35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:24

Oei ik zie hier mooie maar ook verdrietige dingen voorbij komen.

Ik heb vandaag een rit meegereden met Jimmy, 30 km! Hij was zo knap, pas 5 maanden voor de sulky en nu al zo braaf meelopen. Hij liep de grote paarden er lekker uit en heeft urenlang geknuffeld met de kinderen daar. Heerlijk ponybeest!

Afbeelding

Afbeelding

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:36

Wauw, 30 km is echt ver! Wat knap.
Jullie zijn ook echt een prachtige combinatie

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:26

Nou! Dat is zeker veel 30 km. Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik ben vandaag 2 en een half uur onderweg geweest. Eerst 2 km fietsend naar de vereniging daarna een rondje door de polder van een uur, bijna alles in draf en daarna weer terug naar huis. Helaas moet het zo omslachtig omdat ik savonds les heb en thuis ff geen ruimte om de sulky neer te zetten.
Mijn Hca staat ook nog onaangebruikt en uit elkaar in de schuur te wachten..
Focus mij nu eerst ff op star en ga weer elke dag een half uur lopen met ozzy om hem weer aan het verkeer te leren wennen. Dat is zo'n poep in de broek..
Is alles na 1 maand alweer vergeten. Dan kun je weer opnieuw beginnen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:29

jecco_ellen schreef:
Nou! Dat is zeker veel 30 km. Hoe lang heb je er over gedaan?
Ik ben vandaag 2 en een half uur onderweg geweest. Eerst 2 km fietsend naar de vereniging daarna een rondje door de polder van een uur, bijna alles in draf en daarna weer terug naar huis. Helaas moet het zo omslachtig omdat ik savonds les heb en thuis ff geen ruimte om de sulky neer te zetten.
Mijn Hca staat ook nog onaangebruikt en uit elkaar in de schuur te wachten..
Focus mij nu eerst ff op star en ga weer elke dag een half uur lopen met ozzy om hem weer aan het verkeer te leren wennen. Dat is zo'n poep in de broek..
Is alles na 1 maand alweer vergeten. Dan kun je weer opnieuw beginnen.

Gewoon lekker de tijd ervoor nemen, je hebt toch ook geen haast?

We hebben er 6 uur over gedaan waarvan we een uur pauze hebben genomen op de helft.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:28

Lekker lang paardendagje dan..
Hier kan ik helaas niet zo lang van huis vanwege jonge kindjes. Ik kien het altijd zo uit dat ze smiddags slapen. Of savonds in bed liggen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:45

Ps wat voor tuig heb je? Erg mooi vind ik die. Hij is bruin toch?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:33

jecco_ellen schreef:
Ps wat voor tuig heb je? Erg mooi vind ik die. Hij is bruin toch?

Tuig is van RBC, zij stellen het op maat samen, heel fijn tuig!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:42

Ja, die kleintjes hebben heel wat in hun mars. Ze doen niet onder voor een paard en hebben alle voordelen van hun mini-formaat.

Jeco_ellen, dat nadeel hebben wij niet meer. Onze kinderen zijn al volwassen en dat heeft ook zo zijn voordelen. Wij waren gisteren ook de hele dag met de pony's bezig. Eerst lessen (lees oa kuiten) met Abby en Jazz

Afbeelding

en daarna een bosritje met Sieb.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:36

Wat is die sulky toch goed in balans kanniet.
Ik merk dat die van mij toch wat meer erin hangt, maar eens kijken wat ik daar aan kan veranderen.
Hier een filmpje van de les van gister.
http://youtu.be/nFtV9rXYfh4
Rechtsom gaat haar hoofd erg naar buiten. Merkte het ook heel erg met het buitenritje van zondag. Moeilijk hoor, want als ik speelde met de rechterkant ging ze weer bijna de berm in.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:07

Ze lijkt inderdaad nogal "stijf" te zijn. Dat kun je trainen zonder koets. Toevallig hebben we afgelopen zondag zo getraind zonder koets, oa op soepelheid en inbuigen. Gymnastiek doen met de pony's, longeren met dubbele lijnen, stelling vragen. We hebben alleen op het laatst een beetje gekuit met ze. Van tevoren hard gewerkt.
Daar kun je sowieso in zo'n grote groep niet aan werken, alleen al omdat je de buiging en stelling die je vraagt niet kunt afmaken zonder de anderen in de weg te gaan rijden. Groepsles is leuk, maar vaak niet effectief genoeg.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:27

