Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb even gezocht en moet wel zeggen dat in verschillende paardenboeken en op verschillende sites gewoon staat dat een Shetlander 2 tót 3 keer zijn gewicht kan dragen! Is dat niet belachelijk? Nou ben ik zelf iemand die niet zeurt over een paar kilo meer op een paard, de meeste paarden kunnen het makkelijk meedragen, maar jeetje, mineetje, dit soort meiden. Ik zal wel ongeveer van hun leeftijd zijn (ben zelf 15) en het zou niet eens opkomen in mijn gedachten! En dan ook nog leuk vinden als het arme beest bokt...
Overigens begrijp ik de eigenaar ook niet..
barriChelloO schreef:en ik zit met open mond jullie reacties te lezen goh wat kunnen mensen toch overdrijven
funnyhorses schreef:kijk die meiden weten niet beter,jong en naief!
Maar de volwassenen die erachter staan die verdienen een schop onder hun hol als ze het normaal vinden om een minipony door grote meiden te laten rijden,voor zover je het rijden kunt noemen!!!

Ze doen het voor hún plezier, en nee de pony zal er niet dood aan gaan. Maar vindt híj het leuk? Is het goed voor zíjn rug. Ik denk het niet
Ga hier een tijdje mee door en ik denk dat iedere osteophaat kan beamen dat de rug en gewrichten van dit beestje binnen no-time versleten zijn. En dat is het hele punt. Natuurlijk kún je met 70 kilo op een Shetlander van 90 cm gaan zitten. Of het moreel verantwoordt is en of je de pony er een plezier mee doet is weer een hele andere (en niet geheel onbelangrijke) vraag. barriChelloO schreef:en ik zit met open mond jullie reacties te lezen goh wat kunnen mensen toch overdrijven

En er is een heel groot verschil tussen DRAAGkracht en TREKkracht, zoals veel mensen al hebben gezegd!
Dit noem ik rondhobbelen op een veel te kleine pony voor je eigen plezier.