Ja, Willem heeft het nooit eerder gehad maar sinds kort aan beide kanten van zijn buik een kaal plekje (nog geen wondje). Ik smeer het dagelijks in met een verzorgende lotion en heb twee lamsvellen bontjes gekocht (eigenlijk voor de neusriem) die ik aan de singel beide kanten heb gedaan. Werkt echt perfect!
Hij heeft deze lente ineens een heel gevoelig huidje (ook bij het halster enz). Misschien door verharen ofzo, geen idee.
Ja alf had het tijdje terug ook, ook kaal stukje. Stukje lager als bij Willem. Smeerde het in met uierzalf om soepel te houden. Daarna geen last meer gehad
Hier geen last van, vorige jaren wel eens gehad. Komt vaak voor bij pony's die geschoren zijn en verharen, niet te strak aansingelen, vet houden (vaseline oid), verzorgen (lotion) en evt zoals Susanne een (lamsvel) bontje gebruiken. Meestal is het weer weg als ze volledig naar zomervacht verhaart zijn.
Susanne
Geplaatst: 10-05-17 11:06
Zit er misschien een velletje dubbel onder de singel? Even de benen naar voren strekken met je hand kan dat verhelpen.
Bij mijn vorige tuigen dat Switch hier ook altijd last van. Reed altijd met een singelhoes van Ideal. Dat werkte perfect. Nu ik m'n nieuwe tuig heb heeft hij hier geen last meer van.
Zal komende dagen niet veel reageren of bijlezen. Mijn stiefvader is gisteravond overleden...
Een bontje heb ik inderdaad al gekocht.... mag je hier mee starten op wedstrijd? De komende dagen, geef ik het sowieso maar eventjes rust, geen singel om. Dan maar eventjes een paar daagjes longeren
Mandyy
Geplaatst: 10-05-17 12:34
Linsey1998 schreef:
Toliene heeft 2 singelwondjes.... dus al een bontje gekocht, en de komende dagen maar even geen singel om. Hebben meer mensen hier last van, of last van gehad?
Last van gehad, maar heb twee singelbontjes en dat helpt goed. Eén is op maat gemaakt door Ayla uit het topic.
Mandyy
Geplaatst: 10-05-17 12:35
Linsey1998 schreef:
Toliene heeft het meer hier [ [url=m/8na5DD.png]Afbeelding[/url] ]
Gecondoleerd patty! Neem je tijd en als je een keer iets wil vertellen hoef je je echt niet rot te voelen dat je niet hebt bijgelegen of wat dan ook. Gewoon weer even binnenvallen!! Heel veel sterkte.
Gecondoleerd patty! Neem je tijd en als je een keer iets wil vertellen hoef je je echt niet rot te voelen dat je niet hebt bijgelegen of wat dan ook. Gewoon weer even binnenvallen!! Heel veel sterkte.
Inderdaad. Neem je tijd Patty en voel je niet verplicht tot iets