Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Uit je ruimte sturen/wegjagen kan ook, maar daar moeten de omstandigheden wel geschikt voor zijn.geloofhoop schreef:Nee wij doen niet aan slaan! hooguit als hij bijt bijten wij hem terug in zijn oor.
Vind nergens voor nodig een dier te slaan, en de eigenaar van deze shetlander ook niet.
Wij gaan nu eerst goed met hem bezig zijn, voordat haar dochter er mee aan de slag kan.
Deze shetlander heeft altijd op een stuk land gestaan en nooit echt iets mee gedaan, dus wss is dat de oorzaak. Beter zoeken naar de oorzaak dan meteen beginnen met meppen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bedankt voor jullie reacties.
geloofhoop schreef:Hij bijt mij toch ook? dan bijt ik gewoon terug. En heus niet tot bloendends toe hoor.
Heb het 1 x hoeven doen, en nee hij is niet bang voor zijn oor geworden. Als je tik in zijn gezicht geeft word ie bang voor je hand

Zoolgangster schreef:NardoLove schreef:veel mensen zeggen bijten terwijl het happen is want als hij echt zou bijten zou haar dochtertje niet bij die shet in de buurt mogen komen
Dat zou heel goed kunnen ja.
Maar ook happen kan natuurlijk al hard aankomen bij een kind... over het terugbijten: het zal vast door dom toeval soms lijken te helpen, maar het is niet iets wat je met een (kinder)pony moet doen, vooral omdat je zo het kind laat zien dat je blijkbaar zó een pony kunt corrigeren.
Want je wilt er toch niet aan denken dat een kind op het idee komt het zelf ook te doen... en dan blijkt de pony sneller dan het kind.
Alleen al daarom vind ik het oerdom om een pony in het oor te bijten als correctie.
FleurMayx schreef:dit slaat nergens op als jij het zo goed weet dan los het zelf op wij hebben antwoorden maar blijkbaar zijn ze iet goed genoeg, dan moet je het ook niet vragen. als jou shetlander jou bijt zou ik hem eff een tik op op zijn buik of kont geven in plaats van bijten in zijn oor. ik zou deze topic sluiten onze mening is afstraffen (tenminste de mening van de meeste hier) en jij doet het op jou manier succes er mee!
groetjes
ps: Als het nogal boos overkomt sorry daar voor.
Storm schreef:Mnkorteleven, jouw 6 jarige zoontje zet jouw 2,5 jarige hengst binnen?
Dat klinkt toch erg gevaarlijk. Een 2,5 jarige hengst is een puber en kan ineens heel anders reageren dan hij normaal doet, zeker als het straks voorjaar wordt. Hormonen doen gekke dingen, óók bij een netjes opgevoed paard.
hij liep achter mij en mijn 2 merries aan.

balance schreef:Het slaan, schoppen of bijten van een dier valt onder dierenmishandeling. Ongeacht of iemand vindt dat het het simpelste en beste advies is. Daarnaast, even belangrijk, geeft TS aan dat dit niet is wat ze wil. Er zijn andere oplossingen en die zijn ook al aangedragen.
geloofhoop schreef:Nee wij doen niet aan slaan! hooguit als hij bijt bijten wij hem terug in zijn oor.
Vind nergens voor nodig een dier te slaan, en de eigenaar van deze shetlander ook niet.
Wij gaan nu eerst goed met hem bezig zijn, voordat haar dochter er mee aan de slag kan.
Deze shetlander heeft altijd op een stuk land gestaan en nooit echt iets mee gedaan, dus wss is dat de oorzaak. Beter zoeken naar de oorzaak dan meteen beginnen met meppen, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bedankt voor jullie reacties.

balance schreef:Het slaan, schoppen of bijten van een dier valt onder dierenmishandeling. Ongeacht of iemand vindt dat het het simpelste en beste advies is. Daarnaast, even belangrijk, geeft TS aan dat dit niet is wat ze wil. Er zijn andere oplossingen en die zijn ook al aangedragen.
little_king schreef:balance schreef:Het slaan, schoppen of bijten van een dier valt onder dierenmishandeling. Ongeacht of iemand vindt dat het het simpelste en beste advies is. Daarnaast, even belangrijk, geeft TS aan dat dit niet is wat ze wil. Er zijn andere oplossingen en die zijn ook al aangedragen.
Dus paarden onderling doen ook aan dierenmishandeling?

little_king schreef:Fijn dat je weet dat ik me er niet in verdiept heb
Laat ik zo stellen, met mijn onjuiste timing en onmogelijke manieren heb ik hele fijne, niet bange paarden op stal.
Paarden als veulen, paarden als 3 jarige uit de opfok die niet eens aan een halstertje mee konden lopen.
2 die al bekend stonden om hun gedrag. waarvan1 van mezelf die verpest-verwend was en dacht dat als hij aanviel en trapte hij zijn zin wel kreeg.
1 van een ander, die geleerd had iedereen over het erf te sleuren als hij dacht dat dit wel kon en werd hij tegen gehouden beet hij ook vol.
Beide zijn nu de super lieve paarden.
Dus ja dat met slechte timing en het niet weten wat paardentaal is.