[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LottieLover

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:01

In 2016 word lottie 3 en dan wil ik eigenlijk met haar gaan beginnen met lange lijnen alleen wel met proffesionele hulp weet iemand hoe ik zo iemand kan vinden?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:03

LottieLover schreef:
In 2016 word lottie 3 en dan wil ik eigenlijk met haar gaan beginnen met lange lijnen alleen wel met proffesionele hulp weet iemand hoe ik zo iemand kan vinden?

Misschien een oproepje plaatsen?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:46

Jammer dat je hem verkoopt Nathalie. Misschien is hij inderdaad toch meer geschikt voor tweespan. Mensen die hem hiervoor hadden hebben hem wel enkelspan gebruikt en die pony's waren ook zo groot als Bente.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:12

Volgens mij krijg je nooit meer de prijs voor zo'n ding als voor een knappe HCA :o

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:56

Nog een gelukkig nieuw jaar iedereen! :#

Welkom Chardy!
Mooi blauw oogje heeft hij Mowgli4!
NathalientjeB, jammer dat de kar waarschijnlijk te zwaar is. Mis het af en toe ook wel om iemand mee te nemen op de kar.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:02

Vriendin van mij verkoopt haar limited sulky cavalettie (zwart met rood bankje en gedeeltelijk velgen), dus mochten jullie iemand kennen die interezse heeft. :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:05

Ayla schreef:
Vriendin van mij verkoopt haar limited sulky cavalettie (zwart met rood bankje en gedeeltelijk velgen), dus mochten jullie iemand kennen die interezse heeft. :)

Ik zag hem te koop staan. Dat zou goed bij mowgli's rode setje passen. Helaas mag ik geen kar van m'n ouders :(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:19

Jammer.. Mowgli lijkt me een leuke pony voor de wagen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:27

Wat jammer dat hij te zwaar is Nathalie. Ben je niet bang dat cavalettie gaat teleurstellen als je hca gewend bent?

Jammer Mowgli, maar gelukkig zijn er nog heel veel leuke dingen naast mennen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:28

En dat idd :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:30

Ik doe lange lijnen met hem, heb ook een mentuigje voor hem en hij vind het fantastisch om dingen te slepen.
Helaas gaan wij over dik een half jaar verhuizen, Mowgli zal dan niet meer aan huis kunnen staan en moeten dus een ander plekje voor hem vinden. Mijn ouders zijn dan bang dat we het karretje niet kwijt kunnen en ik hem alsnog zou moeten verkopen. Dat vonden ze zonde. Dus misschien (hoop ik heeeel erg) als we een plekje vinden waar Mowgli kan staan, plus eventueel een kar, dat ik dan een karretje kan aanschaffen :o

Er zijn natuurlijk genoeg andere leuke dingen, vrijheidsdressuur vinden we beide ook erg leuk om te doen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:27

lobkew schreef:
Wat jammer dat hij te zwaar is Nathalie. Ben je niet bang dat cavalettie gaat teleurstellen als je hca gewend bent?

Jammer Mowgli, maar gelukkig zijn er nog heel veel leuke dingen naast mennen.

nee hoor denk dat t mee gaat vallen op de hca zit je altijd maar alleen, en mijn zoontje wil zo graag lekker mee met mamma op rit en had mijn hca ook voor deze wagen die ik nu heb geruild dus nee vind t eigenlijk niet eens erg want je doet het voor een reden namelijk samen er op uit kunnen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:38

Ik bedoel dan kwa kwaliteit e.d. Nathalie. Cavalettie die is niet echt stabiel en zit ook niet zo lekker vind ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:41

Maar je kunt m toch houden voor tweespan? En dan een tweewieler erbij voor enkelspan. Met bankje zodat je kindje ook mee kan

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:01

Jammer dat je geen kar mag van je ouders.

NathalientjeB zonde van je karretje zo kan je wel je kindje meenemen natuurlijk

Even een vraagje zijn er ook mensen die met stal/onder deken onder winterdekens werken? Hoe bevalt het? Ik heb er bij grote paarden mwah ervaringen mee dus vroeg me af of het bij de ukjes net zo is

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:39

Iedereen alvast een heel fijn en gezond 2016!!

Hier ging het echt flink total los gister, damhhh echt een hel!! Met de auto naar huis was een ramp moesten overal over potjes langs potjes of eerst de weg vrijmaken. Ook werden ze bekeurd een stel jongeren op de weg naar stal toen ik daar met me pa was, die gooide rotjes naar ons en de auto erachter, BAM daar was undercover agent. *\o/*

Jelleee, Ik heb wel evt anders een hele sjieke donkerbruine leer met naamplaatje. Shetlander, valt groter. Maar gaat niet voor habbekrats weg.

Nathalie, vind de wagen erg groot/grof ogen. Maar volgens mij is die niet echt zwaar te trekken ? Ze zal moeten wennen met eerst een HCAtje en dan een 4wielertje. (vind hem wel lelijk trouwens. :P )

Dreamy, ben benieuwd!

Ayla, heb je een concourswagen voor Sjors zien ?

Mowgli, waarom mag je geen kar van je ouders ? (o zie het al, stomme reden.. Meestal waar een pony gestald kan, kan ook een simpel sulkytje. :) ).

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:45

Mira283 schreef:

Even een vraagje zijn er ook mensen die met stal/onder deken onder winterdekens werken? Hoe bevalt het? Ik heb er bij grote paarden mwah ervaringen mee dus vroeg me af of het bij de ukjes net zo is

Ik doe het wel. Vind het ideaal! Ligt er een beetje aan hoeveel grams hij op heeft. Zoveel 400grams heeft hij een 300 winter en 100 onder deken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:45

Ik heb t halster van Ayla overgenomen maar bedankt voor t aanbod. En mooi dat die mensen een boete kregen stom hersenloos volk.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:46

NathalietjeB schreef:
ja maja om nou enkel op asfalt te blijven rijden vind ik ook weer niks :o dus mocht iemand interesse hebben hij staat te ruil/te koop

Net te groot voor Lady :o . Heel jammer, wil graag een karretje. Maar we houden het nog wel een jaartje vol aan de langelijnen haha.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:54

Patty14 schreef:
Mira283 schreef:

Ik doe het wel. Vind het ideaal! Ligt er een beetje aan hoeveel grams hij op heeft. Zoveel 400grams heeft hij een 300 winter en 100 onder deken.

Dat klinkt al heel erg positief!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:55

LS: zie topic. Wat een achterlijke met rotjes naar auto's gooien..

Dreamy: ik verkoop een cavalettie voor een vriendin.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:57

Die dekenvraag had ik gemist. :o Maar ik gebruik ook een onderdeken/staldeken onder een winterdeken blijf beter en mooier liggen dan winter onder winter. Amadeus heeft nu ook halsdeken van Shires + een EJ onderdeken.

Hoewel ik bij Buck wel zijn bucas of amigoveulen dekentje (buiten) onder halsdeken gebruikte altijd en dat ging ook prima.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:01

Hier ook extra onderdeken of staldeken onder de outdoor deken als t echt koud wordt. Nooit problemen mee gehad.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:03

Ik heb ook vaak onderdeken of staldeken er onder.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 23:04

Oké dan word dat optie twee voor Pip. Nu alleen nog eentje vinden in zijn maat....