35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:28

Hiep hiep hoera vandaag is star 5 jaar

Afbeelding

Ik heb voor de rest ook alles heel simpel.
Voor mijn mini heb ik een zelfgemaakt paars halstertouwtje.
Een roze voor star en voor ozzy een lichtblauwe en zwarte.
En voor star heb ik laatst een regendekentje verdient omdat ik iemands tinkertje had bekapt.
Die ik ooit bij haar kreeg dat ik haar kocht was veel te groot
Afbeelding
Deze kreeg ik

Afbeelding
En dit was de tinker die ik had bekapt

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:30

Afbeelding

jecco_ellen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:33

Hihi dank je

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:32

Van harte gefelicteerd ellen!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:46

Dank je antheman

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:40

Van Harte Ellen :)

Vandaag voor het eerst even in de bak gereden, ging goed, het hobbelt alleen wat meer dan op de weg.
Kon merken dat Kyara het ook zwaarder vond en dus maar een kwartiertje gereden.
We zijn bezig geweest om te proberen het bankje iets te laten kiepen, maar er was geen beweging in te krijgen ondanks dat we de bouten los hadden, eruit halen durfden we niet uit angst dat we ze er niet weer in zouden krijgen.

Heb zakjes zand achter aan het bankje gehangen maar kon niet merken dat het iets deed.
Wordt vervolgd :)

Wil morgen even met haar naar het bos een ritje maken.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:57

Dank je ulfeino.
Goed bezig, is nogal een gedoe zeg dat afstellen..

Vandaag de shetjes verzet. Heb ze apart staan van de 2 groters.
Want het is nog niet helemaal af hier thuis.
De shetjes staan in de tuin.
En de groters in de paddock.
Die krijgen hun hooi in hooinetten langs het hek met grote rubberen tegels eronder.
Ik moest de shetjes verzetten omdat we 2 grote esdoorns hebben staan en dat weitje zit net onder die 2 bomen.
Voordat het straks gaat waaien en de bladeren vallen..

Maandag mijn nieuwe tuig uit proberen. Ze legde van de week een paar x haar tong over het bit met het nieuwe tuig. Ws wat te los.
Volgens diegene waar ik les van had die dag (rechtrichten) kon die niet strakker.
Maar ik denk het zelf van wel.
Zal het maandag wel horen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:11

Lijkt idd wel een iets te laag hangend bit Ellen, eigen gevoel volgen en uitproberen is volgens mij toch vaak het beste.

Het ritje wat ik vandaag wil maken is ong. 6 km, moet even afwachten of we overal langs kunnen met de tweewieler, of er geen paadjes zijn die met paaltjes afgezet zijn op 1 mtr., want dan kunnen we er niet tussendoor.

Heb vanmorgen haar manen geknipt, ze werden weer behoorlijk lang, alleen vind ik ze na het knippen altijd zo lelijk :(, moet eerst weer een paar weken overheen voordat het weer mooi valt.

Hier geweldig mooi weer, geen wind en een strakblauwe lucht, vanmorgen eerst met laaghangende mist, prachtig gezicht.
We mogen van mij dit weer houden tot volgend voorjaar :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 14:50

Het ging vanmorgen niet zoals gehoopt, konden het bos niet in, verboden voor ruiters, smalle doorgang en een wildrooster :(
Had het kunnen weten onze gemeente is anti paard :(
Toen daar maar een stukje over de weggereden en wat foto's en filmpjes gemaakt.

Onderstaand een filmpje, heel erg graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden en wat misschien nog niet in orde is.
De tweewieler is al wel beter in balans, onder het rijden zag ik regelmatig dat de lamoenen in de lichtogen bewogen, nog niet dat ze er acht los in zaten, maar ook niet dat ze lichtogen op en neer gingen onder druk van de lamoenen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:55

Ziet er al heel goed uit hoor, niks op aan te merken

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:15

Dank je Ellen

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:34

Hoi allemaal, lekker weer bijgelezen van al jullie posts en mooie foto's en filmpjes. Leuk hoor dat iedereen zo aan het mennen is. Hier gaat het ook met veel plezier, maar heb toch weer plannen. Ik vraag even jullie hulp omdat ik op zoek ben naar een wat grotere spanmaat voor Fristy. Willen jullie me tippen als jullie iets passend te koop weten staan? Ik speur alle sites zelf wel af, maar het is een beetje een zoekplaatje dus ik hoop dat er ergens iets staat waar nog geen advertentie voor is. Fristy is 1.07 en een onbekende kruising. Hij is niet moeders mooiste maar wel heel fijn in het aangespannen werk. Bubbles waar ik m nu mee aanspan is 1.02 en het verschil is me toch te groot in de dressuur en vaardigheid. De spanmaat mag naast pintaloosa of appaloosa ook zwartbont of schimmel/fewspot zijn. Hoeft nog niks te kennen, we betuigen zelf. Pony's staan bij ons aan huis, we trainen buiten over de weg en in het bos, we gaan wekelijks naar een menles. Verder heel soms een onderling wedstrijdje maar geen wedstrijdambities. Pony's staan overdag op de wei en snachts op stal. Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:28

Daar ben ik ook weer even! Heb niet alles doorgelezen (te veel blz gemist) wil toch weer proberen om een beetje actief mee te doen hier. Ben herstellende van een burn-out dus vandaar dat ik er de laatste tijd niet geweest ben.
Met Rhana gaat het goed. Heb wat gezeur gehad met verzorgsters en hoop nu de naald in de hooiberg te hebben gevonden.
Hoe gaat het hier met alle mini's?

