Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lili schreef:Kleine, goed rijdende ruiters vinden is hier ook drama.
Of dan kunnen ze leuk rijden maar halen ze allerlei rare fratsen uit met je pony.
Heb nu gelukkig een meisje gevonden die er nog leuk oppast en leuk kan rijden.
Maar als je geen passende ruiter hebt, rij dan gewoon niet.
Snap echt niet dat mensen voor hun eigen plezier kiezen en niet voor het welzijn van het beestje.
cobelens schreef:Lili schreef:Kleine, goed rijdende ruiters vinden is hier ook drama.
Of dan kunnen ze leuk rijden maar halen ze allerlei rare fratsen uit met je pony.
Heb nu gelukkig een meisje gevonden die er nog leuk oppast en leuk kan rijden.
Maar als je geen passende ruiter hebt, rij dan gewoon niet.
Snap echt niet dat mensen voor hun eigen plezier kiezen en niet voor het welzijn van het beestje.
Wat is niet passen, en wat is rijden naar mening wordt hier veel over een kam geschoren, terwijl de definities niet duidelijk zijn
Die mij is echt alleen voor te rijden(rij zelf ook niet) ze staat voor de koets, we hebben les in grondwerk en vrijheidsdressuur en ja ze wordt een half uurtje gereden door een dame die iets wat aan de lange kant is, maar niet extreem, valt dat dan oner jou zin, rij dan gewoon niet?
Jalindraatje schreef:Er is veel meer dan rijden alleen. Denk eens aan vrijheidsdressuur, lange lijnen, grondwerk etc... Inderdaad, als je te groot bent (in jou geval dus) is er wel oneerlijk tegenover je pony. Je kan ook vrijspringen.. Je kan zoveel andere dingen doen dan rijden, maar iedereen wil rijden, of ze nou te groot zijn of niet (niet op jou bedoeld hoor)
kimxramona schreef:Uhm sorry, maar het licht ook gewoon aan de shet. ik heb een enorm grote shetlander ben 12 en weeg 40 en ben 1.60, beestje kan het supermakkelijk dragen! ik rij er bijna nooit meer op ofzo, maar ik ga er tuurlijk wel een xtje mee zwemmen enzo. en leeftijd heeft er zowiezo niks te maken puur gewicht en lengte.