NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:09

Ik snap Mathilda heel goed. Haar naam wordt hier gewoon even zwart gemaakt. Dan zou ik het ook niet afhandelen via pb.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:20

Nee idd, laat t gewoom uitgesproken worden

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:58

Last van dementie Claudia ? Je bent notabene hier bij mij thuis geweest om naar Diego te komen kijken en ik was met Mathilda mee om Diego naar jullie toe te brengen.

Ik was ook degene die Diego met Mathilda stond te poetsen en klaar te maken voordat hij de ring in moest, waar waren julie ? Oh ja, jullie stonden er naast met de handen in de zakken!! Toen ik met zijn dekens door de hal aan het rennen was op zoek naar Diego waar waren jullie toen ? Jullie stonden niet met jullie EIGEN hengst, nee jullie stonden slap te ouwehoeren en interessant te doen bij andere fokkers.

Zoals ik in de PB al schreef, de 3de premie van Diego was onterecht en dat zal idd dit jaar wel blijken. Dat dit niks te maken heeft met het voorbrengen en klaar maken door Mathilda is voor de mensen die weten hoe het werkt wel duidelijk. Dat jij de schuld in haar schoenen wil schuiven zegt alles over jullie. Makkelijk hé , een ander al het werk laten doen en dan met een wijzend vingertje klaar gaan staan. Zal het je niet kwalijk nemen hoor, domheid kun je iemand niet aan rekenen.

De mensen hier op dit topic geven niet zoveel om een premie Claudia, die genieten van hun paardje als ze het lekker bij huis hebben staan en de dingen er mee kunnen doen die ze zelf graag willen. Die halen het niet in hun hoofd om hun eigen geliefde dier af te kraken omdat hij in een jurysport minder hoog gescoord heeft dan de verwachting was. Jullie zijn weer typisch het slag wat zich rijk gerekend heeft door een AMHA hengst te kopen....zag je de euro's al binnen rollen Claudia?

Oh en nog één tip......als je geen geld hebt om je kinderen te vreten te geven koop dan geen dieren die ook verzorging en voedsel nodig hebben. Vind het nogal wat dat je voedsel uit de mond van je kinderen steelt omdat je zonodig een AMHA hengst moet hebben die je niet kunt onderhouden. Gebruik voortaan je verstand wat beter!!

En als mijn PB nu al schokkend voor jou was Claudia.................sorry hoor maar daar heb je me een lachstuip mee bezorgd!! :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:03

Bassenqua schreef:
Last van dementie Claudia ? Je bent notabene hier bij mij thuis geweest om naar Diego te komen kijken en ik was met Mathilda mee om Diego naar jullie toe te brengen.

Ik was ook degene die Diego met Mathilda stond te poetsen en klaar te maken voordat hij de ring in moest, waar waren julie ? Oh ja, jullie stonden er naast met de handen in de zakken!! Toen ik met zijn dekens door de hal aan het rennen was op zoek naar Diego waar waren jullie toen ? Jullie stonden niet met jullie EIGEN hengst, nee jullie stonden slap te ouwehoeren en interessant te doen bij andere fokkers.

Zoals ik in de PB al schreef, de 3de premie van Diego was onterecht en dat zal idd dit jaar wel blijken. Dat dit niks te maken heeft met het voorbrengen en klaar maken door Mathilda is voor de mensen die weten hoe het werkt wel duidelijk. Dat jij de schuld in haar schoenen wil schuiven zegt alles over jullie. Makkelijk hé , een ander al het werk laten doen en dan met een wijzend vingertje klaar gaan staan. Zal het je niet kwalijk nemen hoor, domheid kun je iemand niet aan rekenen.

De mensen hier op dit topic geven niet zoveel om een premie Claudia, die genieten van hun paardje als ze het lekker bij huis hebben staan en de dingen er mee kunnen doen die ze zelf graag willen. Die halen het niet in hun hoofd om hun eigen geliefde dier af te kraken omdat hij in een jurysport minder hoog gescoord heeft dan de verwachting was. Jullie zijn weer typisch het slag wat zich rijk gerekend heeft door een AMHA hengst te kopen....zag je de euro's al binnen rollen Claudia?

