2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:53

Uit welke provincie/plaats komt de ts?

Ilona

Re: 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:55

Niet om vervelend te doen, maar als iedereen die arme, dunne en zwakke paardjes maar van haar blijft kopen dan stopt het toch nooit?

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:57

IlonavB schreef:
Niet om vervelend te doen, maar als iedereen die arme, dunne en zwakke paardjes maar van haar blijft kopen dan stopt het toch nooit?

Precies, ze houden het zelf in stand dus indirect werken ze er wel aan mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:57

Aryana ga eens onverwachts langs zou ik zeggen.

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:58

gohya schreef:
Uit welke provincie/plaats komt de ts?

volgens mij westerhaar

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:58

Dames houd het even netjes tegenover elkaar.

Aryana, het is je goed recht het niet te geloven dat moet je verder zelf weten.

Het is bedoelt als waarschuwing en het is ieder voor zich om het mee te nemen in mogelijke keuzes in de toekomst. ( bijv. bij verkoop van een mini )

Ilonavb , heb je gelijk in. Voor mij was het voornamelijk toen ik er naast stond dat ik Gea een bod heb gedaan.
Ik had de ruimte, de mogelijkheden en er stond er toch al 1 op de trailer ( iris ).
Op het moment dat je er naast staat werkt het anders.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:03

Happinez schreef:
Ilonavb , heb je gelijk in. Voor mij was het voornamelijk toen ik er naast stond dat ik Gea een bod heb gedaan.
Ik had de ruimte, de mogelijkheden en er stond er toch al 1 op de trailer ( iris ).
Op het moment dat je er naast staat werkt het anders.

Ik zou het zelfde hebben gedaan denk ik hoor! Alleen dat is de rede waarom ik nooit bij dit soort mensen naar dieren ga kijken..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:14

Ik geloof Bassenqua enz. echt ik heb iris ook gevolgd ! dit is toch gwn niet meer normaal !

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:23

Verschrikkelijk dat mensen zo met dieren kunnen omgaan. Ik hoop dat instanties van buitenaf wat kunnen doen voor die dieren daar. Het liefst zou ik ze gelijk allemaal naar mijn huis slepen als ik die foto's zie!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:25

Aryana schreef:
@Sweetgirl1

Heel veel geld in Iris gestoken of wat ze eventueel voor andere paardjes heeft betaald?

Een hoefsmid, wormenkuur, ontluizingsmiddel kost toch geen honderden euro's?

Bloedonderzoek + medicatie, nogmaals bloedonderzoek en medicatie, HS die elke 4 weken voor Iris kwam en voor haar veulen die door de verwaarlozing 375 dagen is blijven zitten vanaf zijn geboorte 22 April elke twee weken om hem op de benen te helpen. Ontworming na ontworming...ja ja en niet om de 3 maanden maar om de twee weken en daarna maandelijks. Iris eet door haar vreselijke wormbesmetting 4x zoveel als het gemiddelde minipaard om haar op gewicht te houden. Oh en de entingen waarvan iris er geen enkele heeft gehad en dan praat ik nog niet over de brandstof kosten die ik steeds weg rij om op de kliniek te komen. ;)

Even voor de duidelijkheid, de kosten maken mij niks uit, wij hebben dit gedaan om iris en haar veulen te helpen en als het nog eens zo komt dan doe ik het met alle liefde weer maar nu in dit geval, met de mogelijkheid die Gea mij nu gegeven heeft door dit topic te openen doe ik wel mijn verhaal....waarom ? omdat het duidelijk is dat Gea doorgaat met haar wanpraktijken en nog steeds durft te beweren dat ze gek van haar dieren is en er goed voor zorgt! Dat is de enigste reden niet meer en niet minder dan dat. ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:31

IlonavB schreef:

Daar heb je ook een punt Ilona, we hadden ze ook beter kunnen laten staan maar ja...als je daar bent en er staat een paardje wat van ellende aan elkaar hangt, met dode ogen die duidelijk hulp nodig heeft dan wordt het opeens iets anders. Ik ben wel voor de bijl gegaan, vanuit mijn liefde voor dieren kon ik niet anders dan dit meisje daar weg te halen met de winter op komst en een baby onderweg, ja mijn zwakte maar wel vanuit een goed hart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:38

quera schreef:
Annickkii schreef:
Ik TEM!
Wat de waarheid van het verhaal ook is, punt is duidelijk en totaal off topic, maak dan een speciaal topic er voor aan als jullie daar behoefte aan hebben.

