35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:57

Ingrid: mooi zo'n bling bling frontriem.

Dennis: leuk naar de keuring en super foto voorop mensport, wist niet dat er een blad voor mennen te krijgen was.

Morgen mijn tweewieler ophalen, zojuist nog snel even marathon panieksluitingen gehaald, ben benieuwd, kan niet wachten tot morgen :)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:55

Spannend ulfeino, wat voor tweewieler ga je morgen ophalen?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:07

Excellent Shetty, zal morgen even een foto plaatsen als hij hier is.
Bij de menner nog even Zilco veiligheidslichtogen gekocht, dus alles is klaar, ben heel benieuwd wat Kyara ervan zal vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:56

Ik hoor wel goede verhalen over de excellent shetty. Ik heb 1x met een van de eerst geleverde gereden, leek toen wel fijn. Eigenaar van die vond mijn HCA opvallend fijn zitten, had ze niet verwacht.

Morgen finale van de competitie met Benno. Daarna krijgt hij even lekker vrij, zeker een week of 2 niets. Vandaag liep hij wel fijn aan de longe.
Vanaf volgende week mag Deedee er aan geloven om Benno zijn plaats als belangrijkste wedstrijd pony te gaan delen :j .

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:52

Tweewieler is er, rijden wordt nog niets, want de lamoenen zijn veel te lang, moet minstens 50 cm af en er moet een oog bij voor de broek, die erop zit veel te ver naar achter.
Heb veiligheidslichtogen aangeschaft, maar daar moeten ook gaatjes bij en misschien een stuk af, maar het is gestikt dus dan moet ik naar de schoenmaker om het netjes af te laten werken.

Begrijp eigenlijk niet goed waarom er bij een shetty wagentje geen passende lamoenen geleverd worden :(

Kyara was o zo braaf en liet zich alles weggevallen en bleef rustig staan tussen de lamoenen terwijl ik haar met 1 hand vast had en met de andere hand de afstand aan het bepalen was :)

Hoe hadden jullie dat met jullie tweewieler, moest dat ook allemaal nog op maat gemaakt worden?
En zijn er meer hier die veiligheidslichtogen van Zilco hebben waar gaatjes bij moeten en die eigenlijk te lang zijn?

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:10

Mijn wagen staat nu voor de 3e keer in korte tijd met een platte band! GRRR!!!....Steeds dezelfde band, ben nu al 4 keer terug geweest. Het blijkt een raadsel!
Relatie is inmiddels over waar ik het erg moeilijk mee heb, vandaar dat ik even niet zo vaak op bokt te vinden ben, druk met mezelf (klinkt stom) Maar er moet een hoop geregeld worden. 5 jaar is best lang...Eerst loslaten voor je verder kunt!
Ga morgen op vakantie, naar Ruinen. Lekker wandelen met de hond over de hei. Cherie heeft dan ook even paar dagen vrij :P Hoop dat ik dan beetje tot rust komt.
Telefoon een week geleden bezorgd, ook die is inmiddels kapot. Maar eerst vakantie daarna regel ik de rest wel.

Leuk dat zelf gemaakte hoofdstel!
En mooie resultaten voor Ciska, mooi op de cover van mensport!

Tot na mijn vakantie weer! En iedereen veel plezier met zijn paardjes gewenst :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:22

Sterkte, even bijkomen in Ruinen en de dingen op een rijtje zetten.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:27

Dankje! Ga ik doen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:40

Sterkte tolbergfan

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:14

Nou het loopt nog niet helemaal soepel met mijn tweewieler, krijg maar 1 lamoen in de buizen en hij blijft misschien net iets te lang :(
Donderdag ga ik met het wagentje en Kyara naar de leverancier en dan gaat hij de problemen verhelpen en e.e.a. aanpassen en op maat maken en afstellen op Kyara.

Heb even bekeken of ik e.e.a. allemaal in mijn anderhalfpaards kan krijgen, maar dat moet lukken.
Kyara helemaal in de punt, zal even 2 ogen maken om haar daar vast te zetten.
Dan de spatborden van de tweewieler af en die komt rechtop achterin te staan, de buizen van het wagentje zet ik vast aan de buis.
Tussen Kyara en het wagentje komt een pak stro zodat ze niet met haar achterbenen het wagentje of zichtzelf kan beschadigen.

Je kunt mijn wagentje even bekijken op de Facebook pagina van Kroegermensport, hij is wel erg mooi <3

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:44

Lastig dat je wagen nog niet wil zoals gehoopt.

Tolbergfan er even tussen uit.

Benno zijn zege tocht ging vandaag weer verder! 1e in de vaardigheid, een winstpunt in de dressuur (2e proef af gegroet ivm te slechte bodem). En kampioen vaardigheid in de Noord Holland competitie!
Nu krijg hij mooi ff vakantie.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:53

Dennis: wauw wat een topper! Kyara komt ook uit Noord Holland, Blokker om precies te zijn :)

Ja het is even jammer, maar aan de andere kant dan weet ik ook dat het goed is en ik er zo zonder twijfel mee kan gaan rijden.
Ik ben tenslotte een complete beginner op dit gebied :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:37

Sterkte tolbergfan.

Super ciska, je kan trots zijn op zo'n prestatie..

Wat jammer dat je wagentje nog steeds niet klaar is ulfeino!
Heb even gekeken op fb, hij is wel erg mooi hoor. Na het wachten krijg je ook wel wat.

afgelopen zondag heb ik met monique haar wagentje gemend, deze was eerst van ons samen voor de lessen. Maar deze was voor in de les nog iets te zwaar voor star. Dus les lekker met mijn sulky.
En heeft monique deze kar helemaal overgenomen. Voor over de weg is het een heerlijk wagentje.
Maar vind mijn sulky toch ook erg fijn.
En binnenkort ook maar eens de Hca uitproberen achter mijn mini..
Hier wat foto's van afgelopen zondag.