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:23

Ik wil gewoon even kwijt, dat ik al de vanaf woensdag tot nu aan het genieten ben van de combinatie van het prachtige weer en mijn super geweldige paardjes!!!
Ik voel me zo dankbaar dat ik Spyke en Denzel in mijn leven zijn, nogmaals ik geniet zo van ze, grondwerken, wandelen of gewoon al bij ze zijn, ik geniet, geniet, geniet!!!

:) :) :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:48

Daar wordt je toch blij van! Leuk om te horen dat je zo aan het genieten bent! Hier nog 1!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:45

Ik vind het wel een hele leuk pony prairiewolf. Hoop dat je een leuk pony'tje kan vinden.

Hier nog 1 aan het genieten.
Vandaag al om kwart over 6 richting de vereniging.
Dus had mijn jongste dochter (van 2en en half) mee. Anders moest ze wel heel vroeg naar bed.
Ze vond het erg leuk om te kijken.
En Star deed het weer erg leuk.
Wel jammer dat het weer zo vroeg donker wordt..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door de waterbak

Afbeelding

En na afloop nog even op de foto samen
Afbeelding

Afbeelding

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:26

Gave foto's jacco_ellen! Heerlijk zo met je pony aan het werk. En super dat de kids zo meegenieten. Als het goed is gaan wij vanavond ook weer!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 10:46

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:23

YES YES YES,

mijn eigen HCA en mini tuig is een feit :D
Hoe blij kun je zijn...

Kon hem nu tweedehands overnemen van een bokker en die kans heb ik gegrepen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 08:30

ohhhhh gaaf zeg Haf Sjakie !!

dat vraagt om een foto he :-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:29

haf_sjakie schreef:
YES YES YES,

mijn eigen HCA en mini tuig is een feit :D
Hoe blij kun je zijn...

Kon hem nu tweedehands overnemen van een bokker en die kans heb ik gegrepen.

Wat leuk! Maak je snel een foto?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:42

Wat gaaf! Veel plezier ermee! Enne idd wel foto's showen hé haha.

Rhana heeft wat buikpijn en heb de boosdoener gevonden: eikels... verder gaat het goed met haar en is ze helemaal op d'r plekje hier

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:59

Prairiewolf: succes met zoeken
Idylle: beterschap, burn out is niet leuk, maar rustig aan
Haf_sjakie: dit weer mogen we van mij tot volgend voorjaar houden, dan kun je lekker genieten van je HCA (foto!) :)
Ellen: super leuke foto's

Vanmiddag Kyara weer onder het zadel gehad, Elina wilde graag een Bixie proefje oefenen, een AA proefje gepakt, eerst een keertje helemaal in stap en toen in draf.

Er was duidelijk vooruitgang met afgelopen maandag.
Vind het wel belangrijk dat ze haar nu goed doorpakt en ook even goed doorrijdt en pas stopt als ze het goed doet.
Zijn een klein halfuurtje bezig geweest en dat was ook meer dan voldoende, ze had het zweet achter de oren :)
Toen lekker even geborsteld en opstal gezet met hooi en brokjes, voer haar sinds 2 weken Marstall Force en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar heel erg over te spreken ben, ze glimt veel meer dan voorheen en ze wordt er niet klierig van en dat is ook een groot pluspunt.
In de herfstvakantie gaan we even naar Divoza voor een winterdeken, want dan gaat het haar eraf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:41

Ulfeino schreef:
, voer haar sinds 2 weken Marstall Force en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar heel erg over te spreken ben, ze glimt veel meer dan voorheen en ze wordt er niet klierig van en dat is ook een groot pluspunt.
In de herfstvakantie gaan we even naar Divoza voor een winterdeken, want dan gaat het haar eraf.

Hier voer ik al een paar jaar Marstall Force. Ik meng t in de winter met muesli van BioRon ( voor Vliegje natuurlijk maar 3 korrels). Verder voor vulling had ik Fibra, maar nu is er weer een leverancier mee gestopt, dat ben ik zo zat. En de winkel hier op de hoek verkoopt Luzerne van Superfit. Dat vinden ze heerlijk. Luzerne met Superfit dus.

Ik ben een bofkont. Ik heb vorige week een fleece dekentje voor Vliegje gekocht. Die was helaas precies dezelfde maat als die ik al had. Mijn vriendin is gek op Vliegje en shopt graag. Zij had mijn dekentje meegenomen en had wel een regendeken gevonden met een fleecevoering. Dat was nl de deken die ik heel graag wilde. Die kun je nog even een poosje omhouden en kunnen ze mee rollen. Het is een Harryshorse, een merk waar ik verder nooit zo kapot van ben. Hij zit helemaal goed! Ik krijg hem voor mijn verjaardag! Hopelijk gaan we vanmiddag nog even samen mennen. Mag hij daarna zijn deken om. :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 07:43

Gaaf haf_sjakie!
Hoelang moet je nu nog wachten met ze? Want ze zijn nog heel jong toch?

Bij mijn hoofdstel zat idd het bit te los. Hij kon zelfs 1,5 gaatje strakker.
Nu nog de andere dingen afstellen