NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 15:55

Dat is natuurlijk hetzelfde als dat voorbrengers (en sommige bekende stallen hebben er nogal wat..) met polo met naam en logo van de stal de ring in gaan.
Bij de honden kan dat echt niet, dan ga je de ring uit.
Ik zeg niet dat het alles uitmaakt hoor, maar om de schijn tegen te gaan.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:08

Ik dacht dat reclame in de ring sowieso verboden was? Maar het viel mij ook op dat er inderdaad blijkbaar uitzonderingen zijn. Zou echt niet mogen!

Blind jureren zou zeker positief zijn. En zo zijn er nog wel mer dingen!

(Volgens mij is het hier echt 19 graden hoor)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:11

Tosadog schreef:
Dat is natuurlijk hetzelfde als dat voorbrengers (en sommige bekende stallen hebben er nogal wat..) met polo met naam en logo van de stal de ring in gaan.
Bij de honden kan dat echt niet, dan ga je de ring uit.
Ik zeg niet dat het alles uitmaakt hoor, maar om de schijn tegen te gaan.

nou ja dat ook, zijn allemaal van die dingen die eigenlijk in de toekomst nog aangepakt moeten worden, maar... ik vind dat het NMPRS heel goed bezig is met alle veranderingen die er dit jaar al gemaakt zijn ;)

Knolselder

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:47

Ja inderdaad, door die veranderingen heb ik nog meer zin in de keuring :D

Ik heb er vannacht nog van gedroomd, alleen had ik 3 hengsten bij. Een vosbonte, een zwarte en Alec. Kreeg 2 1e premies en een 2a premie :p
En ik won en een super toffe sulky en een tuigje als prijs!

Was het maar waar *D

Daarna was er ook nog obstacle enzo. Geen idee waar dat allemaal vandaan kwam.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:06

Hi,
Ik hoop dat ik even binnen mag vallen tussen alle keuringsspanningen door? :D

Ik ben op zoek naar een mini-model voor een nog te maken showset (bestaande uit halster en breast collar). Momenteel zit ik eigenlijk alleen in de Arabieren maar daar ik links en rechts wat aanvragen had voor minipaardjes lijkt het me leuk dit wat meer op te pakken.
Wat ik dus eigenlijk zoek is iemand die bijvoorbeeld een fotoshoot gepland heeft of wil plannen en daarbij een door mij op maat gemaakte set wil dragen. Belangrijk is wel dat ik een of meerdere foto's uit de shoot mag gebruiken voor promotie, ik wil hiervoor eventueel best een klein bedrag betalen maar voorkeur gaat uit naar foto's die ik gratis mag gebruiken. De goede wil is er wel, het budget wat minder haha.

Set wordt geheel naar wens en op maat gemaakt en is bij interesse tegen aantrekkelijke prijs over te nemen als bedankje. Indien nodig kan ik ook ketting en lijn leveren, maar ik denk dat de meeste mensen hier die wel hebben :D

Voorbeeldjes:
Afbeelding
Afbeelding

Bij interesse heel graag een pb. Zou helemaal fijn zijn als het hier wat in de buurt is en de eigenaar me een beetje op weg wil helpen met informatie over gebruikte producten, maar dit is uiteraard geen must.

Bedankt in elk geval en heel veel succes op de keuring!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:09

Amy, je mag Bright hier altijd voor gebruiken, van alles is mogelijk! :)

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:05

amy je mag ook wel cez gebruiken alleen ik heb geen fotoshoot gepland dan zou je zelf ff foto's moeten maken, ik heb een valkje.

trouwens... ik hoorde dat nmprs er juist helemaal niet naar kijkt van wie de hengst is, maar dat ze echt naar het paardje kijken en daarop beoordelen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 18:22

Shetclub87 schreef:
amy je mag ook wel cez gebruiken alleen ik heb geen fotoshoot gepland dan zou je zelf ff foto's moeten maken, ik heb een valkje.

