[EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:49

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
hij is wel erg leuk haha :D

hanny_jelke

Re: [EG] Zwartbonte shetlander gevonden - Laar (Weert)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:51

gefeliciteerd.
hij is wel gewldig om te zien.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:52

Wat een verhaal zeg!
Maar wat mag Kwak/Donald/Salami/Kleintje van geluk spreken met jou!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:11

Gefeliciteerd Annelies!! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:27

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ;)

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:39

ik heb heel dit topic gelezen en wat een verhaal zeg
ik zou zeggen heel veel plezier met hem, en zo zie je maar weer het dierjte heeft zijn eigen baasje uitgekozen haha veel geluk met hem

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:51

Wat lief dat je hem opgevangen hebt. Echt een eind goed al goed story :j

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:14

Wat een geweldig verhaal zeg!!
Ik zou volgens mij hetzelfe handelen en een naar gevoel hebben als zo'n beestje weer bij de handelaar zou staan.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 17:20

nou de pony is een uur geleden gebracht. het dier was blij dat ie weer terug was geloof ik, want hij kende de weg nog precies en ging steeds harder lopen richting de wei. Mijn paarden vonden het ook heel normaal dat ie weer terug was.

Ik ga nog even contact opnemen met de fokker en misschien kan ik zo dan nog wel achter de afstamming komen, ondanks dat hij officieel papierloos is.

Hij is overigens denk ik eerder 85 cm hoog dan 70. Valt ie dan in een middenmaat of is dat voor shetlanders nog steeds klein? Hij is nu bijna 2,5 jaar oud dus hij zal nog wel iets groeien neem ik aan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:29

OV-->SMP

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:56

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:06

dankjullie wel allemaal. het voelt ook goed zo. Hij is nu gewoon echt van mij, ik hoef niet bang te zijn dat er nog een eigenaar op duikt en de pony lijkt ook meer dan tevreden te zijn met de afloop. Hij reageert ook al wat meer op mij.

Ik zag hem gisteren die vrachtwagen in gaan en hoe erg hij niet wou, het leek wel een beetje alsof hij teleurgesteld was - het licht in zijn ogen ging ineens uit. Het voelde gewoon niet goed.

En ik weet dat er massa's andere paarden zijn en ik hoefde er eigenlijk geen, en ik had ook veulens kunnen krijgen voor veeeeel minder, maar ja, dit had ik mezelf nooit vergeven.

Hij wist het nog precies en stond bij wijze van spreken al op de wei voordat ik de draad los had gemaakt.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:11

Wat goed van je dat je hem gekocht hebt! Heb dit topic wel steeds gevolgd maar niet gereageerd. Maar gefeliciteerd met je kleine man, heb je goed gedaan zo. Tuurlijk barst het van de shetlanders die goedkoper etc zijn maar deze kwam toevallig op jou weg en nu is ie van jou. Echt leuk!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:17

Ik vind het zo'n lekker pennyverhaal, helemaal leuk. Ik had echt hetzelfde gedaan.
Heb je al plannen om iets met hem te gaan doen? Koetsen is zo leuk, mijn shetjes doen dat echt super. Is heerlijk om met deze eigenwijze dieren te werken.
Veel plezier met Dagobert! :$ _O-

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:23

tsja, wie weet vindt hij mennen inderdaad wel leuk. Ik ken het ras eigenlijk helemaal niet, dus wie weet waar dit nog eindigt. Ik werk ook veel met lange lijnen en aan de hand, dus ach, misschien schuilt er nog wel meer talent in dit diertje. en hij is nog maar 2,5 dus nog tijd zat.

Het gekke is, Jan, zo heette de vorige bewoner van het huis waar we nu sinds een half jaar wonen ook. En dat was een echte paardenman... en de dag voordat we wisten dat Jan, Jan heette, zei mijn man: weet je wat, we noemen hem Jan. Bel ik de dag erna de fokker op: zegt ie 'zn naam is Jan' (kan je het nog volgen...)