@miriejj, hoe groot is je pony eigenlijk? Staat echt heel mooi voor die sulky

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:31

haf_sjakie schreef:
@miriejj, hoe groot is je pony eigenlijk? Staat echt heel mooi voor die sulky

93 cm :D

Jecco, ik vind je sulky ook niet erg lekker hangen, maar dat kan aan mij liggen!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:38

Mirriejj: wat een leuk stel zijn jullie, ziet er prachtig uit en petje af voor 30 km.

Ben nog niet weer in de gelegenheid geweest om Kyara in te spannen, maar alle goeds komt langzaam en ik hou niet van snel snel even iets afrafelen :)

Zoonlief is nu brugpieper, moet iedere dag 15 km heen en terug fietsen, huiswerk maken, leren etc.
Hij doet de sport en lifestyle Havo en het valt allemaal nog niet mee en dus zit ik 's avonds regelmatig met hem om hem hier en daar te helpen.
Gister 40 km gefietst (had voor school tennis op een andere lokatie), 2 uur tennis en toen terug naar huis, hij kwam thuis met erge keelpijn en pijn bij het inademen, dus maar niet naar voetbaltrainen en vroeg naar bed.
Vanmorgen de eerste 2 uur weer gym met een duurloop voor een cijfer, hem voor deze uren ziek gemeld en daarna naar school gebracht.

Ik weet het niet maar volgens mij hadden wij het vroeger (40 jaar geleden) toch makkelijker en lag het tempo wat lager, bij ons was het les, leren en huiswerk maken maar niet al die andere dingen als presenties e.d. erbij.
Vind dat ze wel heel veel moeten tegenwoordig.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:14

Alles is tegenwoordig prestatie gericht.
Ik vind het ook allemaal best pittig, gelukkig zit mijn oudste nog maar in groep 7..

Vanmorgen mee op de wagen bij Monique, die gingen ringsteken. Ik mocht de voorstel en de uitprobeer rondes mee. Was wel heel jammer van het weer!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:58

Zo zeg, Ulfeino, dat is geen kattenpis! Veel fietsen en dan ook nog veel sporten + leren. Pfoei.

Het wordt weer sneller donker, dan hebben we te weinig licht-uren om nog veel te kunnen mennen na het werk. Ik ga dus ook echt niet de straat op als het donker is, dan kun je nog zo goed "verlicht" zijn, het blijft mi een te groot risico. Nu zijn we dan afhankelijk van de twee vrije dagen die we hebben om 3 pony's enigszins in conditie te houden komenden winter. Als het weer te vies wordt lassen we een winterstop in.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:52

Krijgen die van jullie ookal winterhaar? Roos heeft er zeker al een cm haar op staan nu, best wel rap vind ik, mn Fries merk ik qua haar nog niets aan.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:01

Kyara heeft ook al weer een behoorlijk dikke vacht, ik wil haar binnenkort gaan scheren, maar moet dan eerst even een goede winterdeken hebben.
Even een tripje naar Divoza het noodzakelijke met het aangename verenigen :)

Zit nu op mijn werk maar hoop morgenochtend even tijd te hebben om Kyara weer voor de tweewieler te zetten.
Dochterlief heeft 's middags een wedstrijd op de manege 2e keer F3 proef, ze stond op de wachtlijst, maar er is iemand uitgevallen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:02

Divoza is altyd leuk :-)

Succes voor je dochter :-)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:01

Allen het veulen heeft al veel haar. Bij de anderen valt dat nu nog mee.

Shoppen, neuh, voor mij niet. Daar kan ik geen plezier aan beleven. Of dat nou bij Divoza of bij de Hema is.

Morgen gaan we met Sieb meedoen aan een mentocht in België, hier in de buurt. Het leuke is dat een pony die we twee jaar geleden verkochten omdat hij niet in de groep paste, ook meedoet. Die is op zo'n fijne plek terecht gekomen! Ik verheug me er echt op om hem weer te zien. Volgende week weer een tocht met de menvereniging waar we met het tweespannetje meedoen. Erna eten we gebakken eieren met brood. Altijd gezellig.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 20:23

Heb bijgelezen hoor, heb halve week met migraine op bed gelegen. Nu gaat het weer :-)

Leuke foto's gezien en een tocht van 30 km. Leuk leuk leuk!