Oh en nog één tip......als je geen geld hebt om je kinderen te vreten te geven koop dan geen dieren die ook verzorging en voedsel nodig hebben. Vind het nogal wat dat je voedsel uit de mond van je kinderen steelt omdat je zonodig een AMHA hengst moet hebben die je niet kunt onderhouden. Gebruik voortaan je verstand wat beter!!

En als mijn PB nu al schokkend voor jou was Claudia.................sorry hoor maar daar heb je me een lachstuip mee bezorgd!! :')

_O_ _O_ _O_ _O_ Because they're amazing, just the way they are <3

Afbeelding

Zeg mij maar wat hier verkeerd aan is :\ Volgens mij ziet ie er keurig uit voor zo'n jonkie.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:13

Ik hoop grote, héle grote hopen dat Diego nu wel naar waarde beoordeeld wordt en dat de jury ziet wat ik zie en wat zijn baasjes die hem zo verschrikkelijk afgekraakt hebben NIET wilde zien.

Dat je zo op je bek mag gaan Claudia.............je hebt iets verkocht wat je had moeten houden maar ja....dom volk hecht veel waarde aan wat 1, jawel 1 jurylid, van hem vond!

Ben toch blij dat ik mijn fokkerij niet ophang aan de mening van een keurmeester.

Kijk dat puppy daar nou lopen, een jaar verder dus ook meer man en daar zal de beoordeling ook naar zijn.

Go for it Diego, laat je vorige baasjes zo ongenadig onderuit gaan!!!!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:23

Als Diego er daar niet goed uitziet, dan vrees ik voor mijn eigen hengst :P

Netjes hoor, jammer dat ik hem vorig jaar gemist heb.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:35

Esther ik mag hopen dat het kinderen voedsel uit de mond nemen verhaal niet waar is :oo

Vind het nogal wat om je dier af te kraken omdat 1 jury hem een 3e premie geeft, hoe is zn nafok dan? Hoe doet ie het op shows? Hoe is hij verder in de omgang, evt voor de wagen? Afgezien van dat ie jeugdig is waar Mathilda NIETS aan kan doen is er niets mis met hem. Ik ben benieuwd of je gelijk hebt Esther, als hij zodanig afgekraakt is zou je bijna hopen dat ie nu iedereen versteld laat staan :=

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:36

Ik weet niet wat er gebeurd is maar ik vindt het heel raar als iemand even een account aan maakt en in dit topic over iets gaat beginnen wat totaal niet met de hk 2014 te maken heeft.
Zegt in mijn ogen meer over degene die er over begint dan over degene waar ze het over heeft.

En Mathilde, ik heb je een paar keer op de icamh shows gesproken en je bent een kanjer, laat je niet gek maken, door niemand niet.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:47

de eerste zoon van Diego, is het geen plaatje? <3 ben heel benieuwd naar de veulentjes die straks geboren gaan worden, Diego is een prachtige hengst, met een heel fijn karakter, ik ken hem al vanaf veulen, ik hoop werkelijk dat de nieuwe eigenaar er een vette eerste premie op krijgt }>

Afbeelding

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:02

:j :j :j :j :j

bever5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:13

Esther ik ken je van gezicht maar echt persoonlijk ken ik je niet.
Kwam toen voor Diego en toevallig stond die toen bij jou.
En ik heb voor de keuring al de medeling gekregen dat ik mij er niet mee mocht bemoeien die dag en nee dit heb ik ook niet gedaan. Maar we liggen in ieder geval gelukkig op 1 lijn dat we vinden dat er een hogere premie in moet zitten! Want Diego is echt een knapperd in onze ogen!
Jolandje ik vond je veulen heel erg mooi en daar blijf ik ook bij maar heb jou nooit gevraagd een kleurentest te doen! Jij wilde haar zelf al testen op kleur (weet het niet zeker maar volgens mij staat dit op je site zelfs).

