

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 15:48

Daar ben ik het wel mee eens, een voorbrenger kan een paardje geheel onrecht aandoen door het slecht op te stellen...

Ook het omgekeerde kan, iemand met veel ervaring en kennis kan gebreken/minpunten bij een paard verdoezelen door op een bepaalde manier op te stellen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:03

Annebet_ schreef:
Daar ben ik het wel mee eens, een voorbrenger kan een paardje geheel onrecht aandoen door het slecht op te stellen...

....

En niet te vergeten; al het geruk en gepluk tijdens het bewegingsrondje. Het lijkt soms nog een hele klus om een dier mooi in balans op zijn eigen benen te laten lopen

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:11

Ik volg al een tijdje maar heb nu toch even een vraag..
Wat voeren jullie je pony nu en wat doen jullie nu aan training en hoe wordt t verder opgebouwd?
Mijn buurman gaat ook met z'n pony, maar hij staat gewoon nog met een wintervacht en dikke buik in de wei. Vind het zo jammer dat ik maar eens ga vragen of ik de pony mag trainen..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:20

Ik vind ook dat voorstellen veel meer inhoudt als opstellen, een rondje lopen of stappen, als je het niet goed doet, heb je gegarandeerd véél punten kwijt. En je paardje op voorhand leren stilstaan en zichzelf tonen en mee met je draven aan de hand moet je ook op voorhand wat oefenen dat het hengstje tenminste weet wat van hem wordt verwacht. Vind dat erg belangrijk!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:30

annibel schreef:
Ik volg al een tijdje maar heb nu toch even een vraag..
Wat voeren jullie je pony nu en wat doen jullie nu aan training en hoe wordt t verder opgebouwd?
Mijn buurman gaat ook met z'n pony, maar hij staat gewoon nog met een wintervacht en dikke buik in de wei. Vind het zo jammer dat ik maar eens ga vragen of ik de pony mag trainen..

Dan zou het nu zo langzaamaan wel tijd moeten worden om hem uit de wei te vissen en hem in ieder geval te scheren zodat ie wat getraind kan gaan worden. ALs ie tot nu toe nog niks gedaan heeft zou ik de training langzaam opbouwen, veel stappen langs de weg, longeren om spieren op te bouwen en dikke buik toch wat weg te werken.
Qua voeding kan dat zo verschillen per dier; ik zou een goede brok of muesli zeker gaan voeren en niet onbeperkt hooi of kuil want dat houdt de dikke buik lekker in stand.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:56

Meavey schreef:
Ik ben trouwens dit jaar geen monsterknecht!
Had alweer vragen maar heb dit jaar zelf 2 mannen mee en wil me daar op concentreren. ;)

Nee linda ;( ;( Benji wilde door jou voorgebracht worden want je kan het zo goed -O-

Over het eten.. Ligt er echt per paardje aan, Benji staat nu op onbeperkt voordroog,halve schep brok, kwart muesli en nog wat bietenpulp en moet nodig gaan trainen weer.. Is er beetje bij ingeschoten, maar hij ziet er zelf van zen eigen al top uit.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:05

Bedankt voor jullie reacties..
Ik ga het er maar eens met hem over hebben!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:59

Zeker waar wat Elien zegt! Plus dat ik het als ik voorbreng of aanjaag heel belangrijk vind om met de ander samen te werken. Elien jaagt bij mij, ik jaag bij haar. We kunnen met minimale tekenen goed met elkaar communiceren. Weten goed wanneer een paardje het beste tot zijn recht komt en durven risico te nemen met jagen. Liever houden dan "douwen".

Voor het voorbrengen moet je gewoon goed weten wanneer je paardje het beste tot zijn recht komt. Je ziet veel mensen te snel stappen of veel te hard rennen tijdens de draf. Daardoor maken de dieren hun passen niet af en ziet het er niet ruim maar juist gehaast uit. Ik vind het altijd erg leuk om te zien hoe hard je precies moet lopen en wat je precies moet doen om ze zo goed mogelijk voor te stellen. Het is en blijft een korte momentopname.

Ik ben er ook weer bij, zonder pony's :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:14

Jullie hebben mij overgehaald! Ik ga hem voor laten brengen door een ander! Had er al wat over gehoord maar nu weet ik dat zeker. Kijken die mensen op de keuring zelf hoe ze hem moeten voorbrengen of willen ze langs komen?

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 01:06

Nee joh! _xDyan! Dat kan je best zelf!
Komt helemaal goed!

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:58

Mijn hengstjes Chief en ramesses zouden vast ook beter scoren als een ander ze zou scheren, groomen en voorbrengen. Maar dat verandert niets aan hoe lief, knap en correct ze zijn, en ook niet aan de gave veulens die ze geven. Dus ik breng ze gewoon zelf voor, imo zou een deskundige jury daar ook doorheen moeten kijken..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:29

Oei linda wilde je net even vragen of jij misschien niet met kid een rondje wilde doen. Ik weet niet of ik dan nog goed kan rennen..... ;)
Maar ik denk dat het moet lukken, maar voor het geval dat. Misschien wil hein me anders even helpen, voor back up. Anneke????

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:50

Mathilda er is altijd wel iemand die je daarmee wil helpen hoor, dat komt volgens mij wel goed.
En over professioneel voorbereiden of gewoon zelf doen: bij het NMPRS letten ze vooral op bouw en beweging, dat moet gewoon goed zijn, bij Amerikaanse shows wordt natuurlijk veel meer op uiterlijk gelet.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:13

Gefeliciteerd Mathilda!!!
Wat super voor jullie!

Als ik tijd heb wil ik iedereen wel helpen hoor altijd maar moet ook met mijn 2 eigen mannen optijd bij de veterinair zijn en de ring ff warmlopen toiletteren enz...
Dus kan niets beloven.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:09

Ook hein is altijd bereid een handje toe te steken als hij tijd heeft.we hebben 3 hengsten eerder verschenen maar denk dat kid en moondrop in de ererubriek samen zitten dus we kijken wel even.
En felicitaties zijn hier juist???

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:13

Ja Anneke je hebt het goed gelezen. Vandaar ook mijn vraag voor de eventuele back up.

Super voor de hulp. We zullen zien hoe het gaat. En inderdaad je eigen paarden gaan wel voor.

Leuk dat moondrop ook in de ererubriek zit. Bailey van Jacqueline zit er ook in. En Regal van Mariska. Dan mis ik er nog 1.
Dat wordt nog een spannende reeks. Leuk die toppers bij elkaar.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:23

Ik kom denk ik even buurten *-:)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:52

Altijd goed Ilona. Jij maakt ook mooie foto's. :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:46

Ik ga vanmiddag even naar het hengstje van de buurman.. Eens overleggen wat we gaan doen, hij heeft tegen m'n moeder gezegd dat hij hem dit jaar niet meer wil scheren, hij vond het vorig jaar zo zielig.
Maar dat ga ik maar even duidelijk maken dat het echt wel nodig is :P