Premiekeuring Dalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

Re: Premiekeuring Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:04

komt ook wel goed, gaan we voor!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:48

nog even eenv raagje welke haartjes knippen jullie zoal bij de shetlander? zowieso de oren en staart (bij oudere) maar ook de neushaartjes, halshaartjes, ooghaartjes, haartjes die over de hoef komen?

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:03

(kroonrandhaartjes???) :P

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:48

ja kan wel dat het zo heet _O-

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:50

Ik knip altijd alleen de oortjes en onder de kin (de baard zeg maar niet die voelsprieten hoor), verder eigenlijk niets tenzij ze onder hun buik nog wat storends hebben.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:59

Ik heb de buik-baard van Caya van de week er al ff afgehaald. Ze had van voor tot achter een rand haar van ong 5 cm lang hangen, was echt geen pan :P.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:08

okii
trouwens gister hebben wij die van ons opgehaald die zagen er veel te goed uit (te dik) en helaas had de enter een stukje van de manen weg geschuurd heel zonde want ik vond al dat ze vrij weinig had. Vanavond de veulens even vastgezet aan het hek en de mamma's aan de andere kant het is wel grappig om het verschil in veulen te zien de ene stond vrij rustig terwijl de andere op en neer aan het gaan was.... ook heeft de ene geleerd om te bokken ook heel soms op mij dus dat leren we even snel af!!!! maar je kan wel merken dat ze heel schuw nog zijn alleen als je op je hurken gaat zit ontspannen ze wat als je omhoog gaat is het alleen maar tegenstribbellen enzo
ook is te merken dat ik de ene vroeger al iets meer in de handen heb gehad en pootje optillen enzo want dat wil de andere haast niet hihi
mijn voornemen is nu om ze 2x per dag aant touw te zetten want er moet nog wel even heel wat veranderen zo word het namelijk rodeo :P

wahah beetje lang verhaal maar wilde jullie dit even vertellen :P Komen jullie vast wel bekend voor marieke en dennis?
Laatst bijgewerkt door liiisette op 05-08-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:10

das overal elk jaar hetzelfde denk ik... het duurt ff en dan heb je ook wat. wegknippen kun je beter nu doen dan een dag van te voren. dan staat het zo 'recht'

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:11

Komt mij idd wel bekend voor. Het wisseld ook per veulen hoor. Vorig jaar had ik een super makkelijke en een stresskippie (nu een jaar later is dat verschil er nog steeds) terwijl ze de zelfde opvoelding gehad hebben.
Van de 3 nu heb ik ook 2 lastige en 1 super makkelijke.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:12

hoe bedoel wat ik dan moet gaan weg knippen?
ik wil he tjuist gaan camoufleren dat doen we ook elk jaar met petrianne die heeft ook zo'n stuk wat ze mist zegmaar en wat nauwelijks aangroeid :(

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:13

nou, als je staarten af wilt knippen kun je dat beter een week van te voren doen, net als oortjes en baard, want anders lijkt het zo recht afgeknipt... maar het vangen is vaak lastig das het punt...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:15

oh dankje dats idd een hele goede tip

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:55

Ja, haha, het vangen dat is het juist he? En ik wil ze in het land niet met een halster laten lopen dus doe het steeds weer af maar goed, we hebben wat voortgang want gisteren hebben we onze Casanova gepakt (niet eens echt gevangen) en die heeft aan het touw gelopen!!! Dat is dus nr. 3!! nog twee te gaan haha. Charlie is trouwens wel heeeeeeel erg lief hoor, echt een scheetje, maar idd, nog wel wat schrikachtig. Charissa is echt een haasje, die zetten we van de week even met mama op stal en dan halster om, tja, ze zal er toch aan moeten geloven, ze moet echt mee! Belle Fleur van vorig jaar was ook zo, die konden we echt nooit meer krijgen. Die heeft nu wel een halster om en dat gaat ook niet meer af hoor! Maar echt leuk is dat niet, ik weet niet wat er met haar is, zit er gewoon echt in, want ze heeft nooit wat naars meegemaakt hier. Er zit echt verschil in qua karaktertjes.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:03

haha wij hadden vorig jaar bonita op een gegevenmoment was daarbij de knop om en liep ze (nu nog steeds) als een oud wij achter je aan.... heel speels is ze die kunnen we met gemak meenemen op de keuring hebbenwe geen problemen mee hihi

