[ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: [ICAMH] Springflingshow open voor alle rassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:34

ik?

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:41

je bent welkom hoor!!!

wat ik van een check vind LIEVER NIET DAN WEL!
ik rijd mijn paardjes zonder en pas mijn chek aan op het paardje als je hem goed instelt kun je er goed mee rijden!
je paardje moet dresuurmatig goed lopen en dan stel je je check in!

bij single pleasure wordt het chek gebruik iets anders maar denk dat er weinig mensen komen in de single pleasure !en die komen die weten wel hoe en wat!

hoop dat het niu duidelijk is wat ik vaneen check vind!
amha regels zijn regels
Laatst bijgewerkt door minidriving op 14-12-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:42

oh ja ik kies vaak voor een side-check omdat hierbij je je paard het minst hinderd

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:48

Sappos schreef:
Meer in de zin van ik heb geen check, hoef ik die ook niet aan te schaffen en vind het nog altijd onzin dat het verplicht is.

Ik heb ook geen check maar ga er wel een aanschaffen omdat ik toch vaker mee wil rijden. Alleen op de Springflingshow wil ik al drie menrubrieken mee rijden dus die aanschaf is dan al de moeite waard naar mijn mening. Een check kost je ook de kop niet.

Als je zoveel regels onzin vind waarom wil je dan uberhaupt mee rijden?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:57

Ik heb geen check nodig en denk dat het in die zin mijn paardje enkel hindert omdat hij het niet gewend is. Ik heb het liefst zo min mogelijk poespas aan mijn paardje dus als het niet hoeft dan liever niet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:03

Volgens mij denken wij er allemaal zo over.

Je kan toch trainen met de check? Dat moeten we toch allemaal?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:06

Dat kan inderdaad maar aangezien de AMHA regels nageleefd worden en ik met ijzers niet welkom ben houdt het hier voor mij op. Heb geen zin om dan maar met 1 pony te gaan en mijn beste pony thuis te moeten laten

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:09

Ja dat is natuurlijk een keus die je zelf moet maken.

Ik kom waarschijnlijk ook maar met 1 paardje, dat maakt het voor mij niet minder leuk. Daarnaast gaat het toch ook niet om het winnen maar om het plezier?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:10

Ik kom ook maar met een pony, het gaat er toch om dat je een leuke dag hebt? Winnen daar ga ik niet eens vanuit, voor ons is het het eerst dat we uberhaupt aan zoiets meedoen. Mijn andere shet blijft ook thuis omdat ze ijzers heeft. Nu neem ik een vriendin en haar pony mee. Wel zo gezellig :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:12

Nee ik ga uiteraard voor het winnen :+ Nee ik zou het super vinden om hem mee te nemen want hij kan echt alles en het lijkt mij ook super, zou nog liever de andere thuis laten := Het gaat mij ook niet om het aantal maar heb geen zin om met 1 te gaan als ik er 2 kan doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 14:14

Sap: Als je met ijzers zou mogen rijden (show is non aproved, en een promoshow, dus mijn inziens mag er dan best op een aantal regels uitzondering gemaakt worden) kan ik wel aan een check komen die je kan gebruiken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:16

Ik kan er drie meenemen maar als ik er maar plek heb om 1 mee te nemen ga ik echt niet de show daar voor laten schieten.

Maar goed als jij het niet leuk vind met 1 moet je gewoon thuis blijven natuurlijk

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:20

ik kom met jong paardjes en met weinig of geen ervaring de ideale show om de paardjes ervaring op te laten doen ga niet van hoge plaatsingen uit maar voor de ervaring

en natuurlijk voor de gezelligheid

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:22

Nelson:
Jumping
Halter Obstacle
Driving
Obstacle driving
Liberty

Showmanship en Reinsmanship kan iemand mij dat uitleggen?

