Shetlander vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:11

het is maar wat je geluk noemt, ik word hier helemaal afgezeikt omdat mijn ouders mijn pony niet lieten inenten, gebitscontroles, hij staat alleen enz.
ik wil er zelf best wat aan veranderen, maar dan moet ik toch echt eerst geld gaan verdienen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:16

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:06

Fennadev schreef:
het is maar wat je geluk noemt, ik word hier helemaal afgezeikt omdat mijn ouders mijn pony niet lieten inenten, gebitscontroles, hij staat alleen enz.
ik wil er zelf best wat aan veranderen, maar dan moet ik toch echt eerst geld gaan verdienen.

Je hebt advies gekregen van diverse mensen,dat je daar niets mee doet en steeds domme antwoorden geeft op ons advies dan kan je verwachten dat je daar op aangesproken word.
Je kan niet alleen je ouders de schuld geven,je bent op een leeftijd aangekomen dat je best ook zelf wat verantwoordelijkheid kan en moet nemen.
Probeer eens de AH daar worden best regelmatig jongeren aangenomen en het verdient ook nog eens goed.

pearlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:21

LoveSchleich schreef:
ik heb die advertentie terug gevonden van de paarden tandarts:

http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... &fta_ind=1

Hier staat toch echt dat gebitscontrole gratis is.. :')

Vaak is de controle op zich wel gratis... maar 9 van de 10 keer vinden ze wel iets wat behandeld moet worden en dát is dan weer niet gratis!
Ohja en meestal betaal je ook gewoon voorrijkosten..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:54

kan ik toch niks aan doen dat ik niks weet, ik vraag het ook niet meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:57

Fennadev schreef:

je hebt vast wel 8 euro van je zakgeld over voor een wormkuur.(dan koop je een keer geen snoep of een t-shirt)
Een dode pony door koliek is erger hoor!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:12

Fennadev schreef:
kan ik toch niks aan doen dat ik niks weet, ik vraag het ook niet meer.

Je moet niet zo zielig doen,je kan leren!! van onze adviezen en antwoorden, kijk maar naar de TS die doet wat met het advies wat er word gegeven.
Alles wat er aan advies werd gegeven had jij maling aan en wist je het wel beter,dan is het toch niet raar dat mede bokkers zo langzamerhand klaar zijn met jou.
Dit is niet het eerste topic waar je het beter weet en niets doet met advies,en als de antwoorden je niet zinnen dan ga je op de zielige toer!!!
Ik ga verder TS advies geven als ze daar om vraagt die WIL wel van ons mede bokkers leren!!!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:24

Ik wel ja, maar mijn ouders niet en om nu mijn spaargeld op te gaan geven voor mijn pony? Liever niet. Dan verkoop hem zelfs nog liever, al betwijfel ik het of iemand hem wil hebben.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:34

@ cariena 1: Dat is inderdaad een leuke, maar ik ben op zoek naar een merrie, ruin zou wel kunnen, maar opa heeft een merrie die echt niet tegen hengsten en ruinen kan, en eigenlijk zoek ik ook een jaarling ofzo, zodat ie niet overal onderdoor kan! ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 08:43

Ik zag een tijdje geleden al deze:

http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/568 ... 4VB4M&df=1

Het is die van foto 2, ik vind haar zelf erg mooi en volgens de beschrijving is ze ook erg lief, wat denken jullie van deze? Ik vind dat ze wel een beetje een aparte staart heeft bij haar zwarte vacht, maar dat vind ik ook wel weer mooi, maar weet iemand of dat nog een andere kleur is ofzo of hoort dat gewoon niet of wel zo?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:12

Ziet er goed uit! Bovendien met stamboekpapier, dus de gezondheid zal ook niet echt problemen gaan geven, mag je aannemen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 09:15