trouwens... ik hoorde dat nmprs er juist helemaal niet naar kijkt van wie de hengst is, maar dat ze echt naar het paardje kijken en daarop beoordelen.

dat zou ook moeten zijn, maar lijkt niet altijd te kloppen ;)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:06

dat is helaas bij heel veel keuringen zo he.
Vaak wordt de fokker of eigenaar gekeurd in plaats van een paard

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:07

Bedankt! Ik heb inmiddels 2 paardjes waar ik voor aan de slag ga dus ben voor nu voorzien :)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:36

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook behoorde tot het groepje mensen met logo op m'n polo... Ik wist tot voor kort ECHT NIET dat het ook bij nmprs niet toegestaan is! Weet nog steeds niet hoe ik er telkens over kan kijken, kom het precies nog steeds nergens tegen... Maar goed, ik weet nu uit bestuursbron dat het niet mag, en zal er dan ook rekening mee houden.
Oh ja , ik weet anders wel een leuke show waar echt blind gejureerd wordt :P Al blijft het natuurlijk altijd relatief...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:41

Ja, die leuke show waar ik niet aan kan meedoen |( Ik zag Charlie vandaag showen en kreeg nog veel meer Liberty-kriebels |(

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:03

Sophie_mini schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook behoorde tot het groepje mensen met logo op m'n polo... Ik wist tot voor kort ECHT NIET dat het ook bij nmprs niet toegestaan is! Weet nog steeds niet hoe ik er telkens over kan kijken, kom het precies nog steeds nergens tegen... Maar goed, ik weet nu uit bestuursbron dat het niet mag, en zal er dan ook rekening mee houden.
Oh ja , ik weet anders wel een leuke show waar echt blind gejureerd wordt :P Al blijft het natuurlijk altijd relatief...

Bedoelt u dat je geen shirt of polo aan mag met je stal naam als je een paardje voorbrengt??

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:08

wist ik ook niet trouwens, dat je geen naam-polo's aan mocht :o

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:13

Staat volgens mij al jaren in de regels, niet? :P

Nu moet ik zeggen dat het mij bij jou nog niet was opgevallen, Sophie.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:39

Bij het Nmprs mag er gewoon met logo de ring in hoor?
Misschien dat ze voor de show anders doen maar met keuringen mag dat gewoon.
Bij icamh mag het niet.

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:40

Het was mij ook nog niet opgevallen Sophie, maar ik ben nog niet veel op Nmprs keuringen/shows geweest.

Hier ook het factuur en de catalogus ontvangen, en tot mijn grote verbazing viel het factuur goed mee. Het is €125, maar ik had tussen €200 en €250 verwacht, dus die 125 is een meevaller :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:52

Dan moet ik verkeerd gelezen hebben. Of verwarren met bmp. Al zegt Sophie nu zelf dat het niet mag ven het bestuur uit?

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:06

Ik heb dit wel degelijk van bestuurslid vernomen, tijdens vergadering voor zomershow. Het ging ook echt over de keuringen, niet over de show. Ik zal het nog eens navragen, vind het ook nergens terug in reglementen...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:35

Het is zelfs recent nog op een vergadering besproken.
Stalnaam is toch juist leuk op het shirt.
Paardje word beoordeeld niet de stalnaam hoor.
Juist leuk dat je kunt zien van wie het paardje is toch? ;)

bever5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:02

Ik wilde toch nog even een reactie geven om mijn kant te zeggen.
Even een paar dingen recht zetten die niet kloppen.
De 3 dekkingen waren alleen voor haar eigen merrie's (en niet voor onbeperkte dekkingen).
Er is nooit gesproken over een dekking van een merrie van buitenaf, alleen 1 iemand wou toen ook graag een dekking van Diego maar dit kon niet door de dekbeperking van de 3e premie.
En het AMHA papier had ze zelf belang bij voor het veulen van haar eigen AMHA merrie.
Het gaf naar mijn idee géén meerwaarde omdat als ik het nog goed heb Diego op 94cm was gemeten.
En ik was géén lid en zei wel.