Kortom, het lijkt wel alsof ie bij ons en het huis hoort...

het is ook wel een beetje een pennyverhaal he... en dan te bedenken dat ik dat blad vroeger juist nooit las ha ha. Ik las de 'Ponyclub' want die was veel serieuzer vond ik. (hopelijk beledig ik nu niet meteen half Bokt...)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:24

Hehehe gefeliciteerd! En nu hopen dat de handelaar niet nog een paar pony's jouw wei opstuurt ;)

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 19:28

ja, ik wou nog tegen hem zeggen: "de volgende gaat linea recta terug, dat begrijp je wel he... " :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:47

Je kent het ras eigenlijk niet?? Ben je mijn lieve kleine Shadowtje nu al vergeten Y;( :D , haha!!

Heel veel succes gewenst met je eigen kleine shetje! Flex zal wel blij zijn, nu ineens 2 maatjes!!

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:40

Heb net je topic gelezen en het is inderdaad een mooi verhaal. Het maakt hem toch een bijzondere shet. Uiteindelijk heeft hij jou uitgezocht, dat is vast geen toeval geweest. In ieder geval wens ik je heel veel geluk met hem en laat af en toe nog eens horen hoe het met hem gaat. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:42

Zal er om hangen welke maat ie is ;)
Midden zowiezo niet, maar mini of kleine maat.
Even overzichtje van de site van t shetlandstamboek geplukt:
De minimaat Pony's met een stokmaat t/m 86 cm
De kleine maat Pony's met een stokmaat van 87 t/m 92 cm
De middenmaat Pony's met een stokmaat van 93 t/m 98 cm
De grote maat Pony's met een stokmaat van 99 t/m 107 cm

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:50

Penny!!! _O- Veel plezier met hem!

Ik kocht mijn shet ook omdat ie met moeders naar de slager moest, puur omdat het een hengstje zonder papier was en moeders hoefbevangen was. Na 1.5 jaar verkocht, want ik zou voor hem alleen een goed tehuis zoeken. :+ Na 3 maanden weer terug gekocht, omdat die vent hem de handel in zou doen (tegen de afspraak in). Nu is ie geloof ik alweer 11.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:01

Haha, mijn minisalami's (uit het topic over de Zuidlaardermarkt) duiken nu al in meer topics op. Grappig.
Wat een heerlijk einde voor deze leuke jongeman, hij heeft het erg getroffen om bij jou te komen aanlopen! Van harte met je Jan Salami!

Minette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:16

Wat goed, dat je hem toch hebt gekocht en een fijn thuis hebt gegeven! Het klinkt inderdaad alsof het zo had moeten zijn, haha. Veel plezier met hem, weet zeker dat ie een fijn leventje heeft bij jou! Ik ben zelf echt gek op shetlanders, het zijn zulke lieve eigenwijze dingen!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:37

Lynn_Nikita schreef:
waarom een shetje dumpen als je bij de slacht er geld voor krijgt

die is waarschijnlijk ergens tussen de draad door gekropen en de eigenaren hebben hem nog niet gemist

zelf ook al eens 2 shethengsten gevonden in mijn weiland, waarvan de eigenaar zich pas laat gemeld heeft
niet iedereen komt 3 keer per dag bij zijn paarden, en zeker als je meerdere hebt, mis je er niet meteen 1

wel een leuke aftekening heeft die, en super dat je hem opvangt. Maar ik ga er niet vanuit dat als na 2 weken zich een eigenaar meld, je hem mag houden en de eigenaar pech heeft

Volgens mij waren dat mijn pony's(die snachts blijkbaar vrij waren gelaten, merk je niet echt als je slaaptxD en heb toen pas later kunnen melden omdat ik in weert op school was en mijn ouders allebei aan het werk waren hebben we toen de vorige eigenaar naar jullie toe gestuurd dus 'pas laat gemeld' valt harstikke mee aangezien we er wel iemand anders naartoe hebben gestuurd dezelfde dag nog...xD

Edit: gefeliciteerd met je nieuwe pony! leuk dat hij nu toch een fijn tehuis heeft!
Laatst bijgewerkt door ZiekieLove op 08-10-10 12:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:48

lees het topic even door ZiekieLove... ;)