[EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:15

heb juist heel het topic gelezen,
echt heel tof van je wat je allemaal voor dat ponietje gedaan hebt! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:22

ZiekieLove schreef:
Lynn_Nikita schreef:
waarom een shetje dumpen als je bij de slacht er geld voor krijgt

die is waarschijnlijk ergens tussen de draad door gekropen en de eigenaren hebben hem nog niet gemist

zelf ook al eens 2 shethengsten gevonden in mijn weiland, waarvan de eigenaar zich pas laat gemeld heeft
niet iedereen komt 3 keer per dag bij zijn paarden, en zeker als je meerdere hebt, mis je er niet meteen 1

wel een leuke aftekening heeft die, en super dat je hem opvangt. Maar ik ga er niet vanuit dat als na 2 weken zich een eigenaar meld, je hem mag houden en de eigenaar pech heeft

Volgens mij waren dat mijn pony's(die snachts blijkbaar vrij waren gelaten, merk je niet echt als je slaaptxD en heb toen pas later kunnen melden omdat ik in weert op school was en mijn ouders allebei aan het werk waren hebben we toen de vorige eigenaar naar jullie toe gestuurd dus 'pas laat gemeld' valt harstikke mee aangezien we er wel iemand anders naartoe hebben gestuurd dezelfde dag nog...xD

Edit: gefeliciteerd met je nieuwe pony! leuk dat hij nu toch een fijn tehuis heeft!

Lynn_Nikita @ [PP] vanmorgen ineens 2 shetlanders in mijn weiland staan...

dezelfde dag wel ja, maar zat ook een aantal uren tussen het vinden en het terugbrengen in
we hebben ze namelijk zelf terug moeten brengen, toen eindelijk de eigenaar achterhaald was, omdat niemand van jullie wegkon, maar dat ik ook al paar uur te laat was om mijn winkel te openen, boeide de politie niet

en vrijgelaten is niet bewezen, ze zaten met een touw aan een paal vastgebonden bij jullie,,,,, touw hing nog aan hun vast toen ik ze aantrof
de paaltjes waren omgetrokken toen we bij de wei kwamen om ze terug te zetten

poes

Re: [EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:32

Hihi wat schattig dat je hem toch maar gekocht hebt :) Leuke ending aan het verhaaltje zo :)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:44

Gefeliciteerd!
(pas wel op hé! als je ze eenmaal hebt raak je verkocht aan het ras en moet je er gewoon meer kopen :')

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:03

Heb het hele topic net even gelezen, wat een mooi verhaal zeg en wat fijn dat je hem uiteindelijk toch hebt gekocht, echt super en vooral dat hij zich al weer direct zo thuis voelde bij je, dat is toch ook heerlijk om te zien en dan is het geld ook niet meer belangrijk toch, weegt niet op tegen zo'n gezicht en gevoel!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 11:10

@ Marlies: ha ha ik ben Shadow nog niet vergeten, maar ik denk dat ik nu de shetlander wel anders zal gaan leren kennen dan van 1 keer per week lesgeven.

ik zal even een update geven: het gaat heel goed met hem Gelukkig lijkt ie niet dominant te zijn en kan ie goed overweg met mijn anderhalf jaar oude welshruin. (daar was ik namelijk wel een beetje benauwd voor)

Hij lijkt te denken dat ie weg moet telkens als er iemand op de wei komt, dus ik ben hem nu met appeltjes en andere dingen aan het overtuigen dat het echt goed is. Hij sluit zich nu nog een beetje af, maar het zal in de loop der tijd vast goed komen.

hij is eigenlijk heel lief en voorzichtig, maar ik denk dat er nooit veel mee gedaan is. Hij hinnikt erg schattig, tis meer een soort geknor :D.

Ik hoop niet dat ze verslavend zijn...

Ik heb wel al in het 'Show je Shetlander' foto-topic naar de andere shetlanders gekeken en als je dan zo ineens zo'n diertje zelf hebt, wordt het wel ineens anders! Wat een mooie shetlanders lopen er rond, eigenlijk!

Manddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:15

Ik hb het topic doorgelezen..
Wat een verhaal!
Gelukkig wel met een happy-ending.
Veel plezier met m