35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:58

kanniet schreef:
Lengte van de lamoenen, hoogte van de lichtogen en als kers op de taart zou je nog erover kunnen denken om strategisch wat extra gewicht aan de wagen toe te voegen.

Waar denk je dan aan?
Ik bedoel, waar hang ik dat aan en heb je een tip wat ik er dan aan hang?

kanniet

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:15

Moeilijk zo out of the blue te beantwoorden. Woonde ik maar wat korter bij, dan zou ik met plezier eens mee komen kijken....

Als de wagen, na alle mogelijke eerste-keuze aanpassingen nog te zwaar in de lichtogen hangt zou je achter de sulky bv een houder (zak?) met zand kunnen hangen. Dat kun je heel gemakkelijk aanpassen zodat je uiteindelijk het juiste gewicht weet. daarna zou je iets kunnen gebruiken/laten maken wat wat definitiever is.

Als de het lamoen te veel zweeft in de lichtogen kun je dat gewicht voor je voeten kunnen plaatsen.....

Het heeft niet de voorkeur, maar als het niet anders kan. Wat mij betreft beter dat dan de pony én te laten trekken én te laten dragen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:08

Kanniet: aha ik snap het eigenlijk is het geheel een soort weegschaal, je moet even spelen met gewichtjes om e.e.a. in evenwicht te krijgen :)

Ben hier even crea bezig, een oude Anky pad verknipt om daar een schoftonderlegger van te maken :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 18:58

Antheman; gezellig zo met z'n 4en op pad :-)

Kanniet; hahaha ik moest lachen om je post en je maakt me nu wel nieuwsgierig waar jij dan de dag mee begint hahaha
Heerlijk filmpje ook weer !!

Vandaag heerlijk gewandeld met Alfje en hij heeft nog even koe geknuffeld hahaha. Was grappig <3

Net 2 dekens besteld bij de paardendrogist; 1 moet er weer terug maar moet even passen. Een Bucas en een Amigo Bravo. Hoop stiekem dat de Bucas past haha

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:06

Ik denk dat wij hier ook wel in het voordeel zijn met onze van der Mee tweewieler. Die kun je overal verstellen, hoger voor grotere pony's, lager voor de kleintjes, het hele frame kan in een andere positie boven de as gebracht worden, en dat allemaal door enkele schroeven los te draaien en in een andere positie weer vast te maken. Bovendien heeft het ding onafhankelijk beweegbare bomen en een geweldige vering waardoor we elke ondergrond aankunnen zonder dat de pony of wij -onze ruggen- er last van hebben. En daarbij kun je nog alles wat bij een "gewone" tweewieler ook kan. Ik weet niet goed wat bij jullie tweewielers mogelijk is. Het ding is peperduur, maar we ouden zó de keuze weer maken. Ik denk dat onze wagens zo lang meegaan dat we ze in ons testament moeten gaan zetten :-).

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:30

Euhmmm, Ingrid, kan ik wel vertellen dat spaghetti, erwtensoep, hutspot met gebakken ei en dat soort zaken als ontbijt wordt genuttigd als het voorhanden is?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:48

kanniet schreef:
Euhmmm, Ingrid, kan ik wel vertellen dat spaghetti, erwtensoep, hutspot met gebakken ei en dat soort zaken als ontbijt wordt genuttigd als het voorhanden is?

En waarom is dat :)

Ben jaloers op je wagenmogelijkheden!
Idd erg jammer dat je niet om de hoek woont. Had ik al gevraagd waar je woont? :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:52

Gewoon omdat het lekker is?

Ik woon in het smalste deel van Nederland. Als ik voor me spuug spuug ik België in en als ik een steen achter me gooi komt deze in Duitsland terecht. Nou ja, bijna.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:01

kanniet schreef:
Gewoon omdat het lekker is?

Ik woon in het smalste deel van Nederland. Als ik voor me spuug spuug ik België in en als ik een steen achter me gooi komt deze in Duitsland terecht. Nou ja, bijna.

ok :D
Kon zijn dat je geen brood at en dit als vervanger nam ofzo.