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:19

Hallo :wave: Hier denice en lisette haha vanavond hebben we voor het eerst de shetjes uit elkaar gehaald :D we gingen met de oudere merrie's naar het weiland lopen om yuki's deken te verwissellen en daarna terug langs de manege (de stroomruiters) en gingen we met ze springen :Y) echt schitterend!! :D hihi Morgenvroeg weer krijgen ze weer wat meer conditie 8-)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:00

lachen man, gefeliciteerd met je 4e plek! mijn vriendinnetje was 4e dress L2 klasse C gelderland en flevoland

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:32

niels, mijn broertje wil me brengen, en wil daar gaan vissen hebben ze daar vijvers? en rijdt me dan weer terug, maar ik wil het echt de hele dag mee gaan maken! kheb er zo'n zin in!!!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:33

hoelaat begint dat geintje daar? half 9 of 9 uur..

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 13:26

Oh femke wat geweldig!!! Het begint om 9 uur. En ik denk dat je marieke even meot vragen ivm. de vijvers of eventjes de stalhouderij op moet bellen die kunnen het je vast vertellen ;) wij hebben in beilen wel een stuk waar je mooi kan vissen enzo!!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 13:26

Arvanti_haf schreef:
lachen man, gefeliciteerd met je 4e plek! mijn vriendinnetje was 4e dress L2 klasse C gelderland en flevoland

dankje!!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:34

Ik moet even iets heel leuks vertellen :D Wij zijn stappen vooruitgegaan met onze veulens!! vandaag eerst met de shetjes gesprongen en daarna gewassen, geknipt enz. toen moesten we even naar het weiland dus de veulens maar mee genomen nou echt top we zijn aangekomen!! denice liep erachter met zweep ~~}> en die tikte ze door maar het ging echt super!!! ze werden opslag veel makkelijker dus een hele vooruitgang!! *\o/* Op naar zaterdag :D :j

Marieke hoe gaat het bij jou??

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:58

Hier niet geweldig hoor, ze zijn gisteren wel allemaal bekapt en een deel is geknipt, er zit dus schot in de zaak! Maar nog wel even veel oefenen deze week. Qua conditie vind ik dat ik ze er wel goed voor heb staan, dat is ook al heel wat he? Die van jou ook??

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:40

conditie vind ik lastig te zeggen om eerlijk te zijn... ze zien er goed uit dus hoop ik dat het goed genoeg is zegmaar

Ik heb het programma boekje ook thuis nu :D wat ik raar vond was dat susanne nu opeens grote maat is terwijl ik d8 dat het middenmaat was maja het komt vast wel goed,,, voordeel dat ze bij elkaar in zitten is wel dat we kunnen kijken wie er beter is _O-

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:48

Er stond trouwens ook een fout in... Ons ene veulen heet Celesta en niet Celeste
of ik die fout heb gemaakt of hunw eet ik niet zou het nog wel even na zoeken heb nog wel een kopie van inschrijffing d8 ik ;)

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:55

Ik heb vanmidag Bella Lisa en Belle Fleur onder handen genomen, wat een plaatjes kwamen er onder die berg klitten vandaan zeg. En Lisa is denk wel de jaarling die de meesten manen heeft hoor, wat een bos zeg. En ze is mooi!!!! Lisa zit bij Blossom in de groep. Blossom is ook erg mooi maar ik denk dat Lisa voor haar gaat staan hoor!

Kan een klein typefoutje zijn natuurlijk, Celeste. Van de oudere pony's gaat alles automatisch via het computersysteem dus dan krijg je echt de gegevens die bij het stamboek bekend zijn. De veulens gaat echter nog handmatig.