Dat die merrie op haar site een oude shetlander is zonder papieren van haar schoonvader wist ik niet.
En ik vind en blijf erbij dat je dit ook had kunnen overleggen. Het komt gewoon raar over dat je er op deze manier achter moet komen.

En Esther ik ben niet speciaal lid geworden om dit.
Iemand een kleurentest laten doen voor het lwo heb ik nog nooit gedaan.
Paardjes aanschaffen en weer weg doen?????????????????
Door omstandigheden heb ik helaas deze keuze moeten maken om alles te verkopen.
Verkoop jij nooit dieren dan? Hou je alles wat je koopt en wat er bij je geboren wordt?
Geloof ik eigenlijk niet.
En mijn paardjes afkraken? Ik denk dat dit over Diego gaat! Diego kan niks aan die 3e premie doen! Heb ik ook nooit gezegd! Die dag HK 2013 ging alles mis wat er maar mis kon gaan.
Helemaal verkeerd ingeschat hoelaat jullie moesten, Diego in aller haast uit de trailer gehaald, vergeten om te kleden, daarna nummer nog een keer vergeten en al die tijd heeft Diego voor de ring staan wachten zonder deken (die had jij vast) en het was die dag koud.
Dus al met al niet kunnen wennen tussen al die hengsten en dan nog ijskoud de ring in.
En dan zou ik moeten zeggen dat het Diego's zijn schuld is die 3e premie?
Nou nee hoor, dit jaar wordt hij opnieuw voorgebracht door mensen die wel weten hoe je een hengst
moet voorbereiden en voorbrengen op zo'n dag.
En nog zeggen dat ik niks gedaan heb? Nee ik had de mededeling voor de keuring al gekregen dat ik mij deze dag nergens mee mocht bemoeien en dat heb ik ook niet gedaan.
Ja ik heb mijn mening na die tijd gegeven en volgens mij moet dat ook kunnen.
Ik was terleurgesteld hoe dit gegaan was en als je het graag nog een keer terug wil kijken op video vraag het maar en ik stuur het filmpje naar je op.
Weet je Esther je bent een vriendin van Mathilda en ik ken je eigenlijk helemaal niet maar welk taalgebruik jij hebt in een persoonlijke mail aan mij.................nou daar lusten de honden géén brood van!

Dus mensen............mocht ik ooit nog op een NMPRS keuring komen en het alarm gaat af (Esther dus)
dan weten jullie precies dat ik het ben. Ik zou de mail van haar hier op dit forum kunnen plaatsen dan begrijpen jullie precies wat ik bedoel!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:15

bever5, even een kleine reactie van mij, mijn veulen wilde je kopen, je was er wég van, máár het moest en zou een LWO+ zijn, dus heb ik het veulen voor je gereserveerd en de ( onnodige) kleurtest laten doen, ze was wél LWO+ dus, toen moest de prijs omlaag want ach zielig zielig , ze hadden geen grond en geen geld meer, toen ging de koop niet door, gelukkig heeft het veulen een superplekje gekregen bij mensen die haar op haar waarde schattenen er stapelgek mee zijn.

en jij kent Esther niet? je bent zelfs bij haar thuis geweest!!!!

ik heb zelf in de auto naast mathilda gezeten toen jij belde, een vreselijke overstuur vriendin naast me , die de auto aan de kant moest zetten, fotosessie afspreken met maaike de vries en dan op het laatste moment nog afzeggen, de hengst heeft mathilda al in februari bij jou vandaan moeten halen want je had de boel met de wei niet voor elkaar, mathilda heeft érg veel energie, tijd en vooral geld in de hengst gestoken( voeding, ontworming,bekappen, keuringskosten) én je had hem al voor een prikkie gekocht, mhaaaa, ik hou écht niet van mensen zoals jij, ik schiet écht niet snel uit mijn slof, maar jij breekt alle records hoor _-:(

