regen/winterdeken voor een shet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrackerHorse

Re: regen/winterdeken voor een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:22

De jade staat Buck ook goed Ja Wil je hem nog een maatje groter Clown Grapje Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:25

Het zou niet verkeerd zijn Zou het graag willen, Maar me ouders krijgen echt een rolling als ik zeg ik moet nog een zweetdeken. *LOL*

Als Jack hem niet meer past, Dan verkoop ik hem gewoon en koop ik een grotere maat Bloos
Deze dekens vallen veel beter op mijn ponys,

Dan bijv die van Premiere en die andere merkloze deken. Dan lijke het net sloeber ponys.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:05

Haha HW: Mooie dekens hoor!
Crackerhorse: Ik pm je even!

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:56

je hebt een pm terug Knipoog

@HW maar jij hebt toch bijna geen zweetdekens Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:53

Ze hebben allebij 1.

De jade, de pasvorm valt beter. Het lijkt een 'stijvere' beter als die blauwe van Buck. Die is heel slap en verschuift denk ook omdat hij wat te groot is. Alleen bij Buck komt stukje kont uit en bij Jack past ie nu prescies. Verdrietig

En dan nog een aangevreten premiere deken, die ik persee moest hebben vanwege die peesbeschermers als trailerset maar nu is ie niet leuk meer want hij is aangevreten.... Nu ga ik maar een stukje erop naaien, en het gebruiken als onderdeken bij het vriezen ofzo Haha!

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:30

Dat was toch die geruite deken? Mooie deken hoor.....heb je daar nog een foto van?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:38

Ik heb net weer een Horseware Rhino pony Light Weigth turnout deken besteld. Kennissen in Engeland halen hem morgen even op bij de ruitersport zaak en mijn ouders nemen hem volgende week mee naar NL.

Ik heb veel geprobeerd, maar alles schuurt en past gewoon niet mooi (BR, S&K, Premiere, Harry's Horse, Weatherbeeta en weet ik wat ik allemaal gehad heb).

Heb dus volgende week 2 van deze dekens en een 340 grams staldeken van de zelfde 'serie'. Dit, samen met een aantal fleece dekentjes, is mijn hele dekenverzameling voor 3 pony's. Meer dan zat vind ik Knipoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:36

Dennis schreef:
Ik heb net weer een Horseware Rhino pony Light Weigth turnout deken besteld. Kennissen in Engeland halen hem morgen even op bij de ruitersport zaak en mijn ouders nemen hem volgende week mee naar NL.

Ik heb veel geprobeerd, maar alles schuurt en past gewoon niet mooi (BR, S&K, Premiere, Harry's Horse, Weatherbeeta en weet ik wat ik allemaal gehad heb).

Heb dus volgende week 2 van deze dekens en een 340 grams staldeken van de zelfde 'serie'. Dit, samen met een aantal fleece dekentjes, is mijn hele dekenverzameling voor 3 pony's. Meer dan zat vind ik Knipoog.

Als je hem hebt, plaats je dan foto's? Ben benieuwd naar de pasvorm van deze dekentjes. Ik heb nu een Harry horse. Mijn shet is wel klein, ik denk zo'n 75 cm.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:28

Ik kan morgen wel even een foto maken van mijn oude deken. Die is inmiddels wel al 3 jaar oud en er heeft een keer een scheur in gezeten(bij de singels), maar is nog steeds goed waterdicht. Ook na het wassen! (ik spray hem wel altijd nog een keertje extra in)

Ze hebben ze ook met hele en halve hals(met losse en vaste hals), gevoerd en ongevoerd, in verschillende diktes.

De kleinste maat is dacht ik die ik heb, de 4'3" dus, dat is 130 cm onderlengte (ligt bij mij op pony's van 94 cm tot 103cm en ligt overal mooi op).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:59

Hmm is dat de kleinste maat??
Raar, ik heb nu zelfs een Harry horse die iets te klein is. Ik zal er eens inkijken wat voor maat daarin staat.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:16

Foto ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:37

Kijk ook maar even op www.horseware.com en dan bij products en Pony. Daar staan alle dekens.