Eh ja, dat is wel een eindje weg ja.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:47

Kanniet dat meen je niet whaha dat is ehhhh bijzonder :-)
Maar hee als jij het daar goed op doet :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:06

hhahaha nou je kunt mij ook gerust patat met voorschotelen om 7 uur hoor, of erwtensoep! Ik voel me je mee. Vd Mee wagen... wauw, ja ehh die van mij is een verzorgpony, ik denk niet dat ik manlief zo gek krijg:-)) Maar wie weet hoe de toekomst eruit zal zien!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:32

Brandaaa, met jou wil ik wel een beschuitje ontbijtje eten :D

We hebben voor de van der Mee gekozen omdat vooral mijn man ment, maar hij heeft heel snel last van zijn rug en komt krom van de pijn van een gewone tweewieler/vierwieler af als de tocht wat langer is. Nu heeft hij alles zodanig (ook op maat) dat hij weer met plezier kan mennen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:16

Gezellig! Zie je ons al zitten, met een stamppotje bij het ontbijt hahahaha
Nou eh... ik heb een rugoperatie gehad, zit nog allerlei metaal in en ik heb reuma, dus een goede wagen zou voor mij ook niet geheel onprettig zijn hahaha. Ik moet zeggen dat die caveletti mn rug lekker masseert:-) maar een rit van uren zal er niet bevorderlijk voor zijn denk ik...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:10

Dat jullie dat lusten in de ochtend haha. Dat zou ik er echt niet in krijgen.
Ik heb dan vroeger wel weer een tijd een glas cola light gedronken bij m'n ontbijt, ook raar denk ik hahaa. Doe ik ook al jaren niet meer :-)

Ja goede wagen is fijn. Hier ook iemand met chronisch pijn en veel lichamelijke klachten door teveel ongelukken/verkeerd gebakken lijf. Die goedkope kreeg ik na kwartier al pijn van in m'n lichaam.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:43

Zojuist met Kyara een blokje om geweest (4 km) in stap en draf, ging super.
Kon wel merken dat ze aan het einde een beetje moe werd, ze zweette ook een beetje.

De tweewieler is al wat beter in balans maar kan nog beter, we sleutelen nog even verder :)
Zal eens even proberen met zakjes zand om te kijken hoeveel gewicht er achter aan de wagen moet om minder druk op de lichtogen te krijgen, daarnaast denk ik dat ik even een gaatje erbij laat maken zodat de lichtogen nog een beetje hoger komen.

Heb de strengen op het kortste, nu vind ik wel dat de uiteinden erg lang zijn en in draf steeds tegen de wagen aan tikken.

Heb een heel mooi bokkussen op het bankje, maar ik vind het eigenlijk een beetje te groot, het steekt een eindje over en de zijkanten zijn wat hoger waardoor ze tegen de rugleuning komen en dat geeft een hinderlijk krakend geluid bij het draven.

Vind het wel super leuk om zo met je paardje eropuit te gaan :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:56

We hebben ontdekt dat we door de bouten van het bankje aan de voor- onderzijde en de bouten van de veren aan de bovenkant los te draaien we het bankje naar achteren zouden moeten kunnen kiepen, waardoor er wat meer druk van de menner achterop komt.
Bouten zijn los, maar ik krijg er geen beweging in, moet even een sterke kerel bijkomen :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:25

Grijns. Ik hoop dat het lukt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:44

Vliegje had voor t eerst in zijn leven een zweetdekentje om. We gingen op pad en hij ging zó lekker! Maar hij was wel nat. Dekentje een jaar geleden gekocht, maat 85. Die was nu veel te krap.

Mennen jullie met je kleintje ook met 2 personen op de bak?

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:01

Welkom brendaaa.

Ik heb ook even gekeken of mijn bankje naar achteren kan en dat kan! Stom dat ik daar nooit eerder naar heb gekeken.
Heb nu sinds van de week een ander tuig voor star. Voor pessoa heb ik precies dezelfde. En gebruikte voor star ook altijd het schoftje van pessoa.
Nu nog mijn oude verkopen.
Ik ben er helemaal blij mee, zullen ook nog wel wat dingetjes verandert moeten worden.
Afbeelding

Afbeelding

Dit hangt bv effe te laag
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:44

Mooi tuig jecco_ellen!

Wij gaan idd ook met zijn twee achter enkele kleintjes. Sowieso bij Sieb. Soms bij Jazz, nog niet gedaan bij Abby. Sieb is iets hoger dan 1 meter. Jazz en Abby zijn allebei 95 cm. Abby moet nog wat kracht opbouwen, misschien dat we dan wel af en toe met 2 op de wagen gaan. Eigenlijk willen we met de 95-centimetertjes vooral tweespan gaan rijden.