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:45

Bitchfight bitchfight bitchfight! ~~}>

Btw niet netjes om te zeggen dat ie nu bij mensen staat die wél weten hoe je een hengst klaarmaakt. Diego stond er prima bij, Mathilda was er goed druk mee geweest.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:10

Claudia ik vind het erg jammer dat het zo moet. Zal ik even het contract met de verkoopvoorwaarden hier op het forum neerzetten???
Daar staat in dat ik twee levende veulens zou krijgen van Diego. En dat hij naar de hk moest in 2013.

Heel erg jammer dat voor jou financieel niet mogelijk was om dit te doen. Je hebt mij zelf gevraagt om dit op mij te nemen. Dit heb ik gedaan. Uit coulance en natuurlijk voor Diego zelf.

Dat je je nergens mee mocht bemoeien heb ik NOOIT gezegd.

Het onvoorbereidde??????? Sorry maar als de rubrieken zo snel inlopen kon ik ook niet voor zien. Kwam krap bij de veterinair vandaan... En by the way. Hij is de ring keurig op tijd ingegaan. Daar is niet veel mee om. Er komen er wel eens meer iets later. Door dat haasten ben ik inderdaad mijn nummer vergeten op te doen. En kon ik nog eens heen en weer rennen. Helaas is er 1 ding niet goed gegaan. Diego was aan het spelen en niet mooi aan het meelopen. Dit heeft niemand in de hand.

Jammer dat je op die dag zelf niet tegen me gezegd had dat het allemaal mijn schuld was. Het enige wat je me zondag morgen aan de telefoon vermelde was dat hij mooi gewassen en geschoren was........ De rest was allemaal mijn schuld. Sorry dat is dus de dank die ik krijg!!!
EN ik mocht maaike zelf bellen om af te melden voor de fotoshoot. Ik heb notabene nog geen 12 uur daarvoor nog geld gekregen om de shoot te betalen.

Zelfs op maandag na de HK heb je hein marsch gebeld wat je met Diego aan moest en sprak je al over een andere hengst kopen... Terwijl je geen geld had?!?!?!
Hoe denk je dat dit overkomt..

En Claudia vermeulen, heb je een paardje van gekocht, die heeft ze zo lang voor je vast gehouden en op het allerlaatste moment belde je Claudia af. Ook wegens redenen. Maar hier was Claudia ook niet erg blij mee kan ik je zeggen.

En dat je moonlight niet kende is niet waar want je hebt haar zelf gezien. Je bent zelfs bij mijn schoonouders geweest.

Als ik echt zo slecht bent als jij beweerd, waarom in gods naam zal ik moonlight dan op mijn site vermelden????

Oja ik heb voor de HK gevraagd wat het dekgeld moest zijn voor merries van buitenaf. Dit was 250,00. En die dek is niet doorgegaan door de derde premie, maar door een andere tussenkomst. Waarom zou ik volgens jou mailtje ineens 350,00 moeten betalen?
Wat zou jij kwijt zijn als je Diego extern wegbracht voor de trainingen??

EN IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR WAT ANDEREN VERTELLEN. Trouwens logisch dat zij het voor me opnemen. Zij stonden namelijk heel dicht bij wat er gebeurd is voor de hk aan tot dat hij weer bij jou kwam. Zij weten er gewoon alles van.

Sorry mensen maar ik ben zo teleurgesteld voor de tweede maal, dat ik dit even kwijt moest.

Het enige wat ik dan fout heb gedaan is dat ik schriftelijk moest vermelden dat de oude papierloze shet merrie van mijn schoonvader er ook 1 cyclus bij is geweest. Dan had ze ervan afgeweten.

Nou ja Claudia misschien 1 troost. waarschijnlijk is ze niet eens dragend, want ze toont nog geen duidelijke teken van dracht.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:00

Kunnen jullie dit niet via pb uitvechten?