Persoonlijke dingen (mijn privé dus) slaat echt nergens op, dit is gewoon te belachelijk voor woorden zoals vreten uit de mond van mijn kinderen stelen en alles wat daar verder bijgehaald wordt??? Als je niet weet wat de privé omstandigheden zijn bij ons moet je niet van alles gaan roepen en oordelen. Dit kan ook met gezondheid te maken hebben toch? Of gezondheids redenen die niet te genezen zijn? Ik weet niet of je zelf kinderen hebt maar dit gun je je ergste vijand nog niet! Dus zomaar van alles gaan roepen en schreeuwen??? TRIEST!!! Ik hoop dat jij zoiets nooit hoeft mee te maken ook al vind ik je...................!!!!!!!!!

En Mathilda ik heb die merrie nog nooit gezien van je schoonvader!
Ik vond het vreemd om die ook op je site te zien, die extra dekking onder je eigen merrie's!

Maar ik laat het hierbij en wens jullie toch allemaal veel succes op de HK en heel veel plezier!

Fiorenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:37

Ik wilde dit weekend de finishing touch bij Chief qua scheren afmaken, maarre met een gillende hengstige mini in de buurt heb ik het maar opgegeven, zucht.. Echt hopeloos, dan merk je ineens dat het echt een hengstje is. Normaal is hij zo'n lief sulletje. Hopelijk is het snel over bij Fancy!
Zijn jullie al helemaal klaar?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:56

Nee, ik denk dat Alec morgen voor het laatst geschoren wordt. Alleen weet ik niet of ik vlak voor de keuring zijn hoofd nog eens doe, ivm die tastharen. Dat 3e oor die ik zowieso de dag ervoor pas.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:38

Ik moet eigenlijk ook gaan scheren, maar zo geen zin hahaha :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:18

t is dat jullie zo ver weg wonen anders had ik wel willen komen scheren ik vind dat echt een leuke bezigheid :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:30

Vind het bij sommige ook niet erg.. Maar sommige draakjes heb ik mijn bedenkingen dan weer over haha

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:51

Mijne is afgelopen dinsdag geschoren! Zal vanmiddag is wat fotos plaatsen ben erg benieuwd hoe jullie hem eruit vinden zien

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 15:54

Had me voorgenomen ook te scheren dit weekend, maar de moed is even weggezakt...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:04

even vraagje, Yuma is te dik geworden, hij doet niet mee met de HK, maar ik wil hem dit seizoen wel showen eigenlijk, nou trainen de meisjes ongeveer 3x per week met hem, maar wat kan ik het best qua voeding doen?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:23

Minder geven word ie vanzelf dunner. :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:25

Meavey schreef:
Minder geven word ie vanzelf dunner. :P

:') lol

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:29

ja zeg, wat moet ik dáár nou mee 8)7

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:06

Laureas schreef:
Dustinlover schreef:
Ik had al expres geen oordeel neergezet want ik wist dat er zo iets boven tafel zou komen.

Zelfde idee,...een oordeel vellen als je maar één kant van het verhaal kent, kan nooit correct zijn.

Ik laat me er ook niet over uit ken niet het hele verhaal van beide kanten dus :x

Hier Dandy al geschoren ontpopt van sul naar levendige hengst :P laat het maar snel 5 april worden.
Wel even eerst 3 merrie's hun veulen uit poepen dan kan ik tenminste gerust gaan! :D

Jolanda hoeveel en wat geef je hem nu?
Heb je hem al geschoren? Anders denk ik ook lastig beoordelen.
Meer beweging geven is dat mogelijk?
NathalietjeB schreef:
t is dat jullie zo ver weg wonen anders had ik wel willen komen scheren ik vind dat echt een leuke bezigheid :o
Heb er nog wel wat voor je? Graag wanneer kom je? :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:24

Yuma kreeg telkens een beetje brok, een beetje coolmix en een paar wortels en dan onbeperkt hooi, maar hij word er echt te dik van, en ik heb hem nog niet geschoren, maar dat hij te dik is kan ik nu ook wel zien, alle andere paardjes doen het prima op dit "dieet" maar Yuma word er dik van :o

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:38

Bucky was ook te dik en heb hem nu op iets minder hooi staan maar iets meer luzerne en moet zeggen dat hij er al beter uitziet.
Geef hem verder pulpbrok (geweekt uiteraard) en een kilo cavalor pianisimo per dag