Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BYS

Re: Hengstenkeuring NMPRS 2018, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:31

Nee Annelies, die is het niet :) was niet helemaal ons ding kwa verfijning, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:34

Dan ben ik heeeeel benieuwd! Ik kan slecht tegen geheimzinnigheid _O-

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 00:21

hihi, ik ben ook benieuwd :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:18

@Prosecco, dat moet toch op te lossen zijn hoor, dat het paspoort verloren is nu, kan jij toch niets aan doen? Komt wel goed, mijn AMHA certificaat van één van mijn paardjes is ook eens verloren gegaan met de post maar is toch weer tevoorschijn gekomen. Net op tijd want het AMHA ging me net een duplicaat op sturen.

@BYS, Ik wens jullie in elk geval veel succes met de nieuwe hengst, hopelijk krijgen jullie er veel mooie en gezonde veulentjes van.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:15

Het is ook echt niet dat ik van dit geheimzinnige gedoe hou hoor, maar stel nu dat ik tegen iedereen vertel dat we deze bepaalde hengsf willen kopen maar de dwerggenentest afwachten, is het achteraf banketstaaf voor de eigenaars als mensen dan weten dat we hem toch niet gekocht hebben aangezien iedereen dan weet dat het is om het feit dat hij dus dwerggenen draagt.

Stel nu dat hij drager is, wat ik ECHT niet verwacht gezien zijn afstamming, dan vind ik het niet mijn taak om mensen ervan op de hoogte te brengen en dat ’bekend’ te maken aangezien het dan niet mijn paard is snap je?

Maar geloof me, ik kan niet wachten tot ik het bekend kan maken, en mijn tekst om tegen dan op facebook te gooien staat al lang klaar haha :+

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:16

Laureas schreef:
@Prosecco, dat moet toch op te lossen zijn hoor, dat het paspoort verloren is nu, kan jij toch niets aan doen? Komt wel goed, mijn AMHA certificaat van één van mijn paardjes is ook eens verloren gegaan met de post maar is toch weer tevoorschijn gekomen. Net op tijd want het AMHA ging me net een duplicaat op sturen.

@BYS, Ik wens jullie in elk geval veel succes met de nieuwe hengst, hopelijk krijgen jullie er veel mooie en gezonde veulentjes van.

Bedankt Vanessa!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:25

Natuurljjk begrijp ik dat. Ik ben gewoôn geen geduldig persoon op dat vlak :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:27

Begrijpen we zeker! Ik hou ook niet van geheimzinnig gedoe maar ik ga morgen ook kijken naar een hengst maar als dat hem niet word is het ook zo rot om online te zetten :P

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:33

Het paspoort is terecht, stamboek is eens naar een postkantoor gereden om te kijken en daar lag het!
En dat terwijl hij normaal gezien in een distributiekantoor lag aan de grens, gaf de post mij aan via telefoon.

Ben benieuwd naar jullie (hopelijk) nieuwe hengsten!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:54

Ik kan er dit jaar eens rustig zonder hengst van genieten..nouja als ik niet val natuurlijk :+

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:58

Nou Mariska dan zou ik als ik jou was gewoon lekker blijven zitten op de tribune. Kun je mooi veel bekijken. :+ We komen allemaal wel bij jou langs om te kletsen hihihi

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:34

Haha Mathilda, nee hoor want ik help ook een handje met de Colorstable trainings- en eigen hengst, Patch moet ik natuurlijk aanmoedigen..maar ik loop een HEEL groot rondje om voor die k..brug!
En iedereen aanmoedigen natuurliijk (voor zover ik dat meekrijg)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:39

Ja Mariska, blijf maar goed ver weg van die brug.. wat een ellende toen zeg.
Ik ga elk jaar zonder hengst. Lekker zitten en genieten. :+: Iedereen succes met de voorbereidingen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:02

Pfff nou dat was idd wat wat een ellende.
Ben benieuwd naar je hengstje hoor BYS. ;)
Ici gaat over 2 weken ook naar Geven, wij zitten dan zelf in een verbouwing dus dit leek me beter, en hij moest dit jaar dus kon niet overslaan.
Hij was nog wat zwaar in het najaar maar volgends mij is hij nu mooi op gewicht.
Dus aan Geven voor de laatste puntjes op de I. ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:27

Aaah stilzitten zit er dus niet in Mariska.
Linda welke verbouwing? Bij je vriend of bij je ouders? Vroeg me al een poosje af waar je nu woonde. Ik heb heel sterk het vermoeden dicht bij mij ergens.... (sorry ben ook totaal niet nieuwsgierig hahaha :o )

Patricia lekker makkelijk. Heerlijk genieten zonder paard. Soms wil ik dat ook wel eens. Maar toch kriebeld het ook wel om mee te doen. Dus meestal ben ik altijd wel aanwezig op de HK en MK met paard. Enterkeuring is verschillend ivm wel of geen jong spul hebben.
Indi is de laatste dagen weer iets gevuld. dus bij de mannen moet ik echt even in de gaten houden dat ze iets minder hooi krijgen. Hopelijk krijg ik indi's buikje nog wat strakker en dat hij nog wat sterker wordt in de achterhand. Merk toch wel dat krap driejarigen eigenlijk toch nog een jaartje meer nodig zijn om die kracht op te bouwen. Maar we zullen zien hoe het gaat. We maken er het beste van.

Nu we zo weer wat aan het praten zijn, ben ik ook erg benieuwd naar de catalogus. Kan niet wachten tot deze online komt. Wie zullen er komen en wie nog even een jaartje niet. Vind dat altijd leuk om te lezen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:16

Haha verbouwing van het huis, van vriend idd maar we wonen gewoon in Noord Holland hoor.
Nieuwe vloer, nieuwe keuken, muren uitbreken, is wel even een klus. ;)
Willem zijn ouders wonen idd wel in Zuidlaren misschien dat je dat nog wist hahaha. :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:23

Ben ook benieuwd naar de catalogus.

Had toen ik plaatste gezegd dat ik hem nog fatsoenlijk zou voor stellen. Dus hier is ie dan Prins (Sicco). Vos? Palomino, mogelijke zilvergendrager. Zoon Van Darmond Southern Snowstorm. Moeder is een dochter van NFC Egyptian Kings Special Effort.
4 jaar en 100% groen uit de weide gehaald. Ben er nu een weekje mee bezig en kent ondertussen gelukkig al een kleine basis.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:05

Leuk paardje. Is het een appaloosa?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:14

Hij heeft toch vlekjes op zijn lippen en rond de geslachtsdelen. Op zijn hoofd heeft hij ook een paar kleine vlekjes.
Ga hem sowieso kleur laten testen, verkoper zegt palomino, ik denk vos. En heeft een half blauw oogje, ook altijd leuk om te weten of dat ergens vandaan komt.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 17:31

leuk ventje Sara :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:51

Lijkt mij zeker een appaloosa. Op die foto is zijn achterhand precies erg wit. Ik zou zeggen palomino. Maar hij staat wel in de felle zon dus kan vertekenen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-18 20:11

ben wel benieuwd hoe die eruit zal zien zonder zijn winterjasje :)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:26

Leuke aanwinst Sara, ik ben ook benieuwd hoe hij eruit ziet zonder vacht.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:37

Zo lijkt hij op de billen indd veel lichter en ook wel een soort van appie neusje..

Leuk als je hem straks scheert, kom je wellicht nog verassings stippen tegen..

Saritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:00

Was jij vandaag niet voor een hengstje gaan kijken Rowan? Niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo hoor ;)