Okee fijn, alleen is het probleem dat ik dus nadat we op vakantie zijn geweest eentje mag kopen, en we komen 10 augustus pas weer, ik zal wel even overleggen en dan als ik echt voor die wil gaan even vragen of die haar nog even vast kan houden, er staat in elk geval nergens dat ze met spoed weg moet. :o

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:27

Vasthouden zullen verkopers wel niet happig op zijn. Als je een kleine aanbetaling doet zal het vast geen probleem zijn.
Je hebt interesse in de 2e pony? Ziet er wel leuk uit hoor, wil je er ook mee naar de keuring? (Dat het met gezondheid goed zit omdat er papier bij zit is natuurlijk onzin :o )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:33

Fennadev schreef:
Ik wel ja, maar mijn ouders niet en om nu mijn spaargeld op te gaan geven voor mijn pony? Liever niet. Dan verkoop hem zelfs nog liever, al betwijfel ik het of iemand hem wil hebben.

oei....wat een mentaliteit...jij moet inderdaad nog veel leren.
En niet alleen op paardengebied :o

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:33

DeSa schreef:
Vasthouden zullen verkopers wel niet happig op zijn. Als je een kleine aanbetaling doet zal het vast geen probleem zijn.
Je hebt interesse in de 2e pony? Ziet er wel leuk uit hoor, wil je er ook mee naar de keuring? (Dat het met gezondheid goed zit omdat er papier bij zit is natuurlijk onzin :o )

Ik bedoel dat dan de beenstanden enzo al globaal bekeken zijn, mag je aannemen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:21

Fennadev schreef:

Dan verkoop je hem toch. :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 13:56

@DeSa, ja die van foto 2 die jonge met de neus naar links toe zegmaar :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:01

wie wil er nou een shetlander met zomereczeem die hengst is, maar niet kan dekken? Nooit ontwormt is geweest en alleen als veulen ingeënt?(niemand)
Dan moet ik hem gratis weggeven en dat gaat niet want dat is een behoorlijk verlies.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:07

Wat een ontzettend leuke pony is dat, die van foto 2 uit je link! :)
Top dat je alle adviezen hier zo goed oppakt! Gaat helemaal goedkomen denk ik zo. Jammer dat je moet wachten tot na de vakantie maar natuurlijk wel heel logisch ;) :)

En van sommige reacties word ik erg verdrietig hier.... Een wormenkuur is écht de kosten niet, als je dat al te veel vindt kun je idd beter verkopen. En een paard is vrijwel altijd verlies, levert maar heel erg zelden iets op. T is verdorie een levend wezen zeg...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:13

Sommige mensen horen geen paard, pony of shetlander te hebben

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:43

mijn pony hoeft niet ontwormt te worden, hij is kerngezond en zijn mest is prima in orde.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:56

@ Fannadev: Dat zegt niets. Ik heb zelfs een merrie gehad die altijd netjes ontwormd werd en allemaal rare symptomen kreeg (jeuk over haar hele lijf, bulten alsof ze enorm gestoken was, sloom). Pas na bloed onderzoek kwam er uit dat ze toch wormen had.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:27

Helaass... die leuke pony word het niet, mijn ouders vinden haar te duur, ookal moet ik haar zelf kopen.. Ik baal vreselijk -O- -O-

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:35

Hoeveel moet ze kosten dan?

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:41

Hihi wat leuk dat je een shetje mag! Las de 1e en laatste pagina door, heb zelf ook een shetje :P (profiel)
Bij mij gaat dr niet zo heel veel doorheen hoor! 1x in het half jaar hoefsmid (hier € 17,50)
1x in de 2mnd wormenkuur (geen idee wat dat kost?? Maar niet zo gek veel want hij hoeft maar voor 150kg)
Hooi.. Tja, hij krijgt altijd wat mee van mn andere pony maar echt nodig heeft die het niet. Brokken krijgt die ook iets mee, maar ook eigenlijk niet nodig ;)
Ik lees m nog even verder mee en succes met de koop iig!

Oeff fennadev idd jij verdient geen pony als je dr zó mee omgaat!! :n