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:09

dit houd ik toch ook even in de gaten. Ik ben mega te spreken over deze dekens.. en ik moet toch nog een gevoerde hebben voor de winter...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:19

Even een tip; koop geen IR ongevoerde regendeken!!!
Ik heb er laatst een aangeschaft, omdat de bucas (perfect waterdicht) qua pasvorm niet mooi zat. De IR zat qua pasvorm wel goed, maar is hartstikke lek! Mag zich imo dus geen regendeken noemen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:29

Wat is een IR?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:58

Suzanne F. schreef:
Hmm is dat de kleinste maat??
Raar, ik heb nu zelfs een Harry horse die iets te klein is. Ik zal er eens inkijken wat voor maat daarin staat.

Bucas gaat nog veel kleiner met de maatjes dan horseware, ik geloof vanaf 85 cm onderlengte.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:35

Vickelientje schreef:
Even een tip; koop geen IR ongevoerde regendeken!!!
Ik heb er laatst een aangeschaft, omdat de bucas (perfect waterdicht) qua pasvorm niet mooi zat. De IR zat qua pasvorm wel goed, maar is hartstikke lek! Mag zich imo dus geen regendeken noemen

Had ik dus met een BR tot twee keer toe.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:47

Ik heb 3 waterdichte winterdekens.
Een 'Stormbreaker' voor Bas, merk uit Zweden. Zit super, is goed waterdicht.
Voor Tom heb ik een Harry's Horse, ook waterdicht, die zit ook heel netjes, niet te lang over de schouders.
Heb ook een HH staldeken, die vind ik dan weer belabberd eigenlijk, veel te lang naar beneden, maar kan voor op stal wel.

Die van Bas:
Afbeelding

De HH van Tom
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SANEX op 05-11-06 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:50

Ik heb nu net weer een BR die nieuwe two tone, en ik meot zeggen dta ik nog nooit een deken gehad heb dei zo mooi valt als deze

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:04

Meavey schreef:
Wat is een IR?

Imperial Riding Knipoog

@Sanex; die Harry's Horse, is die ook goed waterdicht 24/7? Ik bedoel, hebben ze daarmee bij jou ook in dikke buien gestaan? En is het een ongevoerde? Op de foto lijkt ie gevoerd...
Bij mij kunnen ze wel schuilen, maar soms hebben ze daar geen zin in, dus ik heb echt een goeie nodig.
Ik zit eraan te denken een HH regendeken te bestellen... maar ben ineens beetje huiverig voor de kwaliteit na het gedonder met IR..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:15

Hij is wel gevoerd idd,het onderste stukje van de deken niet, maar de rug en zijkant wel. En tot nu toe goed waterdicht, hij heeft 'm nog niet continu op, maar die storm van vorige week heeft 'ie overleefd

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:17

De onderkant van de deken is nooit echt waterdicht, omdat daar de naden zitten, Als je ook voel is de onderkant handbreedte ong niet gevoerd. Lachen

Ik heb een HH winterdeken en die is absoluut goed waterdicht, Mijn vriendin heeft de regendeken ervan, al het 2e jaar op en goed waterdicht.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:22

horsewisper schreef:
De onderkant van de deken is nooit echt waterdicht, omdat daar de naden zitten, Als je ook voel is de onderkant handbreedte ong niet gevoerd. Lachen

Niet bij elke deken is dat zo. De deken van Tom is idd een handbreedte niet gevoerd, zoals ik meldde in mijn eerdere post, maar de deken van Bas is volledig gevoerd tot elk zoompje toe.
Ook daar goed waterdicht, met ' het laaste stukje niet ' doelde ik op het laatste stukje aan de onderkant dan niet gevoerd is.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:25

Ow oke, Dan heb ik het verkeerd begrepen.

Buck heeft deze;
Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:27

Dit is zijn regendeken van BR 100% waterdicht.
Afbeelding

Afbeelding