Blaze
Driving
Halter Senior Stallions
Liberty
misschien Color

Ik wil genoeg klasses meedoen dus als er een uitzondering wordt gemaakt ben ik er gewoon (en Buckje ook hoogstwaarschijnlijk)

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:33

lian reinsmanship is ook leuk voor jou om mee te doen gaat om menkunde

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:34

Minidriving (ik neem aan Susan := ) Ik ga ook met een jonge van dan net 4 jaar en mijn dan 6-jarige die al wel wat meer gewend is maar qua showen nog niet veel gedaan heeft. Puur voor een gezellige leerzame dag

minidriving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:39

leuk hoor dat is ook de bedoeling van deze show
kennismaken met het showen op de amerikaanse manier!

ik maak gelijk gebruik om met het jonge spul ervaring op te doen
oh ja hihi en weer gezellig op een show te zijn

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:51

Sabine: Ik doe (net als heel veel anderen) heel veel moeite om aan alle regels te kunnen voldoen om mee te kunnen doen.

Ik ga leren met een check te rijden, zorg dat ik een check heb met bijbehorend hoofdstel, wij zorgen voor een nieuwe sulky die aan de regels voldoet, enz.

Dan zou jij geen moeite hoeven doen voor een oplossing voor zo'n simpel probleem als je ijzers. Ik zou het persoonlijk dus belachelijk vinden als je dispensatie krijgt.

Iedereen moet zijn best doen om zijn zaakjes voor elkaar te hebben om mee te kunnen doen, dat zou voor jou net als voor alle andere moeten gelden lijkt mij.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:52

minidriving schreef:
lian reinsmanship is ook leuk voor jou om mee te doen gaat om menkunde

Ja hier wil ik ons ook voor opgeven! Lijkt me super leuk.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:57

Zo te horen gaat het best druk worden..

We hebebn vorige keer aan niet zo heel veel klasse's meegedaan maar het was wel erg leerzaam. Iemand uit de jury heeft ons achteraf nog wat dingen uitgelegd en ook wat mensen die al langer in de mini's zitten hebben wat tips en trucs gegeven.

Ik had alleen het idee dat er niet zoveel niet amha's waren maar dat blijkt nu achteraf heel erg meetevallen. Zal nu eens wat beter in het boekje kijken tussendoor.

Regels waar iedereen het nu over heeft heb je overal. Als je aan een bepaalde sport mee doet moet je je ook aan die regels houden, dat heb je overal in sport met dieren maar ook team sporten etc.

Met een grullo kleurig paardje zou ik aan de kleur klasse mee mogen doen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:06

Een goede, duidelijke uitleg is altijd heel fijn inderdaad! Had ik op de keuring afgelopen jaar ook, daar kan je dan echt wat mee.

Geen idee waar een grullo hoort.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:11

stef schreef:
Sap: Als je met ijzers zou mogen rijden (show is non aproved, en een promoshow, dus mijn inziens mag er dan best op een aantal regels uitzondering gemaakt worden) kan ik wel aan een check komen die je kan gebruiken

Nope, de organisatie heeft al aangegeven (zelfs hier in het topic) dat de AMHA regels nageleefd worden ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:20

:evaw:

Lian volgens mij heb ik dezelfde problemen hoor maar daar komt ook nog eens bij dat ik ijzers heb terwijl deze niet toegestaan zijn en ik ga mijn pony niet laten lijden omdat IK per se een show wil rijden
Ik heb ook geen geschikte wagen
Ik heb geen checks
Ik heb een showtuig maar dat past niet op de wagen
Dus ga niet zeggen dat ik me niet aan probeer te passen!

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:09

Ik kan me best voorstellen dat het voor iedereen even wennen is al die regels. Maar de enige dispensatie die wij geven is dat het paardje nu een keer geen Amerikaans papier hoeft te hebben. En dat is het. Dus is het voor iedereen heel duidelijk. En ja ik vind het jammer dat er dan mensen niet mee kunnen doen. Maar misschien zijn er wel mensen die teveel paardjes hebben en niet kunnen kiezen welke ze mee moeten nemen. En kun je met die mensen wat overleggen. Jullie hebben nu nog een half jaar de tijd om dingen te regelen, lijkt me een redelijke tijd. Je kunt zelfs nog een paardje voor de kar beleren ;). Ik heb met minidriving (Susan Bijl) afgesproken dat vragen over het aangespannen door haar zullen worden beantwoord, en overige vragen kunnen jullie aan mij richten. En verder kunnen jullie natuurlijk de regels in het amha rulebook lezen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:16

rose68 schreef:
Maar de enige dispensatie die wij geven is dat het paardje nu een keer geen Amerikaans papier hoeft te hebben.

En daar zijn we allemaal super blij mee denk ik zo +:)+