Lopend naar monique
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag is mijn reflecterende mendeken binnengekomen.
Afbeelding

Ik rij vaak mee met de trailer van monique maar als monique een x niet kan moet ik op de fiets. Mijn les is van 20.15 tot 21.00 dus het is dan al donker. Zo ben ik iets beter te zien als we naar huis fietsen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:42

Jecco: super leuke pony heb je, zie niet zo heel veel schimmeltjes voorbij komen.
Mooie deken.

Woensdagavond is mijn schoonmoeder overleden, ze had een pompje gekregen met slaapmiddel en morfine en is na een paar dagen rustig ingeslapen, maandag de crematie :(

Gister nog even met mijn tweewieler naar de leverancier geweest en e.e.a. aangepast.
Vanmorgen e.e.a. getest :)

Kyara ingespannen en hoppa een paar km door het dorp gereden in stap en draf, wat een super paardje zo braaf niet een stap verkeerd <3 en dat terwijl het voor haar de eerste keer was dat ze voor een wagentje liep!

Hieronder wat foto's, graag hoor ik van jullie wat er anders moet, het bankje zit al zover mogelijk naar achter, maar toch hangen de lamoenen teveel in de lichtogen, zitten de lichtogen misschien te hoog of te laag?

Net onderweg
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding

Afbeelding

En weer thuis
Afbeelding

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:19

Sterkte met het verlies van je schoonmoeder, rotdingen altijd om mee te maken.

Nou dat was zeker het wachten waard zeg! Hij is prachtig.

Ik denk dat ze ff te laag hangen. Ze moeten er als het ware in zweven.
Of de stokken wat korter (ben niet zo thuis in alle namen hoor) of de veiligheidslichtogen wat hoger.
Denk dat je nu te veel in het schoftje hangt.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:20

Oh dat zei je al..

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:05

De strengen zijn te lang? En ze hangen in een boogje. Als de pony trekt moet dat aan de strengen zijn en niet aan het schoftje. Als de strengen strak staan mogen ze niet trekken aan de strengophouders (ahw in een boogje/hoek staan), dan krijg je druk op de kont van het paardje, wat niet de bedoeling is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:34

Gecondoleerd met je schoonmoeder. Fijn dat ze rustig en zonder pijn mocht gaan.

Afbeelding

Ik denk dat je hier een redelijk beeld krijgt van hoe het moet zijn. Ik vind de broek van Sieb net iets te klein, maar daar heeft hij geen last van.

Filmpje waar je goed het zweven van de lamoenen in de lichtogen ziet.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:26

Bedankt voor de tips en het meekijken en denken.
Ik heb de lichtogen hoger gedaan en ik zal morgen de strengen korter maken.
Ik kan het filmpje niet bekijken, maar heb op YouTube ook een filmpje gevonden waarin het vrij duidelijk wordt uitgelegd.
Morgen ga ik weer even met haar bezig en eens zien of het dan allemaal wat beter zit, het moet ook nog leren :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:58

Ik heb het fimpje publiek gemaakt. Misschien kun je het nu zien.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:27

Sterkte met schoonmoeders en jezelf weer terug vinden Tolbergfan.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:52

Kanniet: ja kan het nu zien, dank je wel, vind het heel belangrijk dat e.e.a. zo goed mogelijk zit en past en dan zijn jullie opmerkingen e.d. een goede hulp.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 00:04

Ulfeino; raar inderdaad dat het niet enigszins passend wordt geleverd! Is het ondertussen passend ?
En jeetje; je schoonmoeder overleden, sterkte! :(:)
Zo dat is braaf voor de eerste keer voor de wagen! Dat je dan gelijk de weg op gaat zeg, niet bang dat er wat misgaat ?

Tolbergfan; sterkte hoor. Het overgaan van een relatie is altijd moeilijk. Ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden tijdens je vakantie :(:)

Knappe Benno van Dennis. Echt zo goed altijd hoe jij je paardjes voor elkaar hebt!

Jecco: echt zo'n superleuk schimmeltje ! Hoe groot is hij/zij ?

Hier rare drukke weken achter de rug waarin ik niet zo heel veel met Alf heb kunnen doen. Die rotpoot die nog steeds half gebroken is moest meer rust (ik had flink overbelast) en afgelopen week hebben we nieuwe kozijnen gekregen in ons huis. Wat een rotzooi heb je daarvan zeg :-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:24

Ingrid: Ik heb Kyara al 4 jaar en we zijn wel een beetje 2 handen op 1 buik, tenminste dat gevoel heb ik.
Ik ben al zo vaak met haar de weg uit geweest, aan de hand, met de fiets etc., het plan was om eerst er naast te blijven lopen, maar ze was bij het optuigen en inspannen zo braaf, echt wonderbaarlijk, ze liet zich keurig achteruit tussen de lamoenen zetten en bleef keurig staat terwijl ik alles vast maakte, ze stond notabene gewoon los!
Het maakte haar allemaal niets uit en als ze al even een stapje deed zei ik "ho ho mooi staan blijven" en dan bleef ze weer netjes staan :)
Daarom ben ik er na een 50 meter op gestapt, het voelde gewoon goed.

Rot van je been, niets aan als zoiets langdurig wordt, nu misschien maar even wat extra rust, maar dat zal wel niet meevallen vrees ik. sterkte en beterschap.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:42

Dank je IngridM, ze is ongeveer 1.10