Morgen veel plezier Kanniet !

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:35

O jakkes migraine, heb ik ook regelmatig last van, gelukkig nu medicatie die redelijk goed werkt, daarnaast ben ik momenteel erg gezond met eten bezig en dat helpt volgens mij want heb het al 2 maanden niet meer gehad :)

Zojuist even met Kyara op pad geweest, e.e.a. zag er beter uit, maar ben nog niet tevreden.
Kyara was super super braaf, heerlijk gedraafd over de weg en in de brede berm, keurig stilgestaan bij alle belangstellenden onderweg, want wat kregen we een bekijks :)
Als ik niet beter wist zou ik niet geloven dat dit haar tweede keer voor de wagen was, het is echt of heeft ze nooit anders gedaan.
Ook met op- en aftuigen super braaf.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:46

Hallo allemaal,
Mijn naam is Brenda, ik ben 37 jaar oud. Ik heb mijn eigen shetjes gehad waarmee ik ook mende. Hierna heb ik een paard gehad, welke helaas moest worden ingeslapen. Ik kocht een barok pinto veulen, maar ik bleek chronisch ziek te zijn (reuma) dus een eigen paard elke dag opnieuw onderhouden en dagelijks stal uitmesten werd te heftig voor me (meer dan self service stal kan ik niet betalen). Ik heb hem verkocht. Maar ja, wat moet je dan? Ik kan niet zonder paarden om me heen. Ik kwam een advertentie op fb tegen, iemand zocht een verzorgster voor haar shet, waar ook mee gemend kon worden.
Vandaag ben ik kennis wezen maken, en heb gelijk een mooie ronde mogen mennen, en het was heerlijk! Er was echt een klik, dus ik ben nu officieel verzorgster van een shetlandpony op mijn 37e hahaha. Ik ga hem 2 a 3 dagen per week doen. Ik heb er heel veel zin in!
Ik lees en klets dus graag met jullie mee, fotos volgen!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:47

Brendaaaa schreef:
Hallo allemaal,
Mijn naam is Brenda, ik ben 37 jaar oud. Ik heb mijn eigen shetjes gehad waarmee ik ook mende. Hierna heb ik een paard gehad, welke helaas moest worden ingeslapen. Ik kocht een barok pinto veulen, maar ik bleek chronisch ziek te zijn (reuma) dus een eigen paard elke dag opnieuw onderhouden en dagelijks stal uitmesten werd te heftig voor me (meer dan self service stal kan ik niet betalen). Ik heb hem verkocht. Maar ja, wat moet je dan? Ik kan niet zonder paarden om me heen. Ik kwam een advertentie op fb tegen, iemand zocht een verzorgster voor haar shet, waar ook mee gemend kon worden.
Vandaag ben ik kennis wezen maken, en heb gelijk een mooie ronde mogen mennen, en het was heerlijk! Er was echt een klik, dus ik ben nu officieel verzorgster van een shetlandpony op mijn 37e hahaha. Ik ga hem 2 a 3 dagen per week doen. Ik heb er heel veel zin in!
Ik lees en klets dus graag met jullie mee, fotos volgen!

Wat leuk, gefeliciteerd, dat je nog jaren plezier van hem mag hebben :-)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:14

Gelukkig dat de migraine over is Ingrid.

Welkom Brendaaa, leuk dat je kan mennen met een verzorgshet. Je gaat nog meer genieten!

Vandaag dus in Bree geweest. Met Siebje een tocht van 17 km door natuurgebied gemaakt. Vaak door stukken die normaal gesproken niet toegankelijk zijn. Het was prachtig! Max weer gezien met zijn spanmaatje. Het was heel fijn en we hadden prachtig weer.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:30

Zo, even een foto van ons eerste ritje samen.

Afbeelding

*\o/*

Mocht je je afvragen wat doet dat strotouwtje daar; daar zit een hangslot wat we even hebben opgebonden. De wagen zit niet vast met touwtjes :+