De waarheid is te zien op de foto's toch ;)

Wat heeft deze reactie voor toegevoegde waarde?
Ik TEM omdat dit off topic is en niet omdat ik wel of niet wat vind van wat er gezegd word.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:45

Jou reactie heeft toegevoegde waarde :D als je temt hoef je dit niet te melden. Je gaat dus nu zo hard zelf offtopic .

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:50

Ik heb met tranen in mijn ogen het verhaal van Iris gevolgd.
Allereerst Bassenqua geweldig dat je Iris een mooie nieuwe start hebt gegeven. TOP ;)
Bassenqua jij hebt met Iris wel bewezen hoe goed jou hart is. nogmaals TOP.

Ts moet zich diep schamen om de paardjes zo te verwaarlozen en het ook nog allemaal af liegen.
Ze heeft overal wel een antwoord op klaar lijkt wel.
Alleen betwijfel ik of het de waarheid van haar is.
Ik zie het ook donker in voor de pony's nu de winter voor de deur staat.

fijn dat een aantal mensen haar "in de gaten" houden en de Db zonodig er naartoe sturen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:51

Brr wat een vreemd en naar verhaal zeg.. Zou toch bijna in de trein stappen om met eigen ogen te zien of het daadwerkelijk zo slecht is als wordt omschreven.. Dat zou namelijk echt verschrikkelijk zijn :n

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 12:53

Laat maar gaan quera, niet iedereen wil het geloven en ja...dit is offtopic, ben ik me degelijk bewust van maar ja...in dit geval heb ik mijn kans gegrepen een serieuze waarschuwing aan alle bokkers te geven. Als er 1 persoon is die hierdoor haar/zijn paardje niet verkoopt aan Gea omdat ze op de hoogte zijn van haar praktijken dan neem ik alles voor lief, waarschuwing, permanente ban or whatever, dan is er in ieder geval 1 dier wat een hoop ellende bespaart blijft.

Ik had de behoefte niet om er een apart topic over te openen omdat Gea dan niet mee praat, dat had voor mij weinig zin. Ik heb 15 maanden gewacht op deze kans en ik heb hem gegrepen. :o

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:06

Wow pittig en das nog erg zacht uitgedrukt..heb het topic van Iris gevolgd en viel van verbazing in verbazing en nu is Bente ook te zien.

Weet je Bassenqua..don't worry..mensen die bij haar langs zullen gaan en een paardje willen aanschaffen, zien meteen dat het zwaar beroerd is..en zullen mensen een melding maken. Eens zal deze dame gestopt worden met haar praktijken en tot die tijd hoop ik maar dat men die daar langskomt een melding maakt.

Tv max stond aan hier, er was reclame voor de dierenbescherming..2 verwaarloosde mini's in beeld..moest gek genoeg nog aan jullie denken..of het om dezelfde stal zou gaan..zelfde wormenbuikjes en viltig en zo mager..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:08

hmmm amy, zou bést eens bij gea kunnen zijn..........................., ach nee toch niet, die heeft er wel meer dan twee ;(

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:10

zit hier even mee te lezen! en heb eens op haar website gekeken!
pff ik weet het echt niet als ik in de buurt zou wonen zou ik best wel eens stiekem een kijkje willen gaan nemen!
eerlijk gezegd geloof ik de verhalen van Bassenque eerder dan van de TS!

zag even off topic dat bij de ponys hetzelfde paardje zowel als merrie als als hengst te koop stond???
tenminste de foto was hetzelfde!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:10

Wat aanpakken van verwaarlozing en dergelijke betreft zou Nederland een voorbeeld mogen nemen aan landen als de VS, dáár wordt je tenminste gestraft als je paardjes er zo bij staan en krijg je niet eens 300 waarschuwingen..

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:16

smee, helemaal mee eens, en in amerika word mensen die telkens de fout ingaan een verbod op het houden van dieren opgelegd, héél goed vind ik dat

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:18

ja kijk ook van die programmas en in amerika zijn ze er heel strikt op! en terecht!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:21

tylando schreef:
ja kijk ook van die programmas en in amerika zijn ze er heel strikt op! en terecht!

Ja animal cops housten enzo !

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:23

jep vreselijk om naar te kijken maar wel heerlijk als je op eind ziet hoe die beestjes opgeknapt zijn!

( in meeste gevallen dan )

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:24

tylando schreef:
jep vreselijk om naar te kijken maar wel heerlijk als je op eind ziet hoe die beestjes opgeknapt zijn!

( in meeste gevallen dan )

ja vind ik ook !