Wij gebruiken wel vliegendekens. Ik heb een mooie van qhp met hals en hoofdkap. We wonen bij het bos en hebben in het hoogseizoen last van dazen. Tijdens het mennen doe ik mijn pony een Ideal vliegendeken met hals op. Dat is echt een fijn ding.
Hier een vliegendeken voor mijn oudje. Moet haar staart altijd heel kort doen dus dan moet ze vliegendeken op als bescherming
IngridM
Geplaatst: 25-03-17 11:37
Luna2006 schreef:
Moet haar staart altijd heel kort doen
Dit snap ik niet?
Luna2006
Geplaatst: 25-03-17 12:04
Luna heeft last van teveel vocht als ze mest (chronisch, mest wel vast) en haar staart en benen raken erg besmeurd als ik die lang laat in de winter. Dus dun ik hem in en waar normaal het vocht op zit knip ik eraf. Feit van aangenaam en praktisch. Vlechten hielp overigens niet. Is niet heel kort hoor maar te kort om de vliegen weg te jagen op dit moment. In de zomer is de staart tot op de grond
Zoals op die bovenste foto is Jorie zijn staart nu ook. Gelukkig is zijn mest nu goed, maar dat is voor hem lang genoeg om en de staart te kunnen optillen en de vliegen te kunnen wegmeppen. Wat je ook kunt doen, is alleen de binnenste pluk die je toch niet ziet wegknippen zodat de staart minder zwaar wordt, maar nog wel lang genoeg om vliegen weg te meppen.
Alex komt vanaf maandag weer onder zijn eczeemdeken te staan, hij staat nu bloot en 's nachts nog onder 300 gram, omdat het hier nog vriest 's nachts.
Ik gebruik eigenlijk ook geen vliegendeken. Woon wel aan de rand van het bos, maar op één of andere manier vinden de dazen die kleine niet interessant. Mijn paard wordt wel altijd lek geprikt, dus die heeft wel een vliegendeken op, de andere heeft eczeem dus die draagt een eczeemdeken.
Deze sulky is van Excellent en ze staan zo achter dit product dat ze 10 jaar garantie geven. De MHS heeft alle chinese sulky's eruit gedaan omdat er zoveel problemen mee waren. Ze willen alleen goed spul verkopen. Materiaal is ook totaal niet te vergelijken met die andere sulky's. Heb er hele uitleg bij gekregen, echt super.
Op de site staan foto's Patty!
Heb wel foto uit de doos
Mijn andere merrie is vandaag ook voor eerst gedekt dus hopelijk kunnen ze snel naar huis
Mandyy
Geplaatst: 25-03-17 20:03
Susanne schreef:
Wij worden blij van dit lente weer
[ [url=m/kAwjpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die manen staan hem echt geweldig zo!
Ayla
Geplaatst: 25-03-17 20:14
Heerlijk Mandy en lieve foto Susanne!
Fijn dat je je nieuwe tweewieler op hebt kunnen halen Zamora, er stond er altijd eentje in de showroom van MHS en die zag er erg degelijk uit. Hopelijk heb je er veel plezier van, maar dat zal vast goed komen
Het weer was hier ook erg mooi vandaag, pony's zijn naar een groter stukje land gegaan waar wat gras staat en verder lekker staarten gewassen etc en Sjors even gelongeerd. Voor het eerst met bodywrap, ging echt top
lobkew
Geplaatst: 25-03-17 20:39
Kiekeboefje, wat een leuk tuigje heb je gekocht! Pony ziet er mooi uit geschoren. Claudia, beterschap voor Misty! Ingrid, knanp hoofstelletje! Ik heb er zo een met een lak neusriem. Fijn hoofdstel vind ik. Suzanne, ik had de prachtige foto van jou ookal langs zien komen . Moest wel lachen om die streepjes door Willem. Lillian, ik gebruik vaak wel een vliegendeken zomers. Mijn pony's zijn vaak ook zomers geschoren vanwege shows en op zo'n korte vacht zijn beestjes nog naarder natuurlijk. Zamora, mooie sulky heb je gekocht! Je merries staan nu bij de hengst toch? Door welke hengst laat je ze dekken? Ayla, wat moet ik mij voorstellen bij zo'n bodywrap? Van die elastieken die om het lichaam gaan of zo'n body of neck sweat zoals bij de minipaarden gebruikt wordt?
Ayla
Geplaatst: 25-03-17 20:59
Klinkt heftiger dan het daadwerkelijk is, haha Ik gebruik een elastische werkbandage die ik van de ene kant van de longeersingel, achter het achterwerk langs, vast maak aan de andere kant van de longeersingel.
Susanne: Hij komt gelukkig goed door ze wintervacht. Met hulp van de furminetor. Balen van je aquarium. Fijn dat je Harry en Elvis op tijd heb kunnen redden.
Kiekeboefje: Dat rode mentuig wat gaaf! Ik heb ook nog gekeken voor een rode mentuig. Maar ben toch maar gegaan voor een 2de hands tuig toen. En die is zwart.
Claudiavx: Vervelend
Ayla: Heb je een foto van het hoofdstel van de Decathlon?
xJitskee: Mooi bruin hoofdstel! Ik wil ook nog een keer een bruin hoofdstel maken.
Lilian: Mijn verzorg shet heeft geen vliegen deken op in de zomer.
Wat een mooie leeftijd! Hoop dat mijn dames ook zo oud mogen worden jeetje dat ben ik zelfs oud
Lobke ze staan bij Prins Courtyard. Mijn ene merrie wordt voor 2e keer door Phaethon gedekt en haar dochter voor het eerst door Wish kan echt niet wachten tot de veulens er zijn haha