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 19:30

Alf wil even zijn nieuwe halster showen hoor, komt ie :-)

In de Alf-stand:

Afbeelding

In de 'zucht ik luister nu dan wel even naar het vrouwtje stilstaan stand" :-)

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:58

Jecco: mooi tuig
Kanniet: jullie hebben altijd mooie foto's
Ingrid: prachtig halster

Joustermerke :) altijd leuk, eerst met dochterlief naar de paardenmarkt geweest, wordt van sommige gevallen niet erg blij :(
Het is geen grote markt, met voornl. Friezen. Stond nog een leuk tinkertje tussen, was mijn dochter erg van gecharmeerd een erg lief dier.

Toen bij de kraampjes langs, jeetje wat een drukte, schuifel schuifel :(
Leuk horloge voor 5 euro gekocht en 2 flesjes nagellak voor dochter, 12 oliebollen en een kilo pruimen.
Zo meteen naar de agrarische schouw en dan nog even bij de kraampjes langs want wil toch nog iets kopen wat ik vanmorgen in eerste instantie niet gedaan heb.
Dan zoonlief ophalen uit school en naar de kermis.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:12

Dank jullie wel, ben er ook erg bij mee.

Mooi halstertje IngridM
Ik heb laatst deze gekocht, moest m wel wat verkleinen vandaar de lange lus.
(Echte mannen dragen roze toch?)
Afbeelding

Ik men in de les alleen, en over de weg neem ik altijd iemand mee.
Maar met pessoa kan dat straks niet met mijn sulky.
Dit is zijn sulkytje
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:47

Mooie halsters! Mooie sulky, lekker roze :-).

Ik heb gisteren twee nylon onderhalsters besteld, zwart, zodat ze zo min mogelijk opvallen :Y) . Dat is het dan voorlopig ook weer. Ik vind de kleurtjes erg leuk, maar voor mezelf mag het zo praktisch en zo minimaal mogelijk zijn. We hebben drie regendekentjes voor geval van nood, drie zweetdekentjes die nooit gebruikt worden, ook voor geval van nood. Die liggen schoon gewassen al een jaar of twee op zolder. Iedere pony heeft één halster, waar ze al jàren mee doen. Nou ja, het veulen heeft dan een van nog geen jaar oud, maar daar groeit ze niet meer uit, dus ik denk dat ze dat nog jaren houdt. En toch kriebelt het als ik zo'n mooie halsters zie. Dan denk ik: ik wil ook. Maar als ik dan met de pony's bezig ben denk ik: deze zijn gewoon goed, waarom vervangen? En áls ik nieuwe zou bestellen zouden de oude weggedaan worden, want twee per pony is in mijn hoofd gewoon te veel.

Ik beknibbel nergens op, we hebben alles wat nodig is, maar meer ook niet. Meer geeft rommel in mijn tuinhuis, dus ook in mijn hoofd. Ik doe ook meteen alles weg wat niet meer gebruikt wordt. Zonde om het maar te laten liggen voor noppes. Ik weet het, raar, maar het werkt voor mij.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:10

haha kanniet, lekker overzichtelijk!

Voor de shet heb ik een supersimpel stalhalster van 5 euro en een touwhalster.
Voor de groten heb ik een Ankyhalster en een simpel halster en vele touwhalsters. Ik heb ook een berg leadropes in kleuren.

Ik heb idd voor ieder paard een zweetdeken, een regendeken 0 grams en een licht gevoerde regendeken van 50 of 100 gram. Vliegje heeft dus alleen een zweetdeken. Maar ik vind een gevoerde regendeken handiger. In de praktijk gebruik ik dus alleen de gevoerde regendeken, om ze weg te zetten als ze erg bezweet zijn. Mijn Fjord heeft de spullen van mijn Haf. Daar zit bijv een nieuwe deken bij, maar de Fjord mag eigenlijk wel 2 maten groter hebben. Eigenlijk zou ik t moeten verkopen. Maar dan krijg je weer zo weinig ervoor terug.

Ik heb nu hoefschoenen voor 1 van de groten besteld, rib uit mijn lijf, dus een regendeken zit er nu even niet in voor Vlieg. Ik scoor wel een oranje fleecedeken bij de Zeeman ofzo, die ik extra bij zijn zweetdekentje heb.